Spring naar bijdragen

dinsdag 16 mei


fleur

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,
Ik open nog klaarwakker deze nieuwe dag. Allemaal succes met het halen van de gestelde doelen; een dag niet gedronken is een dag winst. Dit speciaal voor de mensen die het zo moeilijk hebben. Vandaag gaan we er weer voor.
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Fleur jij ook een fijne dag hoor, en je hebt helemaal gelijk niet drinken is pure winst!!!

Tapas nog even voor jou, wat spannend dat je bent voorgedragen voor een baan, kan me heel goed voorstellen dat je je daar behoorlijk beroerd onder voelt, het is ook niet niks he? Maar soms moet je ook gewoon eens risico's durven nemen en dan maar hopen dat het goed uitpakt. Bespreek het maar goed met je trajectbegleider zij kan je vast wel helpen met die angstige gevoelens. Het klinkt me niet onbekend in de oren dus ik begrijp je gevoel heel erg goed. Ben erg benieuwd wat je nu gaat doen en wens je veel wijsheid bij je beslissing!!

Nou tante Til ik hoop dat je al op 1 oor ligt. Lekker slapen hoor, ik dek je nog even toe.

Anjo ik had voor jou nog een berichtje geschreven op het andere draadje, had niet gezien dat het al zo laat was en er al een prachtige dag opening door Fleur was gedaan vandaar.

Nou lieve allemaal slaap lekker,
Ik spring er ook in ben morgen lekker een dagje vrij en al flink opgeschoten met de kralen alleen mijn huis is nog dikke puinhoop dus ik ga morgen maar eens een beetje poetsen. Een beetje hoor,hahaha niet te veel.

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je, als het nou de baan was die ik zocht... maar dat is het niet.. allesbehalve, het is echt uitzendwerk om iig even geld mee te verdienen en eigenlijk ook nog teveel uren..

Het liefst zou ik voor mezelf willen beginnen, gewoon in mijn eigen tempo werk doen wat ik ook leuk vind. Het is niet zo zwart wit dat ik gedwongen ben deze baan te nemen, het stimuleert me ook weer om goed na te denken over wat ik nou echt wil!

maar na de seresta ben ik weer wat gekalmeerd.. het is zo stom hoe het ene moment er niks aan de hand is en dan opeens een dag later er alleen maar grote paniek is en ik helemaal verlamd kan raken en niet meer realistisch kan nadenken. Ik haat dat soort dagen maar ze zullen hun nut wel hebben... dat weet ik meestal achteraf en vergeet ik als ik er midden in zit..

Nu lekker slapen!! en voor allen die morgen weer verder lezen.. gezond weer op en laten we duimen dat de 2e warmte golf er snel weer aan zal komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal,
Jongens ik spoor niet!! Echt niet!! Ik loop de hele dag al te huilen en er is niks aan de hand, ik zou juist blij moeten zijn dat het gisteren goed ging en dat we morgen eindelijk wat aan de kinderwens gaan doen. Maar in plaats daarvan loop ik de hele dag te huilen, slaat echt nergens op!! En dan denk ik kom op meid, we zetten een leuk muziekie op en we vegen de tranen af en gaan er weer voor maar zelfs van muziek wordt ik niet vrolijk, begin ik nog harder te huilen. Weet echt niet waar ik last van heb vandaag maar ik wordt er niet goed van, ik wou gaan poetsen maar ik doe van alles en er komt van alles maar niks!! Waardeloos, en ik barst van de hoofdpijn. Wat een rotdag is dit zeg! En dan heb ik vanavond ook nog avondwake voor de moeder van een collega van mij, nou dat hou ik dus nooit droog he? ( met de tranen dan) met de drank zal het wel lukken. Bah wat een rotdag. Hoop dat jullie een betere dag hebben.

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je spoort helemaal hoor, Hermiena.. je hebt zolang in de stress gezeten voor gisteren, dat moet eruit! en morgen is ook iets heel spannends, Eindelijk is het dan zover en krijgen jullie hulp. Eerder had je dat nog niet kunnen voelen omdat die herkeuring in de weg zat. Meid, er gebeurt van alles nu in je leventje nu.. huil maar lekker hoor, en huilen op een avondwake... daar is toch ook niks mis mee????

Vandaag gewoon effe ziek zijn voor jezelf!

Ik zit gelukkig weer wat beter in mijn vel, goed gesprek gehad met mijn trajectbegeleidster en afgesproken dat ik dat uitzendwerk niet ga doen, afbellen dus!! Verder raadde ze me aan om me ziek te melden voor de WW, omdat ik gewoon (te) ziek wordt van het solliciteren. Het plan van voor mezelf beginnen ligt er al heel lang, alleen door die stomme herkeuring dit jaar, de bezwaarprocedure en nu de beroepsprocedure is al mijn aandacht daardoor opgeslokt en lukt het me gewoon niet om me daarop te concentreren. We waren daar een jaar geleden volop mee bezig om dat uit te zoeken en wegen te vinden hoe dat aan te pakken op een voor mij gezonde manier. Zo moet dat ook met (vast) werk gaan.. eigen baan creeren waar ik me goed voel en waar rekening met me gehouden kan worden.

iig voel ik me nu veel beter. Van deze regering moet ik dan misschien alles aanpakken wat er is, maar als dat me ziek en gestoord maakt doe ik dat niet.. dan maar bijstand! Ik heb inmiddels teveel bereikt om me zoveel uit mijn evenwicht te laten brengen. Zoals de afgelopen dagen, dat wil ik gewoon niet meer!

Verder lekker naar de kapper geweest en vanavond weer in de verf! vakantie geregeld op mijn werk en wat klussen overgedragen vandaag.. pfffff.. ben weer redelijk uit de paniekstand, al ben ik nu doodmoe
maar dat is ook wel logisch na weer zo'n paniekerige uitputtingsslag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas goed van je hoor!! Zo ben ik ooit eens koekjes in gaan pakken omdat ik van mezelf vond dat dat moest, werk was werk punt uit. Dat was in de periode dat ik net in de wao zat waar ik niet in wou en me met hand en tand tegen verzette want mij mankeerde niks dacht ik toen nog. De eerste dag 2 koekjes en na een uur al promotie toen mocht ik er 6 tegelijk in een bakje doen. S'nacht was ik in mijn dromen nog koekjes aan het inpakken gek werd ik er van!! Sta je daar aan zo'n band met allemaal mensen naast je die geen woord nederlands spreken dus niet echt gezellie. Na drie dagen hield ik het voor gezien, ze vroegen nog wel of ik lijnoudste wou worden, ja echt niet!! Dus meid zoek goed uit wat je kunt en wat je echt graag wilt, werk doen wat je niet leuk vind werkt alleen maar deprimerend en daar zit je niet op te wachten toch? En dat je van het solliciteren ziek kunt worden dat herken ik ook, ik heb me suf gesolliciteerd, wel 20 brieven op een dag en dan steeds die afwijzingen, werd ik ook niet echt gelukkig van en het bracht een hoop stress met zich mee. En sommige bedrijven nemen niet eens de moeite om een afwijzing te schrijven, dat vond ik altijd helemaal demotiverend en ook een beetje aso. Dus meid, ik wil alleen maar zeggen laat je niet gek maken en ga alleen voor werk wat je echt ziet zitten, dan komt het vast allemaal wel goed kijk maar naar mij. Ik vind ook dat je kritisch moet blijven hoor met welk werk je gaat doen, zo heb ik een baantje gehad achter de kassa voor 32 uur en ik was zo blij dat ik werk had gevonden dat ik die baan 2 jaar heb gedaan en nu zegt de wao nog steeds dat ik wel 32 uur kan werken omdat ik dat achter de kassa wel vol kon houden maar in de zorg hou ik dat echt niet vol! Daarmee bedoel ik dus te zeggen dat je echt niet zomaar elk baantje aan moet nemen omdat het werk is, plezier in je werk is minstens zo belangrijk en dan hou je het des te beter vol. Meid heb met je te doen, ik zie me zelf ook nog zo weer zitten in die situatie en dat was echt niet fijn. Fijn dat je steun hebt aan je traject begeleidster zoals ik het lees heeft ze je wel goed aangevoeld he?


Wat mij betrefd, ik denk dat je wel gelijk hebt, de stress van de afgelopen week moet er kennelijk even uit en voor mijn gevoel ga ik morgen weer een nieuwe fase in van mijn leven en dat komt nu ineens wel heel erg dichtbij he? Door dat gedoe met de wao was het even naar de achtergrond gegaan maar nu is het morgen ineens al woensdag, de dag!! Denk dat ik daarom een beetje labiel ben vandaag. Mischien moet ik maar even weer naar de accupunctuur gaan zodat ze me van de hoofdpijn af kan helpen want dit is niet te harden zo.

Nou tapas succes met alles, het gaat je vast allemaal wel lukken hoor! Ik ga de boodschappen maar even doen.

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Hermiena, Tapas en Femmy,

Fijn dat het beter gaat met je Tapas. Hermiena ik denk dat je gewoon aan het ontladen bent, de gewoonste zaak van de wereld hoor en niets om je voor te schamen. Als ik het zo lees is het ook behoorlijk spannend om iets aan je kinderwens te gaan doen en ik verwacht dat dat ook niet in je koude kleren gaat zitten.
heel veel succes vanavond.

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hermiena, zo heb ik ook allerlei baantjes gehad in het verleden, heb ook ooit in de jaren 80 bijna 6 jaar 32 uur gewerkt in de zwakzinnigenzorg, vraag me niet hoe.. maar dat waren slaapdiensten dus dan begon je om 4 uur, tot 11 uur als iedereen in bed lag, dan ging je zelf slapen en werkte je de volgende dag van 7 tot 9.. dat waren dan 2 hele dagen. dus 2 slaapdiensten per week. Voor mij is dat 6 jaar overleven geweest, vooral omdat ik toen niet wist wat ik nu weet. Ik word daar ook altijd weer op afgerekend.. 20 jaar geleden kon je 32 uur werken dus er is niks mis met jou.. ( dat ik me daar staande wist te houden op het werk door de seresta van de bewoners te jatten dat zeggen we er dan maar even niet bij).

in de 90er jaren weer een periode geprobeerd te werken, niet eigenwijs zijn, gewoon doen, dan gaat het vanzelf wel lukken en dan gaat die overgevoeligheid ook wel over.... :( niet dus.. ik heb ook aan de kassa gestaan, rolstoelen op schiphol gereden, telefonische info gegeven, receptioniste geweest, heb weilanden gecontroleerd op maaibeheer, en overal was het weer overleven, niet proberen na te denken maar gewoon te doen... van baan naar baan, want nergens hield ik het lang vol, maarja als je maar genoeg verschillende uitzendburo's gebruikt dan valt het niet op.. tot ik weer gigantisch onderuit ging en de seresta allang niet meer aan te slepen was.

Op dit moment werk ik alweer 5 jaar vrijwillig op een werkproject. Het is een grafisch buro en daar ben ik helemaal in meegegroeid, ooit met 3 man, nu 33, verdeeld over max 3 dagdelen per week. Het werk vind ik helemaal fantastisch, ontwerpen, dingen opmaken, creatief bezig zijn met een computer. Ondertussen heb ik daar ook een omscholing voor kunnen doen, niet een stoomcursus van een half jaar (ja, toen was het UWV nog mild) maar juist expres vak voor vak 1 dag per week.. dus heb er dik 2 jaar over gedaan. Zelfs op dit werkproject waar ik mezelf mag zijn ben ik regelmatig gestrand, boos weggelopen en de deur achter me dicht gesmeten, ontslag genomen of me weer eens anderhalve maand ziekgemeld... maar ik zit er nog steeds en ben een gewaardeerd medewerker en eigenlijk pas het laatste jaar wordt dat wat stabieler.. Ik werk daar 12 tot 16 uur per week.

Mijn hoop is eigenlijk dat dit ooit omgezet kan worden naar betaald werk. Of dat we met wat collega's zelf een soort grafisch burootje kunnen beginnen. Buro "de manke helpt de blinde" ofzo

Dat is ook de kracht van deze werkplek, we zijn allemaal kwetsbaar, we hebben allemaal de diepste dalen meegemaakt en kruipen eruit, daardoor is er veel respect voor elkaar wat het heel veilig maakt en prettig... en zulke werkplekken zijn denk ik heeeeeeeeeeeel uniek in de maatschappij van tegenwoordig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tapas, fijn dat je er weer bovenop komt.
Je neemt het heft in eigen handen door deze baan te weigeren met alle gevolgen van dien. Dat is wat ik vorige week ook bedoelde toen Houtje zo in haar maag zat met die herkeuring. Maak je eigen keuzes, redeneer vanuit je eigen kracht en wil. Laat je leven niet leiden door een ander.
Ik wil niet zeggen dat je het dan altijd riant en makkelijk zult hebben, maar je houdt in ieder geval wel je gevoel van eigenwaarde.
Makkelijk praten voor iemand met een fijne baan en genoeg energie om te werken, dat weet ik ook wel hoor.

Maar Hermiena toch, wat ben jij nou aan het doen? Dit lijkt me een typisch geval van 'stuiteren' zoals ik dat altijd noem. Gewoon niet meer weten waar je blijven moet en dan ook nog niet begrijpen wat er aan de hand is. Gewoon lekker uithuilen, wat geeft het! Probeer maar tot rust te komen en als accupunctuur daar goed voor is: lekker doen!

Femmy, wat een tegenvallers zeg. Maar je bent wel realistisch aan het worden. Na je eerste jubelweek ben je gigantisch de diepte in gedonderd en nu is het tijd om gewoon een nuchtere vrouw te zijn. En daar hoort je struggle met alcohol bij, en ook het op orde brengen van je financiën. Niet leuk, maar wel kloppend!

Fijn dat je nog goed gaat Anjo! Is het je nog gelukt om Joss Stone te pakken te krijgen?

Ik heb vandaag een 'gewone' werkdag gehad waar ik best tevreden over was. Ik viel alleen bijna in slaap vanmiddag. Gisteren eigenlijk iets te laat naar bed en sinds ik niet meer drink kan ik daar echt véél minder goed tegen. Ik vind mezelf wel een beetje sullig dan...

Vanavond de laatste opdracht van de behandeling maken. Dan komt er weer gauw een plaatsje vrij voor een ander!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Allemaal,
Jawel ik ben er nog, al heb ik niet veel van me laten horen.
Ben nu op dag5 en het gaat nog steeds goed.
Heb wel moeilijke momenten waarop ik denk: "Ach waarom doe ik dit eigenlijk, ik wil weer gewoon terug naar zoals het was" Gelukkig kan ik me daar dan weer snel overheen zetten.
Wat ik ook heb gemerkt is dat de ergste tijd ligt tussen 17.00 en 18.30.
Ik ga al met angst van werk naar huis met de gedachte "Hoe moet ik die tijd doorkomen!!!"
Dat was ook precies de tijd dat ik explosief dronk (als ik van werk thuis kwam) Maar het gekke is dat het dan weer begint weg te ebben en ik na het eten weinig behoefte meer heb.
Slapen gaat ook weer wat beter en heb maar 1 dag heel lichte hoofdpijn gehad (gisteren).
Kortom, het gaat nog steeds goed en motivatie is er ook nog wel.
Groetjes:
Kaab.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit op dit moment trillend achter mijn computer.Ben net gebeld door een school en ik heb vrijdag een sollicitatiegesprek!!!!!!!!!!!!!!!!
Het zou zo goed zijn als ik gelijk weer in het zadel kn. Deze keer part time en veel dichterbij huis.
Dus duim voor me aub!!!!!

Liefs,Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wow! Wat goed zeg! Ik ben heel erg blij voor je!
Je ziet het: stoppen met drinken zet goede dingen in werking! :rose:

Enne... Anjo, kijk uit dat je niet over de rooie gaat van de spanning hè? Probeer rustig te blijven en GA NIET DRINKEN omdat je denkt dat je de spanning of het gesprek dan beter aankunt! Dat zou een kapitale denkfout zijn!

Als je in de stress schiet, meld je je dan?

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Satja,
Weet je dat ik daar nog geen moment aan had gedacht. Dus dat is echt vooruitgang!
Waar ik juist bang voor ben is dat ik juist niet aan het werk kan dan weet ik dat de fles dichtbij is.
Daar zat ik eigenlijk vandaag de hele dag aan te denken, zo van het gaat nu goed maar straks als je de hele dag weer thuis zit wat dan?
Nee ik denk juist dat het heel goed voor me zou zijn. Ik wil zo graag iets betekenen voor andere mensen, graag nuttig zijn. Voor mezelf kan ik dat vaak niet opbrengen maar dat is een ander verhaal. Heb ook heel bewust niet gesolliciteerd op een full time positie pmdat ik nu begrijp dat ik daar nog niet klaar voor ben.
Maar probleem is natuurlijk wel dat ik niet referenties heb van de laatste school. Gelukkig wel van een andere school hier in de buurt dus zal hen maar lief aan kijken. En wordt het niets dan was dat gewoon nog niet voorbestemd, hou ik mezelf maar voor.
liefs,Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ja, dat snap ik ook. Dat je bang bent voor een afwijzing. Fijn dat je 'moed indrinken' niet nodig hebt in ieder geval.

Dus dan verander ik mijn vraag: als je afgewezen wordt en de neiging hebt een stuk in je kraag te drinken, meld je je dan?

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo gefeliciteerd, wat goed zeg!! Ik ga heel hard voor je duimen hoor.

Tapas, wat jammer eigenlijk dat je daar niet gewoon betaald werk kunt gaan doen als je het daar naar je zin hebt he? En wat jij schrijft, dat herken ik helemaal ik ging ook altijd van baan naar baan zodat het niet opviel dat ik het niet vol hield. Maar nu niet meer hoor, nu kom ik op voor mezelf! En jij ook zo te lezen, harstikke goed!!

Satja, dat is wel het goede woord "stuiteren" zo voelt het ook.

Femy wat balen van dat geld, maar wel fijn dat je nu met een nuchter hoofd orde op zaken kunt stellen he? Het komt vast wel goed met je.

Nou ik ga naar bed ben nog steeds beroerd. Morgen een spannend daggie. Ik ga er morgen weer een goeie dag van maken, het moet nu maar eens afgelopen zijn met al dat gehuil. Bij de wake ging het gelukkig goed hoor, dat viel me hard mee.

Nou slaap lekker allemaal tot morgen.

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja dat zit er dan wel in ben ik bang. Ik hoop van niet maar als het verleden iets is om op af te gaan.....
En dan meld ik me wel. Ik zit hier toch niet voor niets!
Het zou gewoon zo zonde zijn.Ik doe zo ontzettend mijn best en drank heeft me nog nooit wat gebracht.
Hoe dan ook het word een beproeving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Anjo!!!
Ik duim ook voor je hoor!!!
Heb net je (lange) mail gelezen, maar nog geen tijd gehad om te antwoorden!!!
Ik hoop echt dat je aangenomen wordt, je hebt het echt nodig!!
Bereid je goed voor!!!
En slaap vooral lekker!!!
Groetjes Kaab.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Tapas.

Hier een paar tips van iemand die twee jaar geleden voor zichzelf is begonnen.

Ga allereerst bij jezelf na wat je goed kan en wat je leuk vind om te doen. Vraag je daarna af of je hier je broodwinning van kan en wil maken. Ben je daar eenmaal uit. Bestaat er markt voor die activiteit? Zo ja, is er voldoende vraag. Je kan wel leuk bezig zijn, maar het is geen hobby, het is je broodwinning.

Wat je leuk vind en goed kan, dat weet je zelf het beste. Dat zijn immers persoonlijke ervaringen en vaardigheden. Marktonderzoek: vragen aan kennissen, buren, (ex) collegas, (ex) zakenrelaties of er bij hen behoefte is aan hetgeen jij aan kan bieden.

Voor startende ondernemers bestaan veel regelingen, subsidies etc. Stap eens binnen bij de kamer van koophandel of gemeentehuis en vraag om informatie.

Wil je het alleen doen of wil je het met meerdere personen. Welke rechtvorm kies je. Laat je goed informeren.
Werk je alleen dan heb je als voordeel dat je geen taakverdeling hoeft af te spreken. Maar let op, er komt meer bij te kijken dan alleen het werk dat je leuk vind. En in je eigen tempo werk doen wat je leuk vind is niet helemaal waar. Klant is koning. Klant binnenhalen is niet eenvoudig. Klant binnenhouden is nog veel moeilijker.
Kijk ook uit dat je niet van één klant afhankelijk bent. Als er problemen ontstaan en/of die klant gaat weg, dan ben je in één klap je inkomstenbron kwijt. Heb je dan voldoende reserves om die tijd te overbruggen totdat je weer nieuwe betalende klanten hebt?
Heb je meerdere klanten en ze komen allemaal tegelijk, dan moet je keuzes maken. Wie is er het eerst aan de beurt?
Reserveer tijd voor de administratie, commerciele bezigheden, bankzaken etc. Minimaal 10% van je tijd. Verkijk je daar niet op.

De facturen die betaald worden zijn je inkomsten. En daar blijft het bij. Geen vakantiegeld, geen eindejaarstoeslag, geen bonus, geen reiskosten- of wat dan ook voor vergoeding. Reserveer geld voor de afdrachten (premies, belastingen, verzekeringen, pensioen). Daarnaast heb je als ondernemer natuurlijk ook aftrekposten die je als werknemer niet hebt. Wederom: laat je goed informeren.

Wil je niet bang maken. Wil alleen maar zeggen: "Bezind eer gij begint".

En als de zaken min of meer lopen zoals jij voor ogen had (100% score is een utopie) dan is het GENIETEN. En zit er eens een keer iets tegen, en dat zal vrijwel dagelijks gebeuren, dan pak je dat met het grootste gemak aan. Het is harder werken dan voor een baas en behalve de kwaliteit van het werk dat je afleverd is het van het grootste belang dat een goede en betrouwbare reputatie en naam hebt. Dan heb je gratis mond tot mond reclame. Als je dat voorelkaar hebt, dan zit je goed en zal je zien dat er klanten zijn die jou weten te vinden i.p.v. andersom.

Blijf in oplossingen denken, dan kom je altijd verder.

Groet.
Cor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo.

Gefeliciteerd en maak je niet zo druk. Als ik het goed heb begrepen hebben ze jou gevraagd of je bij hun wil werken.
M.a.w., het zijn zij die aan het solliciteren zijn. Wat wil je nog mooier.

In ieder geval heel veel sterke en succes a.s. vrijdag

Toi, toi.

Cor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...