Spring naar bijdragen

maandag 5 februari


Emma

Aanbevolen berichten

Lieve Houten,

ik ga lekker zitten wachten tot het 12 uur is en dan... Nee meis geen feest omdat je 100 dagen droog bent, jij je zin. Maar een feest voor mij! Ik ken je namelijk 100 dagen! En dat is een verrijking. Dat vind ik een feestje waard.
Hoe zijn we ooit begonnen. Ik weet het niet precies meer maar ik weet nog wel dat jij met een spraakwaterval het forum opkwam, vertellen dat je teveel dronk en daardoor een Houten hoofd kreeg en daarvan af wilde. Nou dat is je gelukt. Wij hebben nu een Houten hoofd van al je verhalen, grapjes, lieve berichtjes, opbeurende woorden. Als het Tour verhaal niet was gestart en jij dat niet feilloos had opgepikt... Hoeveel stringetjes heb je al niet gepunnikt? Hoeveel truitjes gebreid. Ik heb echt met tranen van het lachen boven de toetsen gehangen. En al het herkenbare verdriet gedeeld, ons zoveel zinnige tips hebt gegeven, de wekker is geweldig. Ik noem het m'n Houten wekker. "schat zet jij de Houten wekker even", eier wekker is geheel uit m'n vocabulaire verdwenen.

Ons steeds weer bij de les gesleurd. Ons deelgenoten gemaakt van Zoon en Dochter, van Keelonstekingen en Ooronsteking. Je Megaprojecten. En als maar blijven schrijven. En als maar tijd maken voor iedereen hier.

Als ik inlog en berichtjes van jou zie is m'n dag weer goed. Lekker lezen denk ik dan. Soms ga je me te snel in je gedachten maar ik wil graag moeite doen om je te begrijpen. Je bent een pracht pakketje van alle menselijkheden.

Je bent een onwijs lieve forum vriendin en ik wil je niet meer missen!
dikke kus Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve Houten

shit, te laat! Emma is mij voor, maar wat een mooie woorden spreekt ze weer! Ik ben het helemaal met haar eens, behalve dan, dat ik je minder lang ken, maar dat ligt niet aan jou maar aan mij!

Je wilt geen feestje voor de 100 dagen, Emma respecteert dat, ik niet helemaal. Ik wil je toch even heel erg feliciteren. Ik weet nog, rond 5 december, dat je het er heel moeilijk mee had en dat ik mijn hart vasthield of je het zou redden, Toni heeft toen nog zo goed gesproken, weet je dat nog? Maar je hebt het gered, je bent een knokker pur sang, dat heb je laten merken.

Net als Emma, heel veel dank voor je vriendschap maar toch vooral ook (het spijt me erg...)


je bent een kanjer! gefeliciteerd

PP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Houten,
Ook van mij even een pluim. Zoals jij je uitgesloofd hebt om voor alle nieuwelingen een overzicht te maken. Een doorzetter en een prima schrijfster. Geen feestje, ik respecteer dat wel. Ik had trouwens niet geweten hoe dat had gemoeten, hier. Evengoed vind ik dat je een ongelooflijke prestatie neerzet. Lieve Houten, ik hoop nog veel van je te lezen. Fijne dag
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, en dat was dat en nu over tot de orde van de dag.
Hoe is iedereen vandaag weer gevaren? Ik ben altijd erg blij dat het maandag is en VANDAAG helemaal, Zoon en Dochter weer naar school. Dochter die haar vader zo mist en haar nieuwe zusje, kreeg een warm badje, ik stond ernaast en voelde het warme water spetteren, heerlijk. Een mini-sauna-erlebnis voor haar. Juf blij en natuurlijk in enorme Houtense verantwoordelijkheid twee weken lang de kinderpuzzels geknipt uit krant. Juf weer meer blij.

Als in Houten de bank staat waar bij Piggelmee de kachel staat in haar Keulschen I-Pod, dan ben ik gisteren tegen de kachel gevallen wegens overmaat aan vermoeidheid, stress, te weinig eten en niet eens veel wijn maar wel té veel.

Hetgeen mij tot de conclusie brengt dat 100 dagen droog leuk was, maar dat "alleen in het weekend" of "alleen in goed gezelschap" voor mij géén optie is. Laat ik het er maar op houden dat ik een aanrijding heb gehad met een fles ww en dat we allebei verloren hebben. Een loss-loss situatie ipv win-win.

Dus Fleur, we gaan er weer voor. Maar dit, en vooral gisteravond was nodig om te dat goed te realiseren. En dat ik nu hoofdpijn heb, misselijk en moe ben is níet van de stress. Maar een té bekende herinnering van de dagen vóór 28 oktober.

Dus ik ga gewoon dóór. Maar per dag en per uur. Met de keukenwekker. Het zal flink knokken worden deze week, maar maandag gaat altijd wel goed. Het is nog geen vrijdag.

Pfffffff wat doen sommige lessen pijn zeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,
zo, de loftuigingen aan Houtje terzijde en nu weer over op de orde van de dag.
Ik zie dat ik er maandag 5 februari van heb gemaakt. Ha ha, moet zijn de 6e. Maar wij weten dat toch wel.

Wat zijn de doelen van deze week? Wat moet er gebeuren? Ik moet zindelijk de week door (droog klinkt zo vervelend onderdehand). En verder heb ik niet veel verplichtingen. Ook wel weer eens goed. Ik merk toch wel dat als het niet al te druk om me heen is het makkelijker is me bij m'n voornemen te houden. Hebben jullie dat ook? Aan de ene kant is afleiding erg prettig aan de andere kant maakt teveel me onrustig en zoek ik weer naar rust in de fles. Komt natuurlijk niet, nee. Misschien al die meditatie cd's weer eens gaan beluisteren. Is wel een goed streven voor deze week.

Jongens en meiden, maak er wat van.
Per uur, per kwartier desnoods. We gaan ervoor met elkaar.

Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Houten, ik weet dat je het niet meer wilt horen maar ik wil je toch even een hart onder de riem steken.
Ik vind dat je heel goed bezig bent, op het forum ben je van onschatbare waarde en voor mij ben je een erg lieve vriendin.
Je doet het allemaal maar hoor, vergeet dat niet, ik weet niet of ik het allemaal zou kunnen wat jij allemaal voor elkaar krijgt.
Ik hoop dus dat je niet in zak en as zit op dit moment want dat is nergens voor nodig.

Liefs Gerda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeienavond allemaal.

Er is weer ontzettend veel geschreven zie ik. Ook nog een paar nieuwelingen erbij zag ik. Ook namens mij van harte welkom en ik hoop voor jullie dat je er veel steun e.d. aan zult hebben. Schrijf gerust van je af. Er zijn genoeg forumleden die met een warm antwoord zullen reageren. 't Wordt steeds drukker hier op het forum. Heb er bijna een dagtaak aan om alles goed door te nemen. Ik probeer het in ieder geval bij te houden.

En ja ja, ik sta nog steeds droog. En Pietjepuk: de 1000 dagen heb ik volgens mij allang gehad. Ik ben ergens in oktober 2002 gestopt. De exacte datum weet ik niet precies. Zal ook wel komen omdat ik geen "trek" meer heb en er niet meer zo bij nadenk.

Houtje, of is het nou Houten of Houten 2? Ik weet het niet meer hoor. Begrijp ik nou goed dat je een terugval(letje) heb gehad? Zonde zeg. Nou ja, je weet dat je het kunt. Dat moet toch ook wel een geruststellende gedachte zijn. Blijf vooral op het forum schrijven. Je hebt zelf ook al wel gemerkt dat velen er behoefte aan en baat bij hebben.

De tactus-therapie is voor mij dus niet weggelegd, voor degenen die dat nog niet hadden meegekregen. Aangezien ik momenteel geen alcoholprobleem heb en dus ook m'n "trek" e.d. niet kan bijhouden. De therapie is eigenlijk bedoeld voor mensen die iets aan hun huidige alcoholprobleem willen doen. Wél heb ik momenteel e-mailcontact met een verslavingsdeskundige van Tactus, met wie ik de problematiek voortvloeiende uit een alcoholprobleem kan bespreken en om advies kan vragen. Dat bevalt me eigenlijk heel goed.

Nou, ik zal het forum proberen blijven te volgen. Sterkte allemaal.

Groetjes, Elmo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Houten,

Ik weet het je wilt geen feestje en dat is ook prima maar ik wil je toch even van harte feliciteren hoor!!
100 dagen dat is een hele prestatie!!! En daarom voor jou deze prachtige tegel: Vroeger was ik als een dwaas, maar nu ben ik al 100 dagen de alcohol de baas!!!

Houten jij komt er wel.

Groetjes Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben weer boven water hoor, heb het erg leuk gehad dit weekend met mijn zus en haar baby. Heb echt genoten van die kleine meid. En ze kan mijn naam zeggen!!! hahaha echt leuk. In maart wordt ze 2.

Heb nog steeds niks meer gedronken! Heb er af en toe nog wel moeite mee maar ik probeer gewoon eigenwijs te zijn. Heb vrijdag accupunctuur gehad om te stoppen met roken maar dat lukt nog niet echt.
PM knap dat het bij jou wel lukt hoor!! Ik rook nog steeds af en toe en baal er flink van. De knop moet om!! Weet alleen nog niet hoe maar het gaat me vast een keer lukken.

Heb niet alles gelezen hoor was veels te veel. Gerda van harte gefeliciteerd met je kleindochter!! Eindelijk he? En heet ze Bo? Of heb ik dat mis?

Rob en leidi hoe is het bij jullie?

PP met jou ook alles oke, en Emma, Mathilde, Jannetje, Katrien, Elmo, fleur, Houten, Anton, Willem en Cheryl en iedereen die ik nog vergeten ben, gaat alles goed met jullie?

Ik ga proberen om vanaf morgen weer alles mee te lezen hoor. Ben nu niet zo goed op de hoogte. Hoop dat het me lukt om alles een beetje bij te houden maar ben op het moment heel erg druk met de verbouwing, veel schilderen en dat soort ongein. Maar vergeet jullie niet hoor.
Succes met de strijd.

Groetjes Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve vrienden

even een paar reactietjes wat mij betreft,

Houten, ik heb eens een onderwerp gestart over bijstellen van doelen, na een aantal weken (maanden).
Het lijkt na een poosje blijkbaar ineens of je je probleem onder de knie hebt en je best een béétje kunt drinken terwijl je oorspronkelijk zo goed wist dat dat niet kon. En als je dat dan hebt gedaan, blijkt dat dat ook echt niet kan. Ik zag dat een poos geleden bij veel mensen op het forum gebeuren, en telkens ging dat fout!
Ik heb daar heel veel van geleerd en weet dus dat bijstellen (lees verslappen) van doelen niet voor me is weggelegd. Deze valkuil heb ik toen haarscherp gedefinieerd! Die ervaring had ik trouwens ook bij het stoppen met roken. Ettelijke pogingen gedaan en het ging telkens mis omdat ik na een poos dacht dat ééntje wel weer kon. Precies de zelfde ervaring. Tja, als je verslaafd bent, op onze manier (of laat ik voor mezelf spreken, op mijn manier) is dat níet mogelijk!!! (Roken is uiteindelijk gelukt, gewoon de eerste nóóit meer nemen!).

Nou, gewoon verder, bewijs is weer keihard geleverd he! Jij hebt m weer scherp op het netvlies!

Elmo, okee, dat is nog mooier, dat je niet eens meer weet hoe lang! Daar moeten we allemaal heen, maar des te beter ben jij in staat óns te helpen hier! En hopelijk, heel hopelijk, heb er zelf ook veel aan.

Gerda, begrijp ik nu goed dat je kleinkindje nu eindelijk geboren is: in dat geval: GEFELICITEERD! Ik heb dat blijkbaar even gemist?!

en verder, succes iedereen, morgen weer vrolijk verder he. Ik bedacht me vandaag, als we af en toe het over het geloof hebben, ik voel me net Eva, alles maar dan ook alles (bijna) mag, als ik maar van die appel afblijf, dan is er niets aan de hand!!!!

liefs

PP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ja, ja, jááááh!!!! Péé Péé!

Fijn dat jullie allemaal zo lekker helder kunnen denken, ik hoef nu alleen maar JA te roepen als ik iets herken en dat doe ik nu met jouw APPEL!
Exact, zo is 't: "Alles mag, als ik maar van die appel afblijf".
Bij mij gaat dat af en toe een beetje tever zelfs, dan denk ik: "Nu ik gestopt ben met roken en drinken hoef ik verder eigenlijk niks meer te doen, kan ik alles maken en is alles o.k."
Maar zo is het natuurlijk niet in 't leven. Het maakt voor mij wel duidelijk dat alle kritiek van mijn omgeving en van mezelf en de schaamte over mijn excessieve drinken zo massaal over mij heen is gekomen, dat ik me - nu dat allemaal is weggevallen - nu geheel verschoond voel t.o.v. anderen.

Maar ja, hoe nu verder. Nu mag ik dus eindelijk ook weer iets voor mezelf gaan doen, iets wat ik leuk vind en waar ik goed in bed, mijn vak bijvoorbeeld.
Ik heb totaal, maar dan ook totaal geen inspiratie om eraan te beginnen. Is dat weer depressiviteit, of luiheid of faalangst. Zelfs bij de afwas sta ik te zuchten en duurt het úúúúúren voor ik er doorheen ben.
Nou, het moest er kennelijk toch ff uit. Dit was ongeveer de context van mijn gewiste tekst op draadje "wat is het stil". Ik vind mezelf zo'n ondankbare zeur!

Enfin, kunt u nog Piggelen, Piggel dan mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sorry Piggelmee,

ik heb hier hardop zitten lachen in het internetcafe

wat een freudiaanse verspreking: in plaats van ´iets waar ik goed in ben´ schrijf je: WAAR IK GOED IN BED!

zo, ben jij ook zo goed in bed?? komt omdat je onder invloed van drank veel geoefend hebt zeker? HAHAHA!!!

grapje hoor Piggel

maar, weet je wat ik lees uit jouw stukje: dat je verdikkeme nu je zo trots zou moeten zijn op jezelf, de moeilijkste zaken in je leven lukken, toch iets hebt weten te vinden om ontevreden te zijn met jezelf. Dat zie ik omdat ik het herken hoor Piggelmee, DOE DAT NOU NIET!! geniet eens even van wat je allemaal lukt nu. Ondermijn jezelf niet. Je bent geen ondankbare zeur. Natuurlijk ben je dat niet. Je bent een vrouw die ontzettend grote stappen in de goede richting maakt, en eigenlijk heb je gelijk, nu je dit aan het bereiken bent is alles toch even ondergeschikt! Hiermee doe je je omgeving meer plezier dan je met wat dan ook zou kunnen doen!!!! Dat is toch zo? En jezelf trouwens ook. Daar weegt niets verder tegenop!!

TEL JE ZEGENINGEN, ZEG!!

wees blij met wat je bereikt, het is toch fantastisch!!! Kom op!

geldt trouwens voor iedereen, maar ik moest het je even zeggen.

Piggelmee, held die je bent!!!

PP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi jongens,
Ja Piggelmee, ik had de vespreking ook gelezen, maar ik herken jouw verhaal. Als je gestopt bent met drinken, komt er van alles boven en je moet daar eerst even mee leren om te gaan. Ik heb me ook zo geschaamd over mezelf; maar toen zat ik hier nog niet. Nu moeten we verder en dat kan, als je jezelf die tijd geeft. Zielig doen mag, maar er komt gelukkig zoveel voor terug. Ik heb mijn vervelende herinneringen in een doos gestopt. Ze zijn er wel, maar ik heb er geen last meer van. Pffff, werd wel tijd. Vergeten doe ik ze niet, kan ook niet, maar ik ga nu voor vandaag en morgen. De dagen worden weer langer, ik fleur daar altijd van op.
Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oke zullen we dan maar een keer? Sex en dronken zijn. Of hoe ervaar je sex nu je niet meer drinkt. Of wat heb je gedaan toen je nog dronk. Of was sex leuker toen je nog dronk? Of is dit te "plat". Is het meer, hoe ervaar je sexualiteit nu je niet meer drinkt. Hoe ervaar je intimiteit? Kan het nog wel? Durf je nog? Mis je iets?

Ik trek zo'n gezicht van (probeer het even als je dit leest, linker mondhoek naar beneden, ogen zo half) zullen we het er een keer over hebben? We zijn zooo anoniem. En de mannen ook meeschrijven hoor. Wat vinden jullie van intimiteit als je gedronken hebt of als je vriendin gedronken heeft. Is het dan leuker? kan het nog wel, voel je je gebruikt, laat je je gebruiken? Commentaar gevraagd!

Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft niet alles met libido te maken volgens mij. Maar wel wat passend is in een intieme verhouding. Maar heeft ook te maken met wat je verteld en wat je meedeelt aan je geliefde, partner, object van liefde.
Het heeft zeer zeker te maken met "drift" en verlangen en lust. En het maakt zeker uit of je wel of niet drinkt. Maar niet met leeftijd. Is wel een openhartig onderwerp maar wie wil reagereer. Ik ben er ook wel mee bezig. Niet met sex op zich, hoe zeg je dat, maar wat is het verschil tussen wel en niet drinken. Intimiteit, gaat het makkelijker of is het juist moeilijker als je niet drinkt. Ben je intiemer, sexueler. Ik praat bijvoorbeeld veel makkelijer over wat ik denk en voel als ik gedronken heb. Ik ben ook ongeremder als ik gedronken heb. Of, ik ben ook meer bij mezelf als ik nuchter ben.
Voor mij is het een groot verschil. Vaak ook erg veel prettiger nu ik nuchter ben, ik overschrijd m'n grenzen niet. maar ook zoveel meer gesloten.

Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emma,
Ik begrijp wat je bedoelt, met alcohol op ben je minder geremd, durf je je meer te laten gaan. Ik vind dit een intiem gebeuren, maar ik vind het leuker als ik nuchter ben! Nou, pffffffffffff, meer zeg ik niet.
Anton, we hebben het intussen gelezen, hoezo het slaat nergens op?
Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...