Spring naar bijdragen

Hemelvaart


Houtje

Aanbevolen berichten

Echt mooi weer om erop uit te trekken wordt het niet. De Hemel stort erg veel over ons uit....

Als we het voor de rest maar droog :rose: houden en dat wens ik iedereen toe.
Geef de alco-Gremlins straks een flinke knal zodat ze tot Pinksteren duizelig in hun rugzakjes blijven tollen,
dat scheelt weer 10 dagen gedoe!!

Juist die vrije dagen zijn moeilijk, maaar: de winkels zijn dicht dat is weer makkelijk misschien.

Allemaal veel sterkte gewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is niet eerlijk! Ik zit rustig mijn dagopening voor te bereiden, ben al vanaf half elf of zo online. Even afgeleid door berichtenwisseling met Beep en jij piept er tussen en floep, daar staat de dagdraad alweer.
Daar kwam je voor zeker hè? Gauw mijn kansen om zeep helpen! Pfew, wie weet hoe lang ik nu weer moet wachten want meestal haal ik middernacht niet omdat ik steeds zo'n zin in slapen heb nu ik niet meer drink...

Dat is dus allemaal gekkigheid.

Moet jij morgen met de houthakkertjes gaan dauwtrappen Houtje? Ik hoop voor je van niet!

Ik hou juist zo van die lege vrije dagen.

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha allemaal,

Ook ik ben vanmorgen fit wakker geworden en ben daar erg blij om! Betrapte mezelf erop dat ik onder de douche stond te zingen en keek wel erg opgewekt in de spiegel, het wordt bijna eng.


Over computerspelletjes: dat lijkt me een goeie afleiding maar ik zit op m'n werk al de hele dag achter de computer en lees nu veel op het forum, dus voor mij verder niet nog meer computertijd!

Wat is iedereen er gisteren goed doorheen gekomen!
En ja, we gaan er weer voor!

Anjo, wanner begint je nieuwe baan? Ben erg benieuwd.
En Femmy, goed dat je je er zo doorheenslaat!

liefs,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben het helemaal eens met Kate, wat is iedereen er gisteren goed doorheen gerold. Ik ga zo naar het huis van mijn ouders, grasmaaien, post uitzoeken, plantjes water geven. Normaal als ze weg waren ging ik daar aan het eind van de middag heen.. ze hebben namelijk een heel volle drankkast.. en dan bleef ik slapen... en stond de volgende dag daar op met een heel grote kater. Nu ga ik express vroeg en heb ik daarna afgesproken even langs te gaan op mijn werk waar ze met een heel grote klus bezig zijn die morgen af moet zijn.. dus dan ga ik daar helpen tot ik het zat ben. En zo is mijn eerste vrije dag weer genoeg gevuld en ben ik zo op tijd weg uit het huis van mijn ouders..plannen maken he, zo werkt het toch. De kat niet op het spek gaan binden en de gremlins onder de duim houden.

Die enorme forumtrek hier gisteren zal het vooruitzicht op de vrije dagen wel zijn geweest, dat was natuurlijk voorheen de ultieme reden en tijd om te gaan drinken! Dus we mogen trots op onszelf zijn dat we het gered hebben!! de grootste uitdaging weerstaan!

Iedereen een heel fijne hemel(water) dag (de vaart kan ik even niet kwijt hiertussen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal!!!

We hebben de opgaande lijn weer te pakken volgens mij!
En denk nou niet dat je geen misser meer mag maken want dat bedoel ik niet, maar dat begrijpt iedereen toch wel hè?

Kate, wat stond je prachtig te zingen onder de douche vanmorgen! Ik hoorde het en kreeg meteen energie om te gaan hardlopen. Nu weet ik dus ook weer hoe dat moet. Vorige week was het een ellende maar vandaag heb ik ontdekt dat ook dit veel beter gaat als je goed afgestemd bent op jezelf. Maw rustig beginnen, voelen hoe het gaat, je tempo aanpassen etc. Ongeveer zoals de gitaar van water zeg maar. Zo kon ik mijn 'minimumrondje' goed uitlopen (als ik getraind ben loop ik veel langer en verder). Daarna van puur enthousiasme het rondje ook nog eens gefietst omdat ik wel eens wilde weten hoe ver het eigenlijk was: 4,5 kilometer! Niet gek toch?

Wat een gedoe hè, die hulpverleners (in spé), altijd maar weer je afvragen wat je kunt doen met de dingen die je opmerkt. Soms dingen melden op het gevaar af dat je betweterig wordt, en de andere keer weer spijt krijgen dat je iets ingehouden hebt.
Zijn wie je bent en doen wat je wilt, dat is de slogan van mijn opleiding. Dus daar ga ik gewoon voor en een ander moet maar weer reageren zoals hij/zij wil. Dat is toch het makkelijkste.

Leuk hè Kate, die herkenning! Mag je best zeggen hoor: ik ook! ik ook! Waarom niet?

Zo, nu krijg ik het koud en wordt het tijd dat ik lekker ga douchen.

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PIEOEH PIOEH PIOEH !!!!!!!!!

GREMLINS gesignaleerd !!!!!!!!!!!!!!!!!

Ze zaten bij mijn ex in de auto toen hij de kinderen kwam halen voor een uitje en het is pas half één !!!!!!!!!

Ik heb 2 opties O NEE 3:

1. een slaappil nemen en de dag vergeten (volgende verslaving komt eraan dan moet je zeker naar de VLEESETENDE PLANTEN ipv de CACTUSSEN)

2. vechten ffffffffffff ik ben soms zo MOE.........

3. de tuin in en werken (blèh) maar wel nodig is zoooooooooo alleen

Femmy jij bent ook alleen....... ik denk aan je........... SAMEN DOEN?

Effe kijken of er iemand on-line is........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,

Die akelige Gremlins horen helemaal niet bij jou, zaten ze niet in de auto van je ex?
Lekker bij hem in de auto laten!!!!!!!
Weg met het hele spul, opgeruimd staat netjes.
En je kindertjes, die komen weer bij je terug en dan zonder Gremlins.

Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O ja, Houtje,
En bij het themadraadje "waar doen we het ook weer voor" (ook interressant voor de nieuwkomers, de helpende gedachten, helpend gedrag en gedachtestop van Verientje vond ik ook verduidelijkend)
benadrukte je:
ik doe het vooral voor mijn kinderen!

En je wilt toch niet dat ze als ze thuis komen een moeder met drankadem aantreffen?

Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kate,

Heerlijk om te lezen dat je dag zo goed begint. Altijd een opsteker als je lichaam aan geeft dat je goed bezig bent.

Ik herken ook de angst om betweterig over te komen. Ook omdat je alleen de woorden ziet staan, niet de intonatie of de gezichtsuitdrukking, het kan heel verkeerd over komen.
Maar je bent wie je bent en net zoals in het echte leven zullen sommige mensen je mogen en wat aan je woorden hebben, anderen zullen je niet mogen en willen dat je je snater eens hield.
In mijn geval, ik heb ontzettende last van beroepsdeformatie, ben ook nog moeder en kan ontzettend bot zijn. Plus dat ik overal het naadje van de kous wil weten dus vol waardeloze informatie zit.
Echter als nu 3 mensen denken dat ik onzin spuit en 1 heeft er wat aan, dan ga ik toch echt voor die ene.
En dat werkt andersom toch ook?

Ik hoef gelukkig pas aan het begin van het schooljaar te beginnen. Al valt dat wel wat eerder dan in de rest van het land. En dat is een hele goede zaak. Ik heb nog wat tijd nodig om wat uit te balanseren.
Ik heb mezelf zo overbelast de afgelopen maanden, jaar eigenlijk en dan ineens niets. Ik zit nog niet op de gulden middenweg.

Ben blij voor je dat je goed voelt. En wat moet het heerlijk zijn dat je wat behoedzamer bent.
bij mij zit mijn mond vaak in de eerste versnelling terwijl mijn hersenen nog in neutraal staan.

Prettige dag,

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ehm niet helpen houtje?? dat kan ik niet hoor.. affijn, ik heb van 12 tot 5 bonnen en enveloppen ingestoken op mijn werk, was best gezellig.. alleen kon ik niet daarvoor naar het huis van mijn ouders want het regende en gras maaien in de regen dat doe ik niet. Dus om 5 uur naar hun huis gegaan en dat was best wel lastig.. post kijken, grasmaaien, plantjes water geven.. en dan nog evne in het zonnetje zitten, voorheen met een biertje of wijntje of anderszins.. Gelukkig lag er nog een erg ongezond chocolade magnum look al like in de vriezer.. dat leek me een beter idee, daarna snel de achterdeur daar achter me dichtgetrokken en weer naar huis gegaan. Was moeilijk vandaag.. mijn collega's gingen allemaal de kroeg in en hadden het alleen maar over hoeveel bier ze gingen drinken.

Maar ik heb het gered en zit nu op het forum met een flink glas spa rood.

Wat is het toch dezer dagen wat het zo moeilijk maakt? soort collectieve trek hebben we hier.
Houtje is het je nog gelukt? ja toch? Ik heb morgenochtend om 10 uur een afspraak bij de huisarts en vond het niet gepast om daar met een kater binnen te komen. Dat hield me vandaag tegen gelukkig!

Het zijn gewoon rare dagen geloof ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,

extra knap! Je hebt het moeilijk en je doet het zo goed! ik heb respect voor je, heel veel!

ik zit ook weer in het gareel, één uitglijder is genoeg! Toch? Overmorgen een half jaar (bíjna) droog! Na het debacle van vorige week begint de trots weer de overhand te krijgen.

succes allemaal vanavond

Pietje Puk

tante Til! Waar béééén je....!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve Pietje Puk en allemaal,

Tja, tante Til verbreekt bij deze de radiostilte die ze onbewust afgekondigd had.

Ik heb even een time-out genomen, duurde alleen wat langer dan gepland.
Trouwens, na 2 dagen niet lezen is het wel een hele klus om er weer in te 'geraken'.

Het fietsen met Helder en PP én de ontmoeting met Emma en Houtje is er bij mij nogal (op positieve wijze) ingehakt. (Houtje..., ja er in gehakt:-) )
Misschien dat het komt omdat ik sinds kort 'pensionada' ben en veel vrije tijd heb, maar ik blijf met al die Lieverds een beetje lang na die zaterdag in mijn hoofd rondlopen.
Zodoende had ik zoveel gedachten en dingen die ik schrijven wilde dat ik niet wist waar ik beginnen moest en het er vervolgens helemaal niet van kwam.
Bovendien had ik last van een vreemd eenzaamheidsgevoel.
Na het aanvankele begrip voor de uitglijder van Pietje op de avond voor de fietsdag en voor Helder die er ná die dag ook maar even de brui aan gaf kreeg ik last van een soort cynisme.
Ik stelde bij me zelf vast;"lekker stelletje eigenlijk, twee fietsmaatjes voor die zaterdag,waar het al een hele tijd hartstikke goed mee gaat...
De één zet het de avond ervóór op een zuipen en de ander gaat de avond erná los"

Nou ja, zie het maar als een losse flodder, die cynische gedachte van mij.
Ben tenslotte zelf ook in heel wat valkuilen getuimeld en ik wil al helemaal niet roomser zijn dan de paus.
Ik heb e.e.a. inmiddels weer aardig gerelativeerd maar ik wou dit gevoel tóch even kwijt hier.

Verder voel ik me sterk en heb, in tegenstelling tot wat ik hier bij velen lees, nauwelijks last van trek.
Pietje, dat wordt zaterdag dan een feestdag voor jou.
Ik vier hem in gedachte met je mee.
Je zit trouwens tóch al in mijn hoofd na het fietsavontuur en het inspirerende leventje dat je leidt.
Helder ? Still going strong?
Hoop dat Emma een paar fijne dagen heeft in haar HOH.
Houtje, zijn de houthakketjes weer op het honk en jij safe and sound?
Morgen gewoon weer lekker een doordeweekse dag. Beter hé?
Satja, mijn koolmeesjes zijn weg, zomaar ineens. Sinds vorig weekend, toen ik fietsen was.

Allemaal nog een fijn restant van de avond en een lieve groet van Mathilde/Tante Til

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Til,

eerlijk gezegd begrijp ik niet helemaal wat je bedoelt.

"Na het aanvankele begrip voor de uitglijder van Pietje op de avond voor de fietsdag en voor Helder die er ná die dag ook maar even de brui aan gaf kreeg ik last van een soort cynisme.
Ik stelde bij me zelf vast;"lekker stelletje eigenlijk, twee fietsmaatjes voor die zaterdag,waar het al een hele tijd hartstikke goed mee gaat...
De één zet het de avond ervóór op een zuipen en de ander gaat de avond erná los"

Ben je teleurgesteld in Helder en mij? of trok je je eraan op en kon dat niet meer? of denk je: dat is vast al vaker gebeurd? Heb je uit teleurstelling niet meer geschreven? 'Het op een zuipen zetten' klinkt bewuster dan het was hoor.

Ik zie de uitglijder volledig los van het fietsen staan. Daar ben ik eigenlijk 100% zeker van. Het enige verband is, dat dóór het fietsen, ik de avond ervoor alléén in de kroeg ging zitten. Je klinkt een beetje teleurgesteld geloof ik. Zo van: we gingen met aan aantal mensen fietsen die zo lekker gaan en nu blijkt dat dat 'lekker gaan' wel meevalt. Tja, ik was altijd al bang dat als de eerste euforie weg was het wel eens wat minder zou kunnen gaan. En op een zwak moment is het mis gegaan. Niet meer terug te draaien.

Gebeurt niet meer, daar zal ik extra alert op zijn. Maar na het aanvankelijke begrip klinkt alsof er nu ónbegrip is. Bedoel je dat ook? Overigens vind ik dat helemaal niet gek hoor, als je denkt: stomme trut! Dat had Piggelmee in eerste instantie ook en daar is ook niets mis mee. Zelf zou ik denk ik trouwens ook zo reageren als dit bij een van jullie gebeurde.

Eerlijk gezegd begrijp ik het zelf ook niet echt hoor. Het enige dat ik wel weet is dat het 'op een zuipen zetten' niet de bewuste actie was als je het doet voorkomen!

groetjes

PP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Tapas! Kom op! Je zou van maandelijks drinken overschakelen naar twee maanden niet-drinken! Je gaat me toch niet in de steek laten hè?

Voor wie aan het tobben is: neem een voorbeeld aan Femmy, die had in de gaten dat ze steeds het gesprek aan ging met zichzelf. Zo van: ik heb trek en ik begrijp wel hoe het komt en als er dan dit of dat gebeurt dan gaat het vast mis, hoe hou ik het vol, zal ik dan een keertje drinken want anders red ik het niet meer, ik heb zo veel moeilijke momenten etc etc.

Ik liep een paar dagen geleden ook in die valkuil. Voor mij is de sleutel om de inspiratie weer op te zoeken. Dus niet de strijd in te gaan van ik heb zo'n trek maar ik mag niet drinken.

Ik geloof dat ik het wel een beetje begrijp Mathilde, je teleurstelling. Als je stopmaatjes een misser hebben dan is het toch alsof je het opeens alleen moet doen. Niet dat ik daarmee iemand ergens de schuld van wil geven, zo bedoel ik het niet. Maar dat is gewoon het effect wat het heeft.
't Is net de echte wereld hè, met al die gevoelens over en weer. Dat vind ik ook wel het mooie van dit forum.

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Til,

Mijn koolmeesjes zijn ook uitgevlogen. Afgelopen zondag krijsten ze nog moord en brand om eten maar vandaag was het stil. De pimpelaars waren geloof ik al langer uitgevlogen. De spreeuwen zijn nog druk aan het voeden en van de mussen kan ik het niet volgen, daar is het altijd een drukte van jewelste dus wie nou wat aan het doen is kan ik niet zien.

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O jongens,

Ik las net (bij Anjo) "Bij mij zit mijn mond vaak in de eerste versnelling terwijl mijn hersenen nog in neutraal staan." en toen dacht ik - zoals zo vaak -

DAT GAAT OVER MIJ !!!

Ik lees een halve regel dat iemand iets nodig heeft en húp, ik ben al onderweg. Ten koste van eigen kids, gezin, e.a. Maar vooral ten koste van mezelf.

Leerpuntje dus (ik weet nog niet hoe, maar toch).

Verder snap ik ook Tante Til helemaal. Het is best een impact om je anonieme forumgenoten zo in het echt eens live te ontmoeten. Ik had ook ontzettend behoefte om de dag daarna weer te bellen en zo....
maar het is best spannend. En jullie hebben dan nog véél meer gedeeld, ik kwam alleen maar aanrijden en weer naar huis maar ook vol gedacht, ook aan jullie in dat snertweer fietsend. En zo nog wat gevoelens over iedereen. Ik herken dat wel.

Bij mij moet dat allemaal even "uit-processen" ik weet niet hoe ik dat moet zeggen.

Maar goed, vandaag overleefd zij het met moeite.
Ik merk voor de zoveeltste keer dat die lege dagen veel moeilijker zijn (ik val dan in zo'n gat) dan die volle en drukke dagen als ik van alles te doen heb (bij mij zit mijn mond in de 4e versnelling, mijn lijf in de 3e, de rest van mijn omgeving duw ik in de tweede en daarna lig ik een week in zijn achteruit in bed of zoiets???) Nou dat is een Leerpunt daar kan ik voorlopig tot mijn 65e mee vooruit.

En ik had toch de kids, ze waren alleen op een uitje met paps, na 2,5 uur weer voor de deur. Zucht.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ben net terug van etentje uit.
Was lekker en geen centje pijn.
Even hier bijgelezen. Ik denk dat niemand na zo'n tijd van doorzetten en trots zijn met opzet of voor z'n lol de mist ingaat. Tuurlijk denkt iedereen er over na hoe dit kan gebeuren en waarom nou toch!

Tapas, heb vandaag nog aan je gedacht hoor, met dat grasmaaien en dan in je eentje zijn en die gewoonte slopen. En dan ook nog die collega's die bier gaan drinken. Goed gedaan!

Anjo, fijn dat je nog even de tijd hebt voor je nieuwe baan begint. Is het een full-time baan?
Ik denk van "niets" zoals je het noemt weer ineens gaan werken zal best een hele klus worden.
Ik heb zelf vanuit een tijd ziek zijn mijn werk weer moeten opbouwen toen het weer goed met me ging en dat viel enorm tegen (dacht dat doe ik wel ff).

Kaab, 2 weken vandaag toch! yes yes!

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...