Spring naar bijdragen

ik zal me even voorstellen


Gaby

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, mijn naam is Gaby en ik lees al een tijdje mee, 4 jaar geleden heb ik moeten erkennen een drank probleem te hebben, goh wat was dat moeilijk, AA bezocht, en gestopt voor 3 maanden, weer begonnen, minderen, stoppen enz. enz. heel vermoeiend, natuurlijk wist ik wel dat ik niet zou moeten drinken, maar soms was de pijn/onrust/eenzaamheid of wat dan ook te groot/te sterk, en dan haalde ik 6 blikjes, want dat moest toch kunnen, maar 9 van de 10 keer, ging ik meer halen :-( ik had geen rem meer... toch hield ik het vol zo'n 2x in de week flink dronken te worden en verder niet te drinken, maar angst en minderwaardigheidsgevoelens, niet te kort! afgelopen zaterdag was ik op een feestje met partner, geen probleem om niet te drinken (ben al in het stadium dat ik enkel nog alleen drink, schaam me teveel) partner flink aan de zuip, maar op een gegeven moment ook weer aan de soft drugs en gewoon ontkennen tegen mij! vindt het vreselijk als mensen liegen tegen mij, en als verslaafde ken ik alle ''trucjes'' dus snapte er niets van, ruzie, kwaad naar huis, en wat baalde ik ervan dat ik geen drank in huis had, volgende avond na het werk mocht ik drinken, want zielig, volgende morgen meteen refusal genomen, wat had ik een spijt sávonds wou zo graag drinken, partner nam niet op, niet te bereiken (grrrr) , volgende avond zou ik gaan drinken, en veel ook, want verdiend... volgende morgen fit wakker geworden en inene bedacht ik me dat ik dan hetzelfde zal doen als partner, meteen refusal ingenomen, en inene had ik het idee, ik WIL niet meer drinken, en ik voelde me ook niet rot, integendeel, voel me fit, werk ging lekker, met de kids ging het goed, partner kan me (nu even) wat, moet eerst aan mezelf denken, ben eigenlijk heel trots, en hoop dat ik het nu ga waarmaken, met jullie steun hoop ik, ik WIL en HOEF niet meer te drinken, nu 10 dagen droog, wel problemen met slapen :-( maar zelfvertrouwen steeds meer terug, en angsten verdwijnen al ssneeuw voor de zon, en dat terwijl ik dronk vanwege mijn angsten, nu ja, ik ben blij dat ik vandaag niet heb hoeven drinken, bedankt voor jullie aandacht!

Gaby

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom
gaby

elk verhaal is weer anders ..maar toch ook weer niet
het is allemaal zo herkenbaar..en dat is heel fijn
dit voor mijn dat 24 en heb het denk ik 20 dagen heel moeilijk gehad
maar nu gaat het wel goed
..voel me veel beter met alles..alleen het slapen niet ..maar dat was met drank op ook waardeloos
dus het kan alleen maar beter gaan...beter moe zonder kater dan met
we zien je vanzelf wel in de huiskamer...ditjes en datjes


doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Gaby,

Welkom hier op het forum.
Ik hoop dat je veel aan deze site zult hebben, ik in ieder geval wel.
Tenslotte zitten we hier allemaal voor hetzelfde en dat geeft veel steun :)
Ik ben net als Snoeppie aan mijn 24e dag bezig (Thanks Snoep dat je het bijhoudt), het begin is alles behalve gemakkelijk maar ik moet zeggen dat het wel begint te wennen.
Oude gewoontes ben ik aan het vervangen voor nieuwe en dat begint te wennen :rose: Zo heb ik tegenwoordig geen glas wijn meer bij het koken maar zet een kop thee.

Tot horens in de huiskamer,

Groetjes Shahire.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Gaby,

Hoe herkenbaar: langere tijd stoppen en dan weer gan drinken:o Zelf ook na 2 periodes van 4 maanden niet drinken er toch weer eentje gedronken..en het natuurlijk niet bij eentje kunnen houden. Ik voel me na 4 maanden niet drinker erg sterk en denk dan wel weer maat te kunnen houden. Niet dus:$
Weet nu dat mijn rem stuk is en niet meer heel gaat worden. probeer me daarin te berusten. Het is zoals het is....Nu nog proberen mijn leven hierop in te richten en hier momenteel druk doende mee.

Heel veel succes:present: en misschien zien we je nog, je vindt de meeste van ons op de dagdraad bij de Ditjes en datjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gaby en een warm welkom ook van mij.
Je klinkt alsof je een krachtig besluit hebt genomen
doordat je in de gaten hebt dat je voor jezelf kunt kiezen.
Wat je partner ook doet, hij doet dat zichzelf aan. Jij
bent jij. En tegen drugs en drank kun je niet op, hij mag
zelf een keer kiezen dat hij dat niet meer wil. Nu jij eerst.
Met de Refusal neem je daar de verantwoording voor.
Er zijn er hier meer die dat nemen, op vaste dagen meen ik,
Bolletje is er een van en sluit wel eens een pact met anderen,
dat zou voor jou misschien ook een stok achter de deur kunnen zijn:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Gaby, welkom in de club ook van mij.
Je hebt al behoorlijk wat ervaring en ook inzicht merk ik, dat is goed.
Je maakt een sterke start, fijn dat je door Refusal gesteund wordt.
Wat je nu misschien nog vooral kan denken "ik HOEF niet meer" zal je strakjes ook echt als een bevrijding gaan voelen.
Succes en tot ziens in onze virtuele huiskamer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...