Spring naar bijdragen

donderdag 13 april


Satja

Aanbevolen berichten

Tsonge, wat een veranderingen hier!

Houtje, ik vind je ijzersterk omdat je niet gedronken hebt. Onverwachts een geliefde kwijtraken is zo ongeveer de beste reden die ik bedenken kan om direct te gaan gieten. Petje af!

PP, ik zal nu wel te laat zijn om je in het openbaar nog een dijk van een reis toe te wensen. Ga je ons wat laten horen als buitenlandse correspondent?

Verder kan ik zo gauw niet onthouden wat iedereen ingebracht heeft vandaag (gisteren bedoel ik). Lange dag gehad en nu lekker naar bed.

Morgen hopelijk tijd om wat meer bijdrage te leveren aan ons fantastische forumplein met allemaal nieuwe straten er omheen.

Welterusten, en allemaal alvast een heerlijke donderdag toegewenst!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Satja,

Voor nieuwe dag en goede wensen.

Tja, ik heb vanmorgen braaf mijn om-de-dagse-halve-Refusalletje ingenomen. Je schijnt er "door heen te kunnen drinken" maar dat risico neem ik niet. In plaats van drank heb ik me bezondigd aan een mult-maxi-reep chocolade (sinds ik niet meer drink vreet ik veels te veel chocola) onder het motto: ik kan nu wel dichtgroeien mij houdt toch niemand meer koesterend vast.
Is niet meelijwekkend bedoeld maar ik heb al niet zo'n geweldig zelfbeeld en dat wat er van over was is vandaag aardig naar de Filistijnen geholpen.

Tjonge tjonge dat je zó voor de bijl kunt gaan voor iemand (als hij NU voor de deur zou staan zou ik hem naar binnen sleuren hoor en alle excuses van de wereld accepteren, oeps begin ik weer te janken).....
en dan zó afgedankt kan worden.

Hij wil wel nog met me "praten" omdat ik zo goed thuis ben in de wereld van de echtscheidingen, mag ik wel nog adviezen geven........nou ja ik zal je verrassen ZO GEK ben ik nou ook weer niet. Ik heb me de afgelopen maanden uit de naad gelopen...... voor je kat zijn je-weet-veel.

Houtje is toch ook een lichtgelovig knurftje !!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje is geen lichtgelovig knurftje, Houtje is een mens van vlees en bloed met gevoel in haar donder!! en kwetsbaarheid.. en als je kwetsbaar bent kun je helaas ook pijn verwachten!! sterkte met die domme domme BPM (Want die weet gewoon niet wat hij laat gaan, de sufferd).. nu is de BPM even een knurft en niet jij!!

Ook vandaag ben ik er niet veel.. net als gisteren, en eigenlijk is het allemaal te druk op dit moment, ik ben volgens mij vanmorgen nog moeier opgestaan dan ik er gisteravond in ging.. en moet oppassen vandaag voor ongeduld en prikkelbaarheid en zevenmijlslaarsen!

Iedereen veel sterkte vandaag!! vanavond ben ik er weer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat leuk Satja

dat je naar me vraagt, nou eerder dan verwacht al ben ik weer van de partij

zit hier in 35 graden de postbank enz te blokkeren want na een uur was ik mijn portemonnaie al kwijt.

Het blokkeren is gelukt en ik mag verder niet meer zeuren van mijn man maar zeuren is wel mijn specialiteit.

Nou ja, er zijn ergere dingen

hoop dat het bij jullie ook goed gaat

voor wie het goed gaat: fijn
voor wie het minder gaat: sterkte, ik leef mee!

groetjes van uw buitenlandse correspondent

Houtje als de BPM nog te veel bezig is met zijn vorige relatie en zich niet volledig kan geven vind ik het ook wel weer eerlijk van hem. ZOnder je hoop te willen geven: wie weet als dat een beetje achter de rug is dat hij weer een nieuwe relatie aankan? Kunnen jullie geen vriendjes blijven in de tussentijd?? Hij zal je vis in bladerdeeg toch wel in ieder geval missen??? sterkte he, die mannen toch altijd.... !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Pietje, wat leuk, je bent nog vaker hier dan ik en je zit toch wel een stukkie verder weg.
Komt het wel goed met je zonder geld en passen en zo? Of is Pieter de geldschieter als jullie op reis zijn? Wel lullig altijd, dat gedoe met aangiftes en zo.
Gauw gaan genieten hoor!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mea Culpa, ik had een verkeerde datum boven deze draad gezet en dan gaat iedereen op de oude dagdraad verder zitten schrijven. Ach ja, als er niks ergers is. Dat moet je gewoon even doorbreken dus bij dezen.

Medea, goed van je dat je weer gestopt bent! Ik miste je al en zag af en toe een enkel berichtje langskomen waar ik van moest fronsen dus ik dacht al dat er iets mis was. Fijn dat je vertelt waar je uitgehangen hebt. En nu gewoon weer lekker volhouden hè? Ik vind het echt fantastisch dat je na anderhalve week aan de noodrem trekt.
Ik heb afgelopen weekend voor Tactus mijn doel gesteld en heb gewoon zitten janken omdat ik wist dat ik in moest vullen dat ik voorgoed zou stoppen maar dat vond ik zó moeilijk! Dat zegt genoeg... alcohol en ik worden dus ook nooit maatjes, dat kan ik al wel voorspellen.
Nu heb ik ervaren wat anderen al eerder zeiden: 't is net alsof je een geliefde verliest.

Eus???? Waar hang jij in hemelsnaam uit??? Ik vind het niks voor jou om zomaar weg te blijven. Laat wat van je horen!

Ik ga nog een keer wat schrijven over de diepere oorzaken van drankgebruik want daar ben ik het afgelopen weekend keihard tegen aangelopen. Door alle gedoe hier op het forum paste dat serieuze onderwerp niet zo. En nu ben ik te moe.

Het paasweekeinde ben ik lekker een paar dagen weg, dus dan zullen jullie me niet zien hier. Misschien tot vanavond later.

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik wil in de "ditjes en datjes" even stil staan bij deze donderdag. Dat 2000 jaar geleden ergens in een tuin een Christen werd opgepakt omdat hij uitdroeg wat hij geloofde. Ze waren met elkaar, 13 mannen en "vierde" hun laatste avond samen. 11 wisten dat nog niet, 2 van hun wel. Moeilijk moment zal dat zijn geweest. Afscheid nemen, bang zijn, wat gaat er komen? Wat levert het op? Doe ik het zo wel goed? Heeft dit echt zin? En dan??

Moet je voorstellen, op zo'n mooie lente avond, 13 vrienden die eten en drinken met elkaar en 1 zegt: morgen is het over, 1 van jullie zal me verraden en 1 zal me ontkennen. Maar ik zal wel gaan. Een soort gelatenheid, omdat iemand hem geroepen heeft.

Ik weet niet of het echt zo is gegaan. Maar het raakt me wel heel erg. De meest ontroenende film blijf voor mij Jesus Christ super star, waarom?? Het verhaal, de intentie, zoals het verbeeld is?

Maar ik geloof wel in opstanding. Misschien niet van een Christus, wel van een mens dat elke keer weer een keus kan maken. Elke keer weer besluiten een weg te volgen die hem of haar beter past. En of dat met of zonder alcohol is... Maar zelfs met die alcohol kan je een andere weg kiezen, meer gereguleerd, besluiten dat je een ander geen pijn meer zal doen, niet meer zal kwetsen. En zonder is natuurlijk mooi, zuiver. Maar het is niet allen gegeven zo een zuiver leven te hebben.
Maar we kunnen wel "mooi" zijn voor elkaar. Paasbest zo als dat heet. Trek je mooiste kleertjes aan en doe wat leuks voor een ander.

Mijn meditatieve momentjes leveren mij in ieder geval wat op, ik ben zo blij met jullie! En ik wil op m'n Paasbest zijn. En ik wil iets leuks doen voor een ander. Zomaar iets betekenen zonder dank je wel of schuld.

warme omhelzing van Emma
(voor die die het nodig hebben in deze "kille" dagen voor Pasen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi houdje ik vind het zo vervelend voor jouw.het is niet eerlijk he ?ik weet hoe vervelend is om iemand te verliezen .en vooral op deze tijd dat je juist probeerd om te stopen.hou je taai meid het komt wel goed.jij denkt dat ik het makkelijk te zeggen heb maar ik weet alles van heelveel strekte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mooi Emma, er is een prediker aan jou verloren gegaan! Of nee, eigenlijk niet want je doet het gewoon.

Ik heb op mijn eigen manier ook even iets betekend voor anderen, tenminste dat hoop ik. Ik heb in de rubriek 'werking forum' en welkomstberichtje gezet voor de nieuwe lezers en schrijvers.
Het is een voorzet, dus willen jullie er alsjeblieft op reageren? Lees het maar met de ogen van een nieuwkomer, komt het dan goed over?

I'll wait and see...

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Katarina,
Ik ben niet zo van de dankje wellen. ik wil best iets meegeven aan een ander, en als een ander het dan past... helemaal prachtig. Maar soms ik een "dank je" wel op z'n plaats. Dat iemand het waardeert. Ik heb even moeten zoeken naar woorden, twijfels of ik dat wel durfde te delen, kom ik niet te fanatiek over? Kwets ik niet een ander die het geheel niet voelt... etc. etc.
En dan is het toch heel fijn dat iemand het waardeert

Ben blij, ik ga vanavond in stilte slapen, morgen en overmorgen ook, maar ik weet.... ik weet dat het zoveel gebracht heeft.

Ik blijf maar even stil, een merel, kennen jullie dat avond liedje? Ik blijf maar even stil tot Paasochtend. Heb ik even nodig.
liefs Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo mijn tot in de puntjes georganiseerde drankgenoten ik ben weer terug uit den verre, terug van daar waar het leven anders is dan hier, daar waar het zoveel mooier is, daar waar de mannen zoveel mooier zijn dan bij ons, en de vrouwen (helaas) ook, en daar waar de taal mooier is, en het weer. Uit Italie dus. Daar waar de cultuur mooi is. En het eten beter, veel beter, heel veel beter. Maar daar waar wij niet zouden kunnen leven. Daar waar de jeugd geen kans heeft. En de moeder niet. En de armen niet. En het zuiden niet. De vrouwend dus niet. En daar waar ook niet wordt gedronken. Er wordt alleen gebeld en gebrommerd. Er wordt alleen naar zichzelf gekeken. En dat kijken doen ze wel in een sfeer die ons buitengewoon aantrekkelijk voorkomt. Kom maar eens op een plein van een historische stad als Sienna. Alles klopt, mijn best drankvriendinnen, werelijk alles. Vooral de mannen met hun half afgeschoren baarden. Ik heb de afgelopen dagen in Florence natuurlijk alleen maar wat heen en weer gejakkerd, ik immers maar een dom blond factorum, maar wel met een naast me zittende Italiaanse macho krullenbaas die voortdurend avances maakte. Dus ik weet er alles van. Niet vergeefs dus. Maar is dat wel zo allemaal ideaal. Ik ben dus bang van niet. Behalve dat ik natuurlij weer stef van de schuldgevoelens en ik natuurlijk mijn leven totaal niet onder controle heb is er daar in Italië een afgrijselijke demper die we hierarchie noemen: de hierrachie van de ouderdom, de hierarchie van de politiek, de hierarchie van de oneerlijkheid, de macho-hierarchiem de aanraak hierarchie, die van mode, het geld, de maffia en ga maar door. Tja. Ach, het is ook nog te vroeg voor een weekoverzicht. Vergeet het bovenstaande, ik kom met een beter weekoverzicht als de tijd rijp is voor een beter weekoverzicht. is dit eigenlijk wel wat met een weekoverzicht wordt bedoeld?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Cheryl, ze hebben ook wel humor hè, daar in Italië?
Je schrijft humoristisch. In je eerdere berichten kon ik je niet zo volgen omdat er altijd heel veel boodschap in zat, maar nu is het anders.

Ik denk dat het best goed met je gaat, klopt dat?

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn weekoverzicht is als volgt: ik ben in Itakkenland geweest, mijn geboortegrond en het land van mijn jeugd en van mijn intense liefdes. Maar ik moest me in Itakkenland natuurlijk te pletter sjouwen want ik ben, behalve een ertusseninmeisje een laathaarhetmaardoenmeisje, terwijl - onderwijl = ik, als "ding", willig aan de haak ben geslagen, en daar denk ik nu voorturend aan terug, want ik ben een ikdenkervoortdurendaanterugmeisje. En ik ga morgen weer volop aan de gang. Nou, dit was toch een beter weekoverzicht. Stilletjes denk ik dat een weekoverzicht niet over mij moet gaan maar over wat er op het forum is gebeurd. Nou, het weekoverzicht is dan als volgt: Alles is weer goed, vergeten en vergeven, en tactus heeft alles veranderd. En je moet het maar weer allemaal zien te begrijpen. En iedereen is smoorverliefd op iedereen op dit forum, behalve ik, want ik heb een scharrel in Itakkenland, maar wie het gelooft?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, satja, met mij gaat het nooit goed tenzij ik over de oren ben. Dat ben ik nu niet, maar wel effe geweest. Ik denk nu dat mijn leven bestaat uit hoofdpijn of uit smoor (nu dus), en smoor ben ik dus erg, en de rest is al dat werk waar ze mij altijd voor moeten hebben. Smoor en sloof dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Cheryl, ik geloof ook meteen dat het niet goed met je gaat want die laatste twee berichtjes snap ik weer niet. Te vroeg gejuicht dus.
Het levert wel een onnavolgbaar weekverslag op moet ik zeggen.
Maar wat wou je nou vertellen, ben je verliefd geworden in Italië? En is het niks geworden? Is dat het?

Jammer voor jou, ben je erg teleurgesteld?

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smoor is wat ik ben, wat ik heel erg ben. Wat ik was dus, want ik ben het niet meer: smoorverliefd om zo'n Italiaan, zo'n grijze, zo eentje met alles er op en eraan, de das goed, armanipak en armanischoenen, iets waarvan je ministeriable denkt in deze chaos of iets wat daar in de buurt komt en dan, slechts, ja hoor, het is mijn chauffeur. Echt Satja, alles erop en eraan. Prodi-man, professore (dan zijn ze allemaal, maar toch). En wat wil ik, hyperactief ding? Ik maak altijd alles kapot. Ik was het natuurlijk weer nergens mee eens. Ik wil alleen dat ze ik zeggen. Ik snap het allemaal nooit zo goed. Zelfs al was de amoreusiteit bijzonder geslaagd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'allo 'allo

Hier nuchter Nederland uit nuchter fietsdorp Houten.

Mag ik even informeren wíe er precies zich allemaal geërgerd hebben aan mijn berichtgeving over "uit de bocht vliegen, banden oppompen, even uit de wind blijven ect" het was een reactie aan Medea en in mijn privé box vind ik een reactie dat dat fietsverhaal maar beter op een apart draadje moet en dat het gedoe over de "oudjes" niet meer passend is.

Persoonlijk vind ik de metafoor met fietsen, uit de bocht vliegen, of in het ravijn, fiets weer oprapen, en verdergaan een hele mooie metafoor.

Moet dat fietsverhaal van ons "oudjes" naar een apart draadje? Dan maakt ik dan.

Verder bied ik iedereen alsnog mijn excuses aan over mijn gemopper van vorige week. Sorry !!!!! Ik had dat moeten doen maar heb het niet gedaan. En diegenen die mij geholpen hebben op enige manier dan ook wil ik heel, heel erg bedanken.

Welterusten !

En ja Emma, ik dacht ik ga niet zeuren over Witte Donderdag, ben blij dat ik het niet gedaan heb, zo mooi als jij had ik het niet gekund. Mmmmm is lekenpastoraat op humanischtische grondslag iets voor je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,
Piggelmee is te bekaf om uitgebreid op alle verhalen in te gaan en zij gaat morgen voor 10 dagen ook al naar een ander land!
Dus wordt 't weer niks met regelmatig schrijven.
Sorry daarvoor, maar ik probeer 't wel en als het niet lukt schrijf ik me bij thuiskomst wel weer suf hoor.
Iedereen veel succes, geluk, wijsheid en zelfvertrouwen!
Houtje, maak maar lekker een eigen fietsdraad hoor, voor "ons oudjes"!!!

liefs van Piggelmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alsjeblieft zeg, ik ben mordicus TEGEN een aparte fietsrubriek.

We gaan nu toch niet zeuren en mieren over of iets wel in een draad mag hoop ik? De boel is goed georganiseerd maar dat is niet onze hoogste doelstelling! Laat het nou gewoon eerst eens een poosje groeien en bloeien hier.

Fietsen, samen fietsen, een fietstocht maken, er af vallen, weer opkrabbelen, dat heet BEELDSPRAAK mensen. Dat is een manier om te beschrijven wat je bezighoudt. Een aantrekkelijke manier ook nog. Want dat brengt glimlach en schaterlach. Mooi toch?

Houtje, ik krijg het idee dat jij wel vaak het mikpunt bent. Hoe het komt snap ik niet en ik zal er tegen blijven ageren tot mijn laatste snik hier op het forum.

Zo, nu lekker in mijn zachte bedje. Jij ook Houtje? (in het jouwe dan hehe)

Welterusten,

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, wie zijn nek uitsteekt, en dat doe je regelmatig, steekt schijnbaar te hoog boven het koren uit..
Ik vind het jammer dat ze jou steeds moeten hebben. Schijnbaar is dat te bedreigend ofzo.. ik weet het ook niet. Maar blijf lekker jezelf en je excuses zijn voor mij niet eens nodig.. iedereen heeft zo zijn mindere dagen af en toe. Ik vind je verhalen altijd weer erg leuk en zou het vreselijk vinden als je hier niet meer zou willen komen.

Ik fiets even in de achterhoede vandaag.... donderdag... en ik kon het even niet laten, deze week was TE druk en TE veel en ik ben even van mijn fiets afgevallen.. positief is wel dat ik afgepast in huis gehaald heb en nu niet naar de snackbar ren voor meer.. mijn eerste uitglijder met grind in mijn knieen. dus dat wordt peuteren morgen.

Het flesje heeft een paar uur voor me gestaan.. doe het niet.. doe het niet.. schrijf op het forum, zoek hulp... en toen dacht ik, jaja, waarom ik niet en de rest van de wereld wel.. dit is toch mijn leven en nooit meer drinken, waarom?.. en daar ging ik.. okee, daar moet ik mee aan de slag dus!

In ieder geval word ik er niet blij en gelukkig van dus des te meer reden om het hier bij te laten
slapen nu.. ik ben bekaf en kapot!! Ik heb geen zin om boos op mezelf te worden, het was dit (het 20 cl flesje) of naar het huis van mijn ouders gaan (die zijn op vakantie en dan verblijf ik daar vaak, want zij hebben een tuin) en mezelf volgieten met hun immense drankvoorraad.... en dan heb ik toch een goede keuze gemaakt.. de minst slechte van 2 slechte...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...