sue Geplaatst 10 december 2010 Rapport Share Geplaatst 10 december 2010 Hallo allemaal. Mijn naam is Sue en ben hier voor het eerst. Ik ben afgelopen woensdag 1 december gestopt met drinken. Ik weet dat ik de juiste beslissing heb genomen. Ik wist niet dat ik zoveel moeite zou hebben. Ik was een "binge-drinker". Ik moest ermee stoppen. Ik ben naar de Brijder Instituut gegaan. Ik ben begonnen met levenstijl 2 . Ik ben daar ook bij de arts geweest en als extra steun kreeg ik refusal voorgeschreven. Als ik de medicijn slik dan drink ik echt niet. Maar als ik heel eerlijk ben wil ik stoppen met slikken zodat ik wel weer kan drinken. Ik woon 14 jaar in nederland en ik ga maandag a.s. naar Amerika waar ik vandaan kom. Ik ga mijn moeder weer zien (zij heeft een ernstig hersenbloeding afgelopen mei gehad) Ik zie dan ook de rest van mijn familie en vrienden, mensen met wie ik altijd heb gedronken.Ik ben zo bang dat ik ga stoppen met de medicijn en weer gaat drinken. Ik bedenk ook allerei smoesjes. Ik begin weer 1 januari, feestdagen mag ook best wel een wijntje enzz. Ik word zo moe van mezelf maar ook bang. Omdat ik niet ieder dag wil drinken lijkt het ook minder ernstig ofzo maar het is zo moielijk. Nu dat ik besloten heb om te stoppen ben ik iedere moment ermee bezig. Sorry dat ik zo doorging. Daar ben ik op dit moment. Ik verheug me op de forum en hoop dat ik ook ooit wat steun voor jullie kunnen zijn.Groetjes,Sue Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 december 2010 Rapport Share Geplaatst 10 december 2010 Welkom Sue,Begrijpelijk dat je moe wordt van jezelf, je maakt het jezelf ook niet echt gemakkelijklees ik. Je was een binge drinker en moest stoppen. Ik denk dat je het nog bent. Ga je alleen naar America? Je kunt eventueel met fam.lid afspreken dat je je medicijn in diens bijzijn inneemt omje tegen jezelf te beschermen, want het lijkt erop dat je niet goed weet wat je wilt en met medicijnenen alcohol spelen is gevaarlijk. Probeer het eens per dag te bekijken en dan te zeggen dat je vandaagdie eerste niet neemt. Misschien geniet je meer van je fam. en vrienden als je de rust kunt vinden niet te drinken. Dan blijven de feestdagen ook echt feestdagen en geniet je extra van je bezoek daar.Ik hoop dat je tot maandag nog hier komt schrijven op de dagdraad bij ditjes en datjes. Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 10 december 2010 Rapport Share Geplaatst 10 december 2010 Hallo Sue, welkom hier.Je zult hier vast veel herkenning vinden. Je hebt nu al een start gemaakt met stoppen. Misschien is het beter nog niet te ver vooruit te kijken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sue Geplaatst 10 december 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 december 2010 Dank jullie wel.Ik ga me inderdaad bezig houden met het moment. Ik ben nu erg dankbaar dat ik niet drink. Als ik "thuis" ben laat ik mijn familie weten over refusal. Ik kom zeker weer melden bij ditjes en datjes als ik daar ben. Ik laat jullie weten hoe het gaat. Thx again! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 11 december 2010 Rapport Share Geplaatst 11 december 2010 Hallo Sue,Allereerst welkom hier op het forum. Het lijkt me idd een goed idee om je familie erin te betrekken. Zo bescherm je jezelf een beetje tegen de valkuil van het niet nemen van de Refusal. Je weet wat de gevolgen zullen zijn wanneer je het niet slikt: terug bij "af". En dat wil je toch niet voor jezelf en ook niet voor je familie. Maak er een mooie tijd van daar in Amerika en geniet van je familie met een helder en fris hoofd. Dat verdien jij en je familie:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sue Geplaatst 12 december 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 december 2010 Dank je wel Ekstertje!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 12 december 2010 Rapport Share Geplaatst 12 december 2010 Welkom Sue,Zou niet gaan "spelen"met de medicijnen. Je hebt wel altijd de kans ze eventueel alsnog in te nemen. Het duurt een aantal dagen voor je weer kunt drinken als je eenmaal gestopt bent. Dus kans om je te bezinnen. Je moet met Refusal wel weten wat je wilt. Lijkt me een goed idee het met een vertrouwd familielid te bespreken. Ik herinner me nog goed hoe moeilijk de eerste tijd van mijn stoppen was. Een soort van verscheurdheid. Wel en niet willen drinken. Maar als je doorzet word je er alleen maar gelukkiger van. De feestdagen niet drinken? Zie het als een uitdaging. En let vooral op de mensen die ook zonder alcohol kunnen. Als je gaat drinken wordt het er echt niet gezelliger op. Toch??!!Veel sterkte! Hanneke Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden