Spring naar bijdragen

Intro Satja


Satja

Aanbevolen berichten

Voor wie dit lezen wil...

Na een jaar van talloze keren bedenken dat ik veel en veel minder wil drinken heb ik vandaag eindelijk het hoofd gebogen. Ik kan het niet alleen. Op zoek gegaan naar internet-ondersteuning en mezelf aangemeld bij Tactus.
Super confronterend om al die dingen over jezelf op te schrijven. Twee pieken van 8 glazen! En dan heb ik vast nog laag geschat want dat doet iedereen in zulke situaties. Gemiddeld één fles rood per dag? Ja dat klopt wel. Zeg dat het niet waar is...
Dus dan maar meteen de hele confrontatie aangaan en mezelf op het forum introduceren. Ik heb wat van jullie conversaties gelezen en wil me graag aansluiten. Ik hoop dat dat gaat helpen om door te zetten en niet ongemerkt af te haken.

Ben nog niet gestopt. Ik kan nog kiezen tussen stoppen als de voorraad op is (2,5 fles) of eind van deze week (start van een weekje vrij).

En ik puzzel nog over helemaal stoppen of eerst maar eens stoppen met drinken als ik alleen ben, want daar zit het grootste probleem geloof ik. Ik laat me maar adviseren door mijn begeleider.
En door jullie, ervaringsdeskundigen.

Onderweg op internet een Thais klooster voor alcoholverslaafden gevonden waar je een satja moet doen als je intreedt. Dat is een levenslange belofte dat je geen alcohol of drugs zult gebruiken, leek me een mooie en toepasselijke naam voor deze gelegenheid.

Diepe zucht,

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Satja

welkom in onze club. Als ik jouw verhaal zo lees heb je volgens mij steun van onze Fleur nodig. Je neemt een beslissing met een diepe zucht en een gebogen hoofd. Waarom neem je deze beslissing niet met wat meer vrolijkheid. Je hebt een probleem en neemt de beslissing de koe bij de horens te vatten en dit varken (varkentje lijkt met iets te klein) te wassen! Gefeliciteerd Satja, met deze beslissing. Je bent al een heel eind als je weet dat je een probleem hebt en er nog wat aan wilt doen ook.

Je door ons laten adviseren over wat je moet doen is moeilijk. Wij hebben de wijsheid niet in pacht en denken er allemaal niet hetzelfde over.

SOmmigen van ons zien hun probleem als een gewoonteprobleem: de gewoonte dat je te veel glazen tot je neemt moet eruit geramd worden. Het moet wat bewuster en minder. Zij denken en hopen dat minderen voor hun mogelijk is.

Sommigen van ons denken verslaafd te zijn aan alcohol en zien als makkelijkste weg het geheel stoppen. Je maakt het jezelf zo moeilijk 'een beetje' te drinken. Dan krijg je dat goedje waar je zo aan verslaafd bent constant toegediend en pest je jezelf daarmee. Ikzelf hoor bij deze laatste katogorie.

Wat we echter allemaal gemeen hebben: minderaars of stoppers, is dat we met zijn allen hopen dat we allemaal goed zullen gaan en we steunen elkaar daar bij.

En dat hoop ik ook voor jou, welke beslissing je ook neemt. Start discussies als je vragen hebt, dan kom je snel al onze meningen te weten

succes en nog maals gefeliciteerd met deze grote stap

PP

ps dit forum is pas behulpzaam als we allemaal proberen ons steentje bij te dragen! dus probeer ons ook te helpen, okee???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Satja. Dat van het klooster dat klinkt wel wat (emailadres?). Ik heb het ook niet onder controle. Het is wel leefbaar, dat moet ook wel, want ik heb een reuze drukke baan waar ik veel moet spreken en schrijven en waar steeds veel concentratie voor nodig is. Bij mij gaat het steeds mis bij borrels en bij vrienden. Ik werk er wel aan. Soms is dit wel een behulpzaam forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Satja,
Welkom bij ons allemaal. Je schrijft heel herkenbare dingen. Ik slobberde ook graag in mijn eentje, zo stiekumweg veel te veel. Goed, dat je wat aan je probleem wilt doen. Schamen hoef je je niet, want iedereen hier weet waar je het over hebt. Juist erover durven praten, terwijl je toch anoniem blijft, lucht al op. Ik kan jou niet adviseren wat je het beste kunt doen, dat is jouw keuze. Maar waarom een datum prikken: begin nu alvast, iedere dag is er één. Of ben ik nu te kort door de bocht. Je kunt wel proberen te minderen, maar dat is heel erg moeilijk. In ieder geval, schrijf en kom erbij.
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel PP en Cheryl

En ha, de illustere Fleur, inmiddels ook gearriveerd!

Je hebt gelijk PP, ik ben inderdaad ook blij dat ik eindelijk wat ga doen. Maar het voelt zo als een capitulatie omdat ik het zelf niet gered heb. Ik ben er een die vooral alles zelf moet kunnen, begrijp je?

Tegelijkertijd raakt het me ook wel om meteen in contact met anderen te zijn over dit gedoe. Ik ga hier een hoop van leren!

Tsja, Fleur, daar sla je wel weer een spijker op de kop, het kan natuurlijk ook nu... (sprak de vrouw die inmiddels al een glaasje wijn heeft gedronken nu de spertijd aangebroken is).
Misschien is morgen een goed idee. Dan heb ik nog een avond om aan het idee te wennen en dat heb ik wel even nodig denk ik.

Het voelt wel goed dat er medemensen zijn die van mijn voornemens weten. Nu kan en wil ik er niet meer onderuit.

Dank! Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Satja

Je bent van harte welkom op dit forum dit zeker een goede plaats voor raad en tips. En je opent voorzichtig met een vraag of we het lezen willen, wel ja natuurlijk, je komt al gelijk met een goede tip
dat er een klooster is voor de wat zwaardere gevallen. ahum.

Dit is niet de dag dat je hoofd moet buigen, nee het is de dag dat je, je rug mag rechten dat niet bij de zakken neer zit maar je probleem aan pakt , dat is sterk !

Dus goed zo, we lezen hier graag

tot schrijvens

Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik las in de onderzoeken dat vooral hoogopgeleide vrouwelijke alcoholverslaafden een zwak hebben voor anonieme internet-hulp, maar gelukkig zit er ook een man bij (of heb ik dat verkeerd ingeschat, helder?).

Nog even voor jou PP, ik ga zeker ook mijn steentje proberen bij te dragen.

Wat een fantastische actie trouwens afgelopen zaterdag, het is echt een genot om die saamhorigheid te lezen in de berichten. Mijn complimenten aan jullie allemaal!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Satja,
Daar ben ik weer; hier zijn mensen van allerlei pluimage; ikzelf behoor niet tot de hoogstopgeleiden, maar wat is wijsheid. Ik ga voor integer en eerlijk. En capituleren doe je niet als je eerlijk over jezelf bent. Hier zijn we allemaal lotgenoten die een drankprobleem hebben en daar wat aan doen. En zoals jij goed omschrijft: ik wil het kunnen. Mooi gezegd. Ik hoop wat voor je te betekenen. En inderdaad, begin maar morgen. Gewoon doen, voelt goed. Als je het moeilijk hebt, kom je maar hier het forum op.
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor wie nog hier is,

Is het raar dat ik een soort van blij ben met al deze reacties? Hoe vonden jullie het om voor het eerst op dit forum te verschijnen? Zijn jullie hier al lang? Of is dit juist een plek waar je maar kort gebruik van maakt?

Een nieuwsgierige Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Satja

Zo zie je maar, er zijn ook mannen op het forum, en zaterdag was inderdaad geweldig, er zijn hier veel
bijzondere meiden, en wat je vraagt over hoogopgeleide vrouwen, dat wordt wel eens vaker verwacht,
(met het gevaar dat prive mailtjes ga krijgen) dat is niet zo, iedereen is hier verschillend en van diverse
pluimage, en opleiding.
Wat je gelezen hebt heeft denk ik, meer te maken net het anoniem blijven bij een internet hulp, het belang daar van licht hoger, bij hoger opgeleide vrouwen, maar hier ben je gewoon Satja hoor.

En het is fijn dat je weer schrijft op je eerste dag, je zal de geprekjes daar over ook al gelezen hebben.
Wie schrijft die blijft, is er deze week gezecht dus jij vind je plekje wel hier.

Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Satja,

het verschilt heel erg hoe lang we hier al zijn. Onder ons icoontje kun je zien wanneer we ons aangemeld hebben en hoeveel berichtjes we hebben geplaatst.
Raar dat je een soort blij bent? nee, dat is niet raar, én je hebt een goede beslissing genomen vandaag, en de hulptroepen voor wie je je nooit hoeft te schamen staan al voor je klaar.

Fijn dat je op het forum niet alleen komt 'halen' maar ook komt 'brengen'. Hoe lang je ook bezig bent, iedereen heeft soms een steuntje in de rug nodig! En dat kan net zo goed van nieuwelingen zijn!!!

Heb je die film gezien met Sandra Bullock (ofzo) 28 days (heet zo he???!). Gaat over ons probleem, en wat ik zo frapant vond, zij (de hoofdrolspeelster die aan het afkicken was) wilde ook alles altijd alleen en zonder hulp doen! Heel herkenbaar. Moet je eens kijken, in iedere videotheek te halen.

er is een draadje waar iedereen zich voorgesteld heeft, moet je maar eens lezen, ik zal m naar boven halen. Als je wilt kan je jezelf daaraan toevoegen.
En voor de rest ben ik het met Fleur eens. Met haar ben ik het bijna aaaaltijd eens! Zij is mijn grote voorbeeld.

succes weer

PP

ps en over opleiding: het enige dat we hier belangrijk vinden is dat we elkaar en onszelf kunnen helpen, ongeacht opleiding of wat dan ook!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Satja

nog even snel want ik moet weg, tja ik was ook blij, ik heb er gisteren nog over geschreven niet alleen
de vrolijke reacties maar ook dat je niet meer alleen alles hoeft oplossen er zijn zoveel mensen net als
jij die vind je hier wel, je bent hier niet alleen

groetjes

Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat leuk dat je zo'n draadje naar boven kunt halen, ik zal hem lezen en aanvullen.
Dank hiervoor, Pietje P.

Ja, die film met Sandra Bullock heb ik al wel drie keer gezien maar tot nu toe presteer ik het om niet in allerlei alcoholische toestanden verzeild te raken dus ik kan nog doen alsof het niet over mij gaat (!?!)
De buitenwereld denkt dat ik gewoon graag een glaasje wijn drink. En dat is ook zo.
Alleen lukt het me al jaren niet meer om géén glaasje wijn te drinken...

Enne... mijn opmerking over hoog opgeleide vrouwen heeft niet te maken met verwachtingen of zo, ik had het gewoon gelezen. Ik ga af op wat ik hier tegenkom, dus inderdaad: niet van belang!

Wederom gegroet,

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drank onder hoogopgeleiden tiert welig, dat zie je om je heen. In die categorie verschillen vrouwen niet van vrouwen. Maar in tegenstelling tot mannen weten vrouwen, hoogopgeleid of niet, gewoon beter de weg tot dit soort fora. Bovendien wordt het ook snel tot typisch vrouwengedoe. Wat jij helder?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Satja,

Welkom hier. Wat fijn dat we er weer een serieuze kandidaat bij hebben maar te gelijkertijd ook jammer dat jij ook in deze situatie zit! Al is het natuurlijk wel fijn dat je de eerste stap hebt gezet en dat je wat aan je alcohol probleem wilt doen!! Ik heb al een hoop reacties van mijn medeforum genoten gelezen waarbij ik me graag aansluit. Wat het stoppen betrefd, stel het niet te lang uit. Ga lekker slapen en dan morgen ga je als het voor jou een goede dag is beginnen. En zie het vooral niet als een straf want meid er gaat een wereld voor je open als je niet meer drinkt!! Probeer het niet te zien als je hoofd buigen maar probeer het te zien zoals je rug rechten! ( helder dat heb je weer mooi geschreven hoor! En fleur, ook weer altijd straight to the point!! )
Gaande weg zul je merken dat het steeds meer een "ik wil niet drinken" wordt terwijl je nu nog zoiets hebt van "ik mag niet drinken" en je het mischien wel ziet als een hele zware opgave want je moet immers alles op zijn minst perfect doen toch? Ik ben ook zo'n perfectionist en dat kan je inderdaad wel helpen om te stoppen met drinken. Hoe dan ook je bent op de goede weg en je moet voor jezelf bepalen wanneer of je er echt mee stopt en daar dan ook achter staan. Maar als ik je intree hier zo lees dan gaat je dat wel lukken! Je bent gemotiveerd en dat is al heel wat!! Maak je niet druk over hoog opgeleiden, ik heb dat ook wel eens gelezen maar zelf ben ik middelbaar opgeleid en denk dat het helemaal niet zoveel uitmaakt hoeveel of iemand heeft geleerd. Ik denk dat het hem meer zit in het EQ. Dus wat iemand allemaal heeft mee gemaakt en ook in een stukje sociale intelligentie. En dan kan het inderdaad wel eens kloppen dat de mensen die hier schrijven een bepaalde gevoeligheid hebben ontwikkeld op het emotionele en sociale vlak. Maar goed, wie we ook zijn en wat we ook hebben geleerd of niet hebben geleerd we hebben allemaal het zelfde probleem en daar zijn we hier voor. En met elkaar moeten we het doen! En dat doen we ook! Ik hoop dat je je snel thuis voelt op het forum en dat we nog veel van je zullen lezen. Ik wens je heel veel sterkte in de strijd "alcohol de baas"!! En als ik wat voor je kan betekenen dan hoor ik het graag. Succes.

Groetjes Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai cheryl,

Af en toe zie ik je ineens voorbij springen hier op het forum. En dat is best leuk hoor en ook niks mis mee. Ik heb ook geen idee hoe lang je al op het forum schrijft maar het valt me gewoon af en toe op dat je er bent. Knap van je dat je toch nog steeds probeert om de situatie met drank de baas te zijn.
Ben je een oudwebbie of ben je een nieuwwebbie? Ik ben wel nieuwschierig naar je geworden en hoop wat meer van je te lezen.
Wens je veel succes met de strijd. En hoop wat van je te horen.

Groetjes Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed lui,

Ik kan nu twee dingen denken: ik zit in een giga-dip en jullie het redden het best zonder mij ...

(ik tiepel ook wat moeilijk heb gisteren onder het schaven der parmesankaas spontaan besloten achteraf om deze vegatarische spagetti-lekkernij van vlees te voorzien en wel twee vingertopjes, ik had niet eens:wine: op, daarna ijskoud de kaas afgespoeld en even gefeund en geserveerd maar inderdaad het doet nof steeds loei zeer dus 5 Li-vingers en 3 rechtervingers doen niet mee met tiepen......;:wacko:

affijn.......

jullie redden het dus best zonder mijn storende negatieve zeurderige aanwezigheid..........:devil:

maar ja, :huh:

ook als een ander depri is wil ik er ook zijn:light:

en af en toe flink lachen:) :huh:
KORTOM, IK KAN NIET ZONDER JULLIE :brokenheart:

ik mis jullie nu al zo erruggggggggggggggg:brokenheart:

woeoeoeoeoaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhh
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :brokenheart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...