Spring naar bijdragen

een goede reden!


Lee

Aanbevolen berichten

ik herken het wel hoor, Satja.. wij hebben die stap genomen en weten wat het oplevert en dan wil je gewoon zo graag dat een ander dat ook zo mag ervaren. Ik gun Medea gewoon zo dat ze even een weekje meemaakt zonder die afhankelijkheid zodat ze kan kiezen. Achteraf lijkt het ook zo simpel.. je stopt gewoon ... maar zo gewoon is het dus niet.... hoewel... het is me tot nu toe echt meegevallen op een paar momenten na

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 58
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Och nee, Medea, je moet je niet schuldig voelen! Je stelt mij niet teleur, ik ben gewoon aan het stoeien met mijn rol hier op dit forum. Dat past bij mijn eigen gedoetje om daar een beetje onzeker over te zijn.
Ik vroeg me af of ik te veel zat te trekken en daar raadpleegde ik even een ervaringsdeskundige voor. Weet je nog dat ik je dat ook een keer privé gevraagd heb?

Dus niet doen hoor, niet schuldig voelen. Niet naar mij en OOK niet naar jezelf!

Jouw tijd komt nog wel! En ik mag toch wel hopen dat ik dat mee zal maken hè?

Liefs, hou je goed,

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

medea.... ik ben elke keer weer blij dat je je meld wel of niet met drank.
De keuze is gewoon helemaal aan jou, en niet aan ons, en als je op een gegeven moment echt zover bent dat je voor jezelf hebt besloten om niet te drinken dan steun ik je van harte.. is het nog te moeilijk dan kan ik je alleen maar als goeie raad meegeven om niet boos op jezelf te zijn en schuldig te voelen want dat zijn vaak juist goeie voedingsbodems om juist meer te gaan drinken..

probeer buiten het drinken leuke dingen voor jezelf te doen, lief voor jezelf te zijn en jezelf te belonen als andere dingen goed gaan. Eigenwaarde is heel belangrijk om tot de beslissing te komen.. jezelf zien als zwak en mislukt is niet terecht. Mijn raad is dan ook, met drank, toch heel goed voor jezelf te blijven zorgen en jezelf zo de moeite waard gaan vinden dat je het ook eens een keer zonder zou willen proberen!!

sterkte want je zit in een lastige positie... het rouwproces, het afscheid nemen van een trouwe makker die je ooit tot grote steun geweest is... maar nu eigenlijk alleen maar een blok aan je been begint te worden.. afscheid nemen van iets is heel moeilijk, maar ieder afscheid maakt ook weer ruimte voor een nieuw begin en nieuwe dingen die op je pad gaan komen omdat daar dan weer ruimte voor is!!!

dus, blijf schrijven he!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anke, wat heb je dat weer mooi onder woorden gebracht!! zo zie ik het ook hoor medea.
Sluit me helemaal bij anke aan.

Satja wat herkenbaar, neem de hele wereld op je kleine nek. Meid dat kan echt niet hoor. Heel nobel van je maar zo ga je nog onder door aan de ellende van een ander. Maar goed dat zeg ik, ik ben net zo.

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal mee eens met vorige schrijf(sters/vers),

Iedereen is toch welkom hier? Niet alleen als het lukt,..... dan zouden we wat moeten missen. Kom op Medea JE BENT ER MEE BEZIG en dat is winst ben ik JARENLANG MEE zoet geweest.... voor jou komt de tijd op jouw moment en tot die tijd zijn wij er ook.......

lekker slapen zonder zorgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

beste Medea,
morgen om 5 uur ga je jezelf een groot kado geven. je gaat tegen jezelf zeggen dat je jezelf zo waardevol vindt, dat je het er voor over hebt om die enorme stap te zetten en niet te drinken.
Wees vastberaden. Je gaat ervoor. Voor jezelf. Niet voor iemand anders, Niemand heeft er iets mee te maken. Dit doe je voor jezelf. Omdat jij zo belangrijk bent. Je bent het waard!
Veel sterkte en doorzettingsvermogen van Maria, vandaag 50 dagen alcoholvrij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Maria,
50 dagen, dat is een mijlpaal, van harte gefeliciteerd hoor!!! Gaan we nog meer van je lezen hier? Ben benieuwd, welkom hier hoor.

Madea, heel veel succes morgen hoor!! Wees blij met je kadootje!!

Lieve Moon, hoe is het met jou? Laat je snel weer wat van je horen??

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...