Spring naar bijdragen

voornemens


Kaya

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 72
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Emma en Fleur,

moet ik het echt vertellen?
het antwoord ligt in een eerder geplaatst berichtje van pp

pp is niet haar echte naam en zij is nu op vakantie in een
ver exotisch land.
neeeee, niet Frankrijk
helaas heeft zij een trui in haar bezit die haar niet toe behoort!
die trui is van iemand die alles weggeeft wat haar lief is
haar kinderen...
een trui
en zelfs een string..
die heeft ze opgestuurd naar een hunk die al heeeeeel goed
bezig is met gematigd alcoholgebruik.
tsja.. en als je tegen mij zegt
kom die trui maar halen
ben ik al op weg!

en het geheim is dat zij tweelingzusjes zijn..

nou gaan jullie lekker die verloren slaap inhalen
en beloof mij plechtig dat jullie noooooooooit meer wakker zullen liggen
van mijn hersenkronkels die soms op het web belanden!


veel liefs
kika

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee lieve mede-forummers,

Ik ga vanaf gisteren weer gewoon door...ik heb zitten denken wat zou ik zelf tegen een ander zeggen?

Dan zou ik zeggen heb je wel eens een dieet gedaan zonder een keer te snoepen of zoiets? Dus.... ik werk keihard aan mijn gezondheid door te stoppen met drinken en doe dat nu "twee maanden". Dat voelt goed. De keukenwekker moet wel hard werken.
Emma, ik heb vriendin gebeld, uitgepraat, diep door het stof, maar we kunnen niet verder met dit tussen ons in.
Ik ben vandaag en morgen lichtelijk aan het sleutelen op zolder en in slaapkamers, in 1987 ben ik getrouwd dat is volgend jaar 20 jaar geleden en het huwelijkse bed mag er nu wel eens uit daggik zo. Morgen komt het nieuwe ..... !!!!!!!!
Een schoon en fris begin van 2006.
Mijn gele sweater is schattig jongens, maar ik draag hem nu als sexy bodystocking, je weet nooit..... met de punnikstring.....
Verder heb ik nog 3 à 4 afschuwelijke klussen liggen waar ik me door heen aan het worstelen ben.... maar het lukt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kika,
het zal wel door m'n blonde haar komen maar ik snap het nog niet! Dus jij en PP zijn tweelingzusjes. En PP heeft gevraagd of je naar haar toe komt?
Tevens zit PP daar met Frank.... En jij gaat de trui ophalen voor Houten?

Mens, wat complex!
Maar klopt mijn gegis?
hoor je Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

emma,

pp en houten zijn tweelingzusjes
houten heeft haar trui opgestuurd naar pp
vanwege 3 glazen champagne op oudejaarsavond
haar string is bij bino beland
pp heeft mij de keuze gegeven
of ik kom de trui halen
of ik brei een nieuwe trui

sorry, ik zal het noooooooooooit meer doen :)

gisteren was het weer erg grappig met de hele familie bij elkaar
en heb nu de slappe lach vanaf die tijd.
nu moeten jullie het ontgelden ;)

houten,

blij weer van je te horen, dacht even dat je in de put ging zitten.
jammer, van die vriendschap.
maar waarschijnlijk komt er iets moois voor in de plaats.

veel succes met klussen

groetjes
kika

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn Pietjepuk, dat het bij jou goed gegaan is, daar 'in den vreemde'.
Maar wat is onze Blackdog lullig behandeld !!!
Wat een miscommunicatie en wat een akelig niet begrijpen.

En Houten..., weer aanhaken hoor. Het peleton heeft jou veel te hard nodig.

(Even voor de nieuwkomers, als we de soms onvermijdelijke zwaarte hier op het forum enigszins willen verluchtigen, spreken we over de tour die we met elkaar rijden per fiets en dat biedt legio metaforen voor de strijd die we af en toe moeten leveren.)

StMaarten, op jou ben ik wel jaloers hoor, daar in dat prachtige Zuid Afrika. Fijn dat je het er zo goed van af brengt.
Wat mijzelf betreft, het gaat wel zo'n beetje.
Er is geen alcohol in Mathilde terecht gekomen maar het lijkt wel alsof door het mijden van de wijn mijn afweermecanisme het laat afweten.
Keelpijn, verkouden maar het vervelendst is een huidinfectie.
Píjn dat dat doet en jeuken!!!
Mathilde zit van top tot teen onder vurig rode landkaartachtige plekken waardoor ze af en toe zin krijgt om over de ruwe plavuizen te gaan rollen. Nee, is natuurlijk geen gezicht voor de voorbijgangers maar om even een idee te geven.
Alleen mijn gezicht, hals en handen zijn ongeschonden maar naar buiten ga ik toch niet, behalve naar de huisarts.
Ik verdraag nauwelijks kleren.
Zels geen gepunnikte string volgens mij, laat staan een gebreide trui van welke kleur dan ook.
Antibiotica en een zalfje heb ik nu maar daar merk ik nog niets van.
's-nachts niet slapen maar wel vreselijk craving. Ik denk dan maar aan het advies dat jij, Houten, kreeg van Tactus, om het dan maar gewoon over je heen te laten komen. je ziel in zaligheid te bezitten maar ik krijg het even niet kado .
Ik ga gewoon de hele avond maar op mijn handen zitten. kan ik niet krabben of flessen open maken.
Nee hoor, ik kies er voor om maar vroeg naar bed te gaan en dan hoop ik dat het morgen beter gaat.
Ik wens een ieder hier kracht in dit nieuwe jaar en Mathilde is 'still waltzing' hoor Bino.
Quick-quick-slow..., vooral slow.
Liefs,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jee Mathilde wat naar voor je. Ik vind jeuk vaak moeilijker te verdragen dan pijn, dat wil nog wel eens met een paracetamolletje minder worden, maar jeuk, argh. Ik hoop dat je medicijnen gauw aanslaan. Want en craving en de hele nacht wakker dat moet niet. Soms lijkt het wel eens of je extra getest wordt. Maar ik vind je een onwijze dapper dat je zo goed volhoud met je voornemen.

Ik had volgens m'n agenda een redelijk lege week in iedergeval geen afspraken met drank. En waar kom ik in terecht? Jawel een nieuwjaarsreceptie met liters wijn. Ik heb het weerstaan, braaf he. Ben maar gauw weer naar huis gegaan. Ongezellig maar effe beter denk ik.

En zo ploeteren we allemaal weer door. We moeten maar weer eens op de fiets met elkaar, ik heb wel weer behoefte aan wat fris en vrolijke lucht.

Hoor jullie, Til nu het raadsel van Kika ontrafeld is en ik dus daar niet van wakker hoef te liggen ga ik aan jou denken en stuur je koelte toe, geen kou hoor, maar verlichtende koelte.
Hoop dat je slaapt.

Groetjes Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja tante Tilletje,

Je hebt natuurlijk al metholpoeder geprobeerd (verlichtend) mentholgel tegen de jeuk of ouderwetse babyzalf tegen jeuk met carniflor????

Verder kun je volgens mij van de arts pilletjes krijgen phenergan dan slaap je ook als een roos. Probeer eens Neutral een tijdje als wasmiddel en slaap eens of zonder piejama (oei oei) op een schoon laken of juist helemaal in een hele zachte piejama op een schapevachtje (van de thuiszorgwinkel).

Afleiding als mooi muziekje naast je bed, natuurlijk liters water, voert de gifstoffen af, zinkzalf, Weleda (anti-allergisch merk voor baby's). Ik heb een baby gehad met 4 jaar jeuk, een ellende. die kon je nog inbakeren, wil ik met jou ook wel doen hoor lieve Tante Til.

Het is hier vandaag ook niet zo vrolijk (kater zonder alcohol schijnt dus ook te kunnen).

O ja de laatste tip: een coldpack met van dat spul in de vriezer in een natte schone washand om de jeuk te stillen.

Tot zover het bericht van uw persoonlijke-jeuk-adviseuse uit Houten. En anders (dat is effe pittig) in bad met zeezout, zuivert maar doet effe zeer. Sterkte er gaat voor jou ook een kaarsje aan morgen (past nog wel in het rijtje). Misschien moet je eens flink gaat fietsen !!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kika,

welkom hier! ik kom je van het vliegtuig halen. Je kunt me herkennen aan mijn gele trui!!! Het is lekker warm hier, zeker met zo´n dikke trui aan maar kom gezellig, ik zal je rondleiden (of rondlijden St Maarten?)

Jannetje, dat had ik in het begin ook, dat ik vond dat ik geen recht van spreken had om al mee te praten en tips te geven, maar je zult merken, het helpt jouwzelf als je het wel doet. Het geeft zo´n stoer gevoel als je anderen kan bijstaan in hun drankgebruik. Je moet het gewoon doen! We doen het allemaal terwijl we allemaal nog onzeker zijn over hoe het afloopt!

St Maarten, ik weet niet wanneer het minder wordt, maar Alan Carr schreef over stoppen met rokenÑ je moet eigenlijk gewoon van dag 1 af zeggen; ik ben ervan af. het is over, gedaan! Anders blijf je nog jaáren zeggen; ik ben gestopt. Psychisch helpt dat wel. Of het ook daadwerkelijk zo lukt is een tweede!


veel groetjes

PP

ps en sterkte lieve Mathilde!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,
Allereerst Mathilde, hoop, dat het snel beter wordt met je infectie.
St. Maarten, die onrust had ik ook. En niet meer denken aan drank, dat duurde bij mij nog even. Maar ik dacht juist: vandaag weer gelukt, goed zo. En eraan denken werkte beter dan daawerkelijk het nuttigen. Tenminste, zo was dat bij mij.
En ik ben inmiddels ruim 10 kilo afgevallen, helemaal niet erg.
Ja, het forum rommelt weer aardig. Maar of dat nou zo erg is...
Emma, wat goed, dat je de nieuwjaarreceptie hebt doorstaan.
Van Houten weet ik, dat ze door gaat met knokken.
Van het tweelingverhaal begrijp ik geen snars, maar ik ben misschien een domme gans.
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

fleur,

het is helemaal niet zo moeilijk
pp en houten hebben een gelijk icoontje.
waardoor ze tweelingzusjes lijken.

zo, nu sluit ik dit hoofdstuk en beeindig ik
de informatievoorziening.

nou, ik had hier weer een heel epistel onder geschreven
en dit nu toch maar gedeleted.
Ben bang dat er nog meer verwarring ontstaat!

groetjes
kika

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha blacy,

wel welkom. Dit is een forum voor mensen die iets aan hun alcohobebruik willen doen. Je hebt het voor elkaar gekregen om een bericht te plaatsen. Dus je inloggevens zijn gelukt. Ga zo door. Als je iets wilt vertellen over wie je bent en waarom je hier inlogt; van harte welkom. Als je alleen maar mee wilt lezen ook oke.

take care Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Fleurtje,
Ik ben het met je eens als je zegt dat het tellen van alcoholvrije dagen niet zo veel aandacht hoeft.
Er gaat veel energie verloren en tijd inzitten.
Belangrijker vind ik dat je aan je doel werkt. Ik vergelijk het met het baantjes zwemmen, wat ik bijna elke ochtend doe ( om in conditie voor onze Tour te komen, maar dat snap je wel hé).
Ik zwem uitermate relaxed en ontspannen en voel me daar heel goed bij.
Maar ik wordt voortdurend ingehaald door iemand die met een bloedgang door het water ploegt.
Mijn dochter. 49 baantjes mam. Op 62 zit ik nu. Ik ga voor de 80!
Nou prima kind maar ik lig in het water te dromen van zonnige oorden en mooie fietstochten.
Ieder het zijne, denk ik dan.
Ik laat het even bij deze mijmering.
Lieve groet,
mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Blacky,


Welkom bij ons forum, je test was goed dus probeer het gewoon nog eens.
Het is fijn om op het forum te zijn.
Er zit een nadeel aan: het is superverslavend. Je hebt het idee, als je een tijdje meedoet dat je de mensen kent en elke dag denk ik: hoe zou het met die en die zijn en dan zet ik gauw de computer weer aan.
Dus doe lekker mee,

Groetjes Gerda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond emma,
moet ik me hier voorstellen of zo??
gebeurt dan evt bij volgende ,
inderdaad ik schrijf hier ivm mijn drank probleem waar ik sinds augustus aan werk !!!
maar soms niet genoeg denk ik !!!
ik hoop veel te lezen maar ook veel te schrijven
een groet blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Gerda,
Nee..., niet beter. Geen jeuk maar meer brand nu.
Heb de neiging om naakt (zonder gele trui) over de stenen te gaan rollen.
Morgen tante dokter maar weer even bellen.
Het is goed dat er geen wijn in huis is want ik heb toch wel erge dorst nu. Er ligt bier en een zoete nepchampagne maar zo'n erge dorst heb ik dan ook weer niet. Ik ga maar weer vroeg naar bed, dat heeft me gisteren ook geholpen.
Ik heb vandaag gelukkig geen last van sjagrijn want jongens...,sjagrijn, dat is ook errug hoor...!
:)
dank voor het medeleven.
Wie had nou ook alweer die stethoscoop aan de wilgen gehangen?

Lieve groet,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Mathilde,

dat zit erin en dat zal er ook altijd in blijven zitten.
Heel vaak was het bij mij ook dat ik heel goed voor anderen kon zorgen maar niet voor mezelf.
Maar, en natuurlijk blijft het zorgen wel, kan ik nu ook veel beter voor mezelf zorgen.
Ik hoop dat je lekker slaapt straks, goed voor veel lastige momenten.

gretjes Gerda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha blacky,

is wel leuk als je iets over jezelf verteld en waarom je een forum als dit opzoekt. Maar als je daar nog geen zin in hebt ook goed.
Er is hier een gemeenschap van vrouwen en mannen die elkaar proberen te helpen met hun alcohol gebruik om te gaan. De een zegt heel duidelijk "ik wil niet meer drinken en help me daarbij". Er zijn er ook wat die hun alchohol gebruik willen regulieren (o.a. ik) en zo proberen we elkaar te helpen om verstandig en acceptabel (voor een ieder anders) met alcohol om te gaan.
Dus vertel als je dat wilt, schrijf mee, denk mee, praat mee, of lees alleen maar een poos. Het is goed.Ik hoop dat ook jij je plekje hier weet te vinden en dat je al lezend en schrijvend een besluit kan nemen.

take care Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mathilde,
en koude douches? helpt dat niet voor even. De cold packs die Houten aanraadde. Ik ben nogal van lijf en geest. Wat brand er zo in je hoofd. Is er iets of iemand die dat weg kan nemen? Komen alle sores die je jaren met alcohol hebt onderdrukt nu niet extra "brandend" naar boven.

Ga morgen naar tante dok want er moet iets aan te doen zijn. Ik denk aan je. Ik stuur je nog steeds een prettige koelte toe.

koele omhelzing van Emma (mijn temp is maar 35, dus wie weet helpt het)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag emma,
me even voorstellen ik ben een vrouw van bijna 44 jaar ,
de laatste jaren kwam bij mij het besef dat ik eigenlijk wel veel dronk
en door een naar gebeuren begin 2005 dronk ik nog meer !!
na een tijdje bij pyschiater geweest te zijn ivm dit gebeuren
kwam mijn drank probleem ook aan de orde
en hiervoor hulp gekregen ,maar het lukt niet zo goed !!
als ik een glas drink kan ik niet meer stoppen
en dat vindt ik vervelend
werk er volop aan ,maar is niet altijd makkelijk
groet blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha blacky,

fijn dat je wat meer verteld. Herkenbaar voor mij voor veel denk ik; Zelfde leeftijd etc. Werk eraan, wij, ik zullen je helpen en steunen waar we kunnen. De ene is sterker dan de ander maar met elkaar zijn we een goed forum.

Er zijn "nachtmensen" zoals Houten en Pietje Puk.. Ik ben meer van de ochtend, zo ook Fleur etc. Maar geen van ons is proffessional in de zin dat we hulpverleners zijn, we zoeken allemaal hulp in dit probleem. En niemand is 'verder" of "beter" of meer ervaren als jij of ik. We doen allemaal ons best om het onder controle te krijgen.]

Ik ga slapen, hoop jij ook. Tot morgen allemaal,
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Blacky,
Ook nog welkom van mij. Goed, dat je je hier hebt gemeld. Je zult hier vast wel steun vinden. Iedereen hier weet, dat je het moeilijk hebt en iedereen wil op zijn eigen manier wat aan zijn of haar drankprobleem doen. Stoppen of minderen, wat je doet maakt niet uit, als je je maar bewust bent van het probleem. En nu het nog oplossen. Ik had ook geen rem als ik ging drinken, het ging gewoon als limonade naar binnen. Ik hoop, dat ik wat voor je kan betekenen. Kom maar schrijven als je het moeilijk hebt, hoor.
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond mathilde,
bij het lezen van je ja hoe noemen jullie dit?? bericht of hoe
krijg ik weer jeuk ,ik heb jaren met een heel vervelende huid uitslag gezeten ,
eerlijk het was om gek te worden ,armen ,benen ,rug noem maar op
van alles voor gedaan niets hielp echt niets geen zalfjes geen medicijnen
tot op een dag iemand me weer eens zag krabben en vroeg of ze de uitslag
mocht zien !!! heb dit getoont en die vrouw zei waarom probeer je niet synalar
en echt waar op korte tijd was mijn huid uitslag verdwenen .
nu soms komt het nog even op ik vermoed evt door de pollen maar beetje zalf eraan
en weg is jeuk en uitslag .
ik raad je wel aan dit eerst aan je arts te vragen want is zalf op basis van corticoides =cortisone ??
een groet blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...