Spring naar bijdragen

Lieve lezers en schrijvers


Satja

Aanbevolen berichten

Lieve allemaal,

Op zondag 5 maart heb ik mezelf hier voor het eerst laten horen. Ik was van plan een week later te stoppen of te minderen maar op aandringen van velen van jullie ben ik meteen die historische maandag 6 maart al radicaal gestopt. En met succes. Ik heb nu bijna vier maanden niet gedronken, met uitzondering van afgelopen vrijdag een glas champagne om te toosten op het afscheid van mijn opleiding en ooit twee gratis mini-likeurtjes bij de koffie. C'est ca!

Dat het zo goed gelukt is komt door de Tactusbehandeling, maar zéker ook door mijn contacten op het forum. Ik heb versteld gestaan van de diepgang van veel draadjes, er is in de berichtjes vaak veel liefde en hulpvaardigheid te lezen en dat heeft me goed gedaan. En natuurlijk heb ik ook ontzettend gelachen om de onzin van veel andere draadjes maar het was altijd onzin met een boodschap.

Ik merk dat ik nu in een andere fase terecht gekomen ben, een fase waarin alcohol een veel minder prominente rol speelt. De afgelopen weken heb ik al wat minder vaak hier geschreven en het wordt tijd voor mij om het forum langzamerhand te gaan verlaten.

Maar niet nadat ik naar IEDEREEN, IEDEREEN, IEDEREEN ongelofelijk veel dankbaarheid uitspreek voor alles wat jullie hier voor mij betekend hebben.

Pietje Puck, die me waarschuwde toen ik in het begin wat al te hard van stapel liep.
Houtje alias Houten alias Koekie, die me zo vaak aan het lachen heeft gekregen met haar hilarische verhalen.
Fleur met haar wijze woorden, mijn illustere voorganger!
Helder, met zijn prachtige verhalen en onnavolgbare beeldspraak.
Tante Til, met wie ik de liefde voor de vogeltjes deelde.
Tapas, mijn stopmaatje van de eerste maanden.
Katrien, vroeger zo vaak niet begrepen, maar nu zo heerlijk aanwezig!
Hermiena, met haar mooie verhalen uit de nachtdienst
Emma, die altijd en overal voor iedereen een lief woord heeft.
En Medea, Maria, Erica, Tosca, Lola, Cheryl, Femmy en Dreamer, die allen af en toe langs kwamen waaien en hun wijsheden en noodkreten hier schreven.

En dan de stayers onder de nieuwelingen: Beep, Kaab, Anjo, Kate, Water, Chinagirl, Twan, Wil133, Lenaliey, Aura, Francesca en Mismaff. Ik heb in de laatste weken alle vertrouwen gekregen in jullie kracht om het forum te dragen de komende tijd.

Ik wens IEDEREEN het allerbeste, het allermooiste en het allerliefste toe, zònder drank, of op z'n minst met weinig drank! En dat geldt ook voor degenen die ik vergeten ben te noemen en degenen die alleen lezen!

Lieverds, ik ben nog niet meteen helemaal weg hoor. Ik lees nog wel even mee en schrijf vast nog wel eens wat!

Dikke zoenen en liefs van Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve satja,
ik kan het zo begrijpen maar sluit het niet helemaal nog af. Maar goed, zie mijn mail van een paar dagen geleden dus ik snap het denk ik wel. Maar ik zal je zeker missen.
Ik wens je alle goeds en hoop je nog eens te lezen of te horen. Vond het fijn zo hier en daar mijn gedachten met je te delen.

warme omhelzing Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Satje,

Ik vind het gewoon heel heel erg jammer dat je weggaat. Ik denk dat je ook een rol kunt vervullen als je niet meer drinkt. Kijk naar Fleur, die al een jaar niet meer drinkt, maar toch nog op het forum is en hoe. Wijsheden, soms een mini-preekje maar altijd met erachter de gedachte geuit dat ze het beste met je voorheeft.
Ik vind het ook jammer omdat je zo aan het groeien was in je persoonlijke dingen die je schreef (wat niet wegneemt dat ik je beslissing respecteer) maar je begrijpt wel dat ik het certificaat van Fleur de Tweede naar de Kliko der Papieren heb verwezen. Dat is ook jammer, dat je niet als een soort "wijze niet-drinkende (hoe je het noemen wil wel/niet alco) toch erbij blijft. Maar goed, het is jouw leven en jouw beslissing. Je hebt er (ongetwijfeld) goed over nagedacht.
Ik zal je erg missen, lieve schat, dat wel. Maar je leven gaat door, je opleiding is af, de Cactussen hebben je goedgekeurd (gôh zou je denken het is easy) maar dat is het bepaald niet. Van Emma weet ik dat téveel forum haar niet goeddoet ik weet voor mezelf dat ik niet zonder kan (bij wijze van).

Ik wens je dan ook al het beste, geniet van leven, dat is het beste dat ik je kan wensen. Je bent een sterke vrouw die ook doortastend "verder" gaat en dit achter zich laat. Dat mag en dat moet voor jou denk ik om het los te laten.

Maar wel af te toe je neus laten zien hè anders komen we uitrukken met de fietsclub!!!!

Heel veel liefs + alle beste wensen voor de rest van je alcoholvrije leven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jee Satja!

Je was de eerste die me welkom heten, en toen dat mooie gefeliciteerd bericht.
Al je wijze woorden. mens wat ga ik je missen.

Echter,voor jezelf doen, er ligt een nieuwe wereld op je te wachten.
Maak er wat van!!! En als je ooit eens met me wil gaan wandelen dan laat je het me weten, he?

Bedankt voor alles en ik wens je echt het allerbeste toe.

Knuffel,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Satja

Het was een plezier je aan boord gehad te hebben, je bent zo thuis geweest hier, wat leer je elkaar goed kennen als je allemaal in het zelfde bootje zit, maar het zat er aan te komen zo snel van jongste maatje tot schipster nu lonkt de wal , je hebt geen zeemans benen meer.
met stevig stappen ga je verder, gefeliciteerd met je opleiding ook nog eens.
Je anker is op, en het staat je dat je land inwaards gaat tot gevraagt wordt wat je bij je draagt.
Sterk ben je geweest in afscheid nemen van drank, en ook nu ligt er weer brief op tafel, gelukkig voor
dat er oren aan komen zie ik onderaan staan, dat je nog wel eens ahoi zal roepen, want missen
doe ik je al.

Hele dikke zoen het ga je goed landrot Satja

maat Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Satja,

Als ik aan jou denk denk ik aan een doorzetter! En dat blijkt ook wel, in deze paar maanden opleiding afgerond, alcohol de baas, alsof het niks is. Nu afscheid van het forum, je weet wat je wilt, en je doét het ook, volgens mij ben je béresterk, ik wens je alle goeds, en nog heel veel mooie wandelingen!!!

:rose:

liefs Verientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Satja,

Wat fijn dat het zo goed met je gaat! Dat geeft de burger moed!
Natuurlijk zien we niemand graag 'op kamers gaan', maar het is geweldig dat je je leven zo op orde hebt dat het (niet) drinken daar niet zo'n grote plaats meer in opeist.
Ik hoop in ieder geval dat ik op een dag ook zo ver ben als jij nu.

Kom je nog wel af en toe je was brengen als het nodig is?

Liefs, en heel veel geluk!!!

Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Satja,
Ik zal je invoelende, rustige en relativerende reacties missen. Jammer voor ons maar voor jezelf des te beter. Ik besef nu pas dat je maar kort voor mij gestopt bent en altijd heb ik je mails als heel positief en sterk ervaren terwijl je dus nog maar net begonnen was met AdeB te worden. Altijd heb ik gemeend dat je al veel langer "droog" stond. Hoop dat ik en velen met me jouw voorbeeld blijven volgen.
Heel veel geluk en het allerbeste
Groeten
Tosca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Satja,

Gefeliciteerd met het bereiken van je doelen en het doorlopen van je opleiding.
Je gaat weer een volgende fase in. Voor mij ben je toch een beetje een verlichte boedhha.
Ik ga je wijze woorden hier missen, hoop nog van je te horen.

liefs,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jee Satja

ik ben even weg geweest maar miste je ook al bij de schrijvers toen ik eenmaal terug was! En nu kom ik dit bericht van je pas tegen. Wat jammer. Je had vanaf het begin af aan zo'n goede bijdragen! Ik denk dan: als jíj zelfs al weg gaat, wat doe ik hier dan nog! Satja, die toen we in een schrijversdip zaten, zo enthousiast het forum weer op gang heeft gekregen met haar maatje Tapas!

Maar dat is egoistisch geleuter. Wat fijn dat de alcohol al een minder prominente plaats voor je in is gaan nemen. Dat is toch fantastisch!! Dat had je in maart toch niet kunnen bevroeden. Het is alleen maar heerlijk voor je dat je dit hulpmiddel en ons wat minder nodig hebt.

Ik wens je heel veel succes in alles, wil je heel erg bedanken voor de prettige rol die je had op het forum en hoop dat als je het moeilijk krijgt (wat ik dus weer níet hoop) je ons weer weet te vinden. Dan geven we je fiets een zetje en zit je zó weer in het peloton!

dank je wel Satja

pietje Puk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...