Spring naar bijdragen

Even voorstellen


nelleke

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal
Mijn naam is Nelleke ik ben 39 en moeder van 6 kinderen.Ik heb altijd al graag naar de fles gegrepen maar de laatste 3 jaar is het echt uit de hand aan het lopen.Ik heb er veel verdriet van dat er daardoor zo ontzettend veel drama's hier gebeurt zijn en wat mijn kinderen en mijn ex vriend mee hebben moeten maken.Ik heb ze steeds gouden bergen beloofd maar als er maar even iets teveel tegen zat of ik kon niet met mijn emoties uit de voeten greep ik toch steeds weer naar de alcohol.Gisteren heb ik de stap gezet contact op te nemen met de AA na het lezen van hun site.Alleen al het gesprek wat ik had lieten me de tranen over mn wangen stromen,zoveel begrip en steun terwijl je alleen gewend ben erop aan gevallen en afgerekend te worden.Vandaag komen er 2 mensen langs om te praten en vanavond ga ik naar mijn eerste bijeenkomst.Ik voel me opgelucht en blij,eindelijk heb ik kunnen erkennen dat ik niet zonder hulp van de drank af kan komen en is die hulp er.Hoop,hoop op een normaal leven met de kids en met mezelf....maar ook angst,het zal een lange weg worden en ik zal op een andere manier met mijn emoties om moeten leren gaan,ver weg gestopt verdriet,teleurstellingen en ook de puinhopen van mijn drank periode onder ogen gaan zien.Ik heb zo goed als al jullie berichten gelezen,wat een herkenning vond ik vaak!Ook hielp het mij een beetje de schaamte te overwinnen.Ook lieve,leuke,intelligente mensen worstelen dus met drank en niet alleen flodder types waar ik mezelf uit schaamte haast onder rekende.Wat een opluchting dat je niet alleen hoeft te staan in de strijd en je mensen treft om het mee te kunnen delen.Ik ben nog bibberig van het afkicken,heb 24 uur niks gedronken en wankel zet ik mn eerste treden op het pad der genezing,het roer MOET om.Alvast mijn excuses voor als ik soms warrig daardoor overkom maar ik hoop dat de tijd snel komt dat ik een gevorderde ex alcoholist ben zodat ik er op mijn beurt weer voor anderen kan zijn.
Lieve groetjes Nelleke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nelleke hartstikke goed van je dat je die eerste stap hebt genomen, want echt het is het waard om nuchter door het leven verder te gaan. Je doet niet alleen jezelf maar ook je omgeving veel verdriet aan als je elke dag weer zit te zuipen.
Ik wens je veel sterkte toe en kom zo vaak als je kan hier op het forum om je ei kwijt te kunnen.

O ja nog van harte welkom hier bij ons.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Nelleke,

voordat ik naar bed ga wil ik je nog snel even warm welkom heten hier. Wat goed dat je de eerste stap hebt gezet!! En al 24 uur droog!! Toppie hoor, de kop is er al af en vanaf nu wordt het alleen nog maar beter! Kijk niet om maar kijk vooruit het is nog niet te laat hoor!!
Knap van je dat je naar de AAA gaat. Dat was voor mij een stap te ver. Ik vond de AAA altijd meteen zo heftig klinken. Gelukkig kan ik me nu redden door de tactus therapie maar de AAA zal je zeker ook heel erg helpen. Die warrigheid gaat trouwens weer over hoor, had ik de eerste paar dagen ook veel last van maar dat wordt vanzelf minder. Ik hoop dat je veel steun hebt aan het forum en voel je niet verplicht om op anderen te reageren als je dat nog niet aan kunt. Dat komt dan later wel. Eerst aan jezelf denken.

Heel veel succes!!
groetjes hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nelleke, goed zo... wat een grote stap heb je gemaakt, want het is duidelijk voor je dat het zo niet meer gaat. Je hebt erkend dat je een probleem hebt met drank en dat is stap 1.

En het klinkt stom maar je zult zien dat veel problemen die je nu wegstopt met drank, zonder drank eigenlijk veel beter te verdragen zijn.

Als je denkt dat je het niet meer trekt schrijf dan gewoon hier, dan doen we met z'n allen ons best om je er doorheen te slepen!!

ik heb veel respect voor je Nelleke, en wens je alle sterkte toe!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Nelleke

ik vind je verhaal helemáál niet warrig! Integendeel. Heel duidelijk. Ik denk dat je al twee héél belangrijke stappen hebt gezet, nl. het realiseren dat je je leven anders wilt gaan leven en het vragen van hulp hierbij op meerdere manieren.

Volgens mij ben je met die stappen al een eind op de goede weg.

Ik beloof je ook te helpen als je het zwaar hebt.

Gefeliciteerd met je beslissing en met je 24 uur 'droog'.

PP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit hier met kippevel en tranen in mn ogen van ontroering......jullie voelen als een warm bad,dank je wel allemaal jullie zijn echte lieverds!Het steunt me echt in de strijd.Ik voel me al wat mider bibberig en misselijk dan gisteren maar ik weet niet of jullie het herkennen,voel me ook een beetje,sja,verdrietig is niet het goede woord maar het komt in de buurt.Afscheid nemen van mn beste maatje van de afgelopen jaren...terwijl ik natuurlijk verstandelijk wel weet dat het niet mn maatje maar mn ondergang was...
groetjes weer Nelleke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nelleke

hoewel ik goed begrijp wat je bedoelt, in moeilijke tijden hielp je jezelf met de fles, en die ben je nu kwijt, wat moet je dán? moet je het volgende stukje van Tapas nog maar eens lezen:

TAPAS:
Vermist... een vrijdagkater... zwart grijs van kleur... wiebelig op de poten... depressieve inslag... kan last van zijn maag hebben...te herkennen aan een jankend gemiauw. Gelieve als u deze kater vind deze met fluwelen handschoentjes aan te pakken daar het nog wel eens lelijk uit kan vallen.... deze kater kwam normaal altijd aanlopen op vrijdagochtend maar deze ochtend is hij niet op komen dagen...

Dát ben je nu ook voorgoed kwijt. Je zou nog bijna vergeten hoe rot dat voelde. Zelfs na 24 uur slijt dat idee al he!!!! Dat is zo stom, het lijkt alsof de fijne kanten van de drank meer in je herinnering blijven dan de rotte kanten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een leuk stukje van Tapas.Helaas had ik nooit een kater,hoeveel ik ook dronk ik stond altijd om 7 uur op en had nooit last van hoofdpijn oid.....ik dronk vnl bier en port.Wat ik niet zal missen is:
Bomvolle kliko overpuilend van de blikken en extra vuilniszakken in de tuin die of opengekrabt werden door de katten of die ik of de kids moesten dumpen in de bakken van het bejaardenhuis om de hoek wat steevast een hoop geklaag en gemopper gaf van de oudjes op de balkonnetjes
Om 8 uur al bij de ah staan en met een winkelwagentje met 2 trayen bier naar huis sleuren door weer en wind om tegen negenen al flink in de olie te zijn
De wintervacht op mn benen omdat ik in beschonken toestand het risico niet aandurfde om er met een scheermes langs te gaan
En last but not least...de verdrietige blikken van teleurgestelde kinderen die steeds verder het vertrouwen in me kwijt raakten en me vaak snikkend om mn nek vlogen,asjeblieft mam drink niet meer waarop mn hart brak en beloofde en beloofde en beloofde en iedere keer mn belofte verbrak.....
Ik wil weer leven maar weet nog niet goed hoe dat moet....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Nelleke,
Pfff.......Nelleke, kom maar hier. We hebben allemaal grote bewondering voor mensen, die hun probleem aanpakken. En jij hebt een goede stap gezet. Weet, dat je hier altijd terecht kunt, schrijf wat je dwars zit en laat het warme badje over je heen komen. Bij de AA zul je de professionele hulp krijgen die je zelf gezocht hebt. Hier kun je je ervaringen delen. Ik hoop wat voor je te betekenen.
Liefs, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Nelleke,

Welkom hier!

Ik herken die bibbers helemaal. De eerste paar dagen was ik suffig, had ik hoofdpijn en sliep ik slecht. Op het eind van die eerste week ging het slapen opeens beter en begon ik me heel goed te voelen. Nu weer een paar dagen verder en ik ben zò blij dat ik door die eerste dagen heen ben!
Zit waarschijnlijk wel een beetje in de euforische fase waar de anderen het over hebben, we zullen zien hoe dat verder loopt.

Ik heb ook op de website van de AA gekeken maar dat sprak me niet aan, vooral vanwege het godsdienstige tintje. Ik heb andere inspiratiebronnen dus geen behoefte aan nieuwe levensvisies. Ik denk dat je bij de AA ook veel steun zult vinden.
Voor mij was dit forum echt een uitkomst. Het heeft mij die eerste dagen door geholpen. De Tactus-behandeling bevalt me ook prima. Het bijhouden van zo'n alcoholdagboek bijvoorbeeld, is confronterend maar maakt ook heel helder hoe je er voor staat.

Nou, succes ermee, misschien tot ziens hier.

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...