Spring naar bijdragen

stoppen met alcohol en aankomen????


Lee

Aanbevolen berichten

Hoi, drink nu al 6 dagen niet en over het algemeeen bevalt het me goed met af en toe een dipje.
Ben veel zelfverzekerder.
Maar... ik ben al 2 kilo aangekomen, terwijl ik hetzelfde (vrij gezond ) eet! Kan dat normaal zijn, wat zijn jullie ervaringen, want dat is het echt het laatste wat ik wil.
Ben namelijk net 7 kilo afgevallen, dat schiet niet op zo.
Gaat m'n zelfvertrouwen weer naar beneden.
groetjes,
medea

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Medea,

Ik heb goed nieuws voor je. Fleur en StMaarten, resp. 9 en 4 maanden gestopt zijn beiden 10 kilo afgevallen hebben ze wel eens geschreven. Uit eerdere stoppogingen weet ik ook dat ik aardig afviel als ik niet dronk. Dit keer is dat niet het geval, want met de wetenschap uit het verleden, dacht ik álles te kunnen gaan eten en ik ben dus nu geen gram afgevallen omdat ik dus veel meer ben gaan eten. Maar als je blijft eten wat je at, kan het niet anders dan dat je afvalt.

In het verleden heeft Bino geloof ik eens voorgerekend: 8 glazen dag in dag uit niet innemen, betekent 640 calorieen dag in dag uit minder! Dat is per week 4480 calorieen minder, en dat wist hij toen weer om te zetten in gewichtsverlies, maar dat ben ik vergeten.

Maar, samenvattend, als je níet meer drinkt en de compensatie zoekt in andere dingen dan eten (ik zoek de compensatie helaas in dame blanches) val je af. Als je - zoals Mathilde of Eus- de compensatie zoekt in sporten moet het nog harder gaan! (Mathilde, Eus is dat zo?????)

succes Medea, goed nieuws he???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nééé!!!
Pietje Puk, nee, ik val niet af.
Sorry Medea, ik wilde eigenlijk niet op jouw berichtje reageren omdat ik je niet kan 'opfleuren' zoals Fleur en Bino.
Ik baal hier enorm van, omdat afvallen voor mij persoonlijk een beloning zou zijn waarvan ik vind dat ik het verdien.
Ik zwem en fiets zo'n 10 uur per week, ik eet hééél gezond, veel rauwkost, 2 bekers karnemelk, een warme maaltijd van zo'n 450 kal. Heb een dagelijkse kal.inname van hooguit 1500 kal. en ik verbrand er ongeveer 3000.
Medea, natuurlijk is het vervelend, maar ik hou mezelf wel voor dat ik. hoe dan ook, gezonder bezig ben dan toen ik nog elke dag dronk.
Ik heb vrijdag een afspraak bij mijn huisarts oa. over dit.
Het kan ook heel goed iets met je stofwisseling zijn.
Een teleurstelling, maar ik denk toch wel dat daar ook verandering in komt dus we houden vol hé?
Groetje,
Tante Til

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja maar, waarom nu dan zo snel aangekomen?
Zou mijn lichaam misschien moeten wennen?
Heb ook een heel vol gevoel...
Ik moet me misschien tijd gunnen, maar ben een beetje een angsthaas, zie gruwelbeelden voor me dat ik (weer) zo dik word. Heb ik voor niets zo'n moeite gedaan.
Maar goed, ik laat het maar even gebeuren en hoop er het beste van!
groetjes,
medea

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee Medea, ik ben niet aangekomen maar ik ben in 3 maanden slechts 2 kilo afgevallen.
Ik hou je op de hoogte.
(Ik heb ook een verhoogde bloedsuikerspiegel en mijn schildklier werkt niet goed.dat kan er ook mee te maken hebben)
We komen er wel achter.
Doeoei,
tante Til

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Medea,
Hartstikke goed dat je hebt volgehouden. Je bent gelukkig niet bezweken voor de neiging om te stoppen met die pillen zoals je gisteren schreef. Petje af!!
Je schrijft dat je bent aangekomen, neem dat maar even voor lief zou ik je aanraden.
Het zal voor iedereen anders zijn maar ik heb juist minder eetlust door de refusal, krijg mijn bordje met moeite leeg. Ik weet nog van een vorige ervaring met Refusal dat ik verwachtte dat ik snel zou afvallen door het gemis aan al die "foute" calorieen. Dat kwam eigenlijk pas een paar weken nadat ik gestopt was met drinken. Ik moet wel zeggen dat ik niet echt een snoeper ben en niet de neiging heb om de alcohol te vervangen door allerlei sapjes/frisdrank of allerlei lekkernijen. Na het werk (17.00 uur!!) Tandhaktijd, neem ik een glas cranberrysap (mooie kleur! lijkt op.....) en verder drink ik alleen water of thee/koffie. Juist toen ik dronk ging ik na mijn flesje lekker schransen, dikke boterhammen met pindakaas, hompen kaas etc. Maak je niet DIK, het afvallen komt vanzelf. Evt iets aankomen? dat kan niet de reden zijn om weg te gooien wat je nu hebt bereikt !

Zelf heb ik vandaag niet zo'n fijne dag gehad op mijn werk, te veel stress. Komt door mezelf, maak me vaak veel te druk om kleinigheden. Ik ben dan zo blij dat ik de Refusal heb geslikt want anders had ik niet voor mezelf ingestaan.

Ik ben pas een paar dagen op het forum, vind het soms moeilijk om het juiste draadje te kiezen. Tips?
Reageer nu steeds op Medea vanwege de refusal en ga er maar vanuit dat het dan goed komt.

Voor iedereen: Neus In De Wind !!
Groetjes
Tosca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tosca,
Fijn dat je op mij reageert! Ben ook nog best een nieuwkomer, dus dat geeft steun. En inderdaad we zitten in dezelfde schuit en we blijven lekker doorroeien! Vanavond was het een stuk makkelijker.
Alleen dat gewicht, maar ik zie weer veel te veel beren op de weg, zie mezelf in no-time veranderen in een dikke moeke en dat is dus mijn schrikbeeld.
Ben niet de slankste maar was net weer een beetje tevreden met mezelf. Maar laat ik mezelf de tijd gunnen!
Heb ook veel bewondering voor jou. Heerlijk dat je dan op zo'n rotmoment niet meer hoeft te kiezen Dat heb je al eerder vandaag gedaan.
Ik heb het er in het verleden wel eens moeite mee gehad dat ik op het moment dat ik het wilde het niet ging..... Maar nu voel ik me toch wel fijn.
Laten we elkaar blijven steunen!
Sterkte en we houden het vol "Vooral zo doorgaan!" zou Barry Stevens zeggen....
groetjes,
medea

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tosca,

in principe hebben we ooit een beetje afgesproken, een kletspraatje doen we op de dagdraad en de andere draden zijn voor bepaalde onderwerpen waar we het specifiek over hebben. Maar, het komt niet zo nauw, jij reageert op Medea, Medea zegt daar steun aan te hebben, nou, dan ben je toch harstikke goed bezig! Trouwens, Medea, inderdaad goed dat je het vol hebt gehouden zeg! En Tosca, druk maken om kleinigheden. Volgens mij zijn we daar allemaal vrij goed in. Heb je bij Tactus de behandeling? ik vind dat ze daar goed proberen je daar vanaf te helpen.
Daarnaast heb ik ontdekt, schreef ik gisteren ook, dat ik me druk maakte om voor mezelf een smoes te hebben een fles te pakken. Ik maakte daarmee mijn hoofd leeg. Nu ik niet meer drink, heb ik ook die smoes niet meer nodig en maak ik me volgens mij echt minder druk!!! Dat proces is gestopt lijkt het: vervelende gebeurtenis=vervelend gevoel=hoofd vol=fles pakken om mijn hoofd weer leeg te maken.

Die spiraal is doorbroken en ik pieker minder vaak om onzin zaken. Ik schreef gisteren al naar Emma, het is geen bewuste smoes geweest om dan drank te kunnen nemen, ik was slachtoffer van mijn eigen gedachtes en gevoelens!

succes he, en inderdaad, dat was zo, bij de drank: chips, kaas, worst. Ik was het bijna vergeten maar dat gevreet om het nog een beetje nuchter te kunnen houden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

medea
dezekeer ben ik nog geen kilotje afgevallen terwijl ik bij een eedere poging kilos verloor. Nu drink ik meer sap en snoep wat meer als de eerste keer toen hield ik het bij thee en water. Maar medicijnen kunnen ook hun invloed hebben dus medea wie weet wat de oorzaak is/ maar laat je zoals eerdere sprekerss al gezegd hebben je niet ontmoedigen door je gewicht Wat vindt jezelf belangrijker
groetjes roess

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pieje Puk,
dank je wel over de uitleg van het draadje. Ik kreeg al het gevoel dat het er niet zo toe doet.
Goed dat je schrijft over het druk maken om kleinigheden, volgens mij zijn velen van ons erg gevoelige mensen. Sinds ik niet meer drink ben ik al minder snel uit het veld geslagen. Maar ja, je hebt van die dagen waarop het toch niet helemaal lukt. Ik moet leren om de dingen daar te laten waar ze thuis horen en niet alles op mijn nek en schouders te nemen. Maar ja dat is soms makkelijker gezegd dan gedaan; het gaat elke dag beter. Dat geldt voor ons allemaal, daar ben ik van overtuigd.
Ik ben niet in behandeling bij Tactus (vroeger wel geweest, in de tijd zonder internet) maar via mijn huisarts bij een psycholoog die me hopelijk kan leren beter met bepaalde gevoeligheden om te gaan. Ik ben 1 keer bij hem geweest en heb er vertrouwen in.
Medea, ik vind het heel leuk dat je schreef dat je je veel zekerder voelt, snel gaat dat he? Zo herkenbaar. En dat na 6 dagen, kun je nagaan!.
Lekker he? roeien in een bootje dat niet zinkt!
voor allemaal een hele goede avond en nacht.
Tosca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zeg niets, ben blij dat ik niet drink, het gewicht laat ik maar, ik vreet ook veel te veel. Voor mij geldt dat ik veel stress "wegdronk" en dan nauwelijks at. Nu eet ik erg veel en compenseer ik alco's met drop. Oeioei. Maar ja, geen lever is erger denk ik dan maar dan 5 kilo extra. Ik bedoel dus beter 5 kilo te zwaar dan je lever aan gort dit voor de duidelijkheid.

Ik ga slapen had een off day veels te druk met de kids. Alleen is niet leuk soms. Vanavond stikte dochter praktisch in een vitaminepilletje, nou ja praktisch zeg maar echt. Ik heb haar ongeveer net kunnen redden met een kunstgreep omdat de ambulance te lang zou duren daarna ben ook ik ingestort. Gek he.

Ik ga slapen en proberen te mediteren leren, nooit gekund, ik heb een te druk hoofd. Maar ik ga proberen !!!!

Voor allen slaap ze en zuster hermiena ik wil wel een extra glaasje water!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

St. Maarten, bedankt! Dat stelt me weer wat gerust! Moet ik maar even die eerste weken doorkomen.
Niet zo'n gewenste'bijwerking", maar ja, ik heb mijn lichaam ook wel het een en ander aangedaan...
groetjes, medea.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Medea ik snap je volkomen hoor... maar misschien wil je teveel tegelijk? (of zeg ik dat nou tegen mezelf? :) ) Na 2 weken niet drinken merkte ik wel bij mezelf dat ik het drinken ging compenseren met eten.. en omdat ik me al weken voornam om daar weer iets aan te doen maar de fut niet had de afgelopen tijd ben ik nu weer aan het "lijnen" . Niet streng maar vooral gezond en gevarieerd eten en wat meer bewegen, meer fruit en groente, minder vet.. heb mijn eerste week erop zitten en ben nu 1,5 kilo kwijt.. na bijna 4 weken niet drinken ben ik niet afgevallen eigenlijk.

Maar wat is het belangrijkste? niet dik worden of niet dronken zijn? Voor mij toch die eerste omdat ik me steeds sterker voel, niet zozeer vrolijker ofzo, maar wel sterker en stabieler, ik kan gewoon meer aan. Hier is de euforie ook allang weg.. maar de herinnering aan de katers nog springlevend gelukkig.. en dat is wat mij weerhoudt.. sterkte en geef het allemaal de tijd!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

St.Maarten,

ik heb even goed nagedacht maar voor sportdiëtist reis je te veel. Het is wel iets wat met voeding en medisch te maken heeft, maar je hebt ook in Frankrijk gewoond een aantal jaren dat gaat (nog steeds) niet zomaar.

Je bent denk ik géén arts, dan zou je anders schrijven of je kunt het héél goed verbloemen, maar ik zit meer te denken aan iets dat te maken heeft met eten/drinken en waarvoor je veel moet reizen. Of bv. iets heel anders: schrijver van culinaire boeken of rescentent.....mmm dan zou je de drank missen voor je werk en daar heb ik nooit iets over gehoor.

Van de andere kant zeg je : rara wat voor studie heb ik gedaan? En dat kan dus betekenen dat je heeeel iets anders gestudeerd hebt dan het vak wat je nu uitoefent. Iets scheikundigs bijvoorbeeld.

Ik denk toch terug aan Fysiotherapie, mijn eerste ingeving en dan bv. sport-fysio of zelfs Bewegingswetenschappen. Nee, geen Bewegingswetenschappen, dan zou je eerder tegen al die depri-gasten geroepen hebben dat ze moeten gaan (hard) lopen om endorfinen aan te maken. Anders zijds pleit weer vóór fysio dat we er hier een aantal jaren veel te veel hadden en dat ze vooral naar Duitsland zijn uitgeweken (samen met de tandartsen).

Misschien wel verkoper van wijnrassen of van pootgoed wat je in Frankrijk ook hebt gedaan. Ik kom er niet uit. Kun je nog een hint geven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Medea,

De eerste twee weken bleef ik op hetzelfde gewicht. Teleurstellend natuurlijk, maar volgens mij was toen mijn spijsvertering nog helemaal niet op orde en ik voelde dat ik vocht vasthield (vol en pafferig).
Sinds een paar dagen merk ik dat er iets verandert. Ik voel me minder vol en ben nu inderdaad 2 à 3 kilo afgevallen. Hoe dat verder gaat weet ik niet, maar ik voel me in ieder geval al een stuk lekkerder.

Maar wat is nou belangrijk hè?
Weet je nog hoe je de eerste dagen jezelf voornam om niet meer te drinken en dan 's middags door de bocht ging? Ik vind het zo knap van je dat je doorgezet hebt en nu al een week droog staat!

NIET OPGEVEN!!! Eerst gewoon lekker wennen aan dat niet drinken en dan zie je wel weer verder!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje

ik heb ook zo'n gedachte gehad over de achtergrond van StMaarten. Ik was nl verbaasd. Ik dacht op zeker te weten dat hij bedrijfseconoom zou zijn, maar het is dus een volkomen andere richting.

Scheikundige vind ik een goede suggestie.

Een fysiotherapeut reist niet zo veel, een arts ook niet m.i. Hoewel, naar symposia? Maar waarom dan in Frankrijk gewoond een poos. Bedrijfsarts? Reist ook niet denk ik.

Ja, scheikundige. Dat is nog wel een goed idee. En dan werkend bij DSM ofzo. Een groot bedrijf met onderdelen in het buitenland. Houtje, wat vind je daarvan?

StMaarten, inderdaad nog een extra hint graag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He, StMaarten ontmastkerd,

het is *******!!! Altijd al gedacht dat die te veel zoop!

(of heb ik je hint verkeerd begrepen, in dat geval weet ik alleen dat je in de 40 bent, leuk artikel trouwens)

Mathilde, ik denk dat je gelijk hebt, zelfs mijn mán laat ik meedoen met het raadsel en die riep: ja! Mathilde heeft gelijk! (maar leer je dan zoveel over calorieen?)

wat nou heel toevallig was: ik kreeg een prive mailtje van Fleur en die schrijft: ik denk dat StMaarten ******** is. Dat dachten we dus toevallig allebei. Nou, nu kan het niet meer missen he!!!

Noot van de moderator:
In dit bericht en de berichten die volgen worden namen genoemd. De namen zijn verwijderd. De speculaties over het alcoholgebruik van de genoemde personen en de gevolgen hiervan, zouden kunnen leiden tot beschadiging van het persoonlijk aanzien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

St Maarten is ******! Ik weet het zeker!!

Maar mooi artikel. Ik heb zo een beetje hetzelfde meegemaakt, je gaat maar werken, wat je opleiding is doet er niet toe, hoog/laag, als je wilt kan je altijd werken. En ja, dat vind ik toch wel een prima attitude. Ik ben ook niet zo geschokt als ik ontslagen word of een contract voor bepaalde tijd krijg of het verhaal "voor jou 10 anderen". Terwijl ik bij mensen die 15 jaar en meer jonger zijn (ik ben 44) het gevoel heb dat ze daar niet mee om willen gaan. Kwamen van de Uni en dan stond er een headhunter aan de poort die ze een auto van de zaak beloofde en een prachtig loopbaan traject.
Nu heb ik ook wel ervaren dat mensen niet altijd "groeien tegen de verdrukking in", dat als het op bepaalde fronten wat meezit mensen zich beter kunnen ontwikkelen. Dus dat gun ik ze van harte.
Maar de lethargie, het achterover leunen en afwachten als het even niet zo gaat als gedacht!

Maar goed, de "nieuwe generatie" zal ook z'n sores krijgen. Net als toen ik jong was mijn ouders (en andere ouderen) vonden dat ik alles in de schoot geworpen kreeg, het voor "ons" zo makkelijk was omdat we keuzes te over hadden, geen oorlog, geen honger en geen kou, tja. Mijn hart is wel eens koud, ik honger ook naar zaken die er niet zijn en het wil best eens oorlog zijn in m'n hoofd over al die keuzes die ik heb.

En daar leer je mee leven, dat went, daar zoek je oplossingen voor.
Zoals het lijkt of onze Nix generatie lui en zwak was, we hebben ons rond ons 40ste best bewezen dat we meer kunnen dan gedacht. En dat hoop ik ook voor de 20gers van nu.
Maak er wat van,
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, Fleur, Mathilde, Emma, Pietjepuk zijn ingelogd momenteel.

Als ik dat 4 maanden geleden had gezien, dat over 4 maanden déze zelfde mensen met zijn vijven ingelogd zouden staan zou me dat best verbaasd hebben. Maar toch een enorm goed teken he, dat we gewoon nog allemaal fanatiek in de race zijn! Samen met nog een stel anderen die al maanden meedoen.

Als we nog aan gele truien deden ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...