Spring naar bijdragen

maandag 20 maart

Houtje

Aanbevolen berichten

Okee vandaag een waanzinnig drukke dag, maar zonder alco's dus anders kunnen we niet werken. Wie doet er mee? Een zwabberdoel is bij mij ook welkom, als het maar gemotiveerd is en je eerlijk bent tegen je zelf..........

(nog nooit meegemaakt om 7.00 uur de dag openen........)

Overigens kan de Zeepafdeling een paar razend-spannende cliff-hangers publiceren svp?
O nee, die ligt natuurlijk uitgeteld met in haar handen een lepel ín een emmer Ben & Jerry's ijs te maffen.......

wacht maar PP als je straks voor de spiegel staat zie je dat ijs zó zitten dus vandaag maar een "balansdag" wat dacht je van een eindje fietsen voor je kedisie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen, ja een forum voor eetverslaafden zal er best bestaan hihi.. maar serieus, ik ben op zoek geweest op internet of er ook iets als tactus bestaat voor eetproblemen.. tot nu toe nog niet gevonden.

omdat het vandaag nu ook nog in mijn nek geschoten is... (onderrug, spastischaandoende darmen en nek op slot) heb ik een afspraak met de huisarts gemaakt.. want dit wordt me te gortig... zou alcohol bij mij soms gewerkt hebben als spierverslapper? of moet ik het maar zien als een samenloop van omstandigheden... maar ik ben het gewoon helemaal zat om als een soort stijve hark met pijnscheuten me door de dag te bewegen.. okee, dan spring.. (lees: klauter moeizaam) ik nu maar op mijn fiets om te gaan werken en vanmiddag laat ik nog wel weten hoe het ging bij de huisarts.. stiekum hoop ik natuurlijk op prettabletjes (valium), maar een afspraak bij de fysio zou ook wel weer prettig zijn....

ik wens iedereen een fijne en blije dag toe, met of zonder dame blanche

tot later maar weer!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen, zonder zorgen,
ik ben weer helemaal in maandagmorgen stemming. Prettig dus. Ik hou niet zo van het weekend geloof ik. Beetje teveel alleen allemaal.

Ik heb de discussies een beetje doorgelezen van gisteren. En zoals Medea zegt, "laat me maar los want ik stel je teleur". Juist niet dus, we laten niet los. En Medea voel je nou niet schuldig! Dat eeuwige schuldgevoel heeft mij juist aan de drank gebracht, en omdat ik me dan nog schuldiger voelde ging er nog een flesje in. En nu, tja, ik ben alcohol redelijk de baas en dat is mijn doel.
Blijf schrijven en blijf nadenken welke rol alcohol in je leven speelt. Daar gaat het mij in ieder geval om. En met vallen en opstaan heb ik daar heel wat over ontdekt hier op dit forum. En dat geeft mij rust en een prettig gevoel. Ja ik drink nog wel, soms ook wat teveel vind ik zelf maar het past in m'n leven. Ik hoef me niet meer schuldig te voelen en zo gauw ik dat wel ga doen verander ik m'n gewoonte.
Ik ben er toch erg voor dat je een beetje moet "spelen" met je probleem alcohol. Niet zo rigide. En de mensen die nu op de goede weg zijn, degene die besloten hebben niet meer te drinken, helemaal fantastisch. en blijkbaar heeft ze dat zoveel opgeleverd.

Maar het moet je op den duur dus wel wat op gaan leveren. En die tijd moet je nemen. Uit proberen of je je beter voelt zonder alcohol, kan even duren.

Dus allemaal weer succes vandaag, met concreet doel of zwabberdoel. Blijf erover denken en schrijven.

Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mag ik je even aanvullen Emma,

ik ben 4 jaar geleden begonnen met werken aan mijn alcoholprobleem. 4 jaar ben ik aan het struggelen met hulp van Parnassia (voor de ouwe club is dit bekend maar misschien niet voor iedereen). Ik ben in die 4 jaar 1000 keer de fout in gegaan en heb me afgevraagd of mijn drankgebruik niet eerder erger is geworden dan minder erg sinds ik probeer er wat aan te doen.

Ik wil maar zeggen: als ík schrijf wat ik schrijf doe ik dat niet omdat ik de wijsheid in pacht heb. Dat heb ik nl helemaal niet en dat ben ik me heel erg bewust. En als ik schrijf wat ik schrijf is dat ook nooit om iemand een schuldgevoel te bezorgen! wie zonder zonde is (zonde is een fout woord hier, want je doet het niet met opzet) werpe de eerste steen.

We gaan hier met zijn allen door een KLOTE proces! En de een doet het linksom en de ander rechtsom. Bino zei altijd: haal je schouders op als je het onzin vindt en neem mee waar je wat aan hebt. Hadden we good old Bino nog maar! Want dat was natuurlijk waar!

En Emma, ik ben het met je eens, we doen het met zijn allen Medea, daar hoor jij net zo hard bij als wie dan ook! En ik heb voor jou evenveel respect als voor wie dan ook, al ga je net als ik 1000 keer de mist in. Dat verandert er helemaal geen moer aan. Dus blijf erbij alsjeblieft. We zitten in hetzelfde proces in verschillende fases. dat is alles! Eus, dat respect dat geldt uiteraard in gelijke mate ook voor jou he, dat begrijp je!

Tapas, ik ben benieuwd hoe het gegaan is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,

Je kunt zó naar de fysio zonder verwijzing sinds 1 januari 2006 zonder verwijzing. Ik word persoonlijk altijd zo DUF van valium........ woeahhhh ik zit nu al te geeuwen dus nee, dank je.
O ja en ja, drank is een prima pijnstiller !!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja anke, dat klopt wat houten schrijft. Moet je wel even kijken hoeveel je vergoed krijgt voor je daar heen stapt.

Nou medea ik sluit me helemaal bij emma en pp aan. Wens jou ook heel veel sterkte toe met de strijd! Het gaat je vast lukken hoor.

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt, zo lief van jullie.
en ik blijf het proberen!

Ik heb het idee dat het binnenkotrt moet lukken, want ik ben er zo vreselijk mee bezig.
Mijn leven kan zo leuk zijn, ik kan zoveel lezen, studeren en wat niet al.
En door die rotalcohol komt dat niet van de grond.

I keep on trying!!!
medea

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo.. ik heb diclofenac meegekregen, ook een spierverslapper en ontstekingsremmer zonder suffige bijwerking... en verder morgen de fysio maar eens bellen... en dan over een week of 2 loop ik weer klachtenvrij rond.. volgens mij heeft het wel degelijk te maken met het stoppen met drinken. Ik realiseerde me dat alcohol ook de spieren ontspant.. dus 1 a 2x per week ontspande de boel weer wat... vandaar dat nu alles als een elastiekje strakgespannen staat...

Ik moet wel even kwijt dat ik zo'n fijne huisarts heb. Hij prijst me altijd weer om hoe ik dingen aanpak en mijn leven leidt. Ik heb hem nog maar pas maar hij heeft zich altijd keurig ingelezen en was dit keer ook oprecht geinteresseerd in Tactus... Bij mijn vorige huisarts had ik altijd het gevoel dat ik me aanstelde en niet moest zeuren.. bah.. Fijn dat het dus ook anders kan!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal.

Weer thuis na een dagje werken. Hmmm, dat weekje vakantie beviel me uitermate goed.

Over eetverslaving gesproken: Ik kon juist niet ophouden met ongezonde dingen eten als ik gedronken had. Zakken chips, Tucjes, nootjes, veel mayonaise, vette dingen etc. De behoefte daar aan is nu veel minder. Volgens mij moeten de kilo's er af vliegen als ik zo doorga want geen wijn betekent al gauw zo'n 500 kcal per dag minder naar binnen. Ben benieuwd of dat inderdaad zo werkt.

Terugblikkend op de perikelen van gisteren: laat iedereen nou vooral lekker helder zijn over wat ie zelf wel en niet wil op dit forum. En laten we dan ook niet al te moeilijk doen als de verwachtingen over en weer even niet sporen. Dan hoeven we elkaar niet scheef aan te kijken.
Ik wil gewoon ontzettend graag dat iedereen het hier naar z'n zin heeft en er het beste uit haalt voor zichzelf. Ok?

Eus, is het zo ook ok voor jou?

Tapas, ga jij maar eens lekker ontspannen.

En Medea, mooi dat je voelt aankomen dat het gaat lukken binnenkort, op dat gevoel kun je wel vertrouwen denk ik.

Zo, nu ga ik eten maken. Want dat moeten die arme alleenstaande werkende vrouwen natuurlijk nog helemaal zelf doen als ze thuiskomen hè... :D

Tot later,

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote Satja:

"laat iedereen nou vooral lekker helder zijn over wat ie zelf wel en niet wil op dit forum"

Over Helder gesproken, die zal toch ook wel weer thuis zijn????? Joehoe, Helder?! waar ben je! we zitten op je te wachten hoor en zijn er klaar voor om je te vertroetelen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anke beterschap met je rug. Klopt inderdaad dat alcohol een ontspannende werking heeft op je spieren. Maar hou vol het wordt van zelf wel minder met de spannning, ga je maar lekker laten masseren.

Satje, ben het helemaal met je eens maar vind toch nog steeds dat je elkaar wel op de valkuilen moet blijven wijzen, wat doen we anders hier?

Vriend Helder joehoe waar zit je???? Ben je ingesneeuwd of zo? Moeten we je ff komen uitgraven??? Doen we met plezier hoor. Gaan we je daarna wel weer ff inzepen met sneeuw!!!! hahahahah.

Nou luitjes ik ga naar mijn werk, heb helemaal geen zin vandaag!!!! Hoop maar dat het een rustig nachtje wordt. Kan ik mooi een spannend boekje gaan lezen.

Fijne nacht allemaal

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jahaaaa, Hermiena, dat vind ik ook, van die valkuilen. Maar dan moet die ander dat ook wel vinden hè, anders jaag ik iemand in de gordijnen en daar heb ik helemaal geen behoefte aan. Iedereen in z'n waarde laten dus, en ondertussen wel lekker eerlijk en duidelijk zijn. Zoiets.

Ga je weer lopen spoken bij die arme oudjes vannacht?

En ik ga nog even tegendraads doen:
Voor mij gaat de vlieger niet op dat alcohol ontspant. Mijn lijf is altijd ontzettend hard aan het werk om alle rotzooi weer af te breken, dat giert gewoon 24 uur per dag door me heen en daar word ik erg strak van. Ik werd ook vaak wakker met stijve spieren en vooral een stijve nek als ik een avond doorgedronken had. Niet een beetje hoor, maar dat ik niet eens meer goed opzij kon kijken zeg maar.

Mijn lijf en mijn spieren zijn lange tijd niet zo lekker warm en ontspannen geweest als nu.

Ben bezig met mijn Tactus-huiswerk. Wat een zegen is het toch hè, dat ze je zo bij de les houden.

Satja

PS Toen ik deze naam koos zag ik de verbasteringen al aan komen. Satja is weer zat ja ja. 't Heeft lang geduurd moet ik zeggen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfffft, het is wel erg vermoeiend, zo'n hele avond drukte op het forum.

Grapje hoor, je kunt hier een kanon afschieten. Roess ziet met gemak die kogel aankomen nu ze nuchter is, dus die bukt wel even.

Lieverds, ik ga slapen want anders ben ik morgen te laat om nog te mediteren voor ik vertrek naar de baas.

Welterusten allemaal!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

pffff, effe klagen hoor... die diclofenac valt niet lekker in mijn maag,.. heb ik er nog een klacht bij grmpfffffff.. maag , darmen, rug en nek.. hoe krijg ik het voor elkaar... het enige wat nog ontbreekt is dat ik ongesteld ben maar dat zit er ook nog eens aan te komen, dus ik moet nu echt even miepen, klagen, zeuren, balen...

ik ben nooit ziek ofzo, maar dit is niet fijn en wie weet moet ik mezelf maar eens gaan gedragen alsof ik wel ziek ben en rust gaan nemen.. maarreh.. hoe doe je dat als je meestal heel hard doorrent?? mediteren vind ik rampzalig, wordt ik alleen nog maar onrustiger van.. douchen, slapen en wandelen?????...

wie weet.. dus.. ik ga zo wandelen met de hond, dan een warme douche nemen en dan slapen.. morgen vrij en dan snel kijken of ik een afspraak bij de fysiotherapeut kan maken

klaagklaagklaag....

morgen weer een dag!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Tapasje.....

Dat klagen kan heus wel erger hoor.

Maar die dicofenac-dinges moet je nemen met drinken vlák na wat eten anders kan die los in je maag belanden, plakken aan de wand van je maag en er een gat in branden. Gezellig hè? Liefst een groot glas melk/ypoghurt/ vla erachter aan......heb je 25 of 50 milligram?
uitkijken hoor door die alco's is je maag al wat gevoeliger.....neem een extra dame blanche van PP erbij dat helpt wel goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anke, zie de tips van pp. Eerst eten en de diclofinac met melk innemen. Melk neutraliseert het maagslijmvlies. Kan het niet zo zijn dat je lichaam zo gespannen is omdat je te veel hooi op je vork hebt genomen en je nu een beetje tot rust komt? Nou meid, doe kalm aan, neem een warme douche en drink melk!!! En je mag zoveel klagen als je maar wilt hoor, ik zie dat niet als klagen maar als kennisgeving zodat anderen je advies kunnen geven.

Satja, ja die naam van jou dat heb ik al wel eens gedacht van vroeger was ze zat ja!!!! Grappig dat je daar nu zelf ook mee komt hoor. Nee ik heb vanacht niet lopen spoken maar ben bij elk bed wel iets langer blijven staan om te kijken of iedereen echt nog wel ademt. Gelukkig geen gekke toestanden vanacht.

Quote Satja:Jahaaaa, Hermiena, dat vind ik ook, van die valkuilen. Maar dan moet die ander dat ook wel vinden hè, anders jaag ik iemand in de gordijnen en daar heb ik helemaal geen behoefte aan. Iedereen in z'n waarde laten dus, en ondertussen wel lekker eerlijk en duidelijk zijn. Zoiets.

Precies maar hoe doe je dat dan? Volgens mij was ik namelijk heel duidelijk en liet ik de ander wel in de waarde. Ik heb ook geen zin om iedereen met handschoentjes aan te gaan pakken hoor en alle woorden op een schaaltje af te gaan wegen. Mischien was eus er nog niet aan toe en was dit een schop tegen het zere been. Feit dat ze boos is geeft voor mij aan dat we precies de vinger op de zere plek hebben gelegd.
Feit dat ook medeforummers de vinger op de zere plek legden geeft denk ik ook wel een heleboel aan.

Eus is nu mischien een beetje boos en verdrietig maar ze komt vast wel terug. Toch Eusie? Het is een proces en voor velen van ons heel herkenbaar. Heb zelf ook wel met dat bijltje gehakt en ik ben toch ook hier gebleven? Ze hebben mij hier ook niet altijd met handschoentjes aan gepakt hoor. En soms had ik dat ook nodig dat ik even weer de feiten onder ogen zag. Dan was het ff mokken en gewoon weer terug komen. Soms is het gewoon even nodig om iemand in de gordijnen te jagen, ook al is dat dan niet leuk. Dus eus, als je dit leest, haal je mooie hoofdje uit het zand. Niks menselijks is ons vreemd. We zijn niet je vijand maar je vrienden.

Ik duik de mand in. Werk prettig allemaal en maak er een mooi begin van de lente van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik loop al een dag na te denken over het volgende:

zogauw een onderwerp wat gevoeliger wordt twijfelen we blijkbaar aan elkaars goede bedoelingen. Krijgen we bijna bonje. Ik dacht dat we zo hecht waren. Maar dat gaat alleen op als het over de lollige dingen gaat. Een discussie wordt als een ruzie beschouwd. Dat is een teken dat je elkaar niet voldoende vertrouwt. En dáár baal ik eigenlijk van en valt me gewoon tegen. Lees die hele discussie nog maar eens terug, volgens mij wordt er geen onvertogen woord gezegd en het eindigt alsof er een stel boemannen in de weer is geweest. Dit gaat me echt boven mijn pet en geeft aan dat die hechtheid maar heel oppervlakkig is en daardoor ben ik nou teleurgesteld. En Eus, we zijn er allemaal op terug gekomen behalve jij. Volgens mij ben jij weer aan de beurt om je te melden want nogmaals, lees nog maar eens na, volgens mij is er geen aanval geweest in dat hele stuk en als je dat zo ervaren hebt, iedereen heeft nu toch in voldoende mate aangegeven dat dat nooit zo bedoeld is. En daarop moet je nu VERTROUWEN, okee?

Maar ik had het hoofdstuk als gesloten beschouwd maar begin er toch weer over, het zit me welliswaar dwars maar niet dwars genoeg om er nog letters aan te wijden, ik reageer ook op Hermiena die er op terug komt maar er zijn vandaag veél maar dan ook veel belangrijker dingen aan de hand dan dit.

ik ga naar de dinsdag, want inderdaad, de lente is begonnen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jongens, heb ik iets gemist terwijl ik met mijn Goede Werken van Liefdadigheid bezig was? Ik snap de reaktie van Hermiena Crea-Bea en PP niet. En voor de goede orde, ik heb soms ook zwabberdoelen maar verdorie, ik doe mijn stinkende best en dat is toch goed?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Nieuwe aanmaken...