Spring naar bijdragen

trek


jannetje

Aanbevolen berichten

Jannetje ik begrijp wel wat je bedoelt, ook ik heb hier de nodige opstartproblemen gehad en dingen geprobeerd en soms komt er dan uit het niets een opmerking waar je wat mee kunt en die je stimuleert om door te gaan.
Ik snap dat je een drukke baan hebt en dat het aantal reacties op je draad tegenvalt aan het eind van de dag en dan voornamelijk wat de inhoud betreft maar nogmaals, geef het een kans..........het is hier toch nog allemaal een beetje nieuw voor veel mensen en iedere dag komen er leden bij dus doe nog effe mee ok?.
Ik vind jou in ieder geval leuk om te lezen en hoop dat we nog een aantal pittige onderwerpen kunnen aansnijden en behandelen hier want daarvoor ben ik hier ook eigenlijk.
Groeten van Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 70
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Nou voel ik me toch een beetje lullig. Ik zal het maar zeggen hoe het is. Gisteren gezegd dat dubbele draad (thema en dag) goed idee is, en ja Jannetje, ik werk me ook te pletter de hele dag, als eenstaande moeder met kinderen. Ik haat zielig doen over mezelf en probeer iedereen een positieve oppepper te geven maar ik heb vanavond zeer uitgebreid aan Katrien geschreven waarom ik denk dat het anders kan. Geprobeerd op een positieve manier te doen en dan krijg ik van een ander weer een sneer. En zeker geen positieve reaktie (ja één via een privébericht gelukkig maar dat telt op het forum niet mer).

Over jouw probleem wil ik graag discussiëren maar niet om 's nachts 2 uur als ik om 9 uur moet hockeyen met mijn team. Verdorie, kan er hier nog iemand gewoon eens een keer iets aardigs/begripvols/ruimdenkends tegen elkaar zeggen?

Wat zijn al die gekrenkte gevoelens, en Fleur, ja, ik begrijp dat je het er mee eens bent dat er weinig gereageerd is maar ik persoonlijk heb ik al drie dagen een cursus gevolgd "hoe splits ik mij in 2-en met een ziek kind". Ik heb naar Katrien toe (lees daar maar) uitgebreid uitgelegd over hoe ik in dit forum sta en wat de mogelijkheden voor haar zijn en dat vatte Anton weer verkeerd op, bla-die-bla. Het staat in de draad van vrijdag om ongeveer 2200 uur . En?
Nul reacties. Ik heb een paar weken geleden heel uitgebreid geschreven hoe ik denk dat het in elkaar zit de theorie van het "gat in je hart", ook 0 reakties gehad. Dan haak ik toch ook niet af? Hoewel? Misschien ook wel maar ik zou het heel erg missen.

O ja nog één ding. Ik zit niet de hele dag thuis suffig naar het scherm te staren. Toevallig werk ik met computers waardoor ik af en toe kan inloggen. Dat kan dus ook nog. En vanmiddag om 1700 had ik het weer heel erg moeilijk (zoals altijd op vrijdagmiddag) dus ik dat erop gezet.om ongeveer 1715 uur en wat denk je ..... ook 0 reakties. Dan zeg ik toch ook niet "ik ga wel weg".....

En als laatste vind ik het aantal reakties best wel meevallen okee niet allemaal inhoudelijk even sterk maar dit is een FORUM en geen therapiegroep met een gespreksleider.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jannetje en Anton,

Jannetje, ik vind dit een goed onderwerp!
En Anton, het glas heeft geen wil, wat erin zit ook niet. WIJ pakken dat glas en zetten het HIER neer en schenken er alcoholhoudende drank in en WIJ zetten dat glas aan de mond.
Gelukkig geloof ik niet dat alles is voorbestemd, ik heb dat wel eens heel hypocriet geroepen tegen twee Jehovagetuigen die ik weg wilde hebben, maar ik geloof in de eigen wilsbeschikking. Ik geloof erin dat de mens de wil en de kracht heeft om zijn eigen leven vorm te geven en dat is waar ik mee bezig ben.

Het zoeken naar: waar voel ik me prettig bij, waar ben ik goed in en hoe kan ik dat inzetten. Hoe ga ik met het leven om en hoe maak ik er gebruik van. De zucht naar leren is bij mij nu groter dan naar drank. Ik heb een innerlijk verlangen om een "goed" mens te zijn, voor mezelf en voor anderen. Het sleutelwoord is liefde!

Ik probeer het nog even duidelijk samen te vatten:
- er zijn de verleidingen: drank, drugs, gokken (allemaal verslavend)
- en de mens heeft driften: sex, overlevingsdrang

daartegenover staat de beschaving en de maatschappij (het leven met elkaar).

Als we niet leren om met verleidingen en driften om te gaan wordt de wereld een nog grotere puinhoop dan ie al is!

Terug naar het onderwerp: de verleiding is alcohol, die verleiding hebben wij niet weerstaan, we zijn verslaafd geworden. Zowel geestelijk als lichamelijk. Zodra we stoppen met drinken hebben we last van ontwenningsverschijnselen, zowel geestelijk als lichamelijk. De lichamelijke verschijnselen kennen we en zijn van korte duur. Wat er overblijft is de trek, waar voel je die? Zo rond het midden van je slokdarm?
Je voelt 'm dus in je lichaam. Maar de trek komt uit het hoofd, het hoofd heeft geen armen en benen, dus die zend signalen uit naar het lijf, waar anders heen?
Het is net als de ziel: waar zit je ziel? Juist, daar waar het pijn doet als je er last van hebt. Maar de ziel is geen orgaan!!!!

Het lichaam is volgens mij alleen maar een klankbord van de geest.
O.K. hoe ga IK om met trek: heel simpel, ik wil goed met mijn leven omgaan, dus ik zet mijn WIL in, stoppen met drinken. Als ik trek heb word ik daaraan herinnerd. Ik kan dus trek omzetten in blijdschap dat doe ik in mijn hoofd!). Mijn hoofd geeft die blijdschap door aan mijn slokdarm.

Kortom: trek = blijdschap.

Piggelmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jannetje volgens mij moet jij naar een andere forum, ik ben het helemaal met Gerda eens. Je zegt constant dat je geen aandacht krijgt en een ander wel, dat hier vriendjes politiek speelt. Nou ik ben hier ook nog niet zo lang en ik krijg ook niet zoveel respons maar so what! Je krijgt heus wel aandacht als je iets te sprake brengt hier op het forum zoals nu dus ook.

Ik vind je heel kinderachtig reageren, zovan: zij wel en ik niet.....:angry:

Sorry voor mijn felle reactie maar het viel mij zo op dat je elke keer maar weer zegt dat een ander meer respons krijgt dan jij.
Nou meid ik hoop niet dat je nu weggaat maar gewoon bij ons blijft, geef de moed niet op en probeer er doorheen te kijken dat je niet genoeg aandacht krijgt.

Zal ik voor jou ook een leuke body stocking breien net zoeen als voor Houten? (zie draadje paar dagen geleden). Krijg je die voor de troost.

Nogmaals sorry als ik een beetje hard overkom maar de bedoeling is goed.

:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Jannetje die trek ken ik maar al te goed. Had ik DAT maar niet!
Ik weet heel goed te herinneren dat ik in 2001 bij de AA was en 9 maanden helemaal niet dronk, dat die TREK weg was....heeft best lang geduurd, maar heel geleidelijk is het toen echt verdwenen.
Ik dacht nauwelijks of niet meer aan wijn. De gewoonte was geheel doorbroken.
Toch ben ik zomaar op een dag een glas port gaan nemen bij een vriendin. Ik was weg bij de AA en langzamerhand werd het drinken weer een gewoonte. Heel jammer.
Ik bekijk hier nu of ik nog te redden ben: of ik inderdaad alleen in het weekend kan drinken en in een week nooit meer dan die tien glazen die verantwoord zijn.
Ik heb erg veel aan de hulp van mijn begeleider, het is echt jaren geleden dat ik hele dagen achterelkaar drankvrij was en dan ben ik sinds enkele weken nu.
Afgelopen donderdag was het hek weer even van de dam: ik begon met een glas wijn op donderdagmiddag en s avonds hadden mijn man en ik wat te vieren: hup, gelijk 2 flessen leeg. Een enorme kater en migraine de volgende dag, ook nieuw, want ik was de katers al voorbij!

Bij trek rond een uur of half 5 meestal, zet ik uit alle macht de gedachte aan wijn uit mijn hoofd, soms ga ik een beetje snoepen, wat wel jammer is want ik wil een paar kilo's afvallen. Soms duik ik snel onder een hete douche, dat helpt en dan moet ik alweer eten maken en is de trek over.

Ik voel het nog steeds als worstelen, maar ik ga door en hoop dat ik zover kom dat ik vrede heb met doordeweeks geen drank en in het weekend 2 glazen s avonds.

En wat betreft dit forum: Ik vind het ook moeilijk om er tussen te komen of zo, veel inside jokes en het gevoel dat er een hecht clubje is die er niet echt op zit te wachten dat er wordt gereageerd. Ik zeg niet dat het zo IS, maar hoe het voor MIJ voelt.
Hierbij niemand voor het hoofd stotend, hoop ik.
Groetje van Floortje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Floortje,
heb jij er nou spijt van dat je de AA los hebt gelaten?

Ik heb daar heel lang mee geworsteld. Ik voelde me na 6 jaar AA volger en toen weer drinken zo'n ontzettende domme trut maar ik begin steeds meer te snappen dat ik met "niet drinken" het probleem niet opgelost heb. En "het probleem" tja, ben ik zelf denk ik. Maar goed, door dit forum en de Cactus techniek heb ik wel veel meer nagedacht en ontdekt dan ik in die 6 jaar bij de AA heb ontdekt. En dat het hier soms een "theekransje" lijkt dat maakt juist dat ik meer begrijp waarom ik drink. Ik zeg niet dat ik nu het licht heb gezien en alles begrijp maar het gaat toch wel stukken beter. Het gaat voor mij althans stukken dieper op de achterliggende gevoelens in. En dat ik goed voor mij althans.

Groet Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Jannetje,
laat je HOREN. En er komt best een topic, zoals het laatste wat je gestart ben, waar mensen op reageren. Maar het kost soms effe inlezen, moeite overdenken etc. Maar ik vind het leuk dat je meeschrijft (alhoewel je niet al te lang boos moet blijven want dan is de liefde gauw over op een forum ;)))

Soms lig ik wel eens in m'n bedje en denk: gosh ben vergeten om Elmo welkom te heten, of Houten te feliciteren, of Mathilde m'n meeleven te betuigen, en PP moet ik nodig laten weten dat ik aan haar denk, en Katrien... boeiend maar hoe verder, en Rob en Leidi, en Piggelmee in haar potje, hoe koud dat zal zijn, en StMaarten. En och Anton! Zo bijzonder maar soms begrijp ik er zo weinig van weet hij wel dat hij in mijn hart besloten is... en ga zo maar door. Ik heb ooit een charryl voorbij zien komen. En Sieske die zo in paniek was. En en en... En dan ga ik maar slapen. Ja het is waar, ik heb m'n favorieten, en er zijn mensen op dit forum die ik vergeet. Maar zo werkt het in de "echte" wereld ook. Maar ik doe m'n best en daar gaat het om. En ik ben ontzettend blij met al die verhalen van mensen die met hetzelfde worstelen als ik.

Liefs en een dikke knuffel Emma (ik ben daar niet zo scheutig mee...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Emma,
Spijt dat ik de AA heb losgelaten? nee, wel gemengde gevoelens daarover: Het was echt heeeerlijk om zo lang helemaal niet te drinken vond ik. Dat ik het gevoel had van de drang, de trek en de verslaving af te zijn, zeg maar. Drank was geen issue meer voor mij. toch wilde ik niet mijn leven lang zonder een glas wijn en zeker niet mijn leven lang elke week een avond bij de AA zitten.
En ik had wel moeite met het zeggen van "'ik ben een alcoholist" elke keer.
Daarom hoop ik dus nu te leren doordeweeks niet te drinken en in het weekend wel, of naar behoefte niet....ik weet nog steeds niet of ik dat kan.
Het gaat aardig goed nu en de begeleider heeft goede hoop voor mij, die ziet het behandelplan zitten voor mij, zeg maar.
Het doet me erg goed dat ik bewust bezig ben en dat ik daadwerkelijk wat wil veranderen.
Het blijft moeilijk, dat nog wel...
Dank voor je reactie, je was de enige tot nu toe....
Ben jij klaar met het behandelplan?
groetje Floortje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Emma en Floortje,
Ik word een beetje angstig als ik jullie zo lees; bij mij komt de twijfel of ik wel zo goed bezig ben. Jullie hebben allebei ervaring met een hele poos niet-drinken, maar willen toch niet op die manier verder gaan. Het beangstigt mij dit te lezen. Was het dan zo'n beroerde tijd? Emma, van jou kan ik me iets voorstellen, dat lijf van jou met je pijn enz... En Floortje, elke week naar de AA... nou nee. Maar toch... ik lees uit jullie berichtjes iets wat mij angst inboezemt. Ik weet wel, iedereen hier heeft zijn iegen doel. Maar ik ben blijkbaar de enige die echt gelukkig is met niet- drinken. Door jullie berichten krijg ik het gevoel dat een terugval onvermijdelijk is en dat het op den duur niet is vol te houden.
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleur,
neen neen en nog eens neen. Een terugval in niet onvermijdelijk. Dat hoeft helemaal niet, dat is niet nodig en dat is wederom een keuze die je maakt. En ik denk dat jij je heel prettig voelt in je niet drinken en in die 6 jaar dat ik bij de AA ben geweest heb ik heel wat mensen ontmoet die dat ook vonden, en met sommige heb ik nog contact en die zijn al 20 of 30 jaar "droog" en hebben een heel aangenaam leven.

Maar het is kiezen. Wat heb ik over om "droog" te blijven. Ik zie het ook een beetje als wat heb ik er voor over om dun te blijven. M'n hele leven op een matig dieet. Soms levert het je heel veel op, en dan is het ineens over. En voor mij is m'n gewicht een terugkerend probleem, ik moet regelmatig op dieet en val dan braaf 15 kilo af om na een paar jaar (prednison is bij mij wel het probleem hoor) weer overnieuw te beginnen. En zo is het ook een beetje met alcohol. Jaren heb ik het gevoel dat ik het allemaal onder controle heb en dan ineens niet meer en ga ik de strijd weer aan. Maar net als met mensen die ooit dik zijn geweest en 1x rigoreus afvallen en het daar dan bij laten ken ik heel veel probleem drinkers die er mee stoppen en dan is het klaar. Zie het als een fase in je leven. Die heb je gehad en die wil je niet meer. En dan ga je weer verder, doe je andere dingen, ervaar je weer wat nieuws etc etc.
Dus laat je niet ontmoedigen door Floortje of mij, misschien zijn wij wel te dom om het in 1x te snappen.

En zo ga ik ook regelmatig met een therapeut praten omdat ik "m'n leven niet leuk vind" en sommige doen dat 1x en snappen het dan hoe het wel moet. En ik heb wel 6 verschillende dingen bestudeerd en gestudeerd, 3 lagere en 5 middelbare scholen gehad.
Maar ik ben er trots op dat ik het bij 1 paar ouders heb gelaten en 1 stel broers en zussen en vrienden en vriendinnen heb van 25 jaar en nog meer geleden. Dus dat kan ik wel. Maar eten en drinken... ach, ik accepteer.

Maar jij bent anders en jij voelt je nu goed dus hou je daar dan aan.
Dag dag, niet piekeren, nergens voor nodig.
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Fleur,

Ik zou heel blij zijn als ik jou was , als je heel gelukkig bent zonder drank. Houden zo!
Nee, het was GEEN beroerde tijd, zonder alcohol. Ik wist alleen al die tijd wel: helemaal zonder wijn WIL ik niet. Ik zou matig willen drinken.
Ik vond elke week naar de AA niet voor mijn leven lang een uitkomst.

In de zomer, als ik met mijn man een stuk ga fietsen, is het doel soms een glas wijn nemen op een terrasje. Dat willen we er graag inhouden.
Ik wil nog niet kiezen voor GEEN drank, maar zou her graag verantwoord gebruiken.
Dat ben ik nu aan het uitproberen.
Als ik geen wijn nodig zou hebben, zoals jij nu, zou ik zeer gelukkig zijn.

Groetje van Floortje, hopelijk antwoord genoeg voor je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emma,
Ik ben een beetje jankerig vanavond; op de een of andere manier trek ik me misschien toch wel teveel aan van wat iedereen hier schrijft. En dan twijfel ik meteen aan mijn optimistische kijk op het leven; voel ik me daar schuldig over. Ondanks alle narigheid, die ik in mijn leven heb meegemaakt, is het me altijd gelukt om positief te blijven denken. Weet je wat het is, als ik dit morgen lees, denk ik: ik had een heel ander berichtje terug moeten sturen. Me niet de put in laten praten en je niet op een dwaalspoor laten zetten. Maar ik ben er nog lang niet, dat merk ik wel. Maar evengoed: ik ga ervoor.
Bedankt hoor Emma, waar is nou toch dat berichtje van mij gebleven?
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Fleur,
niks niet leuk dat je zo "jankerig bent" voor jou althans. En dan denk ik bij mezelf, lieverd, als je je zo voelt blijf dan even weg van de verhalen die je nog meer aan het twijfelen brengen. Zeg dan, ik wil hier niks meer over horen want anders ga ik ook overstag of in iedergeval twijfelen aan mijn keus. En ik denk echt dat je een goed keus hebt gemaakt.
Ga maar lekker slapen. En wat je zelf al weet; morgen ziet het er weer heel anders uit. Maar weet dat ik aan je denk, dat ik ergens in de kosmos ook bij je hoor net zo goed als al die 6 miljard mensen op deez aard ook bij mij horen. Ik wil je niet aan het twijfelen brengen maar de discussie en het praten er over kan best wel eens goed zijn. Maar niet op tijden dat het jou niet uitkomt en daar is zo'n forum juist zo heerlijk voor, sluit af en start morgen overnieuw. Je hoeft niemand te antwoorden, je hoeft zelfs nu niet te lezen.

Hoop dat je lekker slaapt, ik zie er weer een beetje tegenop na de nachtelijke "filmpartij" van gisteren. Jee, wat kan een mens raar dromen.

Tot morgen.
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goed onderwerp! nuttige reacties ook. Hoewel ik de oorsprong niet meer kan lezen omdat die gewist is!

Eventjes een kleine maar belangrije opmerking van mij voor onze Fleur;, Fleur, zou je alsjeblieft die positieve kijk op het leven wel willen volhouden. Mijn leermeester moet natuurlijk niet afhaken he!!!!! Ik heb veel aan de manier waarop jij hierover denkt en ik zie dat Piggelmee ook op dit spoor zit. Wel trek hebben maar je WIL is anders en dus ben je blij die trek opzij te wuiven vanwege je wil. Deze sublieme manier van kijken op de zaak heb ik zoals je weet van jou en blijf alsjeblieft op jouw ´Fleur´ manier denken. Dat lijkt toch vruchten af te werpen he!

liefs

PP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pietje Puk,
Lief wat je schrijft naar Fleur. Ja, volgens mij werkt het zo.
Qua wil en trek.
Lief PP'tje...wil je ook eens iets over je zelf schrijven? Hoe het met je gaat daar in verwegistan?
Ik volg je en ben benieuwd hoe je het redt. Ik denk dat je het heel goed doet.
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hééé Péé Péé,

Fijn weer even van mijn maatje te vernemen. Ben 't met je eens over Fleur. Ik vind eigenlijk dat wij haar vazallen moeten worden, aan elke kant 1! Wij denken er tenslotte net zo over: blij er eindelijk van af te zijn, er niet meer over na hoeven denken, nieuwe mogelijkheden aanboren, etc.
Het leven wordt er voor ons alleen maar beter en leuker door.

Hiep hiep voor Fleur, onze grote voorgangster!!!!

piggelmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi jongens,
Goedenmorgen; gelukkig, ik ben weer opgefleurd, hoor. Maar soms slaat de twijfel toe, ook wel goed, ik zit hier niet voor niets. Ik vind dit een zinvolle discussie, inderdaad jammer, dat de andere berichten zijn gewist.
Fleur gaat ervoor, vandaag enz... Geen jarenlange planning, is nergens voor nodig.
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Fleur,
fijn dat het weer wat zonniger voor je is. Ja meis, je weet het, geen planning voor jaren maar gewoon voor vandaag.

Ik had op een ander draadje een discussie met Moon over katers en dan niks meer kunnen dus niks meer doen en dat dat soms erg prettig is. Vandaag katerloos maar toch ga ik niks doen. Ik ben moe en wil sudderen. Ik ga het eens proberen zonder al die alcohol nodig te hebben.

En lieve PP, Piggel en Til, als onze (want Fleur is toch ook een groot voorbeeld voor mij) eens even een beetje moe en een beetje klaar is met al dat flink zijn dan mag ze toch wel. Zijn wij gewoon even haar voorbeeld. Zo werken zelfhulp forums toch?

fijne dag
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleur, een Overdenking:


Ik vind het maatjes-project een fantastisch idee. Doen ze bij ons op school ook in de onderbouw (kleutergroepen). Elk nieuw kind dat binnenkomt (van 4) wordt gekoppeld aan een "oudste kleuter" (bijna 6). Het kind van 6 groeit daarmee in verantwoordelijkheid klaar voor groep 3, en het kind van 4 heeft een maatje in de klas. De forum-buddy's helpen elkaar dus ook op zo'n manier en hebben er zelf ook wat aan.

Mijn ervaring is (ja Emsje ik weet wat je wil zeggen) dat ik door hier te DELEN zelf er MEER er aan overhoud. Misschien dat ik daarom ook hier zoveel reageer.

Dat staat los van dat je af en toe mag jammeren, klagen en mekkeren. Als je dat dagen en dagen zou doen word je toch wel teruggefloten en dat is dan ook weer fijn want je blijft er dan niet in hangen wat bv. wel kan als je erbij gaat drinken (mijn persoonlijk risico-moment als ik me alleen/rot/eenzaam/bang/klote voel).

Dé kreet van Emma: we zitten hier niet omdat we teveel warme melk drinken (....) is zó waanzinnig goed en grappig en duidelijk. We zitten allemaal met hetzelfde probleem, de neiging naar de fles (wat zeg ik.... de krat cognac) te grijpen, omdat ....... vul maar in, ieder voor zich.

Overigens (goed nieuws) dat jij al Fleur maanden roept dat je geen alcohol WIL drinken, dat gevoel heb ik nooit begrepen omdat ik zo hunkerde maar nu na drie maanden én 1 dag (91 dagen !!!!!! weet je nog hoe ik begon !!!!!!!) raak ik het verlangen steeds meer kwijt. Ik wéét dat het niet helpt, dat ik me beroerd ga voelen, en vooral ik ga vóóraf al voelen wat het lange termijn effect is (schuld, waardeloos, slappeling, afgezien van kater, hoofdpijn etc). Maar vooral je eigenwaarde stijgt zo enorm, nu dan even.

De klus die ik de afgelopen weken gedaan heb is immens (een klus voor de kerk waar ik me deerlijk in vergist heb qua hoeveelheid werk en het kwam ook nog eens op precies het verkeerde moment) maar okee, met wijn op was het ABSOLUUT niet gelukt dus als het straks klaar is, gedrukt en ingebonden (het is inderdaad een boekje) leg ik dat bij de pc omdat ik er dan iedere dag naar kijk en weet dat heb ik kunnen doen omdat ik niet drink.

Net zoals overigens gisteravond laat uitrukken naar de huisarts met weer een nog ziekere Dochter wat niet had gekunt met fles witte wijn in lijf dus had buren moeten bellen, smoes verzinnen enz. enz. Pst ook in het draadje: redenen om wel of niet te drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Houten en allemaal,

Houtje, je laatste bericht spettert hier van mijn beeldscherm af. Ik liep net een beetje te suffen en tegen de dag op te zien (vervelend verplicht nummer en ik moet er ook nog voor naar Antwerpen, ja, alweer).
Maar na het lezen van jouw berichtje ben ik mezelf maar weer eens ernstig toe gaan spreken.
Jouw tevredenheid over jezelf inspireert mij.
Vanavond kom ik hier weer terug.
Prettige dag, sterkte met je zieke meisje.
Liefs,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tante Til,

Jij hebt geen makkie in het leven en ik ook nie. Maar daarom mag je er juist zijn, met je pijn en verdriet, alleen alcohol helpt niet.

Haaa!

Een tegel:

BIJ PIJN EN VERDRIET
BEDENKT: ALCOHOL HELPT NIET

Deze reik ik dan maar plechtig aan mezelf uit vandaag omdat (no hard feelings) je het uiteindelijk in het leven ook zelf moet doen, en in hang hem boven mijn beeldscherm, op de koelkast etc. Na 90 dagen alcohol de baas (eergisteren) heb ik complimenten gehad (dank, dank) en nu dan ook een prijs. Joepie !!!

Forummers, bedankt voor jullie contact, aanmoediging en steun, respons etc etc, ik had het anders nooit gered. Cactus ook bedankt voor de meer dan prima therapie. Korte speech maar Dochter roept.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...