Spring naar bijdragen

The early bird......


kaab

Aanbevolen berichten

The early bird catches the worm!!!!
Haa Haaa,
Tsja, ik ben altijd erg vroeg op.
Toen ik nog dronk 16 dagen geleden, Jawel!!!!, ging ik altijd om 21.30 22.00 naar bed.
Kon niks meer en had nergens meer zin in.
Nu ga ik pas om 24.00 01.00 naar bed.
Toch slaap ik maar erg kort.
ong. 5 a 6 uur.
Voel me wel fit hoor, misschien gewoon niet meer slaap nodig.
Ik vind het heerlijk dat je nu je niet meer drinkt zóóóveel meer kan doen.
Ik heb het idee dat ik per dag 4 uur langer leef!!!
Als je dat doortrekt verleng je je leven met 10-tallen jaren!!!!!
Heb ook veel plannen voor de toekomst. Misschien italiaanse les (partner is italiaans, maar wij praten alleen ned. en ik spreek nauwelijks n woord it.) Ik denk dat als ik het volhoud te stoppen mijn leven weleens ingrijpend gaat veranderen.
Ook in sociaal opzicht. Vroeger kwam ik 's avonds de deur niet meer uit (niet toe in staat). Nu ben ik daar vrij in!!!
Ben echter wel bang voor komende vak.
Dat de verleidingen op een grieks terrasje aan de haven mij te groot worden!!! (een ww'tje hoort daar toch bij???!!!!)
Wie heeft daar ervaring in?
Hoor graag.
Ciao:
Kaab.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 79
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

kaab

wat klink je heerlijk vrolijk zo op de vroege morgen. Nou, hier heb je een zeer ervaren vakantieganger te pakken kan ik wel zeggen.

Tijdens vakanties vind ik het veel makkelijker om niet te drinken, weet je hoe dat komt? omdat je dan niet met de factor 'gewoonte' te maken hebt. Dat maakt het echt een stuk makkelijker. Thuis ben je zo gewend op uur X een ww te pakken, op vakantie speelt dat in ieder geval geen rol en dat vind ik altijd een stuk eenvoudiger.

En wat is lekkerder dan tijdens de vakantie zo heerlijk vroeg en helder op te staan.

Kaab, ik gun je van harte dat het gaat slagen en je klinkt zo vastberaden dat ik er veel vertrouwen in heb!

groetjes, fijne dag allemaal

Pietjepuk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Môhe Kaab, en alle anderen,

Ik heb geen ervaring met drankloze vakanties. Maar zo'n warmlandvakantie met veel terrasjes lijkt me inderdaad een bezoeking. Ik geloof dat ik maar flink ging wandelen of fietsen. Lekker bezig zijn en 's avonds genieten van het moe zijn. Maar daar moeten jij en die italiaanse van jou dan wel zin in hebben natuurlijk.

Ik was van plan om een paar weken te gaan wandelen in engeland, lijkt me niet zo moeilijk om dan niet te drinken. Hoewel, na een hele dag sjouwen een lekker biertje in de pub? Maar goed, die hele vakantie gaat voorlopig niet door omdat ik tijd en geld wil sparen voor het geval er een gek komt die mijn huis wil kopen. Want dan moet er ineens van alles gebeuren!

Voor al die kanjers die het gisteren ondanks alle tegenslag droog gehouden hebben:

:rose::rose::rose: ALS JE HET GISTEREN KON, DAN KAN JE HET VANDAAG OOK! :rose::rose::rose:

Zo, nu lekker nog even de krant lezen in bed.

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi PP,
Ik hoop dat het zo werkt.
Er zijn echter ook een paar moeilijke momenten.
Bv. na lange vliegreis, 3x in lange rij staan (inchecken, paspoort enz.), 3 uur transfer met bus, in app. aangekomen, koffers neerzetten, naar eerste het beste terras, halve liter Bier naar binnen, en dan het gelukzalige gevoel, versterkt door de "shot" bier, van "Hè hè, we zijn er pffffff......"
Zo ging het voorheen altijd.
Maar misschien mag dat éééne biertje dan wel??? En verder droog blijven!!
Kweet niet!!!
Vak is over 3 weken, Misschien is het dan makkelijker, of juist niet.
Ben beetje bang dat als eerste euforie van het stoppen is weggeëbt, je dan een tweede moeilijke periode krijgt. Ik zag anderen daar ook al over schrijven.
Welnu, we zien het wel.
Groetjes aan iedereen en maak er een aangename dag van ondanks dit K*Tweer, (pardon!)
Ciao!!!
Kaab.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was ook al errug vroeg op, om 6 uur al.
Heb gelijk mn refusalletje genomen (na dagen dat niet gedaan te hebben). Dat voelt goed!
Ga zo lekker sporten en wil mn wijnloze leven weer opppakken. Als ik Kaab zo lees, verlang ik daar erg naar. Zo'n forum is echt heel stimulerend.
Dus Houtje, je ziet: Medea is in da house!
Fijne dag iedereen!
groetjes medea.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kaab,
Wat betreft het slapen: zo werkt dat bij mij ook. Vroeger viel ik als een blok in slaap, maar was 's morgens lang niet zo fit.
En over je vakantie: ik dacht ook dat het niet kon. Heerlijk van een zomeravond genieten , na een wandel- of fietstocht, ik dacht, daar moet een drankje bij. Maar het rare is: de gedachte eraan is vaak het moeilijkste. Als je besluit op een terrasje een glas fris te nemen komt daar ineens het gevoel: jeetje, het gaat wél! Dan is de spanning eraf en is het voorbij. Zo werkte dat bij mij. Het bevrijdende gevoel. Want eerlijk is eerlijk: ik was tijdens het inpakken thuis al aan het denken: hoe zal dat gaan vanavond. Moet ik dan aan de tonic? Maar ineens realiseerde ik me ook: daar gaan we weer, wie is er nu sterker, de alcohol of ik? Waarom zit ik daar nu al aan te denken, is dat dan genieten? Het van te voren me realiseren hoe dat zal zijn? Zit ik me daar nu al druk om te maken? Waar ben ik mee bezig. En ik wist ook: als ik in de vakantie overstag ga, is het hek van de dam. Want zo kan ik altijd wel iets bedenken. En ik heb de hele vakantie alcoholloos doorgebracht; het was fantastisch, eerlijk waar.
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Fleur.
Ja je hebt gelijk denk ik.
Ik zit nu al te denken"Ohjee, dat kan ik nooit!!".
Dat dacht ik ook 3 weken geleden toen ik dacht aan stoppen.
Ben nu al op dag 16, dus ik kan het wel!!
Ga er dus maar van uit dat het op vak. ook lukt.
Gewoon n lekker alc-loos "verwendrankje', en dan denken "Hè hè, we zijn er"pfff..."en dan helder de vakantie beginnen!!!
Toch??
Dank voor je reactie.
Ciao
Kaab.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh, Fleur, wat fijn om te horen dat ook zo'n vakantie zo heerlijk kan zijn zonder alcohol! Dat roept bij mij een enthousiaste reactie op: dat wil ik ook!

Hoi Medea, goed dat je er weer bent! Zo te horen ga je een doorstart maken. Het leek alsof je ging landen maar je gaat toch weer opstijgen! Fijn hoor.

Zo, op naar de stort om mijn auto leeg te maken!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai allemaal,
hier maar weer eens Lola.En eh Satja bedankt voor je berichtje!Fijn hoor om niet vergeten te worden.
Ik moet eerlijk zeggen dat het mij nog steeds zwaar afgaat.Ik merk dat ik zoals veel dingen ook mijn spitsvondigheid kapot heb gemaakt door de alcohol.En dan denk ik vaak.Ach,ik lees wel even mee
zonder echt mee te doen.Maar eigenlijk is dat jammer.Want ik heb juist dat schrijven en het kontakt op het forum hard nodig om deze dagen op de been te blijven.En daarna ook hoor!Ik heb nu veel nachtmerries(ja,ook gremlins).Zo droomde ik vannacht dat er 47 mensen ingelogd waren op het forum.En aktief aan een discussie meededen.En 1 voor 1 haakten ze af richting die duiveltjes-alcoholMISBRUIK.Wij hebben nu al bezoek van een vriendin die alcohol vies vindt.Heerlijk,want ik heb broodjes voor bij de koffie gehaald.En zij weet als enige dat ik op het forum zit.Ik hoef bij haar niks te verbergen maar ze stimuleert mij erg om door te geen met stoppen.Rare zin,maar ach jullie begrijpen hem vast wel.En eh zus Anjo,hoe gaat ie??
Steuntjes een goede dag toegewenst.
Liefs Lola:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lola,
Over het kwijt zijn van je spitsvondigheid, ik denk dat die heus wel weer terug komt.
Je hebt in het verleden ook vast wel te maken gehad met, dat perioden van kwiek zijn en sloomheid zich afwisselden?
wat een afschuwelijke droom, al die afhakertjes, gelukkig was het alleen maar een droom en zijn hier juist veel kampioenen.
Kijk maar naar onze Fleur, Satja, Pietje Puk heeft haar persoonlijke feestje vandaag(half jaar geen alcohol) (Gefeliciteer Piet) :):present::rose: en alle anderen die met meer of minder moeite het klaarspelen.
Fijn dat je een vriendin met begrip hebt, wees maar blij d'r.
Groetje,
Tante Til

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, Medea, fijn dat je er weer bent.. zo komt iedereen vroeg of laat weer op het honk!
Ik ben ook steeds vroeg wakker zonder alcohol. Lag er gisteren om 2 uur in en was om 8 uur weer wakker... eigenlijk slaap ik iets te kort en mis ik dat lang in bed hangen soms wel een beetje want als ik eenmaal wakker ben dan sta ik ook binnen de mum van tijd naast mijn bed. Wel blij dat er weer een katerloze ochtend is.. geen koppijn en rotgevoel... en van plan om zometeen te gaan hardlopen..
Ja, de gevarenzone is nu wel weer voorbij, ik weet ook niet wat er nou de afgelopen dagen aan de hand was.. een soort lamlendigheid en ongeinteresseerdheid.. het oude " wat kan mij het schelen dit is mijn leven" gevoel. Maar ik heb het doorstaan!

net weer hardgelopen... zonder kater is dat toch prettiger dan met! en morgen een dagje op stap met een hondenforum, wandelen bij apeldoorn met 30 mensen en 70 honden. Vandaag nog even werken aan een nieuwsbrief, dus mijn weekend is weer gevuld!!

prettige zaterdag allemaal!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Word ik wakker, heb ik er ineens 3 katjes bij! Nau, ja ineens...........
;)

Satja, wandelen in de UK is te gek. Vooral omdat ze andere wetten hebben dan wij,je hoeft niet op het padje te blijven. Heb je Hadrian's Wall al gedaan. Ziet er zo mooi uit, al heb het zelf nog niet gedaan.
Met pub's heb ik zelf niet zo'n moeite. het is gek hoe sommige dingen in je hoofd blijven zitten, he? in een ver verleden heb ik er gewerkt en toen dronk ik nog niet, dus het is voor mij nog veilig. Geen herkennings belletjes. trouwens kijk daar maar eens om je heen. Het is "drink until you drop".

maar het brengt mij wel tot Kaab.

Ik had mezelf eigenlijk beloofd dat ik in de vakantie in een ver land wel mocht drinken.
En voor dat ik het hele forum over me heen krijg zal ik mezelf nader verklaren.
Ik drink voornamelijk om te vluchten, vind dronken zijn afschuwelijk, dus grote slokken whiskey en een slaaptablet om zo snel mogelijk out te zijn. Plus dat ik meestal alleen drink.

Een halve pint Guiness zie ik eigenlijk niet als alcohol. En nee, lust het alleen vers van de tap en dat is hier op het platte land niet te verkregen dus geen problemo.
ECHTER, en nu komt het, mijn dillema, eerdere ervaringen daar kan je eigenlijk niet op af gaan, eens was ik een sociale drinker en dat ben ik nu echt niet meer.
het gaat erom dat ik hoogstwaarschijnlijk een vakantie wel zonder kleerscheuren er van af kan brengen
maar dan heb je het stofje wel weer in je lichaam. En dan gaan die celletjes weer denken, het ging goed dus waarom nu niet? En voor dat je het weet ben je weer bij af.
Dus ik weet het antwoord eigenlijk wel. Ben eigenlijk blij dat ik niet op vakantie ga.

Italiaans is leuk, Kaab moet je doen. Het is lang niet zo moeilijk als je denkt. het is wel iets dat je bij moet houden en dat kan jij! Bofkont!

Satja, Je gedichtje dat je op het forum gezet hebt hangt nu naast mijn bed!

femmy, wat ben je goed op weg!! Lees je berichtjes zelf eens. Je ziet precies je eigen valkuilen, je hebt onze hulp eigenlijk niet nodig.

Waar het om draait is gedragsverandering, dat op de bank zitten met een goede fim, boek whatever en een grote bak thee ook ontspanning kan zijn. en dat duurt gewoon heel erg lang.
En uitgaan zonder drank kan ook leuk zijn, en ja mensen die drinken zitten dan al gauw op een andere level. Ik snap hem helemaal en ik weet het ook niet.

Het grote voordeel van Tactus vind ik dat je wel de mist in mag gaan ALS JE DAAR ZELF VOOR KIEST.
Vaak ontdek je dat je een probleem hebt en dan onderken je dat, kom je het probleem tegen en dan is het einde behandeling. Was het Fleur die zegt het mag wel maar ik wil het niet?

Wederom het gaat om gedragverandering en dat duurt gewoon erg lang en is erg moeilijk maar uiteindelijk lukt het wel.
Dan gaan die hersenencelletjes (de Gremlims) reageren op nieuw verbindingen. Een kop thee= ontspanning.

En nee, hoor ik heb de wijsheid niet in pacht. Ik heb Posititief denken ontdekt. En daar ga ik even voor.
Al het andere heeft me alleen maar ellende gebracht. dus "in for the new out with the old"!

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha,

Graag voeg ik hier aan toe dat ik gisteren een fijne ervaring had:
de middag en avond doorgebracht met eten bij vrienden thuis.
En toen iedereen de drank op tafel zette en verzuchtte hoe lekker dat was dacht ik: EN NU?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed toen de drank op tafel kwam dacht ik: EN NU?
En toen kwam de gedacht in me op: EN NU HELEMAAL NIETS. ER GEBEURT HELEMAAL NIETS.
En kwam er rust over me.
Ik heb de hele avond van thee en spa genoten en grapjes gemaakt en geluisterd en meegediscussieerd.
op het eind van de avond dacht ik: iedereen is verantwoordelijk voor zichzelf.
Zij hebben nu alcohol in hun lichaam en dat moeten ze zelf weten.
En ik voel me lekker helemaal bij mezelf zonder gif in mijn lichaam.
Ik heb denk ik het licht gezien!

Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Femmy,

Ben het helemaal met je eens hoor.
Ik had ook mijn twijfels toen ik las dat Tactus tegen je gezegd had: en als je dan zo nodig moet drinken koop dan een klein flesje!
Jij komt er wel hoor, het moet toch vooral uit jezelf komen!
En in die drinkende vriendinnen kun je ook een spiegel gaan zien, waarom je het juist niet wilt.
Dat gelal op het eind hoort niet bij jou.

Over vakantie denk ik ook wel na. Maar het lijkt me ook heerlijk om lekker fit te kunnen wandelen en lol te hebben zonder drank.

Met het gevaar roomser te klinken dan de paus..................

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt dat jullie me nogmaals welkom willen heten!
Ik ben inderdaad ook bang om mijn spitsvondigheid te verliezen.
Het is altijd mijn grootste angst geweest om vergeetachtig te worden door de alcohol, en toch maar doordrinken...
Nu gebeurt het regelmatig dat ik niet op een woord of een naam kan komen. doodeng vind ik dat. is dat het begin van het einde? vraag ik me dan af.
Maar gelukkig ben ik nu weer gestopt, dus kan ik het een halt toe roepen. Hopelijk is er nog niets definitief beschadigd...
groetjes,
medea

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Femmy, de meesten mensen melden zich aan bij Tactus als ze nog drinken en dus is dat het algemene startpunt. De eerste periode dronk ik ook nog en gebruikte dat als onderzoeksmateriaal.. dus heeeel bewust drinken, gedachten erbij onderzoeken, wanneer is het lekker, wanneer is het teveel.. wat zijn de voordelen en wat de nadelen.. maar als je eenmaal de stap tot niet drinken gezet hebt dan is dat lastiger.

Volg idd gewoon je eigen plan!! je bent gewoon goed bezig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is dat besmettelijk Kate? Dat je berichtje er uitvliegt voor je het in de gaten hebt?

Lola, ik geloof nóóit dat jouw spitsvondigheid kapot is. Probeer maar eens om niet te veel in je hoofd te hebben hoe je zou willen zijn, maar word gewoon nieuwsgierig naar hoe je BENT! Dat levert veel meer op. Laat je verrassen door al je ontdekkingen als je je ideaalbeelden loslaat.

Niet-drinken is spannend. Kijk maar naar het verhaal van Kate, prachtig! Dat je ontdekt dat je gewoon temidden van drinkende vrienden kunt zitten zonder dat er iets fout gaat. Geweldig toch?

Ik moet erg om je berichtjes lachen Femmy, ik begin je een beetje door te krijgen. Dat bedoel ik liefdevol hoor, ik geniet van je. Er is een ochtend-Femmy en een later-op-de-dag-Femmy. Die moet je eens met elkaar laten praten!

Anjo, dit zou mijn eerste wandeltocht in de UK worden. Ik ben zeker van plan om dat ooit nog eens te doen, misschien volgend jaar. Lijkt me echt te gek! Ik hou erg van de engelsen en de engelse taal.
Ehhhhhh..... heb ik een gedichtje op het forum gezet?

Nu moet ik vliegen, ben vanavond weer terug!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Satja,



"s morgens een heel klein beetje wakker
vrieskou glijdt over mijn gezicht
onder mijn warme dekbed
geniet ik van die halve slaap
schuin oog naar de wekker
de draaiende motor van de krantenbezorger
is me weer ontgaan vanmorgen vroeg
zo diep en rustig sliep ik

niet terug willen in de slaap
niet weg willen wezen
niet tegen de dag, het leven op zien
geen beren op de weg

de toekomst warm en open voor me
nieuwe plannen, nieuwe verlangens
nieuw genieten
nieuw leven



Komt dit misschien vaag bekend voor, Satja?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoeraa voor Femmy,

Die is haar eigen therapeut! En leert nu ook met de adviezen van Tactus (ADVIEZEN) wat losser om te gaan. Ik heb de therapie ook "droog" gedaan, en ben blij toe dat ik al die moeilijke momenten al in de therapie had. En je schrijft zoveel zinnige en goeie dingen dat je dat kan printen en inbinden en uitgeven....

En.........
:D:heart::musicnote::heart::light::sun::):rose:;):moon:D:heart::musicnote::heart::light::sun::):rose:;):moon:D:heart::musicnote::heart::light::sun::):rose:;):moon:D:heart::musicnote::heart::light::sun::):rose:;):moon:D:heart::musicnote::heart::light::sun::):rose:;):moon:


voor PeePee en Piggelmee (laten we die niet vergeten) een half jaar :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: droog!!!!!

We zijn super trots op jullie en de virtuele slingers hangen al !!!!!!!

dikke knuffels van (ook droog gelukkig) Houtje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Houtje,

Ik zat net lekker de krant te lezen en wat zag ik daar staan? Dat gamen inderdaad verslavend kan zijn en dat ze daar nu ook therapie voor hebben. Moest ik gelijk aan jou denken. stom zoals dit forum werkt.
Maar nogmaals ik geloof niet dat jouw larfje in de gevaren zone zit. Gewoon nuchter, in beide zin van het woord in de gaten houden, denk ik dan maar.

Femmy, ik geloof juist dat Tactus het fijn vindt als je feedback geeft. Ik heb begrepen dat dit een soort proef is van een andere aanpak.

Lola, fijn dat je er weer bent. Ik maakte me al wat ongerust. Je klinkt in ieder geval wat rustiger en heerlijk, he, zo'n vriendin die je steunt.

een (koude),

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,
Wat is het hier ontzettend stil!
Net nu ik het zo moeilijk heb. Vanochtend nog zo trots, nu baal ik dat ik mijn verdriet niet verdoven kan, want dat is het, merk ik nu.
Ik loop maar heen en weer, heb een fles rivella in no time leegegedronken. En weet niet meer wat te doen.
Hopelijk is er iemand die even kan reageren, even een steuntje in de rug kan geven.
liefs,
medea

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...