Spring naar bijdragen

vrijdag, bevrijdingsdag in vele opzichten..


Lee

Aanbevolen berichten

Goh, zal ik dan eens de dagdraad openen?
Het wordt een mooie zonnige dag, het is bevrijdingsdag!
Laten we dat goed tot ons laten doordringen!
En misschien is het ook een persoonlijke bevrijdingsdag van de alcohol!
Ik ga vandaag niets drinken. Vrijheid is zo belangrijk, in alle opzichten.

Geniet ervan!
groetjes,
medea

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heeeeeeerlijk een leven zonder drank, op 05-07-2006 hoop ik het drie jaar volgehouden te heben, moet lukken, ik heb ook wel eens 7 jaar drooggestaan..........................door mishandeling weer begonnen, en nu, dan maar 'ongezellig', als ik me maar happy voel met mijn cola en koffie;-))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo,

de ' nieuwe lichting' hier heeft wel een paar ervaren stoppers meegebracht zeg. Rudy en nu Yvonne. Fijn hoor.
Iedereen fijne zomerse dag, en Hermiena, wat je ook gaat doen, veel plezier en Emma, sterkte en iedereen: dat het jullie maar mag brengen wat je wenst. Medea, primeurtje geloof ik he, dat je een dagdraadje hebt geopend. Hoop dat je het vandaag wat minder moeilijk zult hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja vrijheid blijft bijzonder. Wel een mooie gedachte om ook eens stil te staan bij onze eigen "bevrijdingen".
Met mij gaat het niet goed met de drank. Teveel spannning waar ik dan toch nog niet mee om kan gaan. Blijf er alleen inhangen, neem nog maar es een slokje wijn. Gatver! Vaak lukt het me wel om me aan m'n doelstelling te houden maar de laatste week....

Ik vind Tapas dan zo knap dat ondanks alle spanning zij wel een manier vind om het aan te pakken zonder drank.
En wat Rudy ook zegt 'delen is helen'. En het idiote is dat er best wel mensen om me heen zijn die me willen trootsten maar dan weet ik weer niet hoe ik daar mee om moet gaan. Ik ben van de troost, niet om getroost te worden.

Maar goed, vandaag gaan we weer voor droog. Soms krijg ik medelij met mezelf. Klinkt raar maar ik ben "voorbij" de boosheid en het schuldgevoel. Nu vind ik mezelf een zielig hoopje mens. En als ik iets verschrikkelijk vind is het dat wel. En dan spreek ik mezelf maar weer toe, zo van Emma, kom op mens, maak er dan wat van!

Worstelingen jongens, worsteling. Maar waarschijnlijk wel herkenbaar voor jullie toch?

Misschien ook maar eens aan de Refusal. Maar ik vind het zo erg om dit met m'n huisarts te bespreken. En je schijnt het wel via internet te kunnen krijgen maar ik weet dan niet wat het doet in combinatie met m'n andere medicijnen.

Nou dit was even m'n rondje zeuren. Ik pak mezelf weer bij de kladden en we gaan er weer voor.
tot horens,
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emma,

je hebt nu vast geen zin in 'wijze' raad. Je hebt gewoon even een ... bui (als ik hier een woord invul komt dit mailtje gecensureerd terug).

Wijze raad heb ik genoeg voor je hoor, over hoe aardig de dokter kan reageren en hoe dat het toch wel makkelijker is te kiezen voor even helemaal 0 omdat je dan niet iedere dag een keuze hoeft te maken. Maar, ik doe het niet (of deed ik het nou toch wel)

Ik wens je vandaag veel sterkte, ga lekker buiten wandelen, probeer de lucht op te snuiven en te genieten van de natuur, spreek met een vriendin af ofzo, probeer uit die spiraal te raken!

Of, besef dat je het gewoon moeilijk heb op het moment en wacht tot het weer beter gaat.

Ik weet het niet Emma, maar ik wens je een goede dag en leef met je mee

Rvanth, je moet even bij je prive berichtjes kijken, linksboven, heb ik wat voor je geschreven
groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Môhe allemaal,

Ik hoop dat het een fijne bevrijdingsdag wordt voor iedereen. Ik ga lekker luieren en dan tegen het eind van de middag de barbecue maar eens inwijden voor de nieuwe zomer. Lekker makkelijk, lekker lui, lekker zonnetje, lekker vrij.

Lieve Emma, volgens mij ben jij uitermate gemotiveerd om te stoppen met alcohol. Je weet precies waar het allemaal over gaat. Dus gá gewoon naar die huisarts. Vertel hem dat je al bijna niet meer drinkt maar dat je het soms moeilijk hebt en dan weer trek krijgt. Dat is toch niet zo raar en dan is een ondersteunend middel als Refusal toch een hele goede oplossing? Je huisarts zal je alleen maar bewonderen omdat je al zo ver gekomen bent.

Voor iedereen die zichzelf gaat blootstellen aan drinkende mensen op terrasjes en festivals:
Zij zijn van zichzelf en jij bent van jezelf. Je hebt je eigen leven, je eigen gedachten, je eigen besluiten. Je bent vrij om te doen wat jij zelf wilt.

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zal me even netjes voorstellen, ik ben dus yvonne, woon in den haag, heb een kl*tejeugd gehad, zoals de meeste alco`s onder ons, (of ex-alco), en mensen van de site, vecht er voor, het leven is zo mooi, ook of juist zonder drank, door vele mishandelingen, incest en de hele mikmak, ben ik ook gaan zuipen, en niet zo weinig ook, en idd, iedere dag dat je niet drinkt is er èèn, hoewel ik er op dit moment niet naar taal gelukkig.
4 en half jaar geleden heb ik mijn dochter TIJDELIJK in een pleeggezin laten plaatsen, omdat ik mishandeld werd, en ik wilde haar beschermen, nu zit ze nog bij die lui, en daar doe ik het voor, maar ook voor mezelf, dat ik niet alleen naar buiten ga om drank te halen, maar ook gewoon ff eruit.
ik ben gestopt met drinken op eigen houtje, zonder medicatie, alleen wat valium voor de eerste twee dagen.

refusal is een hele goede stok achter de deur, maar watch out, drink er absoluuut niet doorheen, kan je je leven kosten.
en iedere huisarts of alcoholkliniek kan het je voorschrijven, dus denk je echt dat je het nodig hebt, gewoon doen!!

hieronder een gedicht dat ik in 1992 heb geschreven toen ik in een afkickcentrum zat...



................HET MASKER VAN DE LACH.........................

soms zijn er van die dagen dat je
`t even niet meer ziet zitten,
dan zet je je masker op
zodat niemand merkt dat er wat is
je lacht, je praat, terwijl van binnen
een allesverterend verdriet is
daarom dat masker van de lach
ze zeggen dan, hè, daar is die leuke meid weer
terwijl mijn hart huilt
maar dat niet durft toe te geven
waarom zou ik ook
ik kan het toch zo goed alleen
daarom dat masker van de lach
sterk zijn, groot zijn, alles aankunnen
maar eens, dan houd het op
dan kan je niet meer
tot op het laatste moment heb ik het geprobeerd
dat masker van de lach
nu ben ik gewoon yvonne
een meid met problemen
hier kan ik dat tonen, hier mag
en kan ik huilen, thuis niet
dan moet ik sterk zijn, maar nu hoef ik m niet,
dat masker van de lach
die zet ik op zodra ik thuis ben...............................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi rvanth,

ik heb het juist omgekeerd nu, 'vroeger 'kon ik er wel tegen om veel mensen te zien of te spreken, nu word dat minder, ik sluit me meer op, en dat komt niet doordat ik drank wil, er staan zelfs twee biertjes in de koelkast, vanaf 28-12, nog een maand zijn ze over datum;-)), maar ik wil gewoon ff de rust vinden die ik nodig heb en alles een plekje proberen te geven, een moeder die ik nooit gekend heb, die ik eindelijk in januari 2005 gevonden had, maar die de maand daarvoor is overleden, mijn vader is in ,86 vermoord, mijn ex die mijn zoon bij me vandaan houd, en dan mijn dochter natuurlijk, waar ik voor aan het knokken ben, maar als je dan ieder jaar te horen krijgt dat het nog wel een paar jaar kan duren eer ze teruggeplaats kan worden, zakt de moed wel eens heel diep in de schoenen, maar dat maakt een mens weer sterk;-)

als ik nu opsta ben ik niet lamlendig, tenminste niet door de drank, maar heb je weer meer zin in het leven, en je doet weer alles, in hoeverre dat mogelijk is, want ik geloof echt dat alle 'kwaaltjes'die men altijd verzopen heeft, later naar boven komen, en dan ga je van dokter naar ziekenhuis, maar nogmaals, ZONDER drank, ik zou geen kersenbonbon meer nemen, jakkie, zelfs als ik naast iemand zit die gedronken heeft vind ik het stinken en denk ik bij mezelf, "goh, zo ben ik ook geweest", of als je iemand in de supermarkt een tray bier ziet kopen en je ziet het aan die persoon, ja dan ga je wel ff denken, en nee, voor mij niet meer, maar zoals iedere alco of ex alco, zeg nooit nooit en probeer ik er toch wat van te maken zonder die drank, want het maakt alles kapot............................................

greetsssssssss
yvonne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieve schatten

IK HAD GEEN INTERNET OP DE CAMPING EN IK MISTE JULLIE ZOOOOOOOOOOOO

Ik ben weer op het honk ik heb gauw nova gekeken via internet Tapas je bent een HELD!!!!!!!

Ik vond het best moeilijk weer een nieuwe situatie, al die mensen met een wijntje voor hun tent....... brrrr.

Gauw de was aan en boodschappen doen...... barbekwoewen denk ik logeétje is nog hier hele dag de slappe lach gehad, erg leuk.

Ben zooooooooooooooooo blij dat ik thuis ben

Zag dat hermien ook door de gehaktmolen moet (van de WAO) dus voor de duidelijkheid

Zat zijn er veel nieuwen........ we worden nu echt de seniors Pietje

O ja dames en heren........ kurkje droog hè (grapje)

Tot vanavond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yvonne en Rudy, het is zo herkenbaar wat jullie schrijven, als je niet met je emoties kunt omgaan is drinken een prachtig hulpmiddel.. maar zo leer je er nooit mee omgaan... en krijgt het geen plek

Emma. misschien heb ik het voordeel van borderline zijn (?) dat is zwart wit.. drinken of niet... Ik heb daarbij ook een enorme wilskracht, restje overlevingsmechanisme van vroeger, waardoor het ook lukt.. 2 jaar geleden lukte het me niet en was ik er nog niet aan toe... ook ik raad je aan om naar je huisarts te gaan, die vind jou niet gek of raar, die vind je alleen maar heel erg moedig, zeker omdat je er wat aan wilt doen!! Wat is dat toch voor raars dat we zo bang zijn om het onze huisartsen te vertellen terwijl dat juist een plek is waar je heel veel hulp van kan krijgen, zonder lange wachtlijsten enzo.. gewoon een gesprekje, pillen mee, terugkomen en vertellen hoe het gaat.. dat kan zo'n enorme steun zijn!!

Zo te lezen ben jij ook zo'n " ik doe het zelf wel typje" (ik ook hoor) maar soms moet je die koppigheid laten varen.. hulp krijgen is ook leuk (en dan mag een ander ook eens "helpen" hihi)

Houtje welkom terug! knap hoor, zo voor je tentje alleen met kids en zonder drank!! hele overwinning!!

Ik kom nu net terug van een toch wel ultieme uitdaging.. ben naar bevrijdingspop geweest, zon, druk, mooi weer, en heel veel heel veel drank.. en heb keurig water gedronken, terwijl het gezelschap waarmee ik was wel dronk.. en dat beviel prima, ik ben nu nog steeds fit.. rozig van de zon en dat was alle voorgaande jaren wel anders.. dan was ik me toch dronken...

Ramses Shaffy gezien en dat was gaaaaaf.. hij stond zelf ook zo te genieten (met zijn glaasje wijn) en het publiek ook, dus de warmte gierde over het hele park.. heel bijzonder..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tapas, bij mij is ook ooit het stempel borderliner gegeven, tot twee jaar geleden ik zelf een onafhankelijke tst liet doen door ee nandere psych. die gaf me zwart op wit dat ik totaal geen persoonlijkheidsstoornissen had, dus niet iedere psych is goed denk ik dan maar, niet dat ik daar mijn kind terugheb, daar moet ik die drank voor laten staan, vandaar dat ik nu met een bakkie koffie zit;-))))))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo jongens

Wat een leesvoer en wat een leuke nieuwe mensen allemaal. Ik ga noooooooooooooit meer naar een plek zonder internet, vreeeeeeeeeeselijk.

Maar goed, ik vond het best wel (weer) moeilijk een nieuwe situatie, alleen, alleen inpakken, alleen rijden, alleen tent opzetten (in de regen maandag: geef mij maar een ww dacht ik echt haha) dinsdag - woe - donderdag heerlijk gehad. Vandaag weer naar huis, net heerlijk gegeten met kids BBQ en ik ben zooooo blij dat ik niet gedronken heb.

Hè weer een overwinning. Heb de Cactussen een bemoedigende mail gestuurd over hun uitzending bij Nova en nu Tapas even een veer in haar r**t steken !!!

En zometeen weer aan de thee. Heerlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal

Hai Houtje fijn dat je er weer bent, er is een hoop gebeurt zoals je al lezen kan.

Zoveel nieuwe gezichten er bij op het forum welkom hoor iedereen, ik zit niet zo in mijn schrijf stoel
vanavond ik ben helemaal gesloopt, en moet nog een hoop doen.

Maar wel even laten weten dat ik er ben natuurlijk en de groetjes hoor iedereen .

PP je hebt het ar maar druk mee he al dat geschrijf naar de nieuwe. ha

En Tosca en medea jullie worden dikke vriendinen zo he, dus het is geen eenzaam gevecht, maar een
persoonlijk gevecht.

wel groetjes

Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En weet je wat ik nou zo'n mooie gedachte vind?

Toen ik stopte begon ik de dagen te tellen. Drie dagen, zes dagen, een week, tien dagen...
Daarna werden het weken. Twee weken, bijna vier weken, ruim zes weken...
En morgen kan ik voor het eerst in maanden rekenen. Twee maanden!
Het duurt wat langer eer het jaren worden. Hoewel, over drie maanden zeg ik: bijna een half jaar!

Wie had ooit gedacht dat ik zo ver zou komen. Als je net gestopt bent, beschouw dit dan als een hart onder de riem. Echt, voor je het weet ben je ook zo ver!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
yvonne1958

tapas, bij mij is ook ooit het stempel borderliner gegeven, tot twee jaar geleden ik zelf een onafhankelijke tst liet doen door ee nandere psych. die gaf me zwart op wit dat ik totaal geen persoonlijkheidsstoornissen had, dus niet iedere psych is goed denk ik dan maar, niet dat ik daar mijn kind terugheb, daar moet ik die drank voor laten staan, vandaar dat ik nu met een bakkie koffie zit;-))))))




Bij mij was het andersom, na jaren getherapeuter en geen diagnose en geen vooruitgang kwamen ze erachter dat ik persoonlijkheidsstoornissen had en borderline.. dat was juist weer een verademing, eindelijk kon ik toen een behandeling gaan doen die daarbij past en die me enorm geholpen heeft.

Wat naar voor je dat je je kind niet bij je hebt.. lijkt me erg moeilijk!! en is idd wel een heel goeie reden om de drank te laten staan!! hou vol!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tjonge jonge,

wat een hoop goede berichten weer. Satja en Tapas gaan als een dolle, Houtje goed gegaan deze week, helemaal zonder ons lukt het haar dus ook!
Hoop dat het Emma en Hermiena ook weer wat makkelijker afgaat.
En Helder: je schrijft: PP maar schrijven naar de nieuwen, ja, Helder, ik hoop dat Houtje, Mathilde, Hermiena, Fleur, Satja, Tapas, Emma, Piggel en áááálle anderen weer snel hun post innemen zodat ik weer achterover kan gaan zitten. Tosca, jij hebt je toch ook het apelazerus zitten lezen de afgelopen dagen? En Medea ook! We hebben weer hard steun nodig hoor! (nou noem ik namen en ben me bewust dat ik niet iedereen heb genoemd, niet boos worden hoor!)

Zoveel harstikke leuke 'nieuwe' forumvrienden moeten toch een warm welkom krijgen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We kunnen wel ploegendienst gaan draaien met deze drukte...:D

Good night folks, ik denk dat het nog gezellig wordt hier, maar morgen krijg ik allerlei familie over de vloer en dan kan ik maar beter lekker fit zijn.

Fijne avond/nacht en welterusten alvast!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...