Spring naar bijdragen

Zaterdag


helder

Aanbevolen berichten

Een FEESTJE!!!

Omdat......

@@@ Medea vanmorgen voor 't eerst in lange tijd nuchter wakker wordt

@@@ de olifant van PP nog lááááááng niet op is

@@@ Helder zijn alcoholpaaltje zo goed als in de grond geramd heeft

@@@ Eus straks hopenlijk gaat vertellen dat het haar gelukt is gisteren!

@@@ Erica 6 kilo afgevallen is (jeetje!)

@@@ Tapas niet meer kan ophouden met goed voor zichzelf zorgen

@@@ Pietje en Puk in het liefdesnestje van Mathilde druk aan het broeden zijn

@@@ Nelleke inmiddels alweer een week droog staat (?)

@@@ we een nieuwe gast hebben die direct al 50 dagen droog staat!

@@@ de illustere StMaarten ons gisteren met een berichtje heeft verblijd

@@@ Hermiena ook al een feestje heeft en dan willen wij ook!!!

Fijne dag allemaal, de mijne kan niet meer stuk want de makelaarster was gisteren erg enthousiast over mijn huis en de vraagprijs wordt hoger dan ik had durven dromen. Dat is natuurlijk pas de eerste stap, maar toch, op naar de nieuwe toekomst!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jaa, leuk Satja

zie je, nóg een scriptschrijver! Hermiena, heel veel plezier met je Fanta!
Ik heb de kleinzoon van mijn man op bezoek dus ik ga vandaag gezellig ... Mens Erger Je Niet spelen!
Iedereen een fijne dag, behalve al genoemde mensen op dit draadje, óók een fijne dag voor Mathilde, Piggelmee, FLeur, Houtje, Emma, Verientje, Katrien, Dick, Ziba, Dmitri, Floortje, Cheryl, Jannetje, Gerda, Katrien kaya, Toni, Kika, Kato, Paul 40 en iedereen die ik nog vergeten ben!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Allemaal,
Nou, als ik dit draadje zo lees kan ik wel vaststellen dat de lente in de lucht hangt.
Ik kan nog steeds erg genieten van het 'wakker worden'. Van wakker worden met een helder hoofd.
Het voelt na al die maanden nog steeds als een kadootje uitpakken.

Ja het wordt druk op ons plein, ik ben vandaag de hele dag in mijn werkplaats want iedereen komt zijn fiets brengen voor een zomerbeurt.
Houtje..., waar blijft die bandenplakman nou?
Ik heb je gevraagd lief voor hem te zijn maar je moet het niet overdrijven hé!
Ik heb een vacature voor hem want ik kan niet alles op 'eigen houtje' (hij soms wel?)

Ik ga ook beginnen, (in navolging van Hermiena) met het geven fietsonderhoudworkshops.
Haal dus jullie fietsen uit de schuur, leg borstels en imbussleutels klaar en schaf alvast een spuitbus kettingspray aan.
Later meer.
Een fijne dag allemaal,
Groetje van Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik kom even mopperen op het pleintje als het mag... leuk hoor, goed voor jezelf zorgen maar wat als het lijf niet mee wil? donderdag hoofdpijn, vrijdagavond hoofdpijn, nu hoofdpijn, nog steeds stijve nek en rug. Inmiddels loop ik gewoon te janken van ellende.. kon vannacht slecht slapen.. doe dan de ontspanningsoefeningen, lijf aanspannen en ontspannen, maar iets te fanatiek misschien, zodat mijn rug en nekvandaag nu nog meer in de stretsj liggen. hardlopen gisteren waarvan ik dus weer hoofdpijn kreeg.. veel warme douches.. ik ben gewoon vergeten hoe je ook alweer moest ontspannen, of het werkt niet meer... de tranen gaan steeds losser zitten... zou er gewoon een brok emotie uitmoeten ofzo? Vandaag in ieder geval maar eens mijn huis schoonmaken, want met het verdwijnen van de alcohol is helaas mijn schoonmaakwoede ook spoorloos... grmpffffff...

ik ga vandaag dat RETschema maar eens op papier zetten en gelijk eens retten over dit gedoe.... want ik vind er niks aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Katrien,

Hoezo buitenbeentje....

de een is te dik, de ander te dun,
de een wil stoppen, de ander alleen wat minder,
de een voert strijd, de ander stopt fluitend,
de een viert feest, de ander jankt van ellende
de een wil zwanger worden, de ander is juist bang dat ze zwanger is,
de een leest zwijgend mee, de ander tettert er op los
de een is er van vroeg tot laat, de ander wipt zo nu en dan binnen,
de een praat telegramstijl, de ander schrijft hele verhalen,
de een wil alleen over drank, de ander grapt er van alles omheen,

Heb je ooit zo'n wonderlijke club bij elkaar gezien? Ik hou er juist zo van dat ieder zijn eigen stijl, geluid en kleur heeft hier op het forum!

Dus ik vind het ook heerlijk dat jij af en toe over het pleintje crosst!


Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Katrien, ik herken wel veel van wat jij aangeeft.
Ik heb ook geen ontwenningsverschijnselen gehad terwijl ik toch 10 jaar flink wijn gedronken heb.
Dagelijks een liter en in het weekend wel eens meer.
Ik weet dat er hier meer mensen geen last van hebben gehad dus voel je alsjeblieft geen buitenbeentje.
Voor mij ook geen vreetbuien en ook werd ik niet emotioneler.
Dat laatste werd ik wel heel erg van wijn.(wel van die nepemoties hoor)
Fijn dat je dit berichtje plaatst uit behoefte of anderen dit herkennen en zo zie je inderdaad dat iedereen het anders beleeft en het heel erg kan verschillen.

Voor stoppers met drempelvrees; laat je niet weerhouden door wat je hoort over ontwenningsverschijnselen want, kijk naar katrien, Pietje Puk, Eus, Helder, Satja. Fleur, Nelleke en naar mij, tante Til, dat zou wel eens heel erg mee kunnen vallen.
Fijn weekend!
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Pietje, mooie oefening, Mens Erger je Niet spelen met je kleinzoon. En dan tachtig keer achter elkaar hè, want zo'n kind is natuurlijk onvermoeibaar!

Tapas, weet je wat, we zetten een lekkere massagebank op het pleintje, het wordt nu toch wat warmer dus dat kan best. Gaan we jou eens lekker verwennen. Doen we alleen maar hele fijne massages die precies zijn zoals jij ze het lekkerst vindt, oké?
En dan ga jij lekker huilen, zo veel als je wilt, zo lang als je wilt. Gewoon rustig laten stromen die tranen, niks tegenhouden, niks vasthouden. Je denkt misschien dat je dan nooit meer ophoudt met huilen maar ik beloof je, dat is niet zo.

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is lief Satja.. ik ga maar vast liggen.

En Katrien, ik weet niet of dit ontwenningsverschijnselen zijn.. op zich is dit meestal mijn lichamelijke reactie op stress en ik denk door alle besluiten die ik de afgelopen tijd genomen heb dat ik gewoon teveel van mezelf verg en ook te hard gewerkt heb... de euforie dat ik kon stoppen met drinken heeft daarbij wel meegespeelt. Ik kan me heel goed voorstellen dat je helemaal niet blij wordt van niet drinken. Ik ben het momenteel ook niet en mis mijn "wat kan het me allemaal ook verdommen" avondjes.... gelukkig niet zo erg dat ik weer zou willen drinken maar ik mis het wel.. even schijt aan de heleboel kunnen hebben.

Blijf jezelf, al voel je je een buitenbeentje, dat mag ook hoor.. ik voel me hier ook een buitenbeentje omdat ik nog maar 1 avond per week echt veel dronk en heel soms een 2e veel of vaker een beetje.. dat is toch anders dan dagelijks drinken.. en Katrien, blijf je alsjeblieft af en toe schrijven??!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klop Klop Klop Hier Jullui Houtje

Ook ik ben niet Zatnee maar ik dacht dat IK energie had, nee dus. De hele week ren-rees-vlieg van voetbaltoernooi ( oei 3,5 staan) naar hockeytournooi (oei oei en dat 2 x) en inmiddels moet van Ome Dok elke middag een uurtje liggen nou om 1300 uur ga ik erin om 1700 denk MOET HET ECHT, DAT ERUIT GAAN? Ik schijn de laatste 53 jaar wat veel van mezelf gevraagd te hebben. Verder moeten hier toch wat vogelbekjes gevuld.

Ik stond vanmorgen om 8.30 uur op het veld, de kids waren dit weekend niet bij mij (....????????) maar de vader van de kids was vergeten : de rapportgesprekken, de musical en het optreden op school dus Dochter zei dan ga ik ook eerst Hockeyen. Mee eens, maar wel bekaf.

Dus om 12.30 thuis, kids meegegeven om 1300 uur en in bed tot...... nu. En nou ben ik nog moe. En ik drink niet, rook niet (van deze combinatie ga je er trouwens 10 jaar jonger uitzien behalve die geverfdeharen af en toe) en neem multi-veel multi vita's en eet gezond.

Maar moe..............

Jongens reserveer voor mij maar een huis zonder tuin op het pleinte Pizza Marie Henriëtta zonder tuin ik kijk wel naar het noeste werk of haal een grote bos bloemen bij Helder.

Ik vind het heerlijk zo'n invoelende man erbij....... weet je wie ik NOOIT meer gezien heb (hij was nog wel eens ingelogd)..... Anton. Tjonge tjonge wat was ik toen kwaad, zou het geholpen hebben. Ach ST.Maarten, sorry hoor, over het hoofd gezien.....

Maar goed omdat ik ook bijna constante hoofdpijn heb en veels te veel medicatie ga ik wat aan de hoofdpijn DOEN bij een manuele arts. Iemand ervaring mee?

Verder heb ik hier een stapel beginnend met een blauwe envelop die schreeuwt 1 APRIL VERSTUREN.

Maar de Bandenplakman was van de week zelf leeggelopen, viel niets aan te plakken dus die hebben we even liefdevol bijgetankt en is vandaag weer 120 km. aan het fietsen.
Binnenkort ga ik (Houtje vast !!!) een klein tochtje meedoen. Voor de gezelligheid. En volgens mij ben ik zo moe van pure luiheid en geen conditie, dus Hup Houten, AKTIE. O ja en ik moet die 5 kilo nog kwijt die ik in 5 maanden (jaja dames en heren, 28 okotber begonnen !!!!) alcohol.de.baas.nl ben aangekomen.

Enne dat msn-nen is wel leuk. Zal ik een msn-group aanmaken, we moeten alleen wel hier op de forum dan een inlog-wachtwoord verzinnen dat we zeker weten dat wij het zelf zijn hè.

Mooie computerklus voor Houtje toch..... dat mens slaapt dan hopelijk wat minder lui kreng.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die Houtje, terug van weggeweest!

Ik heb een paar keer manuele therapie gehad. Is prima voor als je ergens geblokkeerd bent. Bij veel hoofdpijn zou dat je nek kunnen zijn. Ik was er erg tevreden over, het hielp.

Oké, jij een huisje zonder tuintje, Helder een klant erbij.

Die blauwe envelop, die heb ik nog nóóit, maar dan ook echt nog nóóit op tijd ingestuurd. Ik wacht altijd op de aanmaning en die komt pas in de zomer, ze hebben het druk zat daar. Je krijgt geen boete en nog netjes rente ook als ze pas laat je geld teruggeven. Dus alleen haast mee maken als je geld terugkrijgt en je hebt het snel nodig!

Ik heb Anton gisteren of eergisteren nog ingelogd gezien. Helaas heb ik niet de eer hem te kennen maar ik word natuurlijk wel nieuwsgierig na zulke opmerkingen!

En dat van die vijf kilo heb ik gewoon niet gelezen.

Satja

PS: Ik ben aan het klussen en nu hèb ik me toch zin in een bouwvakkersbiertje...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom terug Houtje!

lang niet gesproken, succes met fietsen ook he! Je wordt niet alleen klant van Helder maar ook van tante Til met haar fietsenwinkeltje! Mooizo, leuk hoor. Zeker nu het weer lente is. Knap je lekker van op, stuk fietsen. Beetje achter de BPM aanfietsen, kan je m goed bekijken!!!

xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tante Til, ik kom morgen langs hoor voor zo''n workshop lijkt me leuk!!
Tapas, ik denk dat het meers stress is dan afkickverschijnselen hoor. Pas goed op jezelf en verwen jezelf eens lekker.
Houtje, ja die hoofdpijn ellendig he? Denk dat therapie wel kan helpen vooral als het weg komt uit je nek. Anders kan ik je accupunctuur ook wel aanraden. Ik had altijd migraine als ik ongi moest worden en nu geen centje pijn meer sinds ik accupunctuur doe. gewoon proberen wat voor jou het beste helpt.Wat bedoelde jou nou met die opmerking over Anton? Snap hem ook niet helemaal.

PP, geniet lekker van je oppas kindje. Gezellig he zo'n kleine worm over de vloer? Veel plezier met mensergerjenieten.

Satja, Helder en alle anderen een heel fijn weekend.

Hier was het een drukke dag maar ook een fijne. Ze hebben vanmorgen de oude keuken eindelijk opgehaald!!!! Yahoo, wat krijg je daar een ruimte van zeg!!! Het huis is aan kant en vanmiddag heb ik weer lekker geoefend met de goochelclub. Zij organiseren ook spooktochten en nu hebben ze me gevraagd of ik daar ook aan mee wil doen. Ja dus, lijkt me vreselijk lachen!!! Weer een leuke hobbie erbij.
Nou ik ga lekker onder de douche, beentjes glad, leuke kleren aan, nagels lakken enz. FF relaxen dus voordat we gaan stappen. HEb er zin in hoor!!!

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hermiena

als je maar niet misselijk wordt van al die .... FANTA

veel plezier weer en succes he!

Je leuk inderdaad, spelletjes doen met zo'n kleintje de hele middag. Harstikke leuk. Een schatje is het. Maar... ik vind het níet zo erg dat hij morgen weer gezellig met zijn pappa en mama naar huis gaat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Houtje,

Als er toch één 'lui kreng' is dan ben jij t zeker niet!
Als ik zie hoe jouw dag eruit ziet, en dan niet eens een gewone weekdag, maar een weekendag dan prijs ik mij gelukkig. (Vanmorgen opgestaan om 10.30, kater lekker dicht tegen mij aan)
Voor wat betreft gewicht loss of meer kan ik niets zeggen.'
Ik weet wel dat ik tijdens mijn alcoholbehandeling(en) behoorlijk afviel, maar daarnaast ook ponden drop verslond (als een nieuwe verslaving en ik was niet de enige tijdens de behandeling).
Vreemd dat wanneer ik dronk, mijn gewicht toe nam, hoewel ik niet goed at en zonder alcohol ik gewicht verloor.
Om gewicht te verliezen zou ik natuurlijk gewoon in mijn rijtjestuin (of Marie Henriette pleintje)tuin kunnen gaan werken,.
Maar ik heb er zo'n hekel aan dat mijn buren zien dat ik er zo'n moeite mee heb. Terwijl t me eigenlijk niet kan schelen dat ze me laveloos naar binnen zien gaan (wat voor rare paradox is dit nu weer?)
Julie horen nog wel van me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag pietjepuk, ik mag je erg bedanken dat ik in je naamrijtje voorkom en dat steeds weer. Ik ben hier in deze tot non-alcoholica-inspirerende omgeving maar weinig. Te weinig zelfs. Maar de politiek roept harder dan ik kan weerstaan ben ik bang, soms harder dan dat ik zelfs de drank kan weerstaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve Cheryl

het feit dat je zo weinig tijd hebt wil toch niet zeggen dat je hier minder welkom bent of erger... vergeten wordt! Tuurlijk niet. Je blijft net zo lang in mijn rijtje tot je schrijft: "en nou stoppen. Ik heb hééélemaal geen probleem meer met drank joh!".

Maar ik vind het op mijn beurt weer heel erg leuk dat je dit schrijft. Dat doet míj dan weer goed!

Zijn we allebei blij, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de msn-ers in spe,

Ik hoop dat jullie niet wachten tot iedereen heeft gereageerd? Ga lekker msn-en als je dat wilt. Ik doe niet mee want ik vind het eigenlijk wel goed zo op dit forum.

Misschien kun je ook bij Tactus aangeven dat je wilt chatten, er zijn toch wel forumtechnieken waarbij chatten een mogelijkheid is?

Ik ben doodmoe, heb de hele middag geklust en zonder bouwvakkersbiertje heb je eigenlijk geen reden om te stoppen dus ik ben pas gestopt toen ik honger kreeg.

Nog een fijne zaterdagavond allemaal, en welterusten!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...