Spring naar bijdragen

nu echt voorstellen


woodie01

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Na me vorig jaar al een keer te hebben aangemeld, nu dan toch echt voorstellen.

Ik ben een vrouw van 40 (oh wat klinkt dat oud) en heb me een maand geleden aangemeld voor de ambulante detox via verslavingszorg.
Hier ga ik 3 januari mee beginnen.
Enerzijds kijk ik hier zeer naar uit, want ik baal al een hele tijd van al dat drinken en katers en black outs en valpartijen!
Anderzijds vind ik het heel eng en ben bang voor terugval en leegte.

Op m'n 17e ben ik begonnen met drinken, dit bracht mij (dacht ik) veel, ik durfde meer en was veel minder verlegen. Ook dat mijn remmingen wegvielen vond ik erg prettig. Van nature ben ik nogal wat somber en onzeker aangelegd en alcohol leek hier goed tegen te werken.
Vanaf die tijd heb ik altijd stevig gedronken, eerst vooral bier.
Nu voornamelijk wijn ( anderhalve fles per dag) en in het weekend als ik uitga die anderhalve fles wijn en dan nog behoorlijk wat biertjes.

Na de komst van mijn kinderen is het drinken nog meer geworden ( rust moment voor mezelf). Terwijl ik zo blij met ze ben!! soms snap ik het ook niet meer.
Ik begin nu om ongeveer half vijf en drink flink door.
Er is bijna geen dag meer dat ik niet drink, als dit wel gebeurt valt het me altijd op hoe fit ik me voel en neem me dan ook vast voor, die dag niet meer te drinken, maar om drie uur begint het alweer te knagen.
Ik voel me vaak een slappeling en ben bijna elke dag beroerd van de kater.
Overigens gebruik ik al geruime tijd anti depressiva ivm somberheid etc. Soms denk ik zelfs weleens dat de somberheid en zenuwachtigheid sterker is geworden door het drankgebruik.
Daarom ben ik ook erg benieuwd hoe het is om drie maanden niet meer te drinken, ergens hoop ik dat ik me wat prettiger ga voele.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik hoop op dit forum mijn ervaringen te kunnen delen en steun te vinden en geven in 'moelijke' momenten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Woodie,

welkom hier ja was vandaag ook goed de kluts kwijt door te veel te hebben gehad was net een tijdje opo de goede weg maar helaas..

Medicatie en drank is wel slecht he?

Heb vroeger ook geslikt maar slik niks meer alleen wilde ik wat sneller van de drank af maar dat lukt me niet echt.

Daarom ook hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Woodie,

Herkenbaar verhaal...Ik ben begin 40 en dronk ook veel teveel. In slechte periodes bijna iedere dag 1 literfles wijn. Mijn dieptepunt was toen ik total loss op mijn salontafel kukelde en niet meer overeind kon komen en enkel sorry kon bazelen:$ Heb ook kinderen waarvan ik heel veel houd, maar dat weerhield me er niet van om dronken mijn bed in te duiken. Om dan de volgende dag niet meer te weten hoe ik in mijn bed ben beland...
Nu een paar keer geruime tijd gestopt (begin steeds opnieuw na ongeveer 4 maanden:() en nu op dag 45. Nog wel steeds trekmomenten, maar ook wel trots op mijn stopdagen.
Ik kom regelmatig hier op het forum omdat het me bij de les houd. Je vindt de meeste van ons bij de Ditjes en datjes.

Ga ervoor, jij en je kinderen verdienen een helder leven toch? :present:
Tot gauw!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...