Spring naar bijdragen

zondag, rustdag


beep

Aanbevolen berichten

Goedemorgen collega zwoegers,
Katrina had een draadje gestart over wantrouwen, daar vond ik nog een mooi citaat over, daar komt-ie gratis en voor niets.


niemand wantrouwen is onnozel, iedereen wantrouwen dwaasheid, zichzelf wantrouwen de eerste stap naar de wijsheid.
Lingree


Beep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Satja, je schrijft 'wat ik maar wil, wat een weelde'.
Dat is ook precies zoals ik het beleef.
Wat een weelde, die vrijheid, alles kan, je hoeft alleen maar te kiezen ipv. 'zien hoe je de dag door moet komen'
Femmy, leuk voor ons dat je nog even schreef hoe het uitgaan was.
Fijn voor je.
Ik wens iedereen een fijne zondag met als het even kan, af en toe een zonnetje.
Groetje,
Tante Til

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen,
Ik zit fris en fruitig achter de PC. Geen schaamte over telefoongesprekken die ik me niet meer helemaal herrinner.. geen opgeblazen kop..
Zo veel voordelen.
Dus ik wil ermee doorgaan. De Refusal al weer genomen.
Wanneer het vanavond moeilijk is, moet ik het maar accepteren, het gaat weer voorbij.
Nu voel ik me goed en wens iedereen een hele fijne zondag en nog bedankt voor jullie steun!
groetjes, medea

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, eindelijk weer eens een blauwe lucht!
Fijn Femmy dat het goed is gegaan, het uitgaan. Het is wel anders zonder drank maar misschien is de conclusie dat het met drank eigenlijk ook nooit zo leuk was wel de juiste...
Ik heb vanmiddag een feestje, voor het eerst in de afgelopen drie alcoholvrije weken.
Heb dit soort momenten een beetje ontlopen tot nu toe maar nu heb ik er alle vertrouwen in dat het goed zal gaan en zelfs veel zin om te ervaren hoe het is zonder drank.
Maar eerst: een pittige wandeling met de hond! Fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Femmy, wat goed van je!! Wat zul jij je vandaag goed voelen als je zonder kater wakker wordt.
Zteoh, je mag natuurlijk vinden wat je wilt over geleende uitspraken, maar spreek dan wel voor jezelf en niet in de we-vorm, anderen vormen hun eigen mening wel. Dan voel ik me ook minder afgebrand.
Ben ook benieuwd naar wat meer info over jou, ben je eraan toe om dat te geven?

Beep, die vandaag wat helend spitwerk in de tuin gaat verrichten,


fijn zondag allemaal en tot later

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Femmy, je hebt je eerste kinderloze weekend met glans doorstaan!!! petje af!!! had je ooit gedacht dat dat zou lukken? je kan het dus!! en van dat uitgaan herken ik.. ik doe nu ook alleen nog maar theater en dat soort dingen, geen stappen en hangen in de kroeg meer. Niet meer uit voor het zuipen dus!

Ik ga zo wandelen met nog 40 mensen en 60 honden. Ben erg benieuwd. Het is een wandeling van een hondenforum. Dus ik ben vandaag heerlijk buiten en hoop dat de zon nog veel zal schijnen vandaag!!
Nu nog bedenken wat ik aandoe, zo lastig.. afritsbroek dan maar hihihihihi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker hè, tante Til, dat je kunt doen wat je wilt?
Ik heb gewoon alles gedaan: terug m'n bed in, krant gelezen, nog even lekker geslapen en daarna een rondje gerend. Nu lekker douchen en de zondagse schoonheidsbeurt en dan ben ik weer helemaal fit en in topconditie!

Femmy, misschien ben je ook gewoon toe aan andere uitgaansdingen. Ik weet niet waar je woont maar er zijn in alle steden geweldige dansfeesten waar helemaal niet zo gezopen wordt. Daar gaat het echt om het plezier hebben met elkaar en genieten.

Beep, wat kun jij toch fantastisch reageren op rotberichten. Zoals je Zteoh antwoordt is precies helemaal goed. Je zegt waar het op staat zonder zelf hatelijk te worden, dat vind ik erg knap. Ik had vanmorgen ook een reactie klaar maar ik heb de neiging om terug te gaan meppen dus ik heb me ingehouden.

Is het bij jullie ook zo prachtig? Hollandse luchten, jagende wolken en zo?

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

Wat een heerlijk gevoel gaf het me om vandaag de draadjes te lezen! Wat laten we hier een veerkracht en een vechtlust zien! Het is zeer beslist geen gemakkelijke week geweest en lees nu eens............

Medea, houd dit vast, he! Zou je het vanmiddag weer zwaar krijgen. lees dan je eigen berichtje nog even.

Femmy, way to go , girl!

Groetjes,

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een goede uitspraak, over jezelf wantrouwen, de eerste stap naar wijsheid...Hoevaak zat ik niet vol goede voornemens, "vandaag ga ik lijnen, vandaag drink ik niet...'
en ik geloofde mezelf ook zo. Daarna boos op mezelf, want niet volgehouden, niets waard, gauw nog een neut dan voel ik dat niet meer.
Ik weet nu dat ik het goed bedoel met mezelf maar dat ik mezelf ook in de gaten moet houden, de triggers en valkuilen vermijden...Zoals de schrijver John Irving zegt;" Keep passing the open windows." (en spring er niet uit, al is de drang nog zo sterk).
Dat is een gezond wantrouwen!
Maria

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha,

Had ik vrijdag nog het licht gezien, vanmiddag ging het bijna uit.......
En ik moet het dan toch van mijn gedachten hebben, ik ben meer een denker dan een doener.
Mijn gedachten gaan toch door, ook onder het doen.....

Ik heb het lampje brandende gehouden, door nou eens goed naar mijn gedachten te kijken.
Wat is dat nou toch, die neiging om goede besluiten zo maar aan te kant te willen vegen?
Ik heb het verlangen bekeken en geprobeerd vast te stellen waar het nou zit (tip van Jan Geurtz: zit het in je hoofd, in je buik, zit het misschien helemaal nergens?)
Ik kwam erachter dat het in een laatje in mijn geheugen zit, een laatje dat nog vlot open kan.
En ik heb het laatje weer dichtgedaan. Wat mij vooral hielp was aan mijn yoga en meditatie denken en aan het zuiver afgestemd zijn waar Water en Satja het over hadden.
Dat is veel meer de echte Kate dan die Kate met drank-giechel.
En wat mijn psycholoog ooit zei, over het onderdrukken van gevoelens: doe jezelf niet aan wat je familie je aangedaan heeft.

Zo krijg ik een steeds grotere voorraad aan tegenwicht, en ik heb er ook al heel wat van dit forum die ik gebruik: je bent niet gestopt om te stoppen met stoppen (was het Toni?), de trek is sneller voorbij dan de kater, ik mag wel drinken maar wil ik het?
En die van dat stofje in je hersens, dat geactiveerd wordt en je steeds meer wil. Al is het maar als metafoor, het helpt me wel.

Wat is dat toch, dat je zin krijgt in iets waar je je later rot door voelt.
Ik denk dat het de onrust in jezelf is en het idee dat je iets nodig hebt.
Maar wat word je dan genept, het is gewoon een gif.

Nog steeds brandende,

Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kate,
Ik heb het ook weer hoor. De hele dag gaat het goed en nu word ik weer zo onrustig. Voel me verongelijkt dat het niet kan, heb refusal geslikt, terwijl ik toch ook echt weet dat dit het beste voor me is.
Ik weet het ook niet, Kate, wat het toch is dat we er zo'n zin in hebben.
Maar het lijkt wel of ik alles veel sterker voel, en dan voel ik dingen die ik niet wil voelen. Vind het leven eigenlijk helemaal niet leuk.
Klinkt vreselijk, ik weet het, maar zo is het zoals ik me nu voel. En dat wil ik niet, dus graag een roseetje. Maar helaas (gelukkig moet ik eigenlijk zeggen) het kan niet...
Word het ooit beter?
Ben ook een boek aan het lezen over de recovery en meditatie. Misschien moet ik me daar meer in verdiepen.
sterkte en groetjes,
medea

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lena,

Ja, wij zitten allemaal aan de Spa Marie Henriette, heb je dat wel eens geprobeerd? Dat werkt geestverruimend en dan ga je zomaar allerlei wijsheden uit je mouw schudden.

Laat jezelf maar lekker inspireren door ons.

Ennehhh... het is hier echt niet zo'n jubelo positivo gedoe dat je niet chagrijnig of verdrietig mag zijn hoor, dat je dat niet denkt!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moest er vershrikkelijk om lachen. lenaliey!

Ik denk inderdaad dat het een "drug" is, het ontdekken dat je toch sterker bent dan jezelf jaren hebt gedacht.
En kijk gelijk maar naar de volgende twee berichtjes, het gaat niet vanzelf daar moet je wel wat voor doen. En het is niet gemakkelijk en daardoor misschien dat bruisende marie-henriette gevoel, als het weer is gelukt.

Kate+Medea, wat vervelend dat het vandaag zo moeilijk gaat. Maar kop op, meiden! Je kan het!

Groet,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor ik zie het al.
Na een hele dag geleefd te hebben, duurt de dag langer dan wanneer we drinken. En krijgen we heimwee naar ons 'vriendje'. (Alhoewel hij voor geen snars deugt. Hij bedriegt, liegt, enz.De meest onbetrouwbare...)
De kunst is, de gemoedstoestand die ik vanmorgen las op dit draadje , 's avond's ook te voelen.
Daar zoek ik ook nog achter. Op mijn beste dagen ben ik behoorlijk streng tegen me zelf, en zeg ik tegen mezelf dat ik niet zoveel zelfmedelijden moet hebben. ( dan denk ik: wat een luxeprobleem heb jij toch meisje!) Dat nare gevoel verdwijnt meestal na enkele uren, tenzij ik er blijf over piekeren. En dan verplicht ik mezelf om ....bv vandaag mijn behangpapier afsteken ( dat was natuurlijk nodig, niet zomaar, hoor!)
Achteraf heb ik dan meestal een positief gevoel, zo van waauw ik heb toch iets opbouwend gedaan.
Ik moet mezelf steeds eraan herinneren hoeveel dingen er zijn die ik wil, kan, mag doen. Heb zelfs een schriftje aangelegd met wat ik allemaal zou willen gaan doen en dan ook probeer te doen.
En in een ver verleden deed ik dat allemaal, dus het moet kunnen.
Maar nu doe ik het veel intenser, omdat ik het verschil ken.
Ik weet mijn blabla klinkt er een beetje over als je je down voelt, maar het werkt wel.
Courage!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi iedereen

Even mijn snuit laten zien, ik heb een weekje achter de kiezen dat ik behoorlijk in minur was, en het stomme is, dat ik wel de heleweek van alles wil schrijven maar, anderzijds ontbreekt het me aan energie.
Alles is lekker positief op het forum en daar past dan mijn geleuter minder tussen, of juist weer wel, enfin, Ik heb (uiteraard moet ik zeggen) niet meer gedronken deze week, de behoefte is er niet he.
Ik heb mijn alcohol schrift ingevuld en nu staat er zo een kolometje tussen dat ik gedronken heb dat ziet er lelijk uit! maar bedenk ik mij, het stoppen is geen mooi kolomtje of ik gedronken heb ja dan nee.

Ik heb zoveel jaren met drank geleeft en dat is voorbij nu, nu komen er nog zeker 10.000 dagen met een groen etiketje, toevalig, ik voel mij vrij van drank en zo is het gewoon, dat ik per ongeluk wat gedronken heb vorige week haalt mij niet af van mijn agenda hoe ik verder leven wil!!

Ik was zelf ook onaangenaam verrast vorige week, wat gedronken te hebben maar ik zie dit niet meer als een valkuil, maar als een hobbeltje!! Ik struikel en ik rol er snel af, en loop verder zonder zere knieen en is geen kuil waar ik dan maar lekker in blijf liggen.

Moet ik voorzichtig zijn met drank? jawel maar, Jeetje, wat ben ik bijna de baas over mijn drinkgewoontes !!

Open en vol vertouwen kijk ik naar de toekomst en pas op voor hobbeltjes.
Baas Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Helder,

Dat moet je niet meer doen hoor! Wegblijven als je denkt dat je niet positief genoeg bent. Ik ga dan de hele tijd denken: waar is Helder toch? Hij zal toch niet...
Soms is de teneur van de berichten wat positiever en soms zitten we bijna allemaal te stoeien. Je maakt die sfeer met elkaar en daar hoort IEDER geluid bij. Hoor je me Helder? Dus ook het jouwe. Natuurlijk heeft jouw geluid dan invloed, maar daarom zitten we hier toch? Om van elkaar te horen en te lezen?

Hoi Lena, fijn dat je mee gaat schrijven. Mooi gezegd van die stilte midden in de storm. De kunst is om telkens dat middelpunt op te zoeken maar dan moet je dus niet van de storm weggaan want dan vind je het nooit.
Dat is weer een nieuwe anti-alcohol-bezigheid: behang afsteken. :) Weer eens wat anders dan opruimen en soppen.
Ben je nu nog aan het drinken Lena, of aan het stoppen? Dat is gewoon nieuwsgierigheid hoor, daar bedoel ik verder niets mee.

Tapas? Heb je het leuk gehad vandaag? Je hebt je nog niet teruggemeld, heb je misschien een interessante hondenbezitter ontmoet? Waar je nu romantisch mee zit te tafelen met de honden aan jullie voeten? Oh jee, ik sla op hol geloof ik.

Welterusten lieve schatten ik ga d'r in want morgen moet ik er ontzèttend vroeg uit. Ik heb een klus te doen die ik nog niet heb voorbereid dus dat moet dan 's morgens vroeg gebeuren hè?

Slaap zacht allemaal,

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hahaha, ik heb heel veel hondenbazen ontmoet, maar niet DE hondenbaas.... en mijn hond heeft zich zowaar perfect gedragen, hij is wel een loner hoor, zeker in zo'n groep valt dat erg op. Het was lekker, de hele dag op de hei en door het bos bij apeldoorn gesjouwd en de avond bezig geweest om alle foto's te downloaden en de beste eruit te pikken. Ik ben wel blij met mijn nieuwe camera (een digitale spiegelreflex) en kon hem vandaag mooi uitproberen. Een druk dagje dus en nu snel gaan slapen want morgen weer werken... er kwam zelfs nog iemand naar me toe die vertelde dat ze me op TV gezien had en dat ze het zo knap van me vond.. oja, dat is waar ook, dat was ik alweer vergeten.. hihihihihi...
dus het gesprek ging alweer snel over alcohol en wat het met mensen doet. Toch wel apart!

nou, ik ga pitten
tot morgen maar weer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...