Spring naar bijdragen

donderdag 19


Emma

Aanbevolen berichten

Lieve allemaal,

ik vind dit wel een eer hoor om de dag te sluiten en de dag te beginnen. Hoe voelen we ons? Zijn we blij, over gelukkig of in twijfel. Dit is de samenvatting van de mooiste preek die ik ooit heb gehoord in een kerk. Ik doe het even in de taal die ik toen hoorde, vergeef me m'n spelfouten. Are we happy, over joyed or in convenianced. Dat nadat wij een heuvel beklommen hadden in een Engels landschap met narcissen overal. Ik was in twijfel. Ik begreep het niet, ik wilde het niet begrijpen maar ik voelde wel "een iets" met die mensen die er toen waren. En dat voel ik zo ook met jullie. Ik begriip mezelf niet, ik baal van mezlf dat ik niet gewoon stop met drinken maar ik ben wel heel blij met jullie. Zo in de avond "overjoyed". In de morgen "more than pleased".

Dag dag slaap lekker en wie nog komt klesten zoals pp die zo ver weg is, fijn dat je meedoet.

groet Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Gerda & Emma,

Ik voel me genoodzaakt tot dubbel antwoord. Ik heb de krat cognac buiten weten te houden, maar het was een heel gevecht. Pfffffff ik ben blij dat het vandaag al weer morgen is. Ik heb de hele avond als een gek een ingewikkeld stuk zitten schrijven voor mijn werk..... tja sommige mensen gaan punnikken en soms helpt dat niet meer. Nu zie ik op tegen de tocht naar boven in mijn koude veel te grote bedje. Het is niet anders. Het was een loodzware dag, en morgen weer werken de hele dag. Houdt me wel van de straat (en daar liggen de flessen opgestapeld). Lichtpuntje: zonder schuldgevoel pizza in de oven gesmeten en vitaminepil erbij voor de kids. Persoonlijk zit ik zo op slot dat ik geen hap door mijn keel kan krijgen. Ik leef op water, hele flessen Spa Rood vandaag, Sterremix Thee en weer water. Ooit moet ik toch wel gezond worden.

Hoe nu verder met deze draad? Dat mag pp vannacht oplossen. Die krijgt toch al een trui denkt ze maar ze weet niet dat ze eerst dit probleem op moet lossen om er voor in aanmerking te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ja, dat is eeuwen geleden dat ik zo laat wakker was in m'n een. Ik zit met "hood" op achter m'n pc. Poezebeest is al komen zeuren of ik niet naar bed kom. Maar ik wil gewoon nietl Niet weer dat gedroom en gedoe. Het schijnt voor een depressie ook goed te zijn om 48 uur wakker te bllijven. Misschien doe ik dat wel. Het is pas half drie. Dus nog 5 uur te gaan tot de morgen. Wat is zo'n nacht toch elllendig alleen als je niet kan slapen of niet wilt slapen. Arme Til die dat ook wel heeft, of Blacky en al die anderen. Moet er bijna van huilen. Nou ja, laat ik het maar even bij mezelf houden. Geen gehuil, schiet niet op en morgen ben ik lelijk. Maar ik vind het best eng om om half drie nog wakker te zijn. Zij die dit vaker doen... leg uit wat te doen om die tijd. Het is bijna 3 uur. Morgen om 9 uur m'n hulp gelukkig. Anders zou ik volgens mij helemaal de weg kwijtraken.

Rob, blacdog hoe is het met jou? Al een beetje regelmaat gevonden? Of ben je opgenomen bij de Grift en kan je niet internetten.

Take care van een heel allenige en eennzame Emma zo om half drie en moe of slaperig, hoo maar. NIks daarvan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve allemaal,

met vier zwarte koffie en 2 blikjes red bull ga ik naar mijn werk. Derde nacht dat ik om half drie nog niet sliep. Meestal helpt thee en een boek of een saaie film maar alles is zoooooo heftig dat mijn kop niet meer stil kan staan.

Peleton, bedankt voor het opvangen van de kids en het naar school brengen. Wat hadden jullie het haar van Dochter leuk ingevlochten en Zoon vond het erg cool om te computeren on-line met jullie vrienden.

Hartstikke bedankt. Overigens het eten was heeeeeeeeeeeeerlijk Tante Til. Mmmmmm lievelings eten gehaktbal rode kool puree hoe WEET je dat allemaal? En dan een schoon bed wat een goed idee een elektrisch kussen bij mijn pootjes.... hele nacht warm gehad. En Erica, die snoepjes van jou helpen écht goed, ik wil ze allemaal, zout zoet en salmiak. Maar liever geen pilletje ik moet werken, okee?
Emma lieverd, je weet wel wat ik wil zeggen. Ga je je hulp een beetje helpen in plaats van haar zo af te beulen wat je normaal doet? Gerda, de spinfiets staat op zolder voor de TV met extra luidspreker, ook FIJN. Ik leef me er gewoon op uit. Piggelmee, wat tof van je dat je de vertraging voor lief neemt. PP ik hoop dat je je retourvlucht vanmorgen hebt gehaald naar je man. Gerda, ik heb de krat cognac bij het grof vuil gezet want je wordt veel gelukkiger van goede vrienden dan van drank (dat is een tegeltjes-wijsheid).

Morgen heb ik een gesprek met een tegel-schrijver die een paar wijsheden van het forum wel wil uitgeven op Tegel. Als de opbrengst het toelaat is de reis naar de kanaries geregeld! Joe-hoe we komen eraan !!!!!!!!

Jullie zijn geweldig !!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Wat een triest weer is het buiten, moet niet te lang duren anders word ik ook heel triest.
Het gaat eigenlijk best wel goed met mij en elke morgen lees ik met veel plezier alle berichtje die jullie hebben geschreven aanelkaar voorelkaar, geweldig vind ik het hoe iedereen hier met elkaar omgaat en adviezen geven en gewoon lekker jezelf kunnen uiten.

Ik vind het jammer dat ik alleen overdag eigenlijk kan 'forummen' want 's avonds ben ik er voor mijn vriend en kinderen. Alhoewel de kinderen en vooral mijn dochter heeft de computer 's avonds in haar macht, ze is dan druk met MSNen.
Nou, ik zal nu eerst snel even door mijn huisje razen (moet ook gebeuren) en boodschappen doen (de flessen drank voorbij lopen!!!) en hondje uitlaten. Ja, best wel een druk programma of niet dan?
EERST DENKEN DAN DOEN
Groetjes Erica B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal,

hoe voelen we ons? heet deze draad.
ik voel me doodmoe en slaap zo goed
gisteravond ben ik rond 20.30u naar bed gegaan met een goed boek
al vroeg in slaap gevallen en om 09.06u wakker geworden.
heeeeeeeeerlijk, het slapen doet me echt goed, maar ik blijf zo moe.

het lijkt wel of alle moeheid die ik eerst negeerde er nu uitkomt.
ik geniet van de volledige verzorging van mathilde
en kan het iedereen aanraden.

houten, als jij zo doorgaat, om niet te eten en zo veel te fietsen
dan zie ik je binnen een paar dagen in dit vakantiehuis
met volledige verzorging, want dit houdt niemand vol, ook jij niet!
is dat misschien iets wat we allemaal met elkaar gemeen hebben?

we zijn allemaal een beetje perfectionistisch ingesteld en daardoor leggen
we voor onszelf de lat erg hoog.
en drank helpt ons dan die lat zo hoog te houden?
en te voldoen aan alle verwachtingen die we "denken" die aan ons gesteld worden?
we zijn zo zelfstandig bezig dat het soms ook moeilijk is om praktische hulp aan een
ander te vragen en vooral om die hulp te accepteren.
hier ga ik eens goed over nadenken.

vanuit het zuiden van het land wens ik jullie een fijne dag!

veel liefs
kika

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zomaar een verhaaltje om de mensen hier wat op te vrolijken.

Ik dacht bij mezelf zal ik het een keer proberen? Gewoon zomaar een leuk, vrolijk en gek verhaaltje schrijven? Vooral omdat veel van ons zich vaak kl.ten voelen.
Nou dames/heren komt ie:

Dit is een waargebeurde blooper.
Ik was een jaar of 15 en ging op een regenachtige dag samen met nog een stel giebelende pubermeisjes naar de kermis.
Nou moet je weten dat ik vroeger een enorme jongensgek was zoals de meeste meisjes van die leeftijd. We waren dus op zoek naar leuke jongens, en bij de botsauto's was het raak. Wij natuurlijk als een gek aan het flirten, de jongens flink de kop gek maken. Nou dat ging goed, op een gegeven moment gingen wij in de Octopus, de jongens gingen achter ons aan om te kijken hoe wij doorelkaar geschud zouden worden.
Na een kleine 5 minuten kwamen we eruit, ik was lekker dizzy en stapte zo koel mogelijk voor de neus van die lekkere jongens uit mijn bakje. Nou moet je weten dat de houten vloer spekglad was geworden door al die regen. Je raadt het al, ik gleed voor de neus van die jongens uit op m'n kont!:$
Ik, zo rood als een biet, wist niet hoe snel ik op moest staan en me uit de voeten moest maken. Heb niet meer achterom durven kijken om te zien hoe iedereen in een deuk lag.

Leuke blooper he of niet dan?

Misschien dat er meer zijn met leuke bloopers, ik zou zeggen:: deel het met ons



:):)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag Allemaal;

wat zijn jullie toch een nachtmensen !
dit zou ik noooit volhouden; maar kan begrijpen als je niet kan slapen ......

Hoe voelen we ons vandaag ?
Ik voel me reuze, moet een dagje niet werken en heb me voorgenomen eens niks te doen enkel wat handwerk.
Binnen een uurke ga ik nog joggen 3 keer in de week zo'n 5 km, dat doet deugd en kan je gemakkelijk afreageren.Goed voor mijn conditie.

Houten, ja als jij zo doorgaat ....... niet goed meid , het is zoals onze verslaving TE TE TE veel.
Je moet ook naar je lichaam luisteren dat heeft soms rust nodig hoor.
Maar dikke proficiat dat je de krat cognac buiten gelaten hebt; weer een overwinnning voor jou.

Emma,dat ellendige gevoel heb ik ook gekend, dit is een periode waar we uiteindelijk ook doormoeten.
probeer ook wat te sporten doet je goed.

Probeer nog wat van deze dag te genieten, eerst sporten en dan ......
Ik heb me uiteindelijk kunnen aanleren te leven dag per dag, en niet in de toekomst, te genieten van het Nu; heb daar lang over gedaan maar het lukt; een enkele keer loopt het mis maar betrap me dan en focus ik me op het Nu moment.
Voel me daar bij ook rustiger en meer ontspannen, hoef me geen zorgen te maken over morgen dat zie ik morgen wel.

aan allen nog veel moed en doorzetting
het ga jullie goed

Kato

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen een ieder,
gezellig zo'n blooper verhaal. Ik ben dus niet de enige die zich met regelmaat wat belachelijk maakt.

He he was me het nachtje wel. En maar wakker blijven. Zo raar, heb ik niet zo vaak. Ook niet echt prettig wat is de wereld stil om 3 uur en om 4 uur en... ik geloof dat ik om 5 uur wel sliep. Vreemd vreemd, ben een beetje de dag kwijt. Ik ga zo maar eens iemand bellen om weer bij de mensen te komen maar zo'n berichtje tiepelen werkt ook wel.

Houten ga je nou een beetje beter voor jezelf zorgen? We hebben de situatie bekeken bij je, helemaal gezellig maar je moet wel wat meer rust nemen en niet denken dat je wereld op jouw tengere schoudertjes rust want de dragen allemaal mee hoor.

Ik vind de tegeltjes ook wel een heel leuk "goodie" voor de non alcoholicas onder ons. We gaan ons buigen over pakkende teksten.

dag dag, tot horens,
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo Ems,

Huis op orde, hoofd op orde? Ik heb de jas nog aan maar moest ff lezen. Ja het is te veel. Ja ik ben perfectionistisch (wat heet). Ja ik kan moeilijk zeg maar geen NEE zeggen als iemand me nodig heeft.

2e Tegeltje wordt: WIE NEE ZEGT TEGEN EEN ANDER KAN JA ZEGGEN TEGEN ZICHZELF.

Ik moet jullie vanmiddag nog even spreken over lay-out en kleur. Gaan we voor eigentijds en cool of ouderwets gezellig Delfts Blauw? Ik ben wel voor een soort Andy Warhol achtige kleuren. Vorig weekend was ik even in het Moma in NY voor het openen van een expositie en ik blijf het schitterend vinden.
En jullie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo stelletje nachtbrakers,

Vind je het gek dat jullie niet slapen en moe zijn? hahahaa, als je de hele nacht achter je pctje zit dan komt er ook niet veel van slapen hoor!!
Houten, knap van je dat je het droog hebt gehouden, toppertje hoor!! maar doe je wel een beetje kalm aan? Nu je toch tegeltjes gaat printen mag ik er dan 1 aan jou geven? De tekst is als volgt: Wat vandaag niet af komt komt morgen wel klaar!!! Druk er daar maar meer vanaf trouwens want die kan ik zelf ook wel gebruiken, hahahaa. En ik denk wel meer mensen hier. Zou dat iets typisch zijn van alcoholisten, dat perfectionisme? Zou best eens kunnen he?
Als ik had geweten dat er vanacht zoveel wakker waren hiero dan was ik er ook gezellig bij komen zitten want ik heb ook weer eens geen oog dicht gedaan. Maar mijn moeder zegt altijd, meid ook al slaap je niet, als je maar in bed ligt dan rust je wel en daar hou ik me maar aan vast. Zij zal het wel weten toch?
Erica, leuk die blooper! Ja nu kan ik hier ook wel wat bloopers neer zetten maar dan blijf ik aan de gang want ik ben echt mega lomp!! Dus dat zal ik jullie maar besparen.

Heb trouwens een vraag, wie van jullie heeft er goede ervaringen met accupunctuur? Zelf ben ik eigenlijk nogal nuchter ( leuke woordspeling, letterlijk en figuurlijk hahaha) dus ik weet niet of ik er wel zo in geloof. Maar nu heb ik al heel vaak gehoord en gelezen dat ze met accupunctuur je doorbloeding kunnen verbeteren en dat mensen met onverklaarbare meerdere miskramen daar baat bij kunnen hebben. Dus nu heb ik de stoute schoenen aangetrokken en eens gebeld en die mevrouw zei dat het inderdaad zo is. Morgen belt ze terug voor een afspraak.
Zou het wat voor me zijn, of zou het geld klopperij zijn? Nou ja de dokters doen ook niks voor ons dus mijn man zegt, baad het niet dan schaad het niet. Wat vinden jullie, moet ik het eens proberen? En wie heeft er ervaring mee? Op wat voor gebied dan ook?

Nou ja, zomaar even een vraagje tussen door. Weet je wat me trouwens op is gevallen, dat nu ik een tijdje niet meer drink ik ook geen pijnstillers meer gebruik. Hebben jullie dat ook? Leuke bijkomstigheid he? Stond anders dagelijks stijf van de paracetamol en saridon. Ik nam ze soms s'avonds al in om een kater de volgende dag te voorkomen. Net als snoepjes, maar nu neem ik ze helemaal niet meer. Vast veel gezonder he? We komen er wel, al duurt het even. Voel me wel iets fitter en minder prikkelbaar, al ben ik nog wel heel chaotisch.

Bino schreef gister zo mooi dat hij goed kan schrijven met drank op. Dat herken ik helemaal. Zelf geef ik creatieve workshops aan huis en sinds ik niet meer drink heb ik ook nog niks creatiefs meer gemaakt. Net alsof ik met drank op veel meer fantasie heb en meer durf. Nu ik nuchter ben vind ik alles wat ik maak bijvoorbaat al niet mooi en ben ik veels te kritisch. Dus dat schiet niet echt op. Heb me voorgenomen om na de volgende workshop ( die is vrijdag) toch maar weer aan de gang te gaan met mijn werk want anders ligt straks mijn hele bedrijfje op zijn gat. Denk dat ik gewoon een vriendin vraag om koffie te drinken en dan ga ik gewoon wat maken als zij er bij is zodat ik een beetje positvie feedback krijg op wat ik maak. Hoop dat ik dan weer over die drempel kan komen. Ik kan natuurlijk moeilijk weer gaan drinken omdat ik anders niet kan presteren. Maar lastig is het wel. En om de verveling tegen te gaan ga ik een cursus acrylnagels volgen bij een vriendin van mij. Dan heb ik gelijk wat meer dagbesteding. Alhoewel eigenlijk heb ik het druk genoeg, maar hier is het altijd hollen of stilstaan en die onrelelmatige werktijden zijn ook niet prettig als je structuur wilt.


Ben blij dat jullie me nog gaan filmen, dan kunnen we in Frankrijk lekker gaan genieten van een spectaculaire show!! Heb ik toch niet voor niks mijn haar geverfd.

Nou luitjes, ik ga me weer uitleven op de trap, wat een werk is dat zeg al 5 treden gedaan en nog een heleboel te gaan. En dan heb ik het alleen nog maar over het lijm er af halen.

Fijne dag
groetjes Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve Emma,

wat leuk dat je me speciaal aanmoedigt mee te blijven schrijven. Ik voel me inderdaad soms een buitenstaander. Het is wel mooi zo met een rugzak op mijn rug de wereld in, maar je bent natuurlijk wel een toeschouwer van het leven op zo´n moment. En als ik schrijf op het forum denk ik dat ook wel eens. Jullie leven je leven en zitten er middenin. Ik ben zo ver weg van alles. Het is prachtig wat ik meemaak maar... ik blijf een toeschouwer! Dus Emma, doet me echt goed.

Trouwens ook moeilijk hier om zo trouw mijn alcoholschriftje van Tactus te blijven bijwerken maar ik vind het zo belangrijk dat ik het niet uit het oog wil verliezen!! Jullie niet, en mijn hulpverleenster niet.

Ik heb al een poosje gedacht: ik zie TONY en KATO nooit meer. Nu was er gelukkig van Kato bericht maar hoe is het met TONY??? Ik weet dat ze het heel moeilijk had met haar moeder dus ik hoop Tony, dat je het allemaal een beetje trekt.

En dan nog iets, GERDA, hoe is dat gesprek op je werk afgelopen. Ik heb dat niet gelezen. Misschien heb je het wel geschreven, ik heb grote moeite alles nog te volgen maar ik was zo benieuwd of je het nu wel of niet met je baas had besproken.

Verder iedereen natuurlijk succes!

groetjes

Pp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve PP,

Ik heb het op mijn werk niet vertelt, dat hoefde ook niet want mijn afdelingshoofd wilde niets weten en blanco er in stappen.
Ik was daar superblij mee natuurlijk.
Ik heb het wel uitgebreid geschreven maar dan moet ik even zoeken waar, ik kom erop terug.

Groetjes Gerda



Ja hebbes, bij vrijdag de dertiende, 's avonds om half 8

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Houten, ik heb toevallig vandaag de Stacker3 gekregen en gelijk uitgeprobeerd. Het is gewoon net zoals je zeg maar 10 bakken sterke koffie hebt gedronken geloof ik. Je mag er maar twee per dag en je geloofd het of niet ik zit vol energie en voel me lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat grappig kan het toch zijn; Pp heeft het gevoel dat zij toeschouwer is en ik heb het zo het gevoel dat zij nu echt met haar leven bezig is. Lijkt me zo heerlijk eens een poosje met rugzak de wereld rondtrekken. Een beetje onthechten. Hoe lang blijf je nog weg? En kan je es vertellen waar je bent en wat je meemaakt of geeft dat teveel privee info?

Lekker Erica dat je zoveel energie krijgt van de Stacker. Lijkt me heerlijk weer eens barsten van energie en niet weten wat je nou eens eerst wil gaan doen. Maar we hadden toch collectief besloten dat je al dun genoeg was??? En wat WIJ hier zeggen is de ultieme waarheid. ha ha. Daarbij willen we niet dat er een dunnen in ons midden is bij al die alci dikkertjes. ook ha ha.

Ik ga net als tante Til ook maar eens een berscherm miepje oproepen die mij misschien ook de weg kan wijzen in dit lastige leven. Ach ach, wat is het weer moeilijk allemaal, ook ha.

tot horens,
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hai hai,
Ben ik weer ff, heb echt mega trek!! Altijd na een late dienst, hup biertje en verstand op nul. Maar ja nu niet he? Dus hier maar ff rachen!!

Erica, wat is dat stacker precies? Had ik je laatst ook al gevraagd maar heb je mischien niet gelezen. Ben er erg benieuwd naar. Maar ik begrijp er in ieder geval van dat je er veel energie van krijgt, hahahha. Wil je er eens wat meer over vertellen?

Emma, hoezo wil je geen dunnen hebben? Zal ik dan ook maar gaan?? Ik weeg maar 43 kilo, voel me bijna schuldig. Maar goed er wordt aan gewerkt, als ik straks niet meer rook dan vliegen de kiloos er vast bij aan!! Grappig trouwens wat je schrijft aan pp. zo kijk ik ook tegen haar leven aan. Geinig dat zij dat precies andersom heeft he?
Trouwens pp ik vind het wel knap van je dat je dan toch nog steeds de tijd neemt om bij tactus te komen!!

Gerda, wanneer ga je eigenlijk beginnen op je werk of ben je al begonnen? En hoe gaat het? Gaat het goed? Wens je heel veel succes hoor.

Nou ik ga maar even aan een opdracht werken dan gaat de trek vanzelf over. Vandaag maar 8 peuken gehad en daar hou ik het voor vandaag ook maar bij.

Fijne avond allemaal en voor de nachtbrakers, fijne nacht.

Groetjes Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...