Spring naar bijdragen

Vrijdag met meer zon? 26 mei 2006


Houtje

Aanbevolen berichten

Hallo en goedemorgen allemaal?

Ook zo lekker uitgerust?

Ik sprak net onze Verientje die is 2 weken tax-free in Turkije geweest en nou gaat-ie niet zo lekker en nu gaat ze maandag naar de dokter voor Campral of Refusal maar ze heeft onze hulp heel hard nodig. Ik ga ervoor en jullie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor Houtje, was vóór de vakantie al erg aan het twijfelen, wel of niet drinken, toch maar gedaan, heel netjes, samen met man een half flesje bij het eten, 'savonds op een terrasje 2 flesjes bier, maar.........toen ik thuiskwam, kwam de geest uit de fles!!!!!!ben nu twee weken terug en iedere morgen denk ik: dit is een prachtige datum om te stoppen, vandaag, 25 mei 2006, hemelvaart, kan toch niet mooier! Tot 22.00 uur volgehouden, daarna heeft GREMLIN zijn slag geslaan.

Mijn voornemen: ga maandag naar huisarts voor refusal, campral, of wat het beste is!!

Verientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb deze week ook voor mij hele spannende dingen moeten doen, optreden op feestje, sollicitatie, ik had af en toe het gevoel dat ik terplekke een hartstilstand zou krijgen, zo stond ik onder spanning, heb het allemaal gedaan, maar wel ondanks/dankzij? alcohol, nu ben ik het zo ontzettend beu, niet alleen die alcohol maar vooral de AFHANKELIJKHEID ervan, want je bent toch gewoon SLAAF, terwijl ik de BAAS over mezelf wil zijn, nu begrijp ik die naam ALCOHOLDEBAAS ook beter, ik wil geen ALCOHOLSLAAF zijn.

Wat is het toch dat je 'smorgens zo ontzettend vastbesloten bent dat dit de dag is dat je gaat stoppen, 'smiddags alweer gaat twijfelen, en 's avonds voor de bijl gaat? Iets heel overheersend en monsterlijks!

Heb iedere dag de berichtjes gelezen maar durfde niet te reageren omdat ik vind dat ik geen recht van spreken heb, ik ben een LOSER op dit gebied, Houtje heeft me overgehaald, wat ik KEIGOED van haar vind, omdat ze ondanks dat ze getreiterd wordt door haar eigen GREMLINTJES een ander toch zo weet te motiveren om DOOR TE GAAN, wat mij betref: EEN LINTJE VOOR HOUTJE:present::present::present:


Verientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Houtje en zeker hallo Verientje. Ik ben nog niet eens halverwege de behandeling maar vind het van mensen zo goed dat ze gestopt zijn of zich kunnen beperken tot een enkel glas zo nu en dan. Verientje, je hebt - zo te lezen - spannende dagen achter de rug. Je hebt in ieder geval bewezen dat je een tijd zonder drank kon, nou dan kun je dat m.i. weer! Omdat ik vrij nieuw ben hier, wat bedoelen jullie met Gremlin? Ik weet dat ze voorkomen in een kolderieke film, da's alles.

Zteoh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Zteoh, welkom op het forum hier!

De gremlintjes zijn voor ons een metafoor voor de alcoholduiveltjes die overal en onverwachts uit alle hoekjes en gaatjes tevoorschijn komen, en die we dan ook met man en macht proberen te lijf te gaan, wat soms wonderbaarlijk goed gaat, dan kuch je een keer en vluchten ze met het staartje tussen hun schriele beentjes je straatje uit, en soms even wonderbaarlijk totaal niet lukt, want ze zijn zo vlug, en verraderlijk, hardnekkig en slim, en dan heb je er 3 verslagen, zijn er soms 2 in de staande klok blijven zitten, slaat de klok 12 uur en springen ze venijnig in je nek. Weet je nu wat gremlintjes zijn?

Verientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Verientje,

Het duiveltje is uit het doosje begrijp ik. En dan is het inderdaad heel moeilijk om hem er weer in te steken. Dat zal iedereen herkennen,toch.
Naar de dokter gaan lijkt mij een goede stap en dan wordt het even doorbijten. En dat is gewoon hartstikke rot maar je hebt het al vaker gedaan dus je hoeft er niet aan te twijfelen dat je het kan.
Dus zet hem op.

Sterkte,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wil niemand aub het woord "Loser" nog in zijn mond nemen? Of recht van spreken?

Een "loser" is namelijk iemand die het spelletje verloren heeft en dat kan alleen als het spelletje is AFGELOPEN.
Losers zitten niet op deze site en gaan zeker niet naar de dokter.
We zitten hier omdat wij vinden dat we een probleem hebben. Nu als het zo simpel lag dat je dat wist en dan je gelijk voorbeeldig ging gedragen dan heb je dus geen probleem.
En dan hoor je niet op deze site.
Dezelfde vergelijking gaat op voor recht van spreken lijkt me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed gezegd Anjo. Op deze site zijn in principe mensen aanwezig die een alcoholprobleem hebben en het onderkennen, er aan werken met alle moeilijkheden die daarbij komen, maar ook mensen die al een tijdje "clean" zijn. Zij zijn degenen die ons zijn voorgegaan en die kunnen beschrijven wat ze als moeilijk ervaren. Iedereen heeft hier dus recht van spreken en mensen die zich "losers" voelen, moeten door ons een hart onder de riem gestoken krijgen!! Verientje, we zijn er ook voor jou!!

Groet,
Zteoh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bijna 6 uur en ik heb de hele nacht in het forum zitten lezen. Ach Kaab zijn SIMS, ik het archief.
St Maarten bedankt voor je samenvatting. Ik ben heel erg bezig met waar jullie toen mee bezig waren.
Een positieve benadering naar mezelf en de wereld om me heen.

Verientje en al de anderen die vandaag een pittige dag hebben, sterkte en succes.
Maak er wat van!

Ik ga nog even mijn schoonheidsslaapje doen.

groetjes,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welcome back Verientje!
Ik vind het altijd zóóóó jammer als iemand niet meer terugkomt omdat ie aan het drinken is. Zal wel komen omdat ik er dan geen invloed meer op heb en dat wil ik natuurlijk graag... :D

Eerst maar eens herstellen Verientje, van twee weken dalend zelfvertrouwen en dalende eigenwaarde. Neem je een aanloop naar de huisarts? Gewoon een heel weekend lang goed voor jezelf zorgen? Jezelf verwennen?
Complimenten Houtje, dat je haar teruggepraat hebt!

Zteoh, fijn dat je er nog steeds bent, ik had je al een tijdje niet gezien. Ik weet niet precies welke spanning je bedoelt? Misschien van weken geleden toen op een avond iemand vervelende berichtjes schreef en we daar niet zo tegen gewapend waren. Dus iedereen viel over elkaar heen er er ontstonden onmogelijke discussies over wie nou wat bedoelde en wie gelijk had en wie niet. Ik was toen verbaasd hoe hoog emoties op kunnen laaien op zo'n forum (bij mij ook hoor!).
Sinds die tijd zijn er geen noemenswaardige problemen geweest. Ik heb het gevoel dat we het nu ook beter op kunnen vangen als er iets onaangenaams gebeurt. Of gewoon negeren, dat helpt ook.
Was dit wat je bedoelde?

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Verientje,
Goed dat je weer hier bent en, ja hoor een lintje voor Houtje, wat mij betreft.
Ik raak meer en meer onder de indruk van wat je met een paar mensen op een lotgenotenforum als dit, tot stand kan brengen.
Ik ben me er van bewust dat je het gevecht alleen moet leveren, maar je kan nu eenmaal beter en harder knokken als je sterk bent en je aange'moedigd'voelt.
En mocht je onverhoopt knock-out gaan, je weer overeind geholpen wordt en opgelapt, net zo lang als nodig is om te winnen, zo'n boxwedstrijd tegen die drankmonsters, met die afzichtelijke rotkoppen.

Sterkte met het aanloopje naar de huisarts.
Een goeie zet op weg naar je vrijheid.
Die vrijheid is momenteel iets wat ik heel sterk voel, zolang het me lukt om alcohol de baas te blijven.
Daar heb ik weliswaar voor uit honderd valkuilen moeten klauteren maar mijn grootste beloning heet vrijheid. Met een grote V.
Prettige dag!
Groetje,
Tante Til

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Da's toevallig Verientje,
Ik had het gisteren nog over je, dat ik je uitleg in het draadje "waar doen we het ook al weer voor" zo verhelderend vond.
Heb het zelfs uitgeprint!
Blij dat je er dus bent, ach en al die keren dat ik dacht dat ik wel matig kon drinken......
Wie kent het niet. En gaan we niet altijd weer de mist in?
Misschien is nu jouw moment gekomen dat je voor altijd stopt.

Nog over dat weer sociaal willen drinken, waarom zou je dat eigenlijk willen?
Zou het juist niet heerlijk zijn omde rest van je leven geen alcohol meer in je lichaam toe te laten?

Och Anjo wat je gisteren zei over die drankfilms en boeken: goed dat je me daaraan herinnert, want zo ben ik ook een keer weer de mist in gegaan: na een film van Bridget Jones waar het drinken oh zo gezellig lijkt.
En wat moest ik lachen om die scene waarin ze zegt: gelukkig kan ik tegenwoordig beter tegen drank, en vervolgens languit uit de taxi op staat kiepert.
Maar is het eigenlijk niet triest?
Toch voorlopig maar even in de kast laten liggen.

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Berichtje voor tante Til:
De pimpelaartjes zitten nog hongerig te piepen in hun kastje! Die voelen zich thuis bij hun grote voorbeeldpimpelaar...

Ach arme, arme, arme Beep!

Femmy, als je vanavond thuiskomt en ZIN hebt moet je even je berichtje van gisteravond teruglezen. Dat was zó helder!

Ik heb een akelige hoop afvalhout ergens in de tuin liggen en dat ga ik nu maar eens even inladen en naar het afvalstation brengen. Daar loop ik dus al drie jaar met mijn katerkop tegenaan te kijken en elke keer zakte me de moed linea recta in de schoenen. Maar de afgelopen weken denk ik steeds: als ik een momentje vrij heb en niet moe ben, dan ga ik dit opruimen!
Dus vooruit met de geit, daar gaat ie!


Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve forum-leden,

allemaal héél erg bedankt voor jullie opbeurende berichtjes! Het is ongelooflijk wat een verslaving doet met je gevoel voor eigenwaarde, ik voel me de afgelopen weken echt zo ontzettend waardeloos. Heb me echt iedere dag 's morgens vast voorgenomen: vandaag stop ik ermee, en dan in de loop van de dag slaat dat ineens om in: och, nog één dagje erbij is toch niet zo erg, alléén vandaag nog, en dat gaat nu twee weken zo en ik ben mezelf zo BEU!

Ben al eerder langere tijd gestopt zonder medicatie, ben niet zo'n pillenslikker, maar nu moet het dan maar, ik wil inderdaad gewoon mijn vrijheid, zelfvertrouwen en RUST terug in mijn leven.

Ik ben hartstikke blij dat jullie me niet veroordelen, en dat Houtje me over de streep getrokken heeft om weer terug te komen. Ik ben blij met dit forum!!!

Verientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja jongens zo kan die wel weer.

Waar is de zon??????? Waarom heb ik mijn plantjes nog niet geplant?

Waarom had ik het nou gisteren zo moeilijk? Door het weer? Zouden die Gremlins met slecht weer gedijen? Ik denk het wel, niet ff fietsen, lopen, boodschapje doen, koffie in de zon.....

Ik vond het gisteren vre-se-lijk en begin maar weer met de negeer-taktiek (zo ben ik ook over de 4-uur problemen heengekomen).

Verder ben ik me HELEMAAL TE PLETTER geschrokken:
Zoon van 11 computert nogal graag, ja, ook met geweldspelletjes, ja, Houtje met zatkop (vroeger) niet in de gaten qua tijd dat hij speelt.... nu speelt hij uren achter elkaar met alle mogelijke smoezen.......is er een kind van 13 (DERTIEN) opgenomen wegens game-verslaving.

Ik sta te trillen > genetisch belast? > niet goed bewaakt > niet goed opgevoegd wegens drankprobleem > help wie weet er iets van? Ik ga nu acuut terug naar 2 uur per dag gamen met wekker maar zijn er betere ideeën?

Ik vind het zooooooo erg dat mijn kind hierdoor beschadigd is....erger dan dat ik mezelf beschadigd heb.....
kennen jullie dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hohohohoho, houtje.. even pas op de plaats en niet gelijk conclusies gaan trekken.
Je zoon houd van gamen en zo zijn er veel meer kids die daar van houden. Een collega van mij neemt zelfs vakantiedagen op om op een volgend level te komen.. tja... ieder zijn ding.
Het is denk ik wel goed als je het wel wat aan banden gaat leggen, en op let of het niet uit de hand loopt en zorgen dat hij nog meer doet dan alleen maar gamen maar om nou meteen te gaan denken dat je zoon nu ook een verslaafde is is iets te zwartwit!

okee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga nu een programma installeren op zijn computer dat de pc vanzelf uitgaat maar ik wil éérst de verantwoordelijkheid aan hemzelf geven, heb erover gepraat met hem dat ik geschrokken ben. Kan niet zeggen dat ik ook verslaafd was hij heeft maar één ouder hij weet het niet (over gehad).

Heb de neiging in negatief te duiken (niet-helpende gedachtes) grrrrrrrrrrr!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik durf het bijna niet, Houtje.

Kom ik weer, ik kan er niets aan doen. Een kind van 11 dat uren achter de computer zit is helemaal niet verwaarloosd of zo maar gewoon een kind van deze tijd. Wees blij dat hij niet uren voor de TV, zit nu werken die celletjes nog een beetje. Wat is het verschil tussen een computerspelletje of oorlogje/soldaatje spelen?
Ben het wel met je eens dat sommige spelletjes een beetje te zijn, mijn zoon(16) speelt een spelletje en daar krijg je extra punten als je een voetganger dood rijd. Vond ik eerst afschuwelijk tot ik me bedacht dat hij er echt niet kicked op echte voetgangers dood te rijden. Plus dat toen ik even over zijn schouder heen keek, ik zag dat er een autodief kwam die zijn auto meenam en mijn zoon tegen het scherm begon te praten en met zijn handen te zwaaien etc. Toen lag ik helemaal in een deuk.

Ik neem aan van wat je ons verteld dat hij ook wel eens buiten speelt en normaal kan praten met je?

Ik vrat vroeger boeken, niet echt natuurlijk. en dat vond mijn moeder niet goed want dan deed ik niets.
Ik bedoel maar.

En ik val je niet aan, hoor. Verre van. Maar ik denk soms wel eens dat je een beetje te hard voor jezelf bent. Probeer eens wat liever voor jezelf te zijn.

Groetjes,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Anjo,

en mijn moeder vond juist dat ik niet genóeg las!

Ik denk dat in de diepe wens je kind op zijn állerbest op te voeden je twijfelt over zaken waarover je niet zou hoeven twijfelen.

En Houtje, dat zelfde kereltje heeft toch vrijdag de vierdaagse uitgelopen??? En dat hockeyveld waar je ieder weekend rondshokt? Is dat niet voor de houthakkertjes die aan het uitrazen zijn????

do I have to say more?

Groetjes

Pietje Puk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee dat had ik nodig....
(ik roep het dan ook maar sorry dat ik dan sommigen irriteer maar jullie zijn zo belangrijk voor me) ik las me vroeger ook te pletter (één hand een boek, andere hand martini vanaf mijn 12e of zo) dus met Zoon gaat het beter-der. Hij krijgt zeker meer liefde en aandacht dan ik ooit heb gehad, dat is zo.
En ja hij hokkiet, pp dat was ik vergeten en heeft 40 km gelopen zonder één keer te piepen.

Zucht....... als ik jullie niet had.....

Vandaag hebben Houthakkertjes en Bandenplakkertjes (allebei 9) gelogeerd, lekker rustig. Staat de BPM voor de deur zegt ie: "hier zijn de kleine Plakkertjes voor de thee en limo omdat het bij jou zo gezellig is". Okee, ik zit alweer moeilijk met al die veren....

Ik heb een fles Amé gekocht om mezelf te verwennen 2 liter van dat dure sap en een krat Spa Rood of course. We gaan nu weg, eten bij de..... dus denk niet dat Zoon in coma achter PC ligt, Moeders dronken in bed, en de rest weggelopen.

Ik was alles wel super zat vanmiddag, met die regen blèh. Het huis is ook uitgewoond, ik kan wel meedoen met een "Total Make-over" (het verven van mijn haar is mislukt volgens de kids, de ene keer groen, nu weer zwart, hum hum).

Verders krijgen jullie de greetings van Emma, onze Emma, in haar HOH (Hutje op de Hei) die de hele dag spelletjes zit te spelen in de stromende regen en haar huis, kat en forum mist. Tja, logisch hè. We denken aan je Emma!

Zo nu ga ik het toetje maken en naar de Bandenplakkertjes (jaaaaaaa ze bestaan echt en als ik niets meer te lachen heb moet ik huilen dus af en toe een grapje moet kunnen).
We eten TTV (wij korten alles af) volgens mijn dochter, dat is Tussen Tanden Vlees. Draadjesvlees, er zijn vele benamingen voor.

En lieve kijkbuiskinderen, de plantjes zijn geplant !!! Door te weinig aarde zijn de bakken maar half vol maar dat mag de pret niet drukken.

Ik spreek jullie vanavond en nogmaals bedankt.
En Verientje, Steengoed van je mens, zie je vanavond?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Femmy, volhouden hè! Je gaat het winnen deze keer.

Je zit nog in de eerste weken van de Tactusbehandeling zeker. Dan gaan ze er van uit dat je nog drinkt. 't Is natuurlijk wel een standaard aanpak, dus als het voor jou niet goed is dan moet je gauw je eigen beslissingen nemen hoor!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...