Spring naar bijdragen

refusal


Lee

Aanbevolen berichten

hallo,

Ik ben nog steeds in beeld, hoor.
Heb vanmiddag Refusal bij de huisarts gehaald en gelijk ingenomen.
Nu kan ik zeker vanavond niet drinken.
Ik weet het is geen wondermiddel, maar ik wil het even gebruiken om mijn gewoonte te doorbreken.
Ben heel blij maar ook superangstig.

Jullie horen nog van mij, ik wil ook bij jullie heldere groepje gaan behoren.
liefs,
medea.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Medea, je word stront en stront ziek als je drink bij de refusal. Ik vind je een ware held dat je het ingenomen hebt! Dus dit wil je echt.

dapper, meld je je morgen bij de volgende pil? En minimaal 5 dagen tussen pil en drinken? Heel veel strerkte en ik bewonder je.

Heel veel sterkte,
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt Emma,

Raar om op dit tijdstip nog zo helder te zijn!
Ben beurtelings trots en bang.
Wordt het leven niet heel saai? Domme vraag, want juist door die drank werd mijn leven saai.
Maar volgende week heb ik een feestje, zie er tegen op zonder drank.
Maar ik wil er echt af, ben 46, heb geen zin om zo doelloos tot m'n 65e door te leven. Dus ik ga er voor.
groetjes,
medea

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Medea, ik wil je een hart onder de riem steken zoals dat zo mooi heet.
Het leven wordt ABSOLUUT niet saai! Daar was ik ook bang voor, maar het tegendeel is waar. Het wordt gewoon veel leuker zelfs. Ik ben vrolijker dan ik jarenlang geweest ben, ik heb weer energie en ik heb ZIN in het leven. En dat is ècht in drie weken tijd he-le-maal veranderd.

En, dat vergat ik bijna, ik heb genoten op mijn eerste alcoholvrije feestje vorige week. Ik was heel ontspannen en ik had het ontzettend naar mijn zin. Misschien verbeeldde ik het mij maar ik zag wel wat jaloerse blikken voorbij komen van mensen die in elkaar aan het zakken waren van de drank!

Ik vind je een kanjer en ik hoop dat je over een paar weken net zo blij bent als ik.

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Medea, wat ontzettend goed van je!!!! ben trots op je !!!

en ik dacht ook als ik stop met drinken dan wordt mijn leven zooo saaaaai. Daardoor wilde ik het drinken eerst ook niet opgeven. Maar saai? tja, ik vind van niet.. het is best lekker om helder door het leven te stappen en daardoor meer energie te hebben .. zo zit je nu bv niet out op je bank maar klets je hier weer lekker mee.

Wacht de komende week af en als je niet wilt drinken op dat feest is het altijd handig om een refusal te nemen... dan kan het ook niet en kom je ook niet in de verleiding.. of anders het feestje overslaan?

Ik wens je heel veel succes toe!!! en je bent zo goed bezig joh!!! je hebt de stap gemaakt!! Terug kan altijd nog (liever niet) maar vooruit gaan vraagt veel meer moed en dat heb je dus ook merk je nu!!!

wees alsjeblieft ook trots op jezelf, wij zijn het al!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Medea

Het is een hele goeie keus van je. Let je ff op als je ook andere medicijnen moet nemen bv. slaappillen dat die ook heel slecht afgebroken worden en je 4 dagen slaapt ipv 4 uur?

Verder neem ik ook af en toe Refusal hoor. Als bescherming tegen mezelf. 'Smorgens meteen doen, 's avonds geen discussie mogelijk. Mijn ervaring is dat dat prima werkt en.... ik zei toen tegen de Cactussen: val ik nou dood neer na een kersenbonbon? Ze moesten verschrikkelijk lachen.
Niet dus.

Gefeliciteerd met je zelf IN JE NIEUWE LEVEN SCHOPPEN !!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,
T'is maar goed dat ik nu geen keuze heb, anders zat ik al aan een roseetje en een crackertje met kaas.
Vandaag weer naar cursus geweest, alwaar mijn lerares voor wie ik een onbeantwoorde liefde koester...

Was fijn de cursus, maar nu doet het weer extra pijn, ik kan niet tegen afscheid.
Weer 2 weken wachten voor een paar uurtjes.
Dan doet het pijn, voel ik die leegte en wil ik die vullen met alcohol. Zodat ik die pijn niet meer voel.
Nu moet ik het aangaan en dat is best moeilijk.
Was vanochtend wel heel trots dat ik niet gedronken had, echt een doorbraak.
Nu nog volhouden.
Maar als ik elke ochtend het pilletje al neem, moet het lukken.
medea

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je denkt dat je die leegte moet vullen met alcohol en dat je die pijn niet kunt verdragen maar je zult langzaamaan merken.. hoe raar het ook klinkt.. dat je het wel kan verdragen en dat het misschien nog wel sneller een plekje gaat vinden... Het doet nu even pijn maar je bent sterk genoeg om dat aan te kunnen.

succes en doorgaan met die pilletjes he!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je Meedje,

Je wilt eigenlijk de hele dag niet drinken..... tot 4 uur 's middags of zo.... dus ben je met de Refusal een soort van "beschermd" tegen jezelf.....je verplaatst misschien je wilskracht van 16 uur lang naar 20 uur lang? zo zie ik het een beetje..... ik wens je ook morgen sterkte en zal morgenochtend bij het nemen der pillen gelijk aan je denken.....

Over je cursus en je verliefdheid is een hele boom op te zetten die neerkomt op wat hier al zo vaak geschreven is over extra gevoelige, invoelende mensen die liefhebben en hun liefde "kwijt" willen of zeg ik het nou te bot.....ik kom hier nog eens op terug ik ga nu echt slapen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben inderdaad weer trots op mijn 2e alcoholloze avond!
Heerlijk geslapen.
' S ochtends het pilletje innemen kost helemaal geen moeite. En dan is de keuze voor vanavond al gemaakt!
Ben gisteravond weer druk met van alles geweest. Ook nog even (nuchter) met mn lerares gemaild Dus zonder schaamte, ik heb d'r wel eens gemaild met wat glaasjes wijn achter de kiezen. Wat schaamde ik mij dan de volgende dag!! Heerlijk dat dat achter de rug is.
Ik zie nu toch heel veel voordelen van het niet drinken!!
Houtje, gebruik jij die pillen nog vaak?
groetjes,
medea

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begin nu pas te begrijpen hoe dat werkt, zo'n pil. Dan neem je dus inderdaad al véél eerder het besluit om niet te drinken en daarmee voorkom je dat je je directe trek per se moet overwinnen.
Wat geweldig dat het zo kan Medea, nu heb je een weg gevonden om je eigen valkuil te vermijden en kun je ervaren hoe het is om niet te drinken.
Fijn dat je zo veel voordelen ziet van niet drinken, houen zo!

En wat is het anders hè, om aan een geliefd iemand iets te schrijven als je nuchter bent. Veel eerlijker, veel opener en veel echter, vind je niet?

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha allen dappers,
ik denk dat ik me ook maar eens moet gaan "berschermen" tegen mezelf. Het gaat niet goed zo. Na nogal wat stress en toestanden en druk hoofd enzomeer drink ik weer teveel. Zondag het besluit genomen dat niet meer te doen de komende tijd maar ik ken mezelf.
Alhoewel ik geloof ik m'n tax voor de rest van de maanden wel binnen heb dus zelf nu na 2 dagen heb ik nog niet de behoefte, maar toch. Oppassen!
Maar ik voel me al wel een stuk rustiger dan de afgelopen weken. Maak ook plannen voor de dag, hang niet zo doelloos meer rond nu ik een beetje werk (maar levert toch ook wel weer veel onaangename gevoelens op). En ik wil het voorjaar en zomer een leuke tijd hebben en niet of teveel drinken of aan het uitkateren zijn.

Moeilijk moeilijk eerlijk gezegd.
Maar goed, ik lees veel mee, voel me ontzettend gesteund door de verhalen van jullie allen.
Tot horens,
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Ems ik moet me ook heftig beschermen hoor. Na 5 maanden (op de dag af maar dat ga je niet meer tellen) geleden begonnen met het stoppen, toen was ik al begonnen met de therapie, 13 oktober of zo maar zat ik nog niet op het forum....

Was ik zoooooooooo gemotiveerd eigenlijk ik wilde en moest en zou ........ tot het zo slecht ging in december en ik een Sinterklaasdepressie had...........

Bijna de 100 dagen gehaald (maakt niet uit)

Maar wel 5 maanden de baas (daar gaat het om)

Nu heb je geen stimulanzen meer van de catussen die veren in je .... stoppen en denk je ach, in het weekend een wijntje, maar ik ben eigenlijk wel voornemens bv. aanstaand weekend niet te drinken met die refusal gaat dat prima. Je wil 's ochtends ook niet drinken, dus dan zet je eigenlijk je besluit vast voor de rest van de dag en de dag daarop. Ik vind dat erg prettig, als ik zie HOEVEEL zin ik nog steeds heb in een wijntje als ik sta te koken, ik kan het gewoon RUIKEN.

Zou dat oooooooooooooit over gaan of nooit als je vanaf je vroege jeugd heb gedronken?

Dus dan bescherm ik mezelf maar tegen mezelf. Waarom doe je dat ook niet, het is zooooooooooooveel makkelijker.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve Emma,

Je, wat lullig he. En je was zo vrolijk over je werk en je tulpjes enzo! Ik kende dat Refusal helemaal niet maar eigenlijk klinkt dat toch wel heel erg goed? Lijkt voor jou ook wel ideaal toch? 5 dagen tussen pil en drinken, als je maandagochtend inneemt? kan je in het weekend drinken? Ik ken het spul niet maar als ik jullie zo lees lijkt dit toch best een goed idee?

Weet je, ik schreef dat al eens, ik had ook altijd zo'n vol hoofd en kon dat alleen oplossen door drank. Dat was de enige methode om mijn hoofd leeg te maken.

Nu ik niet meer drink, is mijn hoofd ook niet meer zo vol! Het is zo vreemd maar ik gebruikte dat volle hoofd ook, om voor mezelf een reden te hebben een fles open te trekken. Het was een spiraal naar beneden en werkte eigenlijk omgekeerd dan ik dacht. Nu ik niet meer drink maak ik me écht minder druk om zaken waar ik me vroeger wél heel druk om maakte. Mijn hoofd is daardoor minder vol. Een heel curieus proces maar ik ben ervan overtuigd dat het -bij mij- zo werkt!

Wil niet zeggen dat het bij jou zo werkt maar misschien toch iets om over na te denken?!

sterkte en SUCCES!

ps staan je tulpen nog mooi??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jongens ik heb even een duwtje nodig.
Effe meetellen:
- het idee om teveel te drinken en dan te moeten uitrukken met kind naar ziekenhuis
- het idee om nóg meer hoofdpijn te krijg dan ik al heb door de drank
- om 's nachts je kind niet te horen

het gaat alleen maar weer over de kinderen !!!!!!!!

Arrrrrrrrggggggggggghhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je PP, je hebt gelijk met dat volle hoofd. Ik geloof niet dat ik het als smoes gebruik, weet eigenlijk niet. Maar het word wel steeds voller en drukker door de drank.

En Houtje, het gaat toch ook om jou? Jij hebt dan meer energie en tijd om iets te doen wat je prettig vind. Geen schuldgevoel. Tijd om eens naar buiten te staren zonder dat het allemaal ronddraait. Goed gesprek met je BPM. Maar ook wel weer waar, je kids zijn een "moeten" in het minderen met bouze.

Sterkte, ik spreek je later, moet rennen!
Liefs Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee, Houtje

dan hier wat helpende gedachten waar géééén kinderen in voorkomen:

het idee om te moeten fietsen met fitte mensen terwijl je zelf als Martinivat op je zadel zit (...!)

nee, wacht even, positief benaderen!!! heb ik geleerd van de cactussen:

lekker fietsen met het mooie weer straks en als een jonge god op je zadeltje zitten met een fris hoofd!
lekker met de Bandenplakman een mooie zomer ingaan zonder dat moeie koppijngevoel!
lekker trots zijn op de nieuwe Houtje, met een strak fris hoofdje van de gemberthee!!

als iets in deze richting helpt wil ik er nog wel een stel verzinnen hoor!!!

komop jongens, Emma, Houtje!!!!!!!

Emma, het woord 'smoes' is niet terecht. Dat klinkt als iets te bewusts. En het is een heel onbewust proces dat ik pas doorheb nu het zich aan het keren is. Smoes klinkt wat te doortrapt. Je bent eigenlijk meer slachtoffer van je eigen gedachten vind ik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik heb ook de Cactussen even te hulp geroepen graag wat stekels desnoods ik merk dat de motivatie minder wordt...........ggggggggggrrrrrrrrrrrrrr!!!!!!!!!! Je gaat gewoon vergeten hoe beroerd je je toen voelde? Is dat mogelijk? Tja, ik voelde me dus niet zo beroerd eigenlijk, lag niet kwijlend kotsend op de grond alleen mijn geheugen was pleite en ik heb dingen gedaan die ik me niet meer herinner.....okee.....dat willen we niet meer.

Maar zoooooooooooooooooooooooooveeeel meer energie heb ik nou ook weer niet maar wel iedere dag GRUWELIJK TANDHAKKEN.

Ik vind dat niet eerlijk. Ozo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh, Houtje, wat voel ik met je mee.
Bij mij voelt het namelijk net zo.
Lijkt me nu zo leuk, een glaasje rose!
Maar ben ik vergeten dat ik een liter bijna in een uur op had, in slaapviel, en het dus helemaal niet zo leuk was.
Ben ik vergeten dat ik elke dag met schaamte opstond? Dat ik dacht dat iedreeen het wel moest zien?
Nu ben ik zelfverzekerd, heleder en niet meer zo gauw aangebrand.
Maar nog steeds wel dat verlangen
Maar goed, Houtje en alle anderen die het moeilijk vinden: WE GAAN ERVOOR!!!!!!
medea

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...