Spring naar bijdragen

Even voorstellen


Nini

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

Ik ben Nini, ik ben 35 jaar. Ik heb een goede baan, een leuke vriend, een lieve familie.
De afgelopen jaren voel ik me alleen helemaal niet gelukkig! Ik denk dat ik een beetje achtervolgd word door een onverwerkt verleden. Daar komt bij dat ik echt teveel drink.
Deze nacht lag ik weer wakker omdat ik gisteravond teveel gedronken heb en met nu niet lekker voel Bovendien ben ik bang dat ik dingen heb gezegd of gedaan die ik niet meer weet.

Ik vind het belangrijk om er nu echt wat mee te doen.

Als ik alleen ben roep ik vaak stil om hulp! Ik voel me alleen in deze situatie. Mijn omgeving vind het vervelend dat ik drink, maar ze kunnen me niet helpen denk ik! Dat moet ik zelf doen.

Ik zou het heel fijn vinden als ik op deze site mensen vind met het zelfde probleem, die me kunnen steunen te stoppen met drinken!

Ik heb me nog niet ingeschreven voor de behandeling.

Groetjes, Nini

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Nini,

Ten eerste welkom.
Goed dat je wat aan je probleem wilt doen.
Erkenning dat je een probleem met drank hebt is er al.
En ja, alleen jij kunt dat veranderen, maar het is goed dat je daarbij hulp vraagt.

Misschien kun je dit bericht plaatsen in de wie-is-wie draad, daar stellen we ons voor en heb je kans dat je meer reacties krijgt.
Dagelijks wordt er een nieuwe dagdraad geopend, bij ditjes en datjes.
Daar zijn altijd wel wat mensen aanwezig, mocht je behoefte hebben om wat te kletsen, zowel serieus alsook gewoon kletspraat.

Nogmaals welkom en tot schrijfs...
Blondie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Beste Nini,

Ik herken mij ook in jou verhaal....van de week voelde ik mij ook erg eenzaam ondanks dat mijn vriend bij mij is. Zelf heb ik ook een goede baan en zit mijn verleden mij in de weg. Ook ik heb de neiging mijn gevoelens te dempen met alcohol. Maar die dag erna...vreselijk. Het is erg moeilijk om de knoop door te hakken. Ik heb het na vele malen toch maar weer eens gedaan om mijn nu via deze site in te schrijven. hopelijk doe jij dit ook en kan ik jou meehelpen en als steun zijn...en jij voor mij?"

Groetje Kanjer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Nini,
ik herken mij ook in jouw verhaal....heb me wel vaak gebeurt drinken, dingen zeggen die ik niet wilde , die ik niet meer weet, schaamte en veel ellende meer; maar ik kan je ook vertellen dat het is mogelijk de cirkel te doorbreken, ik heb het wel gedaan (met moeite natuurlijk) en dus je kan het ook.
Ik wens je veel succes.
Liefs,
Susana

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Nini en welkom:present:

Door het drinken verstop je voor even je gevoel en je problemen...Maar ze gaan niet weg, integendeel. De drank zorgt er zelfs voor dat je er een probleem bij krijgt:o
Goed dat je er iets aan wil gaan doen. Net als velen hier herken ik je verhaal...Iemand hier op het forum noemde het drinken ooit "geestelijk op vakantie gaan". Zelf ben ik langzaam aan van 1 glaasje, naar 2 en meer gegaan...Op een gegeven ogenblik dronk ik 1 fles wijn per avond, soms meer...Ik dronk voor de roes, niet voor de smaak van de wijn.
Nu ruim 2 maanden gestopt. Slaap weer heerlijk en voel me goed. Ik voel me sterk zelfs, al probeer ik ook alert te blijven...Het eerste glas is zo genomen.
Stoppen met drinken? Ik kan het iedereen aanbevelen!

Het heeft me erg geholpen om dagelijks even op het forum te komen, het houd me bij de "les"
Je vindt ons bij de "Ditjes en datje", onze virtuele huiskamer. Je vindt er altijd wel een luisterend oor.

Succes!:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Nini,
Samen staan we sterk hier op dit forum. Voor mij was het ook heel fijn om te lezen dat ik zeker niet de enige ben en dat er altijd een luisterend oor is. Ik sta nu 10 dagen droog en ben daar trots op. Wil dit heel graag volhouden en hoop vor jou dat je dit ook gaat lukken.
Heel veel sterkte en succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...