Alex2002 Geplaatst 11 december 2010 Rapport Share Geplaatst 11 december 2010 Hallo allemaal,nooit gedacht dat ik in een forum mijn ervaring zou delen. Maar ik denk dat het helpt.Ik ben nu 46 jaar aan het overleven op deze planeet. Ieder heeft zo z'n verhaal hoe het zover heeft kunnen komen.Vandaag mijn intake gehad bij Novadic.Ik heb echt niks te klagen, ik heb "nog" een lieve vrouw en dochter van 8 en "nog" een goede baan, maar de drank die ik 's avonds nodig heb om alles te kunnen relativeren gaat steeds meer parten spelen.Ik ben 3 keer gestopt met drinken. De eerste 2 keer resulteerde gewoon weer in het drinken en gewoon weer verder gaan zonder nadenken waarom.De derde keer stoppen leek heel makkelijk....4 maanden gewoon niks drinken. Geen lichamelijke problemen, maar op een gegeven ogenblik wel geestelijk. Er kwam een moment dat ik zo diep was gezonken. Er was totaal geen positief gevoel meer, niks was positief, alles was negatief. Ik stond bijna op het punt om met mijn auto tegen een boom te rijden. Dat was het keer punt. Ik wist toen dat ik iets moest doen. Ik begreep toen dat de alcohol mijn leven regeerde en dat ik een probleem heb. Ontkennen kan ik het niet meer ik heb het nodig om te kunnen functioneren. Terug kijkend is de alcohol al heel lang een toeverlaat geweest, de enige manier om het verleden te kunnen verwerken. Ook al vergaat het je goed je hebt het nodig. Er kwam een moment dat ik zonder alcohol emoties niet meer kon voelen. Ik ben nu op een punt gekomen dat ik de huisarts heb benaderd. Voor het eerst tegen een "vreemde" toegeven dat ik een probleem heb. Dat moet je in 10 minuten, want dat is de tijd die je krijgt bij de huis arts. Zij moet op basis van de informatie die ze krijgt iets ondernemen. Mijn huisarts begreep dat ik hulp nodig had. Zij besloot dat ik moest praten met .. consult. Zij zouden mij verder helpen. De eerste afspraak zou 6 maanden later zijn. Ik was al lang blij met het idee dat er een mogelijke oplossing zou zijn. Ik had voor mezelf besloten weer te gaan drinken en iets heel anders, accupunctuur. Ik heb mij volledig lek laten prikken. Ik moest eerst weer de rust terug vinden. Vanuit de rust gaan we verder kijken. Zes maanden accupunctuur deden mij goed. Toen ik eindelijk mij eerste consult, bleek dat ik veel eerder een consult had kunnen krijgen. Er was iets fout gegaan met de communicatie. De maatschappelijk werker van het consult, liet mij weten dat er "intern" een afspraak op kort termijn was te maken.Na 6 maanden wachten en nu eindelijk de intake en te horen krijgen dat het nog zeker een jaar wachten is voor je in aanmerking komt om geholpen te worden........... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jim Geplaatst 11 december 2010 Rapport Share Geplaatst 11 december 2010 Hoi ALex2002,Wat een ellende met die wachtlijsten zeg! Wat ga je nu doen als je pas over een half jaar terecht kunt? Zijn er geen andere opities mogelijk voor jou?Laat externe factoren geen reden en legitimatie zijn om toch te drinken Alex. Er zullen altijd wachtlijsten zijn en blijven, emoties die niet of nauwelijks te reguleren zijn en donkere periodes met zielepijn. Misschien kun je hier op het forum wat inspiratie en verdieping opdoen door de ervaringen van anderen te lezen.Heel veel sterkte!Jim Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 11 december 2010 Rapport Share Geplaatst 11 december 2010 Hallo Jim,Wat blijft het toch een idioot gegeven: je trekt aan de bel want je zit in nood en dan moet je....wachten...Schiet niet op zo! Hier op het forum kun je je aanmelden voor een internetbehandeling, is dat niks voor jou? Het schijnt zelfs anoniem te kunnen en velen hier hadden/ hebben er baat bij.Volgens mij ben je er ook redelijk snel aan de beurt.Sukses! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 december 2010 Rapport Share Geplaatst 11 december 2010 Welkom Alex,Op een forum je aanmeldenis een daad van kracht en je hebt gekozen nietstil te zitten terwijl je op de wachtlijst staat.Blijkbaar heb je een keus gemaakt en wil je verder en niet stilstaan!De ADBtraining is een prima manier om dat te doen, het is anoniem en kan gratis,maar als je huisarts al op de hoogte is, betaalt je verzekering het ook.Ik heb er erg goede ervaringen mee, en ben hier niet de enige in.Je bent je bewust van de mensen en dingen die je "nog" hebt, als je ze koestertdan zorg je dat je ze houdt, voor zover jij daar invloed op hebt. Go for it!Op de de ditjes en dagdraad van vandaag kun je je vrgaen stellen, steun zoeken,alles wat jou helpt om zonder drank deze dag door te komen. Wij zijn de ervaringsdeskundigenen een mooie aanvulling op de hulpverlening en je eigen pad om ADB te worden.Tot daar! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden