Spring naar bijdragen

dinsdag 11 april


tapas

Aanbevolen berichten

Voor iedereen die al slaapt.. een droge en fijne dinsdag toegewenst
Ik doe het licht nu uit en zal alle chocolademokken afwassen en opruimen en de boel even aanvegen.
zal ik de vriezer hier ook gelijk even doen?

Morgen weer een frisse start!!
zie ik iedereen graag weer terug!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen wat goed van jouw tapas. ik heb daar nogsteeds moeite mee om in feestjes en uitjes niet drinken.daarom probeer ik feestjes en uitgaan vermijden.maar goed ik moet het toch proberen. gisteren was weer 3 weken dat ik gestopt heb met drinken.hele goede dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ik ben weer thuis, moet verder een rustig dagje vandaag worden. Eerst mijn plasma naar de bloedbank gebracht .. gratis ontspanning, verplicht 45 minuten op zo'n lekkere bank liggen met een boekje. (okee, ook een naald in je arm maar zelfs dat went) Daarna mezelf verwend bij de kringloop met een mooi vest en toen gezonde boodschappen voor de hele week gedaan. Veel vlees was in de aanbieding of afgeprijst en liggen nu te wachten in mijn schone vriezer!!
En nu ga ik heerlijk relaxen op mijn 4zitsbank.. eigenlijk wel komisch, ik woon alleen maar heb een 4zits.. kunnen de hond en de kat er ook op en kan ik lekker liggen.

en zo is deze dag alweer half voorbij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal,

ging dit forum oorspronkelijk niet over alcoholproblemen?
jullie zijn bijna niet te volgen!
ik wil wel, maar kan jullie niet bijhouden..
dat is me nog nooit overkomen..

het lijkt wel een erotisch forum...
billen bloot...
gevoeligheid...
is dit nu een goed of fout huwelijk tussen houtje en katrien???
tante til, wil je even bemiddelen tussen die twee
dan ga ik de kettingen smeren en de spaken spannen..
kunnen we eindelijk op weg richting piggelmee..

liefs kika

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn beste Kiek,
Ik weet niet hoe het gaat tussen Kat en Hout maar smeer die kettingen maar vast voor de zekerheid.
Zowel jij als ik hebben toch ook invloed op de gang van zaken hier?

Gaat het goed met je? Zo ja , vertel, vertel...!
Zo nee...,
ik voel dat het goed met je gaat.

Zo ook met Mathilde.
Ze is nu sterker, en na allerlei onderzoeken en uitslagen weet ze ; gezonder en inmiddels ook leuker volgens Mathilde zelf.
Kika, leuk je weer te spreken.
Liefs,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kika,

ik dacht vanochtend nog: jij hebt zo'n mooi aanbod gedaan een paar dagen geleden om als 'ervaren' alcohol de bazer de nieuwelingen te willen helpen bij hun vragen en problemen. Volgens mij is er aan jouw aanbod nog geen gehoor gegeven.

Misschien had iedereen het te druk, maar... daardoor heb je inderdaad tijd om een stukje te gaan peddelen. Weet je nog dat mijn trapper altijd los zat? Nou, die ga ik aandraaien, dan spring ik ook weer op de fiets op weg naar de keulse pot!! Ik kom met jullie mee.

PIGGEL. HERE WE COME!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje

Zo symbolisch had ik het niet gezien hoor! Ik geloof dat ook niet. Kijk, zoals de laatste week, daar kunnen we met zijn allen niet trots op zijn. Hoe het komt komt het maar trots ben ík in ieder geval niet. Maar... ik heb ook niet de neiging te denken dat het altijd koek en ei was hier. Ik ben het daar ook niet zo mee eens. We hebben zo vaak discussies gehad en ook minder leuke. Toen ik het las over 'vroeger' schoten me ook zo een paar akkefietjes te binnen uit het verleden waar ik óók niet trots op ben. Piggel schreef een keer: laten we op de bal ipv op de man spelen, dat was in een periode dat het ook niet zo jofel was. Toen ben ik ook een keer erg de fout in gegaan vond ik achteraf. Niet handig geweest op het forum. Dat was een probleem met Dreamer dat we samen achter de schermen hebben opgelost, sindsdien is juist Dreamer me dierbaar!

Maar inmiddels zijn er natuurlijk een stel mensen die al maanden zonder drank zit en het 'niet drinken' doel wat meer op de achtergrond willen schuiven. De enige reden om dat nog niet te doen is omdat het hier gezellig is. Maar als dát niet meer het geval is is afhaken denk ik sneller gebeurd dan als het wel gezellig is.

Maar er is geen 'bond van oud zuiplappen' ofzo, die en masse staakt en en masse wel komen of niet. Het is geen 'georganiseerde groep' die met elkáár afspraken maakt. Het zijn toch allemaal individuen waarvan de één nog wél graag op het forum wil komen en de ander misschien niet meer. En zo als je schrijft, zo werkt dat. Ik wou ook afbouwen na bijna 5 maanden niet drinken, maar als jullie nou 's avonds met zijn allen chocolademelk gaan drinken op het Marie Henrietteplein, ja, dan ga ik niet alleen thuis zitten met mijn cola light he!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi allemaal,
Ik hoop eerlijk gezegd niet dat Katrien gelijk gaat krijgen met haar opmerking dat de laatste ontwikkelingen op het forum het einde ervan zullen betekenen. Ik heb als nieuweling nog eens wat reacties op mijn eerste mailtjes nagelezen. Ook nu doen ze me nog goed.
Wel vind ik de laatste ontwikkelingen te betreuren en voel ook weinig behoeft me daarin te mengen.
Het is als 'groentje' moeilijk om mee te gaan in berichtjes over gele, groene truien met gouden randjes, keulse potten, kettingen smeren etc. Maar dat hoeft ook helemaal niet in mijn ogen. Ik vind het fijn om hier mijn hart te luchten, zijn zoals ik ben en zonder schaamte de dingen bij zijn naam te noemen. Er is tussen enkele mensen een band ontstaan en dat is heel erg begrijpelijk. Als ik voor mezelf spreek heb ik de meeste behoefte aan zoals Katrien het omschrijft : steun, drempels over, warmte, support en vooral het ervaren van de herkenbaarheid. Ook al weet je dat je niet de enige bent met allerlei problemen; het is fijn om te horen. Daar waar mogelijk zou ik dan ook hetzelfde aan anderen willen geven, vooral aan de nieuwkomers die nog volgen.
Wat mij betreft zouden 2 draden voldoende zijn: een voor alle alcohol gerelateerde onderwerpen en de dagdraad voor alles wat men maar wil vertellen aan elkaar; luchtig of ernstig, maakt niet uit
Voor alle oudgedienden die toch besluiten de pijp aan Maarten te geven: DANK JE WEL VOOR JULLIE STEUN EN ERVARING.
Tosca

Ik lees nu net nog het bericht van Pietjepuk. ik kan me heel goed voorstellen dat voor de mensen die al langer de alcohol achter zich hebben gelaten dat doel wat naar de achtergrond schuift en daarmee de gespreksonderwerpen.(ik wou dat ik al zover was) Ik heb daar geen moeite mee en het lijkt me zelfs gezond. Wat mij betreft:gewoon hier lekker mee doorgaan en als jullie willen de nieuwelingen een hart onder de riem steken. das nodig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is hier in het oosten van het land gelukkig wat kouder, dus ik heb nog geen terrasjesdrang ondervonden. Ik weet eigenlijk niet of ik daar last van zal krijgen. Vind je het teleurstellend, StMaarten, dat je toch weer zo'n trek hebt? Fijn dat je blijft trouwens.

Ik heb nu even helemaal niet meer het idee dat het forum teloor gaat. Dat gaat het trouwens nooit want er komen altijd wel weer mensen die elkaar hier vinden en lekker aan de slag gaan. Maar nu: ik ben al heel tevreden met het festijn van gisteren en op deze doordeweekse avonden is het vaak zo stil dus dat zegt niks.
Een hoop mensen zijn weer over de drempel gestapt dus de crisis is voorbij. Even weer zoeken naar de nieuwe toon en vorm, dat lijkt me logisch.

Enne...Tosca, ik loop hier pas vijf weken rond en als ik jou dan hoor dan voel ik me een ouwe rot in 't vak. Dus don't worry, over drie weken praat je net zo'n onzin als de rest hier. Over gele truien en zo. Op een gegeven moment worden dat soort onderwerpen ook een soort spookverhalen. Niemand heeft het nog meegemaakt en toch heeft iedereen het er over. Apengedrag, maar wel lekker saamhorig!

Vanavond weer de hele avond aan het schrijven geweest. Het gaat erg moeizaam en zo langzamerhand moet ik echt op gaan schieten. Duid het mij niet euvel als ik wat minder frequent bemoeizucht toon hier.

Ik ben niet weg!

Welterusten,

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee, het is een soort familie, gezin, ouders sterven, kinderen nemen het over, klein kinderen verzetten zich en verzinnen iets nieuws, een oudoom staat op en begint mee te praten. Hoe heerlijk. Generaties in 4 maanden. Nou, ik vind het wel leuk dat ik echt een oudje ben. Ik heb echt veel nagedacht over jullie allemaal en ik kan niks anders dan een grote dankbaarheid uitspreken over wat ik heb ervaren.

we, jullie, jij en ik gaan nog een poosje zo door.
we zijn een gemeenschap van mannen en vrouwen die proberen om alcohol de baas te blijven. Sec dat.
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O.k. ik gooi de handdoek in de ring.
Voelde me verwaarloosd, maar kan eigenlijk niet goed onder woorden brengen waarom en ik heb altijd geleerd: "als je ergens een klacht over hebt, kijk dan eerst wat je daar zelf aan kunt doen, voor je 'm bij een ander legt". En eerlijk gezegd heb ik niks te leggen.
Ja, zakdoekje en eerlijk zeggen!

Aangezien St. Maarten zo'n beetje van mijn "lichting" is voel ik me heel erg uitgenodigd om aan te haken en zijn voorbeeld te volgen en gewoon tot 26 november a.s. hier op het forum te blijven en samen 1 jaar droog te vieren. Als hij er tenminste in slaagt een terrasfobie te ontwikkelen!!! Hou vol hoor Sinte!!!

Dus de Keulsche Pot (dat is gewoon huize Piggelmee hoor jongens) staat weer voor iedereen open en ik ga vast de vlag uithangen en op de uitkijk staan. Iedereen is welkom! Houtje, kom jij dan ook weer meedoen???? PLS???? gaan we samen op mijn tandem!!!! ik heb 'm opgeknapt en de leren zadeltjes tot glimmens toe opgepoetst en toeclipjes op de trappers gezet voor extra accelleratie. Mag jij achterop met de megafoon!

met de groeten van Piggelmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

St Maarten, jij geeft precies aan waarom ik ook niet van plan ben om hier weg te gaan. Okee het gaat al 6 weken prima.. ik kan me zelfs niet meer voorstellen hoe moeilijk het was om de stap te zetten.. raar hoe snel je dat vergeet.. maar het jeukt bij mij ook wel in mijn achterhoofd.. koninginnedag, bevrijdingspop, de zwoele zomeravonden... al helemaal als ik zometeen openslaande deuren naar mijn balcon heb... zou ik ooit zonder zorgen een glaasje kunnen drinken? of heb ik gewoon levenslang? Vraagstukken die bij het forum horen, maar die inderdaad nu even op de achtergrond zijn.

Katrien, dit forum is niet zomaar opgeheven hoor.. zolang mensen drinken en willen stoppen zal dit forum bestaan........eeuwig dus!! maar waarschijnlijk wel steeds met andere "trekkers", er zullen altijd mensen vertrekken en weer bijkomen, zoals het eigenlijk in het leven ook altijd gaat.

Ik ben moe.. en heb trek.. in eten, in een borrel.. pfffff
morgen staat me een zware dag te wachten.. en eigenlijk de rest van de week ook... dus ik ga slapen..

trusten allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey piggelmee, warm de soep maar op we komen er aan hoor. We willen graag je jubileum mee maken samen met St. maarten.

En tapas als jij een eendagsvlieg moet zijn dan ben je wel een hele bijzondere vlieg hoor.

fijn dat ik weer een beetje vertrouwen in het forum krijg. Het komt vast wel goed. Tapas wat jij schrijft dat heb ik ook ik zie uit naar de zomer maar zie er ook tegen op. Gelukkig moet ik de helft van de feestdagen werken dus kan ik uberhaupt niet drinken maar die andere helft, ja in mijn gedachten was het vroeger vooral leuk met drank en nu is het anders? Maar is anders dan minder leuk?? Allemaal van die dingen die door mijn hoofdspoken hoor. Ook al drink ik al zolang niet meer het blijft moeilijk maar voor alles is een eerste keer dus ook mijn eerste zomer zonder drank. En voor jou ook en alle anderen die de strijd aan gaan of gingen. We redden het wel. We poetsen de fietsen op en gaan richting keulse pot. Wat jullie? Lekker de wind in ons haar, de zon op onze koppies en fietsen maar!! Wordt je meteen ook lekker slank van, hahahha

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...