Spring naar bijdragen

dinsdag 4 april


tapas

Aanbevolen berichten

Kom net bij de tandarts vandaan en loop nu zonder bovenplaatje, heb alleen nog drie tanden bovenin en moet ot kwart voor vijf zo erbij blijven lopen.
Dat wordt dus binnenblijven en hopen dat er niemand beld of aan de deur komt want het ziet er niet uit!
Ze gaan het plaatje weer aanpassen want hij past \e voor geen meter en zat constant met kukident te klooien nou dat was geen pretje.

Nou dat was mijn 4 april

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, Helder, dát is pas een echte mooie mannennaam!

En PietjePuk, klinkt ook zo charmant, hoewel ik inmiddels wel aan die naam gewend ben. Ik blijf gewoon Tapas zeggen, ik bedenk me nu, jammer dat Bino er niet meer is. Tapas en Bino, dat klinkt toch als een goed duo.

Erica, wat erg inderdaad. Ik zou me ook erg ongemakkelijk voelen. Maar het voordeel: lekker een dagje verplicht binnen blijven!

Fijne dag allemaal

Pietje Puk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

haha, Tapas of Anke, het mag allebei,

ik heb net in een ander topic geschreven dat mijn hond Tapas voor mij voor veel meer staat dan een huisdier.. om eerlijk te zijn is het mijn eerste langdurige relatie die ik in mijn leven ben aangegaan. Eentje die me in diepe dalen heeft gebracht, die me in alle oude valkuilen heeft laten lopen.. (zeg maar met open ogen erin rennen).. die me af en toe nog steeds verstikt, die mijn leven totaal op zijn kop gezet heeft.. want ik kon niet voor iets zorgen, ik was een slechte hondenbaas, iedereen wist het beter, ik deed hem tekort.. oooh drama dus.. twijfel en depressie...

toevallig vorige week dinsdag had ik hem precies 3 jaar. Dat rotbeest heeft me ontzettend veel geleerd en ik ga hem nu uitlaten.. hihihi...

dus, Tapas of Anke, het mag allebei!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha allen,
Tapas, mooie tekst! Ik herken dat wel, zeker in het geval van alcohol. Hoe meer dagen "droog" (ik vind het toch net een bedplas term) hoe meer de voordelen naar boven komen. Erg prettig.

Grappig hoe je kan wennen aan de forum namen, Tapas zit al zo in m'n hoofd, klinkt prettig. Ik ben ook al zo aan m'n forum naam gewend dat als ik iemand Emma hoor roepen ik zelfs al omkijk.

Ellendig Erica, ik zou ook binnen blijven. Hoe gaat het met je dochter?? Heeft ze het een beetje prettig bij je zus? En wen je er al aan dat ze nu even niet bij je woont?

Ik ga er een lekkere dag van maken heb ik besloten,
allemaal blij en vrolijk het voorjaar in!
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lief van je Emma dat je me daar naar vraagt. Het gaat erg goed met mijn dochter bij mijn zus en over 3 maand gaat ze naar een leefgroep en daar verblijft ze ongeveer één jaar en dan gaan ze op begeleid kamerbewoning. Dus thuis komt ze jammer genoeg niet meer, alleen de weekenden en vakanties en gelukkig staat ze er zelf helemaal achter.
Ze gaat in Groningen komend schooljaar een mbo opleiding volgen SPW en ze wil dolgraag met kinderen werken en is daar ook heel geschikt voor, dus ik zie de toekomst zeer rooskleurig in.

groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erica, ik denk dat je dochter en jij een goede keus hebben gemaakt. Zij krijgt nu de tijd om aan zichzelf te gaan werken en uit te groeien tot een stabiel mens die zometeen de wereld aan kan. En dat zelfde geldt natuurlijk ook voor jou.. al is het vandaag even zonder tanden..:)

iets mooiers kan je niet voor je kind wensen lijkt mij!! en zij zal jou ook weer laten groeien!!

succes vandaag met onderduiken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is fijn om te horen Erica, hoe moeilijk het ook is je dochter nu al een beetje "los" te laten maar als het beter is voor jullie beide.

En Tapas, herkenbaar van je hond. Ik heb sinds 6 jaar een katje, ook m'n eerste echte relatie en in het begin.... grrr. Ze moest niks van me weten (van niemand niet hoor) en ik deed alles fout en toen sprong ze ook nog van m'n balkon en was ik haar een hele dag kwijt. Vreselijk. En toen werd ze ziek en dat was allemaal mijn schuld. pfoee, ik heb wat afgepiekerd over haar. Maar nu is ze m'n beste maatje, m'n allerliefste brommertje die me in slaapt spint en moet ik er niet aan denken dat ik haar ooit zou moeten missen. Ik vind het al moeilijk om op vakantie te gaan. Truttig he.

Nu zijn katten iets zelfstandiger dan honden dat weet ik, maar ze heeft me wel geleerd wat het is om voor iemand te zorgen en verantwoordelijk te zijn. Doet een mens goed.

Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jongens ik heb er alweer een halve werkdag opzitten, 1,5 uur boeken uitlenen op school en 0,5 uur de manuele arts (een tovenaar !!!!!!) enne..........

even over de alcohol: de BPM was gisteren jarig en ik had een etentje gemaakt, supergoed geslaagd, supermakkelijke recepten, wie ze wil hebben kan ze krijgen. Een vis van bladerdag had Zoon en Vriendje van Zoon gemaakt met zalm erin (vandaar de VisMan) speciaal gemarineerd.... kalfsrolletjes gevuld met spinazie (staat zo leuk) gegratineerde aardappels en kijk kijk, daar komt de opvoeding van "alles leren eten" Zoon en Dochter hebben gesmuld !!!

Ik heb vanmorgen om 6-8 uur (!!!) de hele zaak opgebiecht, meer van de achtergronden en depressies en medicijnen van mij en dacht ach, ik ben nou toch bezig, aan de BPM ook het hele verhaal verteld van de cactussen....... hij zei "dat begrijp ik wel dat jij teveel alcohol dronk in jouw situatie" ik pletterde van verbazing uit bed......

We hebben er nog 2 uur over liggen praten ik heel heel heel erg gehuild om alle pijn en het oude zeer die het ook veroozaakt heeft in mijn leven.

Hij wist dat ik op Internet in een cluppie maar daar had ik lekker vaag over gedaan, maar ik kan nu eindelijk eerlijk zijn, wat een opluchting !!!!!!!

Ik voel me zo ruim, vrij en blij, en nuchter natuurlijk na de strijd gisteren tussen gootsteenputjeputje en open fles ww (putje gewonnen) hij zei ik vond het al raar dat er geen wijn bij het eten was, maar dat was bij mij wel vaker.

Ik had dit nooit verwacht en het is me 10.000 procent meegevallen !!!!!!!!!

Erica doe zo'n zusterskapje voor als iemand aanbelt zeg je dat je parkiet waarschijnlijk vogelgriep heeft, nokken ze gelijk af.

Hermiena, lig je braaf in bed??? Anders komen met met de uitrukploeg !!!!!!!!

Nou eerst maar eens koffie maar ik moest het effe kwijt !!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wauw Houtje!!!! ik krijg er helemaal tranen van in mijn ogen.. wat goed van jou zeg!! Heerlijk he, als je gewoon mag zijn wie je bent en dat het ook nog begrepen wordt. Jank jij maar even alle ellende en opluchting eruit!!! Gouden vent hoor die BPM!! vasthouden die vent!!! en de VM natuurlijk ook.. maar die zal niet zomaar uit je leven verdwijnen denk ik.

Erica, ik zat ook al te denken, vandaag op je tandvlees lopen, maar vanmiddag hoef je niet te tandakken, en vanavond mag je je tanden er weer lekker inzetten.. en heb je echt weer een bek vol tanden.. hiihihi.. flauw he... Maar serieus, ik vind de optie van Houtje wel een erg goeie!!

Ik was net bij de RMM (rugmasseerman) en moest buikspieroefening doen.. wat een vertoning.. buik genoeg, maar spieren?? oeioeioei.. dus dat wordt weer dagelijks de discipline opbrengen.. aan de andere kant mag ik dan weer bij streep-je-slank beweegvakjes in vullen en dat levert dan weer een extra boterham ofzo op.. Jakkie wat ben ik toch eng gezond bezig bah!!

okee ik ben weer weg, afspraak met de WBM (werkbegeleidingsmevrouw) en daarna met de K. haha, en dat mogen jullie raden!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Effe peinzen waar moet je een afspraak mee maken?

Kaakchirurg ....... (jakkie-bah kan je het kapje van Erica niet lenen en zeggen dat je ziek bent, volgelgriep). Nee, dat lijkt me dus niets.

Of.......Kapper, ja dat zou veel beter zijn, daar knap je van op en dat zou fijn voor je zijn.

Of...... Kaartclub? Nee, daar ben je toch nog té jong voor.

Of.......Kantonrechter? Nee, dan zou je het wel verteld hebben !!!! Hoe en waarom........

Of.......Kruidenier voor boodschappen? Nee, dat heet tegenwoordig toch supermarkt !!!!!

Of.......Klooster om in te treden? Nee dan zou je ons te veel missen bovendien is dat "het" en niet "de"....

Of.......Koelkast om schoon te maken (zo'n eeuwig uitstelwerkje) dan mag je ook even in Houten komen....

Of.......Koninging? Nee dan zou je ons toch meenemen op audiëntie toch? Allemaal één stekel dragen !!!!

Of.......Kroegbaas voor een uitstaande Spa Rood Schuld? Nee joh, 1,5 liter voor 45 cent (ik kan het weten)

Ik houd het op KAPPER ook ivm die sollicitaties enz.

Iemand anders nog suggesties? Ik ben dol op puzzelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat wordt er hier toch veel van onze hersens gevraagd, hebben we net het probleem StMaarten opgelost (blijkt dus Rark Mutte te zijn) hebben we weer een nieuw raadsel.

Ja, er staat DE en niet EEN. Bij "een" zou ik denken: een Kanjer, een Kerel ofzo (daar dwalen mijn gedachten altijd snel heen, aard van het beestje) maar er staat dus geen EEN, er staat DE.

En als er DE staat betekent dat dat het toch een beroep is of een algemeen iets. En blijkbaar heb je er dus een afspraak mee. En blijkbaar vind je het niet onlogisch om naar de K te gaan op dinsdagmiddag 14.30 uur. Ja, de kapper. Het is op zeker de kapper.

Houtje, jouw overige oplossingen:

kaakchirurg, zou tapas niet zo'n vrolijk raadseltje van maken. Dit argument geldt ook voor de Kantonrechter. Het klooster? dan zou Tapas ons wel officieel vaarwel hebben gezegd. Kruidenier? where have you been Houtje? dat woord kén ik niet eens meer. De koningin zou Tapas veel te graag willen vertellen, kan het dus ook niet zijn en de kroeg is waarschijnlijk nog dicht. Koelkast, maak je geen afspraak mee en kaartclub is meer in de avonduren en maak je óók niet elke keer opnieuw een afspraak mee.

Blijft over de Kapper. Het leven is eigenlijk lang niet zo moeilijk als ik dacht.

Mmm, ineens bedenk ik, het kan ook met de sollicitaties te maken hebben:

de Konmar? nee, die zaak is toch bijna failliet

Nee, op zeker is het de kapper.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Who the hell is Rark Mutte (oooooo een anagram voor puzzelend Houtje, leuk, leuk, leuk bedacht PP).

Kijk PP ik draag primair de oplossingen aan die theoretisch mogelijk zijn en secundair worden ze door jou beoordeeld (toch niet ver-oordeeld ????)......never change a winning team.

Tapas laat zich nu net actually een nieuwe coupé aan meten, ik ben er zeker van, en gelijk heeft ze. Specificaties zijn: geverfd in de kleur groen, de kleur van haar icoontje, met rode stekels (van de Spa Rood) en ze stemt zeker GroenLinks. Of SP (zo'n groen/rode tomatenkleur). Virtueel is alles mogelijk.

Als je denkt dat dát gek is: wij hebben hiero in het durp een postbeude met knalrood haar en één grijze streep.

Die zal balen dat de huisstijl van de PTT rood/grijs verandert naar oranje met witte cirkels.............hoe vaak moet je dan wel niet naar de kappeur?

Iemand nog een suggestie voor een snelklaargerecht ik ben bekaf.....?
Tante Til had laatst iets aardigs met pasta en iets met pesto of zo.

By the way waar is Tante Til?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

pakketje wokgroenten kopen, kipfilet in stukjes en aanbraden, rijst opzetten
wokgroentes bij het vlees. effe wokken, of bakken, of roerbakken dan.. en dan een saus van heerlijke calve kerrie-ananassaus met ketjap... Lekker makkelijk, vrij snel en lekker.. en ook nog eens gezond!

en ja.. Pietje Puk heeft gewonnen. Het was de kapper (kapster) en volgens mij kunnen jullie door het beeldscherm heenkijken stiekemerds.. Het is weer een aparte creatie geworden.. aan de ene kant erg kort en de andere kant wat langer, schuine pony van voren zodat ik een soort hanekam kan maken die dan ook niet recht op mijn hoofd staat.. hihihi.. en ik ben bloedserieus hoor. Ik heb een jaarkaart bij de cosmo.. zulke dingen laat ik mijn klussen mee betalen... en ik heb daar een kapster die wel durft, dus mag zij meestal bepalen wat we nu weer gaan doen... en wat mij betreft is dat alles als het maar niet saai is.

Vanavond moet ik dan weer verfen... en ook daar hebben jullie weer gelijk.. niet te geloven.. ik heb het altijd in 2 kleuren.... hennarood en donkerbruin/zwart.. meestal de onderrand donkerbruin en van boven rood. Want 1 kleur vind ik saai.. Nu ze het asymetrisch geknipt heeft moet ik dan ook goed opletten dat ik het ook asymetrisch verf!!

en mijn stemgedrag?? dat houd ik lekker wel geheim!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dmv Deductie (ja Houtje, ik ga naadloos mee met jouw moeilijke woorden, hoor, Pietje is zomaar niet uit het veld geslagen) komen we samen toch een heel eind.
Maar Tapas, Houtje had m al hoor, ik heb alleen de andere mogelijkheden van Houtje weggestreept.

Omdat we het zo goed geraden hadden, Tapas, ga je het voor ons als beloning misschien tóch groen verven???Ah, Tapas, alsjeblieft!

Trouwens, Tante is een paar daagjes weg weet ik uit wel ingelichte bronnen. Woensdag zal ze zich weer bij dit illustere gezelschap aansluiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pft, het maalt een beetje in mijn hoofd maar dat komt vast van alle pillen. Zal ff poging doen om beetje te reageren en dan duik ik mijn nest weer in want ik ben echt nog niet beter. Pft zelfs met al die pillen heb ik nog koorts. Is lang geleden dat ik ziek ben geweest. Was ff vergeten hoe vervelend dat is. Heb hele dag bijna in coma gelegen.

Erica beterschap met je tanden. Lijkt me erg vervelend. Wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat met je dochter!! Ben ik erg blij om.

Anke, herkenbaar dat heb ik ook met mijn hond. Ik vond het ook een enorme verantwoordelijkheid toen ik haar 3 jaar geleden als pup kreeg. En vandaag heeft mijn vriendinnetje de hele dag bij mij in bed gelegen. Zo lief he? Heeft gewoon in de gaten dat vrouwtje ziek is. En dan voel ik me zo schuldig dat ik helemaal niet met haar kan wandelen maar dat ze een plasje moet doen in de tuin. Gelukkig kon mijn man vanavond een flink stuk met haar lopen om de schade een beetje in te halen want ik had er de moed niet voor. Maar ze neemt me gelukkig niks kwalijk en wijkt geen moment van mijn zijde. Ik kan haar voor geen goud meer missen hoor! Cool trouwens je haar. Ik hou ook wel van wat extremere kapsels. Zo heb ik het al een keer blauw gehad en paars. Rood is ook leuk maar eigenlijk ben ik blond van mezelf, hahaa.

Houtje, wat heerlijk voor je!! Wat fijn he om je verhaal kwijt te kunnen bij iemand die je begrijpt. Zo te lezen is de BPM goud waard hoor!! Dus een dineetje heeft ie dan ook wel verdient. Over recepten, ik weet er 1 die is snel en goedkoop. Blik bruine bonen en een pakje blokjes spek. Gooi spek in de pan, bak bruin, bruine bonen erbij. Eventueel een ui er bij in. Scheutje maggie wachten tot de bonen warm zijn en binnen 5 minuten kun je eten. Vooral lekker met appelmoes erbij.
Dit eten wij minimaal 1x per week niet omdat het zo makkelijk is maar omdat het gewoon erg lekker is.
Voor de variatie kun je ook een pakje honig mix voor stroganof toevoegen dan is het weer totaal anders maar bijna net zo lekker. Eetsmakelijk alvast.

PP, leuk al die woordspelingen, moest hier erg lachen, hahaha. Doe je tt de groeten van mij? Leuk de koffers pakken. goeie reis alvast. Zag dat fleur ook weer van de party was. Fleur hoe is het met je? Gaat alles goed?

Katrien, heb je 2 namen? Ben jij toch allebei he?

Nou lieve allemaal, ik duik er weer in. Kan het allemaal niet bijbenen met al die draadjes maar dat zal wel door de griep komen. Wou nog veel meer reageren maar weet het allemaal niet meer en het wordt tijd dat ik weer onder de wol kruip want ik begin te rillen en dat typt zo moeilijk.

Denk trouwens dat dreamer al is opgenomen. Hoop dat het goed met haar gaat en dat ze de hulp krijgt die ze nodig heeft.

Nou iedereen die hier niet bij staat het is niet persoonlijk maar het zijn er gewoon zo veel maar ik denk aan jullie allemaal.

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé allemaal,

Ik ga eens even wat toelichten voor de nieuwe of de nieuwere schrijvers:

Op de meeste dagen wordt er door iemand een dagdraad gemaakt (zoals deze: dinsdag 4 april). In een dagdraad schrijf je lekker over de actualiteit: wat je doet, of het goed gaat met je, wat je bezighoudt, vragen die je hebt etc etc. Soms is het mateloos gezwam en soms is het heel serieus. Kan allemaal.

Dan zijn er ook nog draden met een specifiek onderwerp, bijvoorbeeld over een vraag die je hebt, over een boek, over een probleem waar je mee zit, of om jezelf te introduceren hier, etc etc. Wat je maar wilt, je kunt overal een nieuwe draad voor openen.

Wat niét zo handig is, is om steeds te blijven reageren op oude draden. Die komen dan telkens bovenaan te staan en gaan allang heel ergens anders over dan wat in de titel staat. Je kunt dan moeilijk iets terug vinden en je moet dan ook ontzettend speuren naar nieuwe berichtjes omdat er op zo veel draden tegelijk geschreven wordt.

Ik snap ook wel dat je zoiets als een forum niet gecontroleerd in de hand kunt houden, maar een beetje overzichtelijkheid is nooit weg, of niet soms?

Nou, ik hoor het wel...

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch jammer dat we hier geen foto's kunnen plaatsen. Mag het ook niet met zo'n zwart blokje voor je ogen? Rood met zwarte stippen en de ene kant lang en de andere kort. Heb ik wel eens ergens gelezen hoe oud jij bent? Ik krijg opeens het gevoel dat je minstens dertig jaar jonger bent dan ik en zo'n ouwe taart ben ik nou ook weer niet...

Naschrift: dit ging over Tapas hoor Hermiena, dat je niet denkt dat ik zit te malen...

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...