Spring naar bijdragen

maandag 6 maart


fleur

Aanbevolen berichten

Goed lui,

Ik kan nu twee dingen denken: ik zit in een giga-dip en jullie het redden het best zonder mij ...

(ik tiepel ook wat moeilijk heb gisteren onder het schaven der parmesankaas spontaan besloten achteraf om deze vegatarische spagetti-lekkernij van vlees te voorzien en wel twee vingertopjes, ik had niet eens:wine: op, daarna ijskoud de kaas afgespoeld en even gefeund en geserveerd maar inderdaad het doet nof steeds loei zeer dus 5 Li-vingers en 3 rechtervingers doen niet mee met tiepen......;:wacko:

affijn.......

jullie redden het dus best zonder mijn storende negatieve zeurderige aanwezigheid..........:devil:

maar ja, :huh:

ook als een ander depri is wil ik er ook zijn:light:

en af en toe flink lachen:) :huh:
KORTOM, IK KAN NIET ZONDER JULLIE :brokenheart:

ik mis jullie nu al zo erruggggggggggggggg ............

woeoeoeoeoaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhh
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :brokenheart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He, Houtje,
dan wel die groene trui terug he. Die is alleen voor heel bijzondere gelegenheden! Voor een echt vertrek van een heel waardevol lid, niet voor iemand die een dagje niet schrijft, terug met dat ding Houtje, en gewoon weer meedoen!

Inderdaad, nieuwelingen, fijn weer wat enthousiasme! Goed hoor

Jannetje, ik zie dat je online bent. ik ben benieuwd hoe het gaat. Alles goed gegaan? lang niet van je gehoord.

Fleur, jij ook fijne dag he

en iedereen trouwens,

Hermiena, was het leuk in de kroeg? niet té leuk hoop ik?????

fijne dag nogmaals

(door mijn jetlag is het voor mij een aantal uren vroeger en heb ik het veel makkelijker dan jullie zo laat!)

doeidoei,

fijn weer zoveel enthousiasme, zelfs een goed bericht van StMaarten, 92 dagen! en nog 9 kilo kwijt ook!!

vriend Helder, ook nog zo laat op??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helder schrijft nou eenmaal altijd héééééle Heldere Dingen die Wij Niet Moeten Onderschatten.........
aangezien de Willems, Robjes, Bino's geluidloos zijn verdwenen en Helder alle goede eigenschappen wel heeft mag hij van mijn mijn groene punnikstring van de set met de trui lenen.....mijn niet-gesportschoolde buik (ben depri dus teveel chocolade gegeten helaas)..... leent zich daar niet voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Liefe Houtje

Ik ben diep geraakt, dank je wel echt wel maar ik weet dat je ook van lachen houd dus om nu met tranen in mijn ogen een groen punnikstring aan te nemen, dat wordt te veel voor PP die blijft er in. she,s whated me!
maar ik ben gelukig met je ,

Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe is het met Eussie? En Crea-Bea Hermiena? Heb jij ook spelden met kleefkralen voor gasten die altijd terugkomen?

En Pietjen Puksken, ik woude eerst mijn kadootje uit verre oorden komen ophalen en omdat jij natuurlijk zo enorm luxe hebt geleefd wou ik je op een soberheidsmaaltijd tracteren.....

En P'Mee, hoe is het In Den Keulschen I-Pod? Nog veel people downstairs/upstairs?

En Oma Knotje, hoe is het toch? Gaat Bo-Eline al naar de grote school binnenkort?

En Jannetje, ik zie je ingelogd, hoe is het met je?

En Tapas, hoe ging het van de week en dit weekend?

En de rest, jongens? Er staan er 8 ingelogd met de bek stijf dicht. Nou ik trek mijn trui aan en ga wel naar bed (alleen natuurlijk) hoewel Dochter liefdevol haar knuffel bracht vrijdag toen ik zo moest huilen.... en daar moest ik weer meer van huilen..... en zo gaan we maar door hè.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben je om vier uur 's nachts wakker (dat kennen jullie vast wel hè, die slapeloze ochtenden) en denk je: ach ik kan wel vast de dag openen op het forum. Maar nee, natuurlijk niet, de dag wordt geopend door nachtbrakers. Ik lag op die tijd al lang mijn laatste roes uit te slapen...

Jawel, mijn laatste! Jullie enthousiaste en bemoedigende reacties hebben me zo ver gebracht dat ik maar meteen ga stoppen. Wat geweldig om al meteen in het eerste berichtje van de dagdraad een hart onder de riem te krijgen. En dat voor een nieuweling, ik voel me zeer vereerd.

Ook zeer vereerd om met jou kennis te mogen maken, Houtje. Ik had gelezen dat je weg was van het forum dus ik dacht al dat ik je net gemist had. Blijf nog even, dan kun je meegenieten van mijn ongetwijfeld bijzondere ervaringen met nuchterheid...:D

Ik ga nog even slapen en dan aan het werk. Fijne dag allemaal, tot vanavond!

Satja

PS Die kilo's van StMaarten! Dat zou toch mooi meegenomen zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh jongens ik ben zo ontzettend stom geweest!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gisteravond naar het cafe geweest eerst niks aan de hand braaf aan de sinas maar toen gingen we een spel doen met de hele bar en als je er in ging dan moest je een rondje geven. En ik ging er in. En toen kreeg ik dus ook een biertje voor mijn neus. Eerst wou ik hem niet maar iedereen drong aan. Behalve Ellen. Nou ja en toen dacht ik, ach eentje kan geen kwaad. Ik heb er 2 opgedronken en ben toen naar huis gegaan en heb het eerlijk op gebiecht aan manlief. En manlief zei nog neem nou geen bier mee naar zolder maar ik had de biertjes al stiekum klaar gezet op de trap. En toen heb ik er dus nog 4 op gezopen!!! Toen ik naar bed wou lag manlief er al in en die was hartstikke kwaad op mij. En terecht.
Heel gesprek gehad en alles is nu wel weer goed afgezien van het feit dat ik nu een vreselijke kater heb.
zie je wel, ik kan gewoon niet gezellig drinken. 1 biertje en hup de rem is eraf en ik ga dom door!!! Ik ben echt vreselijk stom geweest!! Maar goed ik kan het niet terug draaien dus ik begin vandaag gewoon weer overnieuw. Voor mij geen drank meer, ook niet die ene die geen kwaad kan!!
Nou ik moet rennen de schilder komt zo.

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve Hermiena

ik schreef gisteren nog: Hermiena is helemáál sterk, die gaat rustig naar de kroeg zonder problemen! Dat vond ik zo bijzonder, maar blijkbaar is dat toch heel erg moeilijk! En dan: je laat meteen zien: als je er 2 neemt is de beer weer los en volgen er meer. één plus één is meteen fles schrijft Houten dan en je laat zien dat dat ook voor jou geldt. (voor mij dus ook he)
Hermiena, jij gaat zo enorm goed, al zóóó lang, ik zou zeggen: nu weet je weer dat een beetje niet kan (wist je al he), je weet weer hoe pijn je in je kop krijgt (wist je ook al), je weet weer dat je bonje met je man krijgt (vind ik trouwens een beetje flauw, je gaat zo enorm goed!!!), dus doe gewoon alsof gisteren noooooooit geweest is. Zondagavond 5 maart???? die dag bestááát gewoon niet. Weg met die dag, nooit meer aan denken!! en gewoon verder waar je gebleven was.

Eus en Sat, dat is wel leuk, jullie zijn zo'n beetje tegelijk gestart, je gaat samen op, ook in de fases die je door zal maken. Zo zijn mijn maat Piggelmee en ik méér dan 3 maanden geleden ook samen begonnen, dat is echt prettig, zo samen opgaan. (stMaarten trouwens ook maar die was al gestart voor hij zich aansloot bij ons).
Tapas en Verientje, je zóu kunnen beslissen om je wat dat betreft bij dit nieuwe tweetal aan te sluiten. Samen sta je sterk he! Maar, eigen keus natuurlijk.

verder, iedereen fijne dag, werk ze (Emma? werk je vandaag weer??) en fiets/zwem ze (Tante Til) of wat dan ook

PP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hermiena toch! Maar goed, hetzelfde als PP schrijft, je weet het nu weer. En gister maar gauw vergeten en gewoon weer doorgaan. Blijkbaar hebben we het allemaal nodig het nog 1x uit te proberen en dan te weten dat het echt niet kan. Jammer, maar niks aan te doen.

Gezellig dat Houten ook weer meedoet.

En welkoms Satja, ik zal op haar draadje nog even een welkomwoord typen.

Ja pp, ik ga me zo in het file geweld storten, het is nog niet best zo te horen,

groet Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O Houtje...,
Was je weg dan?B)
Nou ja, dan moet die groene trui natuurlijk terug, daar heeft Pietje gelijk in.

(Off)
Lieverd, ik was heel blij je te lezen. Kijk je wel uit met die schaaf. Was het mijn spaghetti-recept?
If so, dan voel ik me schuldig?(einde Off)

Was het nou maar wat beter weer dan konden we samen gaan fietsen.(tegen de dip en tegen de dorst) Trainen voor naar de Keulse pot want die zijn ze daar vergeten om hem met 'd'opening naar de grond gekeerd' neer te zetten.
Weer zomaar met de Franse slag neergepletterd, dat ding en nou rammelt het deksel als het waait.
Arme Piggelmee !
Echt een klusje voor ons, maar ja.
Nou, even kort want ik heb een 2-jarig varkentje hier rondlopen(mijn kleinzoon). Wat zijn het toch een handenbindertjes hé? Dit exemplaar loopt me de hele dag na te doen. Wel confronterend hoor. Stel je voor dat ik nog gedronken zou hebben
;).
groetje,
tante Til.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat krijgen we nu weer voor nieuwigheid? Quick reply? Denken ze bij de Cacteëen dat WIJ DE SNELLE BIKERS DAT NODIG HEBBEN? No Way José.....
Ik moet deze week ivm depri elke middag een tukje doen hoe vinden jullie dat? Ik dacht meer aan de sportschool, maar nee, neen, driewerf neen.....
Het voordeel van die snelle reply is wel (moet mijn van den harte) dat je ff kunt scrollen en zeggen wat je wil.

HERMIENA Crea-Bea, wie zonder zonden is ...... kennen jullie hem nog? Wel eens een dieet gevolgd zonder ooit te snoepen? Ik niet. Waarom moet je af en toe in die kuil pletteren? Zodat je weet dat je DAAR NIET MEER terug wil. Dus, dit was een LEERPUNTJE. Je gaat als een speer, en dan moet je soms met je fietsje even slippen, dat is het slip of the bike, meer niet. En braaf weer verder. Okee? Niemand doet er hier moeilijk over (hahahahahaha we zouden het lef niet hebben).....

Ik zag Anton gisteren en eergisteren ingelogd en een zekere Dick, hebben we nog meer Mystery Guests aan boord?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hermiena toch!!!!

Ik las 't en van schrik viel mijn mond open en riep ik "àààrrrrggghhh........." en mijn manlief kwam bezorgd de trap oprennen!
Die zou ook héél kwaad op mij zijn! Ik zou het ook vreselijk vinden als ie dat niet was!!

Nou meid, je zult wel geschrokken zijn. Tactus had nog zóóó gezegd.........., etc. etc.
Hou wel die tradionele verkleed- en verwenpartij erin hoor, die vind ik errrug goed.
Blijf je wel naar de kroeg gaan of heb je daar nog niet over nagedacht?
In ieder geval, zet 'm op grrrrrrrtttvr en denk aan je toekomstplannen en en en...... ('t lijkt wel of ik ook boos ben, hi hi). Nee hoor, maar don't ever do that again! want ik krijg er hartverzakkingen van!

liefs van Piggelmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan iedereen en aan Hermiena,

Zo, terug uit mijn werk en de eerste uren overleefd.

De hele dag een beetje katterig rondgelopen, maar wel steeds tussendoor gedacht: dit is voorlopig de laatste dag dat ik me zo belabberd voel. Normaalgesproken ben ik er dan trots op dat ik de dag weer zonder brokken ben doorgekomen en dan vind ik dat ik wel een drankje verdiend heb...
Lastig moment dus, dat thuiskomen.

Meteen de pc aangezet om te kijken wat hier gepasseerd was vandaag. Zoals je ziet, ik ruil probleemloos de ene verslaving in voor de andere en wie gaat me dáár dan weer van helpen afkicken?

't Klinkt misschien raar, maar dank voor jouw verhaal Hermiena. Ik vind dat 'alles of niks'-principe zò herkenbaar. PP had het er ook al over en de conclusie die ik nu trek is dat ik het niet alleen op kracht en doorzettingsvermogen moet doen, maar ook aandacht moet hebben voor de motivatie en de inspiratie. Zoiets schreef jij ook in je welkomstbericht aan mij: dat je het op den duur gewoon niet meer wilt.

Dus dat is wat ik jou nu toewens: niet terugdraaien of wegdenken wat gebeurd is, maar opnieuw je motivatie en inspiratie vinden om door te gaan!

Lieve groet,

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dan heb ik nog een paar vraagjes over de zeden, gewoonten en handigheidjes op dit forum.

1. Zijn er gewoontes over wanneer je privé berichten stuurt? Kan ik bijvoorbeeld zomaar naar Hermiena privé reageren op haar belevenissen of doe ik dat in het openbaar?

2. Weet iemand hoe je de volgorde van berichten in een draad kunt wijzigen? De nieuwste bovenaan lijkt me een stuk handiger...

3. Hoe kun je makkelijk zien wie er allemaal online zijn? Ik ga nu steeds terug naar de hoofdpagina maar dat is zo omslachtig.

4. Wanneer begin je een nieuwe draad? Of schrijf je altijd in de dagdraad?

Nog meer tips en trucs? Ik hou me aanbevolen!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jee, leuke vragen, echt intersse dus.
Wel, vraag 1 nee je kan zomaar privee reageren, als je op Hermiena's privee berichten klikt. En dan is het de vraag of ze antwoord. Maar proberen hoor! dus op haar naam klikken en dan antwoorden of beginnen.

2 zo werk het niet, je krijg het laatste anwoord van wat voor draadje ook bovenaan. Dus je krijgt mij waarschijnlijk bovenaan, maar ik ben niet zeker daar er vrij veel mensen ingelogd zijn.

3 ik doe dat ook altijd zo. en dan op "vernieuwen" maar misschien, weet niet, is er een makkelijker manier?

4 je kan altijd een nieuwe draad beginnen, heb jij ook gedaan de eerste keer. En je mag schrijven op de dagdraad als je dat wilt, of op een ander draadje, of een nieuwe starten.

Leuk dat je zo enthousiast bent.

succes Emma

PS ik start even een oefen pv met je. Oke?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve allemaal,

Fijn dat jullie me een beetje hebben heel gelaten hoor. Ik dacht ik krijg vast op mijn kop. Gelukkig was dat niet zo, had ik denk ik ook niet goed kunnen hebben hoor.
Heb vanmorgen meteen mijn fiets naar de fietsenmaker gebracht en wat denk je? Gladde banden!!! Nou er zitten een paar nieuwe bandjes op dus ik kan weer mee fietsen hoor, ben er weer helemaal klaar voor!! Manlief was vanavond ook weer lief voor me, hij had er wel een beetje spijt van dat hij zo kwaad was geworden want hij was gewoon enorm geschrokken. Ik zelf eigenlijk ook. Heb vanmorgen Ellen gebeld en haar ook verteld dat het uit de hand was gelopen. Zij schrok er ook wel van en we hebben afgesproken dat ik zondag niet met haar mee ga en dan zie ik die week daarop wel weer verder.
Verder ben ik de hele dag al zo sloom als een konijn. Oorzaak drank! Dus voorlopig ben ik echt wel weer even genezen hoor! Voor mij geen drank meer! Ik ga gewoon weer verder met waar ik mee bezig was.
Ben blij dat ik het wel eerlijk heb opgebiecht aan jullie anders had ik me de hele dag nog veel beroerder gevoelt denk ik. Nou ik zal eens een poging doen om op iedereen te reageren.

Houtje, fijn dat je weer terug bent!!! Maar wel die trui inleveren hoor!! Had wel gedacht dat je ons ook niet kan missen. Ben blij dat je daar nu zelf ook achter bent al vind ik het wel heel erg rot voor je dat je zo deprie bent! Dus meid zet hem op en zorg goed voor jezelf oke en gewoon gaan rusten want wat moet dat moet? En eh, hoeveel spelden met kleefkralen wil je hebben?? Ben trouwens al weer uit die akelige diepe kuil gekropen hoor. Was blij dat jij boven aan stond te roepen zodat ik de weg kon vinden. Thnks.

Tarzan, laat zien die string!!! Ik wil ook wel even lachen hoor dus showen maar!!

PP, hoe is het met je jetlag? Gaat het weer een beetje? Je zult het hier wel heel koud vinden he?
Wat de rest betrefd je hebt helemaal gelijk, bedankt maar weer! En eh 5 maart??? Nooit van gehoord hoor!!

Emma, heb je de files weer achter je kunnen laten en heb je lekker gewerkt? Vind je het werk nog steeds zo leuk als in het begin? Ben benieuwd hoor. En jij ook heel erg bedankt.

Tante Til, inderdaad maar goed he dat je niet meer drinkt want dan ging hij dat ook nadoen he? Maar wel leuk toch ook zo'n handenbindertje?

Katrien, hoe gaat het met jou en het niet drinken? Gaat ie goed? Ja je hebt gelijk dat stiekume gedoe dat vond ik nog het ergste van alles.

PM, ik zal het niet meer doen hoor want ik wil niet op mijn geweten hebben dat jij het aan je hart krijgt!! NO WAY!! Die verkleedparty die hou ik er zeker wel in hoor en ik kan het ook iedereen aanraden.
Heb je de pot inmiddels al omgedraait of wordt je nog steeds weg gewaait?

Fleur jij ook bedankt. Ik kijk maar even weer op korte termijn en heb me weer heel goed in mijn hoofd geprent dat ik die ene niet moet nemen!!!

Satja,
Wat knap dat je dat moeilijke thuis komen hebt kunnen omzeilen door je pc aan te zetten. Ja je hebt er zo een verslaving bij hoor hier op het forum. Maar dan wel een gezonde, haahhaa.
Goed dat je dingen herkent uit mijn berichtje en dat ook op jezelf toe past. Leuk ook om te lezen dat je zo gemotiveerd bent. Het gaat je vast lukken hoor ik wens jou ook heel veel succes.

Eindelijk kan ik er nu een beetje de vinger op leggen waarom ik gister ineens weer ben gaan drinken en gaan roken. Dat ene biertje was natuurlijk de aanleiding en toen ik daarna door ging had dat alles te maken met een lichtelijke vorm van paniek. Door dat we nu eindelijk naar die kliniek mogen had ik ineens zoiets van stel je nou voor dat ik daar deze week al naar toe kan. Dan kan ik dus nooit meer drinken en roken want dat doe je gewoon niet als je bezig bent met een vruchtbaarheidsbehandeling. Ook als je eenmaal een kind hebt is dat niet geoorloofd en ik voelde me ineens verantwoordelijk voor een kindje wat er nog helemaal niet is. Net alsof ik een streep moest zetten onder mijn jeugd en me nu eindelijk maar eens verantwoordelijk moet gaan gedragen. En toen moest ik gewoon ineens zoveel mogelijk drinken. Zoveel dat ik er beroerd van werd. Nog gauw even vluchten voor de verantwoordlijkheid. Achterlijk eigenlijk he? Ik ben een vrouw van 30! Dan mag je toch aannemen dat ik inmiddels alang volwassen ben maar niet dus he? Nu ik weer nuchter ben is de paniek wel weer weg en denk ik dat als je een kind hebt dat je daar dan ook wel in groeit in die rol van moeder. En eigenlijk twijfel ik er ook helemaal niet zo aan of ik wel een goede moeder zou zijn. Smoesjes allom dus die je voor jezelf verzint om maar te gaan drinken op zo'n moment. Nu is het knopje weer om hoor. Als ik graag een kindje wil dan moet ik daar dingen voor laten en dat is geen straf en normaal gesproken zie ik dat ook niet als een straf, alleen gisteren ineens even wel! Hermientje gaat er weer voor hoor!! En manlief doet dit keer helemaal met me mee, dat heeft hij me vanavond beloofd en dat vind ik wel heel erg lief van hem.

Nou lieve allemaal,
Ik ga nog ff werken en kom straks nog wel even weer langswaaien.

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeps,

Ik zie net dat ik morgen twee uur in de trein moet zitten om op de juiste plaats te arriveren voor mijn werk. Dat betekent héél vroeg er uit! En dan nu ook maar meteen er in!

Ik ben moe, dus hoop dat het slapen fijn zal zijn.

Tot morgen, dank voor alle fijne berichten vandaag.

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Hermiena,

Smoesjes alom, dat hoor ik er ook in. Ik denk dat we ieder moment van de dag wel redenen kunnen bedenken om goed te praten voor onszelf dat we zouden gaan drinken. Een rot bui, een moeilijke gebeurtenis, een goede bui, een feestje, alleen zijn, met veel zijn, álles kunnen we aangrijpen. Maar gelukkig is de knop weer terug. Goed hersteld, nieuwe banden, maar ook lekker hard opgepompt? anders fietst het nog steeds rot. Fijn dat je man meedoet. Wat een lieverd...!

Satja schrijft:
Dus dat is wat ik jou nu toewens: niet terugdraaien of wegdenken wat gebeurd is, maar opnieuw je motivatie en inspiratie vinden om door te gaan!

mmm... volgens mij ben je een aanwinst hier, goed gesproken zeg. Eus, ga jij ook nog goed?

groetjes iedereen, Emma, moe?

PP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey PP,
inderdaad een aanwinst Satja he? Maar maak je maar geen zorgen meer mijn bandjes zijn hard opgepompt!! Heb je nog wat gestuurd by the way.

Ik ga lekker slapen dan voel ik me morgen tenminste weer goed fit!! Ben vandaag bezig geweest in de nieuwe keuken. De schilder heeft het schilder werk al klaar. Als ik had geweten dat zo'n schilder dat zo snel kan dan had ik niet eerst alles zelf in de grondverf gezet hoor!! Ik heb alle kastjes van binnen schoongemaakt en morgen ga ik ze in pakken en neem ik de nieuwe keuken in gebruik!! Yahoo. Heb vanmorgen op de markt al even nieuwe gordijnen besteld dus nu gaat het leuke werk beginnen!!

Slaap lekker voor straks

Satja succes morgen.

liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...