Spring naar bijdragen

12 maart


erica

Aanbevolen berichten

Hé allemaal,

Het gaat goed met mij, nog steeds geen druppel gedronken. Gisteren weer samen met studiegenoeten gegeten, zelfs de fles ontkurkt (een van mijn best ontwikkelde talenten in dit leven...) en glazen wijn ingeschonken voor anderen.
Ik ben wel moe omdat ik de afgelopen week niet zo goed geslapen heb. Maar hee, dat is toch peanuts vergeleken met de ellende waar anderen in zitten?

Het wordt wel erg veel drama voor die soap van ons.

Ik wens iedereen alle wijsheid toe die hij/zij nodig heeft.

Slaap zacht,

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor Pietje Puk,
dat kan niet anders dan een goede zondag voor iedereen worden.
Echt hoor, als je goed leest..., nergens een wanklank.
Ik stap morgenochtend weer op mijn fiets want het wordt goed weer.
Wel koud maar droog.
Nou lieve lotgenoten, Tante Til gaat haar mandje opzoeken want morgen heeft ze een drukke dag.
Ze heeft nl. ook nog een lief oud moedertje die ze wil bezoeken. Niet op de fiets want 60 km heen en 60 km terug redt ze nog niet.
Welterusten
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Satja gefeliciteerd, we gaan nu gelijk op.. ook ik sta een week droog en het bevalt me erg goed.. en ik ga zometeen bij de lunch zeker niet aan de wijn.. dat spreek ik bij deze af met mezelf en met jullie... mijn eerste alcoholloze verjaardag in ......pfffff... 25 jaar ofzo?? ach, je bent nooit te laat om er eens mee te beginnen.. (met stoppen dan)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,

Ben jij nou zélf jarig vandaag of één van je ouders??? In het eerste geval wil ik ik je heel hartelijk feliciteren. In beide gevallen wil ik je een fijne brunch wensen!

:sun::lips::moon::present:

HARTELIJK GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG! (als je jarig bent)

:rose::musicnote:

Satja, wat klinkt je enthousiast. Leuk! Ik had gisteren ook eters. Oók fles ontkurkt. En fles 2 en fles 3. Zonder enige jalousie heb ik het aangezien. Ze hadden absoluut niet te veel gedronken en toch dacht ik: als ik morgenochtend wakker wordt ben ik ongetwijfeld veel fitter dan zij zijn! Mijn man doet uit solidariteit met me mee en dat helpt me erg. Het vragenvuur waarom we gestopt zijn enzo beantwoord hij meestal. Dan zegt hij: ik was het spuugzat al die alcohol. En dan hoef ík alleen maar te knikken. Hij heeft helemaal geen drankprobleem maar het is voor mij een uitkomst dat ie meedoet en dit soort vragen (waar ik een hekel aan heb) vaak beantwoord. Overigens komen de meeste vragen altijd van mensen die zelf óók een drankprobleem hebben heb ik het idee. De rest boeit het helemaal niet. Voor hen is het gewoon geen issue.

fijne dag weer gewenst

PP

ik weet niet hoe het bij jullie is maar bij mij ligt er een redelijk pak sneeuw en het is nog -6 graden. Zal Tante Til nu echt op de fiets zitten? Brr
ps: Satja, ik zag hoe mooi jij die felicitatie hebt gemaakt, dat heb ik van je nageaapt. Maar omdat mijn berichtje eerder staat lijkt het omgekeerd. Vandaar dat ik hier even de bron vermeld!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als dat niet fijn wakker worden is...

Strakblauwe lucht, stralende zon, een mooi fijn sneeuwlaagje en vannacht slechts een paar knipogen naar de wekker gegeven en verder niet wakker gelegen!

En on top of it all een forumvriendin die met mij op wil lopen! Een jarige forumvriendin!




****************************** :musicnote::heart::present::rose: ********************************

! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! G E F E L I C I T E E R D T A P A S ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! !

****************************** :musicnote::heart::present::rose: ********************************


Je bent ijzersterk Tapas. Ik wens je het beste jaar ooit toe!!!

Liefs, fijne dag,

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, met dank aan pietjepuk heb ik even teruggekeken naar gisteren maar ik geloof inderdaad dat de ouders van Tapas jarig zijn... daar ben ik mooi ingestonken.

Toch leuk om zo'n kaartje te krijgen niet?
En dan gewoon gefeliciteerd met de mijlpaal van een week, Tapas!

Ik ga vandaag ook naar m'n ouders voor een familiefeestje. Koffertje mee en daar slapen, ik heb ze al zò lang niet gezien! Ze zullen wel steil achterover slaan dat ik niet drink. Maar ik denk dat ze er ook wel blij mee zijn.

Fijn hè PP, dat je het (letterlijk) met droge ogen aan kunt zien dat anderen drinken? Ik denk dat je gelijk hebt dat de mensen zonder alcoholprobleem er eigenlijk nauwelijks op reageren. Zij nemen het voor kennisgeving aan. En die anderen weten ergens ook wel dat ze een probleem (of op z'n minst een ongezonde gewoonte) hebben maar daar willen ze gewoon niet aan.

En de anderen? Allemaal drooggebleven op de altijd spannende zaterdagavond?

Alvast een fijne dag allemaal, ik wip straks nog even binnen.

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jongens jongens jongens het spettert aan alle kanten weer er van af.

Satja, Tapas, WAT GOED van jullie.

Ik houd het even kort, Houtje haar dip is ge-explodeerd, niet fijn.
Tja, we hebben een waterrijk landje.Iemand was zo aardig (Houtje bleef wel drijven ) haar uit de sloot te vissen en in bed te stoppen.
De kinderen zijn bij hun vader dus ik heb het dekbed over mijn hoofd getrokken en dacht ik word in een volgend leven graag weer wakker. Om 1700 vond ik het wel zat. Ben gaan wandelen (is dat geen wilskracht???) en gegeten. Heb mij aan de afspraak gehouden en 2 glazen wijn gedronken.
De rest gaat dalijk richting putje..... want vandaag weer droog anders niet goed.

Willen jullie aub voor mij zo posi blijven schrijven ik geniet ervan deze oude knar staat graag even aan de zijlijn is een mooi gezicht.

Ik ben ZOOOOOOOOOOO trots op jullie allemaal !!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee joh, ik ben zelf jarig, maar omdat ik het nooit wil vieren en mijn ouders dat niet zo goed kunnen accepteren vieren zij het voor me... dus mijn moeder heeft een brunch gemaakt en ik neem nog wat heerlijke hapjes van de turk om de hoek mee.. mijn broer met vriendin en 2 kids komen, en mijn zus ook met kids.. gewoon lekker eten, en dan weer naar huis.

Geen rotzooi in mijn eigen huis, geen dagen lopen schoonmaken en gestress

oja, nu ben ik dus 43.. pffff gaat wel hard hoor!!

bedankt voor alle felicitaties.. en het was ook erg onduidelijk.. bij deze hoop ik het mysterie opgehelderd te hebben hihihihihi

nou, ik ga op de fiets de kou in, hond in de mand, eten in de fietstassen en ik spreek jullie later weer

doeidoei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oooh, houtje, wat vervelend voor je dat je zo in een dip zit... bah...
maar vandaag schijnt de zon! en gooi nu subiet die fles leeg, niet vanmiddag pas!!

en dan gaan we NU allemaal positieve energie naar je toesturen...!!!! Ik begin er vast mee!!

:musicnote::musicnote::musicnote::musicnote::musicnote::musicnote::musicnote:

en in elk pakje zit wat dus een voor een openmaken, dan geniet je er het langst van!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Tapasjas,

Ik zit al meer dan 10 dagen in een giga-dip en het wil maar niet overgaan. Ik zou bijna een lelijk woord zeggen, oeps !!!! Maar na de crisis van gisteren heb ik me weer teruggeknokt.

De fles wacht op eetgenoot van gisteren hij heeft hem geschonken (leuke woordspeling !!!) kado geven én inschenken kan je samenvatten als "geschonken" en als schenker (ook weer zo leuk: fles gegeven én inschenken = schenker) of word ik gewoon melig?????? de fles niet meeneemt gaat die gegarandeerd in putje.

Maar misschien is nú al weggooien onbeleefd om dat eetgenoot vanavond nog een glaasje wil.

Hij (de fles) staat rustig op zijn lot te wachten op de aanrecht maar kijkt af en toe wel angstig richting gootsteenputje want daar liggen een paar makkers van hem dus hij weet wat zijn lot kan zijn :D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Houtje,

Ik vind het superstoer van je dat je je zo ellendig voelt en dan van de drank afblijft als je dat wilt. Knap hoor!
En dan ook hier steeds weer terugkomen en jezelf eerlijk melden met alles er op en er aan. Dat vind ik vooral erg fijn.

Kadootje van mij:

1) Ga even rustig zitten op een fijn plekje.

2) Doe je ogen dicht, ontspan en laat je ademhaling tot rust komen.

3) Laat zonder na te denken een beeld of een woord opkomen van iets dat je kan helpen om uit je dip te komen. Stel jezelf de vraag: wat heb ik nodig?
Vertrouw op wat zich aandient, probeer het niet te sturen en denk niet dat het niet kan kloppen.

Ben benieuwd welk kado hier uit komt...

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nog een wijze raad van deze nuchtere meid.. ja ja, geen wijntje bij mijn eigen brunch genomen..

het is zoals het is en het gaat zoals het gaat.. misschien geen leuke wijsheid maar dat zegt de wijsheid zelf al.. het is zoals het is... je mag dippen, als jij in een dip zit dan is dat gewoon zo.. niet dat dat het er leuker op maakt, maar jezelf straffen voor je dip is niet goed. Soms moet je gewoon leren verdragen en het er laten zijn en gaat het daarmee het snelst over.. klinkt veel makkelijker dan het in de praktijk is maar is wel een wijsheid als een koe...

ik ben benieuwd in welk gat de fles gaat belanden, in eetgenoot of in de gootsteen!! sterkte iig en het komt echt allemaal weer goed. Je hebt veel te verstouwen gehad de laatste tijd dus het is eigenlijk heel normaal dat je het allemaal even gehad hebt.... laat maar gebeuren allemaal...

zet hem op!!


Mijn verjaardag was best vermoeiend. Dom was dat ik begon met een kop koffie, in de veronderstelling dat die caffeine vrij was.. niet dus.. en koffie kan ik niet zo goed tegen.. (flipperdeflipflap)maar daarna heerlijk geluncht met spa rood en nu ben ik flink aan het ontstressen.. is toch altijd intensiever als je denkt... familie... maar voor dit jaar ben ik er mooi weer vanaf!! en zonder drank ook nog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hiep hiep hoerah!!! Tapas 43 jaar!! Tapas van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!
Is het je mee gevallen? Je zag er zo tegen op? Knap van je dat je niet gedronken hebt. En nog fijner dat je het feestje niet thuis hoeft te vieren he want dat scheelt een hoop stress.

Satje, jij gaat ook lekker he? fijn om te lezen dat jullie het zo goed doen met elkaar!! Ben ape trots op jullie!!

Houtje, van jou ook knap hoor dat je ondanks je depressies je aan je doel kunt houden! Probeer positief te blijven over jezelf want je hebt genoeg te bieden en ik vind je een prachtmens!!

Nou ik ga nog gauw even de laatste hand leggen aan de badge van St. maarten en daarna nog een dutje doen want ik ga zo de nachtdienst in.
Jullie kunnen dus vanacht allemaal lekker slapen want zuster Hermiena houdt de wacht over jullie.

Liefs Hermiena
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, Mathilde en iedereen

ik ga maar even op dit draadje verder omdat de felicitatiedraad voor StMaarten een echte felicitatiedraad moet blijven wat mij betreft

ten eerste, ik word absoluut geen voorzitter van de gele truienclub, ik wil helpen breien (kan ik ook niet hoor Til), ik wil adviseren en nomineren maar het enige echte juryhoofd heet Houten of Houtje of heel soms Suusje. Dus ik bedank voor de eer en wil Houtje voor president van de 'maillot jaune' zoals dat op zijn frans heet. Dus Houtje for president. Hermiena, Gerda en ik waren de medejuryleden. Hermiena was van de creatieve poot, Gerda van de organisatorische en ik deed de overzeesche gebiedsdelen en was persoonlijk adviseur van Houtje en zo moet het blijven.

En dan Til, volgens mij heb jij het nog heel druk met een soap voor veel geld verkopen, jij hebt geen tijd om te punniken Til, jij bent onze commerciele man! Van jou moeten we het hebben de komende tijd. Het soapverhaal is leuk, maar er moet wel brood op de plank he. Duur verkopen het script, dat is toch jouw missie? En natuurlijk helpen om het verhaal een beetje smeuig te maken natuurlijk. Anders verkoopt het niet.

Goed en iedereen die er vrolijk van wordt en als afleiding ziet doet mee en iedereen die denkt: joh, we zaten hier toch voor de alcohol? doet niet mee! wat is het soms simpel. Okee, Houtje, de gele trui in ere herstellen, alles om je weer vrolijk te maken! Ik doe mee

Piggelmee, veeg je keulse pot maar weer aan: here we come!

PP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Piet Puk, ik wil heel graag meedoen om Houtje weer vrolijk te maken.
Die soap, Piet en allemaal..., die komt er. Ik weet nog niet precies hoe en wat, het zou kunnen dat het de vorm krijgt van een 'Soapdag Hoekse Waard'.
In één dag alle opname's er door jassen in mijn residentie en dan aansluitend weer een afspraak maken voor montage etc.

Mijn fiets staat klaar, het zwembad is verwarmd én ingelicht (Inge de Bruin Toppie-Joppie zwembad), psychiaters, psychologen, haptonomen,astrologen, kwakzalvers, dr. Vogel, dr. Phil, mijn eigen huisarts, mijn vriendin die huisarts is en een buffet met warme en koude happen zal klaar staan voor ons!
Komt goed, komt goed. Kop d'r veur zou onze vriendin Erica zeggen.

tante Til

Link naar opmerking
Deel via andere websites

pfffff, ik ben gesloopt, zo'n verjaardag is toch wel erg zwaar hoor... hele familie bij elkaar, ik als enige in mijn eentje en dan ook nog jarig.. voor mijn gevoel heb ik meer buiten staan roken om alles te ontvluchten dan dat ik er zo gezellig bij zat, maarja dat moest dan maar even zo.

Uiteindelijk was het eigenlijk allemaal toch wel teveel.. en zit ik nog steeds te flipperen hier.. en hoop dat ik na een nachtje slapen mijn adrenalinedip weer de baas ben... Ik ben echt helemaal gesloopt....


maar ik heb het overleefd... en ben gelukkig pas over een jaar weer jarig!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,

als ik dit zo eens lees vandaag is Tapas, ons feestvarken, een echte potentiele kandidaat voor de gele trui van volgende week. Als het zo doorgaat met haar zal ik toch serieus overwegen een nominatie bij je in te dienen.

Trouwens Houtje, waarom ben je niet online op dit uur van de dag? Is de bandenplakman nog bij je soms? Til heeft gelijk! Houd m in ere!!!!

Tapas, over 1 uur en 39 minuten is je verjaardag over. Je hebt je toch wel heeeel kranig gedragen vandaag en inderdaad, volgend jaar pas weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geweldig !!

Ik ga morgen op de gemotoriseerde fiets mét dak met 6 andere ouders en 28 kids een educatief uitje doen, dus ik heb een educatieve dag van 8.30 verzamelen mét brood en laarzen (broodje laars, lekker hoor) tot 22.00 uur (maandag-avond geef ik les van 1900-2200 uur) dus een dag om dinsdag in bed te blijven. Heb nu al een stevige hoofdpijn, kan ook komen omdat het gaat sneeuwen?????? misschien?????

Ik vind de soap geweldig, ik merk dat ik mijn "oude" inspiratie kwijt begin te raken, maar wie weet Hermiena, komt het terug, net zoals bij jouw kralen.

Vandaag mijn belastingen zitten berekenen woeaaaahhhhhh!!!!!!!!!! wat een ellende.
De bandenplakman riep keihard: "wie geld heeft verdiend, moet nou eenmaal dokken" dat vond ik niet zo aardig. Maar ja de band doet het nog (de b.p.m. ook, dus okee) en nee PP, ipv online te zijn stond ik boven te strijken.....moet ook 'beur'n hè? Ik had als tegenpresatie bij bpm de was ff meegenomen twee ikea-tassen van die blauwe draai ik mijn hand niet voor om.

Okee PP een paar tips voor morgen (let op alle postings tellen mee hè):

- Zal het Dick lukken om zichzelf voor de gek te houden en een pak Appelsientje in een lege whiskyfles te gooien en met ontspanningsoefeningen te denken dat het whisky is?

- Zal Houtje haar educatieve uitje overleven en geen kinderen gaan meppen of langs de A12 dumpen?

- Houdt Hermiena haar creatieve gedachten en wordt het HKA (hermien's kralen atelier) beursgenoteerd?

- Komt dr. Phil op tijd voor de presentatie (zou toch een geweldige stunt zijn?)

- Meldt onze I-Pod zich nog een dezer dagen of vreest zij dat het peleton zijn intrek gaat nemen en heeft zij alle luiken uit voorzorg gesloten?

- Gaat Hermiena de nachtdienst halen zonder in slaap te vallen in het bed van haar nieuwe sexy mannelijke patiënt? (oeps, oeps)

- Gaan Houtje en PP weer samen de jury vormen zoals zij ook ooit begonnen zijn?

- Wordt het voorjaar nog in 2006 zichtbaar?

- Gaat Emma nu eindelijk meedoen aan de High Heels Race of was dat afgelopen weekend al, 7 kilometer rennen op stiletto's van minimaal 7 centimeter?

- En van onze reporter in onze sneeuw (we schakelen even over? zie je Helder nog Helder uit zijn ogen kijken?)

- En onze Grote Roerganger Fleur, wanneer mogen de eerste voorjaarsbloemen in de potten?

- Gaat Tapas haar kater terugvinden of haalt zij een nieuwe in het asiel?

Morgen, lieve kijkbuiskinderen, weer meer.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

IIiiiiiaaaaa, hier ben ik. Zit 'n beetje kiekeboe te spelen en te lezen. Ben onder de indruk van alle teksten en moet weer lachen om Hout.
Krijg m'n gedachten niet op orde, dus zal niet proberen teksten met een hoog IQ te produceren.
Misschien te veel zuurstof ingenomen vandaag, wandelen op een rotshelling met de zon op je kop kan tegenwoordig ontwenningsverschijnselen opleveren en moet je snel de decompressietank met sneeuw en hagelbuien in.

liefs van mij aan allen,

Piggelmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...