Spring naar bijdragen

een goede reden!


Lee

Aanbevolen berichten

Hallo mede forumers,

Willen jullie mij helpen?
Ik wil morgen stoppen met drinken.
Maar weet dat als het 5 uur is, het zo ontzettend moeilijk is, dat ik al mijn goede redenen om te stoppen vergeet.
Geven jullie mij een steuntje in de rug?
Alstjeblieft, het moet toch een keer lukken?
Jullie kunnen het ook!
Misschien dat jullie kunnen mailen waarom het die bewuste avond wel lukte?
Alvast bedankt!

groetjes,medea

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 58
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Woooowwwwww........ kijk, zo mag ik het zien, geweldig!

Nu leg je jezelf vast door openlijk een afspraak te maken en dat was voor mij precies wat ik nodig had.
En nu voet bij stuk houden hè? Morgen om 5 uur gewoon hier op het forum gaan en tegen iedereen aankletsen.

Medea, prachtvrouw, ik ben trots op je en ik hou van je!!!

Als dat niet motiverend is...:$

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Medea kom op, je kan het echt als je wilt. Echt waar. Morgen om 5 uur log je weer in en dan is er best iemand om met je te praten.
Verzin een plan tot 19.00 uur. Heb je een tuin of balkon? Ga om 15.00 naar het plant centrum en koop allerlei kleurigs en ga planten en zaaien en stekken en bezig zijn. En om 16.45 met bezweet lijf in bad of onder de douche, schone pj aan, zorg dat je een goede dvd of video hebt. Desnoods een valdispert ofzo. En zak weg in je bank of bed. En als het echt niet meer lukt gewoon in bed gaan liggen. Maak je slaapkamer rook en alcohol vrij. of verplaats je bed naar je rook en alcoholvrije ruimte. Of je PC. Verhuis iets, verander iets. Maak duidelijk aan jezelf dat je aan het veranderen bent.
Altijd dol op wit en blauw? Koop roze tulpen. Een geheel geel huis? Koop een grote groene plant.

Maak duidelijk dat je het anders doet. En pas de yoga trucken van Satja toe. In moeilijke tijden: ga in op een prettige plek zitten, laat je gedachten voorbij komen en vraag je af wat je NU nodig hebt.

Heel veel sterkte,
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Medea,

alleen al de resolute manier waarop je dit zegt! Dat is al een eind in de goede richting. En je schrijft: 'jullie kunnen het ook'. Nou, dat is met vallen en opstaan gegaan, maar op een gegeven moment wegen de voordelen van het niet drinken zwaarder dan de nadelen. Als ik trek had ging ik die nadelen even heel erg voor de geest halen. Ik hoef ze je niet te vertellen: morgen een kater, koppijn, mezelf een minkukel vinden enz. enz.

Maar eigenlijk vind ik Emma's raad veel beter dan die van mij. Doe het op een positieve manier. Ga iets leuks doen op dat moment! Doe iets gezelligs. Ja Emma, dat is inderdaad veel beter.

Medea, ik zal om 17.00 uur aan je denken, ik heb het hele weekend bezoek dus ik weet niet of ik kan inloggen op dat moment maar er is altijd wel iemand inderdaad om je moeilijke momenten mee door te komen.

En wat zal je overmorgen onwijs trots op jezelf zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Medea,

Sterkte morgen, met de tips van Emma en Satja moet dat zeker lukken hoor. Helaas kan ik je morgen om 17;00 uur niet steunen omdat ik dan aan het werk ben maar in mijn gedachten ben ik bij je hoor!!! Zet hem op, je kunt het!!! Het is heel simpel, die eerste moet je gewoon niet nemen!!!

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een afspraak op het forum maken helpt echt, heb ik voor de eerste avond ook gedaan.. nou ben ik ook wel iemand die altijd nakomt wat ik afspreek.. een brave hendrika

Verder heb ik het voor mezelf als een soort experiment aangepakt.. wat gebeurd er met me als ik niet drink.. mezelf observeren dus.. na die eerste dag was de 2e al makkelijker en de 3e ook.. ik kwam tenminste in een soort roes van.. kijk eens wat knap van me... eindelijk een positieve strijd met mezelf dan die rotcircel van niet willen en toch wel gaan drinken.. en jezelf zwak vinden en weer boos op jezelf worden... die zelfkwellende circel heb ik nu doorbroken.

en zo zijn er nu al bijna 2 weken voorbij... de behoefte is er nog wel hoor, echt wel, maar ik zou het nu zo zonde vinden van die 2 weken..

Ik ben morgenmiddag denk ik wel op het forum, dus als je je hart wilt luchten, dan kan dat tegen mij..

oja, en wat ik doe als ik trek krijg? een kastje leegruimen en opruimen... dus iets wat achteraf ook een beloning geeft (niet gelijk de hele keuken gaan doen hoor hihi.. gewoon met 1 kastje beginnen, lekker soppen en netjes weer indelen) of dat voor een ander ook zo werkt weet ik niet...

heel veel sterkte en succes!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh Anke, ik val van de ene verbazing in de andere hier over jou!!! Wat knap dat jij dat kunt zeg!! Ik zal je tip onthouden, bij mij moet altijd het hele huis als ik met 1 keukenlaatje begin. Zal je wel niet vreemd voorkomen he? Maar goed fijn dat jij er morgen voor Medea kunt zijn. Ga zo door, ben ape trots op jou.

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Medea, het ziet er naar uit dat er niet verschrikkelijk veel mensen op het forum zullen zijn morgenmiddag. Maar aan Tapas heb je er dan wel een die voor tien telt!

Ik ben er zelf ook niet want ik heb een feestje. Mijn eerste echte feest zonder drank, ik ben benieuwd. Als ik thuiskom ga ik onmiddellijk lezen wat er allemaal gepasseerd is op het forum, dus weet dat ik je dappere actie zo goed als ik kan ga volgen!

Tapas, aan jou de eer om ons allen te vertegenwoordigen morgenmiddag, je KUNT het!!!

Zet em op meiden!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat zijn al 4 luisterende oren medea!!!

en Hermiena, dat van die kastjes heb ik ook moeten leren.. en meestal sla ik ook door hoor.. hihi, ach dan kan er nog wel een kastje bij.. maar ik ben mezelf aan het trainen hierin, anders krijg ik mijn huis nooit op orde.. want idd is het meestal het hele huis of dan maar niet!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Medea,

Dat gaat je zeker lukken morgen! Je klinkt al zeer gemotiveerd en dat is het halve werk. Verheug je erop dat je vanaf 17:00 uur een niet-drinkend persoon bent. Denk er maar vast aan wat er allemaal voor in de plaats kan komen, je kunt je een heel nieuw leven fantaseren! Iets mooiers om naar uit te kijken is er bijna niet.
Ook ik vind de tips van Emma zeer bruikbaar; haal iets in huis dat je eraan herinnert dat je begint aan de eerste dag van de rest van je leven!
Sweet dreams en tot morgen.

liefs, Piggelmee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt, jullie zijn nu al heel motiverend!
Zo erg dat ik er nu al naar uitrkijk om morgen niet te drinken, zie het, na jullie berichtjes, eerder als een spannende uitdaging dan als een onoverkomelijk obstakel.
Ik ga het uitprinten en het gewoon telkens lezen als ik het moeilijk heb!
nogmaals, thanks.
groetjes,
medea

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Medea,
Ook van deze kant heel veel succes morgen.Ik leer bij de aa dat je niet te ver vooruit moet kijken,leef per 24 uur en beloof jezelf morgenmiddag dat je in ieder geval de eerste 24 uur niet drinkt.Zoek idd afleiding en steun op moeilijke momenten.Wij weten hier allemaal wat je doormaakt,wij maken/maakten precies hetzelfde door.Sommige alcoholisten zijn zo vreselijk diep gegaan,zaten zo verstrikt in de leugenachtige webben van de alcohol en ook zij kwamen vrij.Ik heb gisteren bij mijn eerste aa bijeenkomst verhalen gehoord,verschrikkelijk!!En toch kwamen ze er van af en zaten daar te stralen van geluk.Echt,je krijgt er zo veel voor terug als je stopt.We zijn er hier,voor jou en voor elkaar en maak daar gebruik van zoveel je wilt en kunt.Je staat niet alleen...
liefs nelleke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Medea,
Ik kan om 5 uur vanmiddag niet op het Forum zijn maar vanaf 4 uur begin ik met af en toe aan je te denken.
Ik kan je uit eigen ervaring Emma's benadering van harte aanbevelen en ik weet dat 'dingen schoonmaken' al heel veel mensen geholpen heeft.
Om dat ik persoonlijk een hartgrondige hekel aan schoonmaken heb botste de beide benaderingen in het begin; iets doen wat leuk is (Emma) en iets schoonmaken (Tapas)maar als je begint bent kleine overzichtelijke klusjes is het tóch wel leuk. je krijgt dan de smaak te pakken en op het moment dat jij je hele huis door bent geweest is het ook n je hoofd weer schoon en vooral helder :light::)
Medea, zettumop en ik vind dat je mooi van start gaat.

Groetje van Mathilde/Tante Til

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Medea,
Ik heb maar een tip voor je, ga iets doen, en denk aan wat stoppen voor positieve invloed kan hebben.
Ga er ervoor. Ik had het gisteren ook erg moeilijk en heb het niet gedaan en het gevoel waar je dan 's morgens mee wakker wordt is onbeschrijflijk. Dus ga ervoor. Denk maar aan mij. En ik hoop zo dat je het vol kunt houden. Please, jij bent het waard.
Groet,
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geweldig Dreamer, weer een overwinning behaald! Je bent een kei!!! Ik heb gisteravond nog een paar keer aan je gedacht: als ze maar niks in huis gehaald heeft, maar niet dus. We zijn trots op je:present:

een hele fijne dag en groet Verientje


en Medea: ga ervoor hè, als wij het kunnen kun jij het ook!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Medea,
Please niet doen, ik weet uit ervaring wat het het forum voor je kan doen, dus ik hoop dat het goed gaat.
Raak aub die fles niet aan. Gewoon denken ik wil het vandaag niet. Ik had het gisteren ook heel moeilijk maar toen ik vanmorgen wakker werd dacht ik, yes ik heb het niet gedaan. Dat gevoel zou ik jou ook gunnen, ga ervoor.
Liefs,
Moon.

En neem aub in contact met het forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey medea, waar zit je nu toch?
Er waren hier genoeg mensen om je te redden hoor? Maar goed, mischien ben je wel uit huis gegaan om iets anders te gaan doen voor de afleiding he? Ik hoop voor je dat je niet aan de drank bent gegaan.
Laat je snel weten hoe het gegaan is? Heb de hele avond aan je gedacht en denk nog steeds aan je.
Heel veel succes!!!! Zet hem op, je kunt het!!!!

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoveel mooie woorden, je raakt er aan gewend
Zonder slot accorden, zodat je het einde niet kent
Alleen de taal van onze ogen
Zeggen jou wat liefde is

Maar een ding moet je weten
Dat er voor jou ook iemand is


Eens schijnt weer de zon en heb je iemand om je heen
Alles is voorbij, ben je niet langer meer alleen
Eenmaal in je leven zul jij ook gelukkig zijn
Al die duizend tranen zullen dan verdwenen zijn
Eens schijnt weer de zon
Komt er ook voor jou die mooie dag
Dat het leven eeuwig naar je lacht

Leven zonder liefde, is als huilen zonder traan
Dat kleine beetje aandacht, de zin in ons mooie bestaan

Maar ook jij kunt je hier aan branden
Lijkt 't vuur eens gedoofd

Er lijkt dan zoveel veranderd, totdat iemand je geloofd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Ik heb hier een ontzettend mooie songtekst van frans bauer en die wil ik jullie graag laten lezen. Als ik hier na luister vloeien de tranen rijkelijk.

Er rijdt een trein naar 't niemandsland
hij is op weg naar het beloofde land
en onderweg hoor je de engelen zingen
't lijkt 'n droom dat hemelse gezang.
Als eindstation het paradijs
het kaartje is een enkele reis
daar zul je ooit voorgoed de rust gaan vinden
al krijgt niemand hiervan 'n bewijs.

Er rijdt 'n trein naar 't niemandsland
daar waar het helse vuur voor niemand brandt
alleen èèn vlam zal iedereen verwarmen
't Is de liefde waar je naar verlangt.
Het afscheid doet 'n ieder pijn
je wilt zo graag nog bij die ander zijn
wat over blijft zijn duizend mooie dromen
maar jouw hart zit in die laatste trein.

Zie de tunnel jouw verlichten
ver tot aan de hemelpoort
daar herken je weer de gezichten
het is daar waar jij op hoopt.

Er rijdt een trein naar 't niemandsland
hij is op weg naar het beloofde land
en onderweg hoor je de engelen zingen
't Lijkt een droom dat hemelse gezang.
Als eindstation het paradijs
het kaartje is een enkele reis
daar zul je ooit voorgoed de rust gaan vinden
al krijgt niemand hievan een bewijs.
De trein die stopt voor jou in 't paradijs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...