Spring naar bijdragen

Zondag 19 maart


Satja

Aanbevolen berichten

Mag ik zowaar voor de tweede keer in successie de dag openen. Je hoeft er tegenwoordig niet eens meer je best voor te doen. Of hebben jullie in mijn afwezigheid afgesproken om geen dagdraden meer te gebruiken?

Ik heb een superleuk feest gehad. Ik was zelf leuk, de mensen waren (bijna) allemaal leuk en er was een prima band zodat ik de hele avond lekker heb staan swingen. Soms denk ik dat ik een beetje gek aan het worden ben want ik begrijp echt niet meer waarom ik zo lang en zo veel gedronken heb. Het is gewoon veel en veel leuker zonder.
Mijn vrienden zijn wel een beetje verbaasd, maar ze zien ook wel dat het hartstikke goed met me gaat en ze houden van me dus ze zijn blij voor me. Zo heerlijk allemaal. Ik heb ook veel meer contact met anderen als ik nuchter ben. Echt contact bedoel ik. Gewoon iemand ècht aankijken en zien hoe het met die ander gaat. Een en al jubel.

En thuisgekomen stort ik me direct op de pc omdat ik zo benieuwd ben hoe het met Medea is gegaan. Foute boel denk ik, jammer, ik hoopte zo dat het haar zou lukken. We hebben wat privé mails gewisseld de laatste dagen en ik dacht ècht dat ze de sprong ging wagen. Misschien, misschien heeft ze andere afleiding gezocht, maar ik vrees het ergste want dan had ze vast iets laten horen.

Nou ja, je kunt niet anders dan je eigen tempo gaan met deze dingen.

Voor wie al slaapt, ik hoop dat je heerlijk droomt.

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik bleef eigenlijk nog even op om te horen hoe het feestje geweest is, zie het als een moeder die op haar kind wacht om te checken of alles goed gedaan is.. je bent dus heelhuids en nuchter thuisgekomen!! en je was zelfs nog leuk ook!!! dat is ook weer een goeie stap!!!knap hoor!!

Ik denk dat ik de verleiding nu nog niet zou kunnen weerstaan... op feestjes dan! Nou, nu ik weet dat ons lid Satja haar feestje heeft overleefd kan ik gaan slapen. Tot morgen allemaal!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die hierboven was mijn honderdste bericht.

Krijg ik daar een gele trui voor misschien tante Til?
Hoe zit dat trouwens met die gele truien?
Sterke verhalen, dat wel, maar uitdelen? Ho maar!
Wij jonkies moeten het maar zonder warme trui doen zeker?
En dat terwijl het nu al weken lang vet vriest.
En ik heb nog niet eens een gepunnikte schoenveter gezien.

Ik denk dat ik qua forumleeftijd de puberteit aan het bereiken ben...

Een vrolijke klaarwakkere feestganger,

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey moedertje en feestgangertje, ik hoop toch dat jullie nu op 1 oor liggen te ronken hoor.
De nachtzuster deed ff de ronde en gelukkig is iedereen weer veilig thuis. Kan de zuster ook nog een paar uurtjes slapen. 3,5 uur om precies te zijn. Ojee!!!

Maar eh, Satja helemaal toppie!!!! Bloemen voor jou!!!

Wat de gele trui betrefd, we zijn een beetje uitgebreid en gepunnikt ook al heb je dan wel heel erg hard gefietst. Ik zal eens overleggen met mijn mede juryleden of je in aanmerking komt oke?

Houten, PP ( Gerda doe je ook nog mee) dat rijmt. Wat vinden jullie kunnen we nog wat warme truien uitdelen nu het voorjaar op zich laat wachten????? Ik vind van wel. Graag jullie mening.
En wie komen er dan nog meer in aanmerking volgens jullie? Ik weet er nog wel een paar. Maar goed daarover morgen meer, nu ga ik ook op 1 oor voordag ik morgen helemaal brak ben en dan niet eens van de drank!!

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houten is natuurlijk de hoofdjury voor wat betreft gele truien, dus daar moet de fiat vandaan komen maar ik ben eigenlijk wel voor hoor! Het gaf toch een kick als je een trui kreeg he?
Nu wordt je van het kastje naar de muur gestuurd he, Satja, via Hermiena, PP naar Houten. Ja, zo gaat het in het echte leven toch ook als je wat nodig hebt.

Leuk dat het feet zo leuk liep. Ik schreef gisteren al, ik dacht wel dat het zo zou lopen, ik was ook veel leuker op de feestjes dan ik had verwacht. Klinkt heel gek maar ik was ook verbaasd hoe geannimeerd ik kon zijn zonder drank!

Eus heeft zich nog niet thuis gemeld, Tapas, ben je nog opgebleven voor de thuiskomst van Eus? Eus, meldt je snel, Tapas wil slapen

fijne zondag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen Allemaal,
Ik heb wel niet zo veel feestjes (en buitenshuis dronk ik nooit of 2 glaasjes) maar bij etentjes ten huize van Mathilde ben ik nu écht een leukere gastvrouw Satja. En wat ook zo fijn voor de gasten is (én voor mezelf) , alle gerechten die ik maak komen nu ook echt op tafel. Vroeger zat ik vaak na hun vetrek met allerlei schalen in de koelkast die ik gewoon vergeten was op tafel ze zetten. Ik maakte altijd veel werk van het aperitief en het voorgerecht (want dan was ik nog niet beschonken), Het hoofdgerecht was steevast iets wat ik van tevoren had klaar kunnen maken en voor toe, met een beetje geluk ijs. Wel op een stokje of in eeen kartonnen bekertje want in glaasjes scheppen werd een te grote opgave. De koffie stond al helemaal klaar in het apparaat incl. de kopjes, lepeltjes, suiker en melk.
Zelf bleef ik dan zoveel mogelijk zitten want ik was weleens bang uit de bocht te vliegen. Letterlijk dan.
En lieve Satja, Tapas en allemaal, als je nu bij Tante Til komt eten is het zó veel leuker!
Vooral voor Tante zelf.
Ik wens iedereen een fijne zondag en we horen wel weer van elkaar hé?
Mathilde:musicnote::)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Satja en iedereen,

Fijn dat het zo goed ging gisteravond. Volgens mij ben jij gewoon altíjd leuk hoor! Daar heb je niks voor nodig! En: "iedere verslaving verlamt de geest", nu was je vrij, en daarom zo blij natuurlijk. Heerlijk hoor!!

Moet denken aan mijn schoonmoeder, die dronk alleen maar glaasjes limonade, en was het grootste feestnummer die er was, liep met carnaval in d'r eentje door de stad, niet verkleed ofzo, alleen een grote kartonnen doos op d'r hoofd, en lol dat die had op een glaasje limonade. En later, toen ze kanker had (erfelijke aandoening in haar familie) en wij bij haar op bezoek kwamen toen ze ziek was, ze even snel naar boven liep, en stralend naar beneden kwam in een smurfenpak wat ze op de kop getikt had, ze had volgens mij wel een heleboel serotonine in haar hoofd, en dat scheelt natuurlijk, veel mensen moeten daar pilletjes voor slikken, ik ook hoor. Ik wil maar zeggen, zonder alcohol kan het zeker zo leuk zijn, om niet te zeggen, pas écht éerlijk leuk. Hoor wie 't zegt, ik heb gisteren mijn prettige stofjes gehaald uit Nordic Walking, lekker in de buitenlucht, terwijl ik een echt binnenmens ben. Ik had weliswaar geen grote lol, maar viel om 10 uur van de bank van al die frisse buitenlucht en beweging, en vanmorgen gezond weer op, is ook fijn hoor!!

Fijne zondag iedereen,
Verientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, de thuiskomst van Eus heb ik niet meer afgewacht, toen gingen mijn oogjes wel toe. Ik moest nog even afkicken van het werken.. was om half 12 pas klaar met mijn klus....

Ik doe nooit aan etentjes.. da's me teveel gedoe.. huis schoon, hele dag in de keuken staan.. nee, dan was ik al op als de gasten er waren.. tijdens het eten dronk ik dan nooit zoveel, maar als iedereen weg was dan begon ik!! Zowiezo als ik savonds iets heb of uitga is het voor mij gevaarlijk.. moet dan letterlijk thuis "bijkomen" en deed dat dan met veel alcohol.... lang opblijven (soms tot een uurtje of 5 straalbezopen voor de tv hangen.. net alsof er nog niets interessants te zien is snachts, echt niet) en dan was de volgende dag gelukkig maar kort, vaak. Ik moet zeggen dat ik dat nog niet mis... ja als kiespijn misschien.

ik fiets nu ook alweer 2 weken droog mee... miniatuurtruitje?? is wat minder werk!! hihihihi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Tante Til,

herkenbaar hoor, voor mijn gezin een ovenschotel maken, in de oven zetten, aan een aperitiefje beginnen, en dan: vlak voordat het belletje van de oven gaat, nog gauw even een half uurtje verder zetten, mijn kinderen die me uitgehonderd aankijken: is het nou nog niet klaar? Daarna, een half uurtje is zo om als je lekker zit te pimpelen, nog gauw een kwartiertje erbij. Mijn man die zijn aperitiefje al op had, en niet aan een volgende begon (hoe kán ie dat???): gaan we nu nóg niet eten? Weer 10 minuten erbij, tenslotte met tegenzin het eten op tafel, een wel heel erg zware gare bonenschotel!

Oh oh, wat herkenbaar allemaal!
Verientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, het is inderdaad niet gelukt. Baal zo van mezelf!
Heb mezelf teleurgesteld en jullie ook. Waarom lukt het me toch niet?
Zal ik het gewoon vandaag weer proberen? Net zo lang tot het lukt.
Dank voor jullie warme belangstelling en sorry.
medea

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Medea,

voel je je nou tegenover ons niet schuldig he! Komom, vandaag weer een nieuwe kans. Gewoon een keer volhouden dan ga je vanzelf de lol ervan inzien! Als de regelmaat eruit is van iedere dag drinken ben je al weer een stukje verder. okee? Succes vandaag.
Ik nomineer je voor een trui, maar ik nomineer er nog een paar, let maar op:

Houten, als schot voor de boeg wil ik een paar nominaties doen voor de gele trui. Hij is weer in trek heb ik begrepen en je moet het ijzer smeden als het heet is:

Ik wil de volgende personen nomineren:

Fleur, omdat zij op vele fronten ons grote voorbeeld is
Eus, Nelleke, Satja en Tapas omdat we blij kunnen zijn met een stel van die enthousiaste nieuwelingen die het forum weer een zwieper geven
Mathilde omdat ze al een half jaar droog staat zonder dat we dat eigenlijk doorhadden
Hermiena, omdat ze het zo moeilijk had van de week en het biertje dat ze klaar had laten zetten niet heeft opgedronken
Houtje, Emma, Piggelmee en Pietjepuk omdat ze als oudgedienden zo enthousiast blijven schrijven en zo trouw aan het forum blijven
Helder omdat hij zo'n nare week achter de rug heeft
StMaarten omdat zijn lever weer in orde is
Dreamer, Medea, Ziba en Verientje omdat ze het moeilijk hebben en toch blijven strijden
Jannetje, Floortje en Katrien omdat ze zich toch weer gemeld hebben
Dick omdat hij van de reacties van de dames over anonimiteit geschrokken is en zo lief reageerde
Janneke en Roes als aanmoediging met de vraag zich toch nog even voor te stellen
Erica die zo goed bij de dubbeldrank is gebleven
En Frank, Kaya, Dmitri, Paul 40, Cheryl, Moon, Gerda, Blacky, Toni, Kika en Kato omdat ik hoop dat het goed met ze gaat

Houtje, kan jij hier een goede keuze uit maken?

Succes

PP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Medea, niet opgeven hoor, met vallen en opstaan hè, en vooral weer opstaan. Nieuwe dag nieuwe kansen, je intentie is goed, en wat pietjepuk zegt, als de regelmaat eruit is, en dat begint met één dag, ben je al op de goede weg.

En pietjepuk, niet ophouden met de soap hoor! Vind hem beter als GTST, graag iedere dag een aflevering!

Verientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

IK HÈÈÈÈÈÈÈB HIER 'N BRIEEEEEF AAN ME MOEHOEDUUUUUUUUURRRRR
DIE HÓÓÓÓÓÓÓÓ'G IN DE HEHEMEL IHIIIIIIIIIIIIISS

Met dank aan jullie inspirerende berichten gisteravond: zo stond ik vanmorgen onder de douche.
Want als het om genante favorieten gaat, geef mij dan maar de echte smartlappen van André Hazes, een strijdgenoot van ons. Maar dan alleen als iedereen heel hard mee mag blèren, anders vind ik er niks an.

Medea! Fijn dat je je weer meldt vanmorgen. Wat goed dat je het vandaag weer wilt proberen!
Durf je iets af te spreken? Ik ben vandaag de hele dag thuis en dus beschikbaar voor alle gestuiter. Ik zag je gisteren om een uur of vier nog heel even op het forum en ik had je wel aan je haren door de beeldbuis willen sleuren. Maar ja, je moet het toch echt zelf doen, hè?
Bofferd, heb je wéér een hele dag om te denken: dit is voorlopig de laatste dag dat ik me zo klote voel.

En dan die gele trui. Houtje, ik doe afstand van mijn nominatie en gun de trui aan iemand die een flinke powerpush nodig heeft.
Ik krijg al zo veel goeds, het lijkt wel alsof de hele wereld me toelacht en toejuicht. :rose:

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Eustatius,

Nou dat is goed gegaan gisteravond, netjes hoor. Voor die wind van voren van ons hoef je niet bang te zijn, hooguit een heel klein windje voor dat ene glaasje wijn thuis, maar dat is toch hartstikke goed dat je het dan bij 1 kunt houden, petje af hoor!!!

Ik wil wel mee gaan rennen rond het Piazza Marie Henrietta, mag Nordic running ook? Alhoewel ik wel bang ben dat ik over mijn stokken ga vallen, dat doe ik nu bij wandelen af en toe al.

Heb je de rest van de dag nog drooggehouden Eustatius? Geen wijntje bij het eten meer? Goed voornemen voor de komende week hoor, wens je heel veel succes en een hele fijne avond,

Verientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eus,

wat is je doel nu precies????

eerst was het 40 dagen zonder, toen wijzigde dat. Gisteren mocht je er 2. Dat werden er 3. Vandaag 0 dat werden er 1 1/2. Volgens mij moet je echt uitkijken dat je je doelen niet telkens verschuift. Het lijkt nl niet veel, maar inmiddels heb je nu toch weer 2 dagen achter elkaar gedronken terwijl je zo wilde dat de gewoonte eruit ging! En eigenlijk ben je niet eens ontevreden. Waakzaamheid is geboden volgens mij.

En dat je je man gevraagd hebt niet te drinken van de week vind ik echt heel verstandig! Ik vind dat als je bezig bent zo'n groot probleem te tackelen dat de mensen die van je houden daar ook hun steentje aan mogen bijdragen. Dus: harstikke goed!

Je schreef toen ook dat je niet wilde dat je man zag van het forum. Dat had ik in het begin ook. Tóch is het misschien zelfs raadzaam ook dít te bespreken met hem. Dan merkt hij hoe serieus je ermee bezig bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve, lieve Eus,

Ik ga een van mijn talenten inzetten: mijn helderheid. Niet om je op je kop te geven, want je bent volwassen en daar hoort op de kop geven wat mij betreft helemaal niet meer bij.

Ik ken het, wat jij nu doet. Zo heb ik het afgelopen jaar vele keren geprobeerd te minderen. Ik was uitermate tevreden als ik het een paar dagen binnen de perken kon houden. Maar ècht, de enige reden dat het lukt is omdat je steeds uitzicht houdt op de momenten dat je weer wel mag drinken van jezelf. En er hoeft maar dàt te gebeuren of je drinkt weer meer dan je wilde.

En dat heet verslaving. Minder erg dan steevast een fles per dag, maar toch: verslaving.

Dit zul je misschien niet leuk vinden, maar ik doe het omdat ik voel dat je ergens onderuit probeert te komen. En ik kan nu eenmaal niet zo goed tegen onderhuidse dingen.

Niet boos zijn?

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Satja,
zou het niet kunnen dat Eustatius dat wel zou kunnen, ze schrijft zelf dat ze wel af en toe wat wil drinken, dan zal de tijd leren of ze dat kan. Dat is toch wat iedereen van ons wel zou willen: goed om kunnen gaan met alcohol. En de een merkt na een tijdje dat het niet gaat, een ander lukt het wel.

Mocht het niet lukken dan zal ze van haar eigen fouten leren, dat is toch de beste leermeester.

Maar goed, een gewaarschuwd mens telt voor twee, dus dat is nooit weg.

Eustatius, ik heb nog maar 1 les gehad van Nordic Walking, het is nog niet zo simpel als je denkt. Je ziet wel mensen lopen met van die stokken alsof het wandelstokken zijn, maar dat is niet de bedoeling. Je moet er een bepaalde techniek voor beheersen, maar we hebben een hele aardige lerares, ze is supergeduldig met iedereen. Het schijnt wel erg goed te zijn, je gebruikt 92% van je spieren, verbruikt zo'n 400 calorieën per uur, en kunt het langer volhouden dan gewoon wandelen. Ik voelde gisteravond de spieren van mijn bovenarmen erg goed, ik denk dat het heel goed is om de kipfiletjes onder je bovenarmen weg te krijgen. Ik heb nog 5 lessen te gaan. Als je interesse hebt moet je wel zorgen dat je een goede Nordic Walking instrukteur hebt. Adressen vind je op de website van Nordic Walking Nederland.

Fijne avond nog,

groeten Verientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verientje,

als je moet afwachten en alleen maar van je eigen fouten moet leren en verder niet elkaar meer moet aanspreken op wijzigende doelen (en in het geval van Eus weet ik dus helemaal niet meer wat het doel is) als dat inderdaad de bedoeling is hier, dan kunnen we het verder gewoon over gele truien gaan hebben en over pleintjes en over gedichtjes die we leuk vindenn en dan moeten we vooral het onderwerp 'drank' vermjiden want dat ligt dan gevoelig he.

Ik denk, als iemand zich voorstelt en schrijft dat hij 40 dagen niet wil drinken, dat ie hoopt daar hulp bij te krijgen. Daar ga ik vanuit. Dat probeer ik dan te bieden. En als daarna blijkt dat het doel is 'de gewoonte doorbreken' dan probeer ik erachter te komen hoe! En als iemand daar dan niet duidelijk over is, dan begrijp ik dat de doelen snel aan het glijden zijn en dan probeer ik te helpen.

Ik voelde dat Eus vond dat ik zeurde en stopte ermee en was blij dat daarna Satja het ging proberen want dat hellende vlak hebben we vaak gezien en daar moet je proberen elkaar voor te behoeden. En natuurlijk maakt dan ieder de keus die hij wil maken. Ik doe dit niet om me overal mee te bemoeien, ik doe dit omdat ik denk dat we om die reden hier met zijn allen bezig zijn!

En die geintjes erbij, ja, dat is om het niet al te zwaar en droog te maken, maar uiteindelijk moeten we toch proberen elkaar bij onze doelen bij te staan? of zit ik er nou zo naast?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PP je bent een geweldenaar!

Ik vind het om te beginnen natuurlijk fijn dat je me steunt, maar daarnaast zit ik ook te schaterlachen om de stijl waarin je dat doet.
Bloedserieus, dat is volledig duidelijk, maar ook zo prachtig geformuleerd.

Citaat:
'als dat inderdaad de bedoeling is hier, dan kunnen we het verder gewoon over gele truien gaan hebben en over pleintjes en over gedichtjes die we leuk vinden'

Humor! EN ik ben het ook gewoon HELEMAAL met je eens. Ik hou van al die ongein en fantasie, maar ik ben ook een mens van de waarheid en daarom vind ik het fijn als we straight uit de hoek kunnen komen naar elkaar.

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Verientje, Eus en allemaal,
Veel mensen hier hebben eerst over het 'zwabberpad' met de tientallen valkuilen gestrompeld ( oftewel steeds hun doelen bijgesteld)en hebben moeten toezien hoe de radicale stoppers het veel minder moeilijk hadden dan zij.
Wij zijn hier geen evangelisten van het lege glas maar gewoon mensen die door scha en schande wijs zijn geworden. Dat gun je dan gewoon iedereen.

Groetje
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...