Spring naar bijdragen

Zondag 13 augustus


Francesca

Aanbevolen berichten

mooi gedicht!

Mismaff, fijn om je weer te lezen, 2 maanden alweer droog.. te gek joh!! Hoe bevalt het leven zonder je dochter weer? heb je erg moeten wennen aan het weer alleen zijn? en ga je nog naar de AA?

Badgast, zeer herkenbaar, toen ik in maart hier kwam woog ik 96 kilo, zo zwaar had ik nog nooit gewogen (ik ben maar 1.68 lang) en ik voelde me ellendig.. ik drink nog steeds maar nog maar 1x per week en ben tegelijkertijd met het stoppen met drinken ook normaal en gezond gaan eten. Ik kan je vertellen dat ik nu 17 kilo kwijt ben, vanochtend dus nog hardgelopen heb (als je dat zou willen wel met een schema gaan lopen) dat ik me reuzefit voel en een veel betere conditie heb, niet meer zo depressief ben, nooit meer een kater heb als ik ga werken en dat dat toch wel een enorme verbetering is van mijn leven. Je zult zelf de stap moeten nemen, dat kan niemand voor jou doen maar het levert zoveel op!

afvallen heb ik gedaan via margriets streep-je-slank, kan je meteen zien hoeveel calorieeen er wel niet in drank zitten, ook gewoon lekker via de computer en het heeft me geholpen om minder te eten, gezond te gaan eten en meer te gaan bewegen.

en er zijn inmiddels 2 hoeken af!! nu dus de achterkamer gaan ruimen! en ik weet het, kasten slepen is niet slim.. maar wie weet krijg ik dan ook nog eens gespierde armen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 82
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik heb nog niet het hele forum doorgespit maar....wat ik nog niet heb gelezen is....hoeveel men dronk/drinkt ?

Of is dat net zoiets als dat je in de gevangenis niet vraagt waarom iemand daar zit? Niet dat ik daar enige ervaring mee heb, maar dat zie je altijd in films :D

Misschien is het ook maar beter om niet van andere te weten hoeveel....want dan kan ik het voor mezelf weer goedpraten door te denken dat het bij mij wel meevalt :(

Die zelf-tests op internet vind ik allemaal maar weinig-zeggend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mismaff,

Morgen ook twee maanden? We blijven hier feestjes houden. Voor jou ook een mooie bos :present::present::present::present:.

Tapas, jou hondje is niet zo heel erg groot begrijp ik? Of trekt'ie niet aan de riem. Mijn hond (labrador) trekt héél hard, dus ik heb behoorlijk gespierde armen. (Weet ik, mag niet van de cursus, maar dat is nooit helemaal bij hem overgekomen.)
Komt ook omdat ik al 10 jaar ook de mannenklusjes in huis doe, dus ik heb ook al heel wat versjouwd. Daar wordt je inderdaad wel sterk van, maar het kan ook ten koste gaan van je rug. Nu de jongens groot zijn, laat ik hun daarom meestal sjouwen, als ik tenminste het geduld heb om te wachten tot ze een keer zover zijn (en dat heb ik meestal niet). Goed hé, twee hoeken af. Wat zul je straks een voldoening hebben van je werk.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Badgast,

Nee hoor, het is geen geheim hoeveel ik dronk. Voor de meeste anderen ook niet volgens mij. Ik heb het al eens eerder op het forum gezet, maar dat moet je maar net tegenkomen.

Ik drink/dronk dus al meer dan 25 jaar. Begonnen ooit met uitgaan, in het weekend. Toen ik op kamers ging wonen ook door de week uitgaan/drinken. Toch dronk ik toen niet dagelijks. Tijdens de zwangerschappen gestopt (had ik toen nog geen moeite mee). En daarna ontdekt dat je thuis ook kunt drinken, en dat dat nog goedkoper is dan de kroeg ook. Begon met dagelijks een wijntje bij het eten, en 's avonds nog een, en dat groeide uit tot nog een, en nog een.....moet ik doorgaan? Mijn ex-partner ging daarna nog eens door met whisky, rum e.d., maar dat heb ik nooit lekker gevonden.
Al die jaren heb ik periodes gehad dat ik zo'n 1 1/2 fles per dag dronk, in het weekend zelfs vaak 2. Tot ik me na een gigantische kater weer eens realiseerde dat ik verkeerd bezig was, en ging minderen. Dan hield ik het meestal bij 2 of 3 (soms 4) glazen, en in het weekend een fles.
Na mij scheiding veel moeilijke tijden meegemaakt, ook met de kinderen, en 's avonds als troost maar weer de fles. Omdat ik te weinig geld had de goedkoopste wijn die ik kon krijgen, en altijd dus hoofdpijn de volgende dag.
Tijdens de afgelopen Kerstvakantie is het weer een keer heel erg geweest, en daarna ben ik dus weer gaan minderen. Toen ik merkte dat ik dat niet vol kon houden, en het geleidelijk aan toch weer steeds meer werd, heb ik geprobeerd me aan te melden voor de internetbehandeling. Na nog een maand twijfelen. Dagelijks kijken of ik me aan kon melden, en tenslotte kon ik 5 juni beginnen. Toen dronk ik 3 à 4 glazen per dag, 1 fles op vrijdag en zaterdag, en dat wilde ik terug brengen tot 2 glazen per dag, en 2 dagen per week niet. Maar dat bleek dus heel erg moeilijk, en daarom heb ik twee weken geleden, mede op advies van mensen op dit forum, besloten om toch maar te proberen een tijd helemaal te stoppen.

En ondanks al die liters wijn, heb ik me dus jarenlang wijsgemaakt dat ik niet echt verslaafd was, dat ik eigenlijk wel zo kon stoppen. Tot ik erachter kwam dat die 2 dagen per week maar niet wilden lukken. En ik na 2 glazen het gevoel had dat ik gek werd, als ik er niet nog een paar nam.

Erkennen dat je alcoholist bent is volgens mij de eerste stap, en misschien wel de moeilijkste. Zodra je dat eenmaal onder ogen ziet, kun je beginnen er iets aan te doen. Ik denk dat de precieze hoeveelheid er ook niet zoveel toe doet. Het gaat om de afhankelijkheid. Zodra je echt behoefte hebt aan alcohol, heb je een probleem.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo badgast
gefeliciteerd je eerste dag hoop dat er nog vele zullen komen je hebt zeker geen slaap tablet in huis anders had je niet gevraagd hoe je de nacht door kon komen ik weet het ook niet maar als mischien morgen naar de dokter kan gaan vraag het hem of haar leg het uit je bent immers ziek dus krijg je misschien iets van de dokter vanavond sterkte ik zal aan je denken wanneer ik ook wakker lig ik ben nu 2 maanden nuchter en voor mij was het niet zo erg ik had n.l. antabus van de dokter gekregen en daar wordt je erg ziek van als je die slikt en drinkt te gelijk houw je taai groetjes van mismaff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die Mismaff! Gefeliciteerd met je 2 maanden morgen! :present::present:
Er zijn er hier wel een paar die er net 2 maanden op zitten hebben: Twan, Angel6, VanHatzum en jij ook. Hopelijk kunnen wij over een tijd ook zo trots zijn op onszelf!
Hoe ging het trouwens bij de traumatoloog? Weet je als iets meer over je nek?

TomPoes: gefeliciteerd met je 2 weken en 2 dagen! Ook voor jou een :musicnote:

Anna, als jij het vandaag voldhoudt, heb je dus je eerste volledig droge week binnen! Hoe lang is dat al geleden?

Tapas, hoor je dat van Anna? Je krijgt er sterke armen van! Binnenkort moet ik ook kasten gaan leegmaken als er hier gewerkt gaat worden, en ik hoop dat mijn armen daarna minder zullen wapperen. :wacko:

Ik heb alweer een dikke dut gedaan daarnet. En niet zo gezellig gedroomd ook, zucht. Maar dat is meestal zo als je overdag slaapt.

Ow, ik heb een nieuw drankje: citroenthee met honing! Hier schijnt de zon namelijk helemaal NIET en ik heb zelfs de verwarming aangestoken in mijn bureau (die werkt gelukkig nog wel), hoewel ik een T-shirt met lange mouwen en een pull draag. Ik dronk eigenlijk nooit thee, maar ik lees dat hier altijd, en dus heb ik ook maar thee gekocht.

Voor Badgast: ik zei altijd over mezelf dat ik te veel dronk, maar 2 weken geleden heb ik mezelf hier op het forum voor het eerst 'alcoholiste' genoemd. Ik noemde mezelf ook wel een zuipschuit tegenover mijn beste vriendin, maar dat woord 'alcoholiste' kreeg ik nooit uit mijn bek. Tot ik het hier deed omdat ik inzag dat ik dat gewoon ook BEN! Ik heb ook een kort lijstje gemaakt van wat ik al allemaal uitgespookt had met drank in mijn lijf, en dat zag er absoluut niet fraai uit, hoor! De dag nadien ben ik gestopt omdat ik inzag dat ik uiteindelijk toch in de goot zou belanden als ik zo doorging. Ik dronk al ongeveer 14 jaar, de laatste tijd vooral bier in grote hoeveelheden (minstens 1 sixpack per dag, vaak veel meer).

De laatste dag dat ik dronk heb ik ook nog ei zo na mijn kleine teen gebroken op straat, door met mijn blote voeten (teenslippers) tegen een hoop buizen aan te schoppen. De winkelier van de nachtwinkel had het gezien en toen ik daar binnen ging, zei hij: 'Too much drinkiedrinkie?' Ik heb toch nog 2 blikken bier gekocht (waarvan er nog altijd 1 in de koelkast staat trouwens), maar ik was zo beledigd en zo pissed op mezelf dat ik de dag nadien gestopt ben. Op de tweede dag ben ik begonnen met Antabus slikken (mag je niet op drinken, want dan ga je halfdood van ellende) omdat ik voelde dat ik weer in de val zou trappen, en nu zit ik dus aan mijn 11de dag volledig droog.

Mijn voorlopige doel is 1 maand droog, maar ik weet van mezelf dat ik niet matig kan drinken, en dat ik beter de rest van mijn leven van de drank af zou blijven. Maar omdat 'altijd' nogal angstaanjagend is, houd ik het voorlopig op een maand, verlengingen mogelijk en noodzakelijk.

Groetjes,
Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna, bedankt voor je hele verhaal, jij ook veel succes!!

MisMaff, nee, heb helaas geen slaappillen of iets dergelijks, krijg daarbij ook het gevoel dat ik het ene slechte opgeef en gelijk aan iets anders begin. M'n eigen huisarts is helaas met vakantie, ben wel van plan naar hem toe te gaan, voor extra advies of wat dan ook. Heb geen zin om m'n verhaal te doen bij een waarnemer, toch minder vertrouwen in.

Misschien valt het hele slaapgebeuren wel mee, ik ben nu al doodop van het feit dat ik het onder ogen zie, de bekentenis aan mezelf en aan m'n vriendin. En misschien lucht dat alles wel zo op dat ik heerlijk slaap :)

Ik ga morgen eerst welles kijken voor iets natuurlijks, homeopatisch ofzo....iets met alcohol erin? :)

Bedankt allemaal en tot laterz!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai badgast,

In navolging van Anna: Ik drink al zeker 11 a 12 jaar teveel naar mijn zin. Na mijn scheiding 11 jaar geleden, lekker alleen wonend, dronk ik elke avond een paar glazen.
Dat werd van lieverlee een halve fles per avond en uiteindelijk een hele fles wijn met gemak. Net als Anna kon ik het niet meer voorelkaar krijgen een paar dagen ZONDER wijn te gaan.

Ik nam me s morgens vast voor die avond GEEN wijn te drinken.
Ik lag steevast in bed met zowat een fles op, met een rot gevoel dat ik mijn voornemen niet had waar gemaakt.

Ik ben sinds een jaar hertrouwd met een schat van een man die een dochter van 6 meebracht.
Alles even leuk en goed, maar mijn man heeft mij een aantal keren bezopen meegemaakt.
soms was ik gezellig maar af en toe STRONT vervelend.

Sindsdien voer ik de strijd: Ik wil niet straalbezopen worden, niet voor mezelf, niet voor man of kind.

Het lijkt alsof ik door alle jaren teveel drinken, geen matige drinker meer kan zijn.
Afgelopen maanden zat ik alweer op 1 a anderhalve fles wijn.
Sinds 5 dagen ben ik met hulp van dit forum ein-de-lijk weer echt droog.

Heb in januari de 6 wekelijkse tactus behandeling gevolgd. Dat ging goed, maar ik verviel weer in TE veel.

Hopelijk heb je hier wat aan?
Groet en succes, Floortje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Francesca, jij ook bedankt voor je verhaal!!

Ik heb het dan nu voor mezelf erkent en ik heb het tegen m'n vriendin gezegd. Was erg moeilijk maar het lucht ook op, geen stiekum gedoe met drank meer en er over kunnen praten lucht erg op.

Normaal gesproken, op een zondag als deze, was ik toch al wel een aardig eindje op weggeweest met een flesje wijn of een kleintje Vodka. Voorlopig maar ff niet....heb m'n doel eerst op 2 weken gezet, daarna zien we wel weer verder.

Heb ook nog geen idee wat ik bij gelegenheden ga doen...zoals over 2 weken...bij concert van Kane... dan smaakt een biertje toch altijd wel extra lekker :$ En de week daarna ook nog Beatstad...shit...ik ga nu al in de stress.

Kleine stapjes dan maar, eerst een dag en dan een week en dan.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Zilverlijntje,

Ik vraag me anders wel al 2 weken af hoe het met je gaat, hoor! Zag je geregeld inloggen, maar ik wilde ook niet aandringen. Ik heb lang hetzelfde gevoel gehad over het forum, zo van 'ik hoor er niet bij', zeker toen ik nog dronk. Heb toen ook geregeld keet geschopt hier... Nu voelt het helemaal anders, maar ik kan inderdaad vaak inloggen. Er is trouwens niks mis met ernstige onderwerpen. Daar ga ik zelf altijd graag op in als ze me aanspreken! Alleen is het zo dat er de laatste tijd vooral op de dagdraad geschreven wordt en bijna niet op 'Thema's'.

En nu moet ik aan de slag!

Houd je taai!
Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zilverlijntje,

Wat rot voor je, terug bij af. Maar als je 13 dagen ADB bent geweest kun je dat nog een keer. Probeer alsjeblieft weer opnieuw te beginnen. Ja, die obsessie voor die lege fles kennen we uiteraard. En ik ben idd erg blij dat ik de 'hard stuff' nooit lekker heb gevonden. Is Antabus of zo geen idee voor jou?

Voel je alsjeblieft niet onwelkom op het forum. Zelfs al kun je maar eens in de drie dagen inloggen, dan horen we nog graag hoe het met je gaat (al ken ik je eigenlijk alleen nog maar van het doorlezen van oude draadjes en zo).
Ik heb de afgelopen weken (gelukkig) vrij vaak even kunnen inloggen, omdat ik op mijn werk veelal alleen zat i.v.m. de vakantie van collega's, en thuis in ieder geval één van de kids buiten was. Over een paar weken zal dat wel anders zijn.

Fran, de laatste keer dat ik een week niet gedronken heb is vorig jaar juli geweest. Toen had ik een zeer zware kaakontsteking, waarvoor ik anderhalve week antibiotica heb gehad, vóór het behandeld kon worden. Daarbij mocht ik niet drinken. Was is trouwens ook te ziek voor. En de laatste keer dáárvoor? Volgens mij toen ik zwanger was van mijn jonste zoon, en die is 17! Knap is dat dan hè, een week droog. Ik ben eigenlijk best wel trots op mezelf.

Iedereen hier mag trots zijn op zichzelf, met 2 maanden, 11, 6, 5 en zelfs 1 dagen. En ook de oude garde, met 8 maanden of meer. Kom op Zilverlijntje, doe ook weer mee. Je hoort er net zo goed bij.

:rose:Anna

P.S. Computergekke zoon probeert nu kater door de douche te spoelen (jawel, om 16.00 uur al!). Dus ik ben even een poosje niet online, we krijgen zo nog verjaardagsvisite.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe eenvoudig is het om nu even naar de avondwinkel op de hoek te lopen? Eén biertje kan toch geen kwaad? Echt maar eentje :$

Had eerlijk gezegd niet verwacht dat het verlangen, de trek, de gewoonte, de discussie met mezelf, de eenvoud om te zondigen, alle excusen, alweer zo snel de kop op zouden steken. Ik ben nog geen dag onderweg!! :(

Wordt dit na verloop van tijd makkelijker, moeilijker? Slijt het of went het?

Al die tijd weet ik al dat ik een probleem heb, heb al vaak dit jaar gedacht: je moet nu kappen met drinken want het is nu en al langer niet leuk meer.

Vandaag heb ik het onder woorden gebracht en wil ik alleen nog maar vooruit....maar tis zo makkelijk om eraan toe te geven....shit :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Badgast,

Het wordt stilaan wat minder. In het begin dacht ik aan niks anders, maar nu gaat het beter. Ik KAN natuurlijk ook niet zondigen wegens de Antabus. Dat maakt het voor mij gemakkelijker, maar ik denk er ook nog vaak aan, hoor. Ik moet nu gewoon weer dingen leren doen zonder een biertje erbij. Daarom stel ik nu heel wat dingen uit, wat natuurlijk geen zin heeft. :huh:

Mensen die al langer droog staan, zeggen dat het steeds minder wordt, en dat je er soms gewoon niet meer aan denkt. Daar verlang ik ook naar! Gewoon op je tanden bijten en proberen het gevoel van je af te laten glijden, er dus niet obsessief mee bezig zijn. En afleiding zoeken! Bij mij hielp de tv altijd wel in het begin. Gewoon op de bank liggen en staren...

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Zilverlijntje,

Ik heb bij mezelf gemerkt dat dat gevoel van er niet bij horen vooral met machteloosheid te maken had omdat ik maar niet kon stoppen en ik dus heel erg wanhopig werd van de succesverhalen hier. Er zijn trouwens 382 ingeschreven 'leden', waarvan er misschien 10 echt actief zijn. Het is altijd al zo geweest dat mensen zich inschrijven, een paar berichtjes achterlaten en dan wegblijven...

Ik denk dat dat inherent is aan het probleem dat we delen. Een hoop geworstel, vallen en opstaan, veel schaamte enzovoort. Ik ben ook weggebleven in het begin, en dan toch teruggekeerd, en dan weer twijfelen en me slecht voelen... Ik denk dat Twan me uiteindelijk over de streep getrokken heeft door te schrijven dat ik waarschijnlijk bleef omdat ik het forum misschien toch nodig had, en dat ik helemaal niet hoefde toe te geven dat ik de lieve reacties wel fijn vond :D (ik heb daar een probleempje mee).

De sfeer is de laatste tijd erg goed op het forum, en er zijn ook nieuwkomers die blijven, wat leuk is. Zelf heb ik er nu veel aan, maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.

Groetjes,
Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo badgast,

Ook ik doe nog niet mee aan het forum, want ben n.l. pas begonnen bij Tactus online. Ik drink al jaren een fles wijn per dag. En in het weekend was het vaak wel meer.:huh:
Ik ben afgelopen dinsdag gestopt met drinken had vrijdag even een kleine inzinking en ga nu weer goed.
Het is best moeilijk om eraf te blijven, want ook voor mij geld de angst niet te kunnen slapen.
Ik drink op het ogenblik heel veel water, ik heb een grote kan staan en neem regelmatig een slok. En echt het helpt.

sterkte ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Badgast,

Voor mij geldt dat ik jarenlang (toch wel vijftien of zo) stevig gedronken heb, in ieder geval iedere dag. Op het laatst (laatste drie jaar) in ieder geval een fles witte wijn, soms aangevuld met een paar leuke andere borrels. Ik dronk omdat ik me goed voelde, omdat ik me slecht voelde, omdat ik stress had, omdat ik rustig was, omdat ik boos was, omdat ik blij was. Kortom: ik dronk om iedere kuil te vullen en om iedere piek af te schaven. Ik kreeg er genoeg van uit twee personen te bestaan: een nuchtere en een aangeschoten. Ik wilde weer één persoon zijn, die overal verantwoordelijk voor was. Ik wilde niet meer iets buiten mezelf de schuld geven van dingen die ik zelf had gedaan, en ik wilde geen rust meer vinden in iets wat buiten mezelf lag. Ik wil geen katers meer en het schuldgevoel wat daar voor mij bij was gaan horen. Daarom wil ik niet meer drinken.

Goed dat je niet naar de avondwinkel bent gegaan, het is daar niet pluis! Het gevoel waar je het over hebt (trek) slijt. Het duurt een tijd, en soms steekt het de kop op op een moment dat je het niet verwacht. Maar niet vandaag, want je bent voorbereid. En als het je in je eentje niet lukt, dan trommelen we het Gremlinverdelgingsteam op. Dat is alweer een tijdje niet meer in actie gekomen, dus dat kan wel weer een keer... Tot die tijd: tanden op elkaar, leuke dingen doen en rug recht!

Twan

edit: Ferry, dat je net begonnen bent bij Tactus hoeft helemaal geen reden te zijn om niet mee te doen met het forum hoor! Iedereen die wil mag meedoen, of je nu drinkt of niet. Volgens mij is de enige voorwaarde dat de Alcohol de Baas wilt worden, en dat kan voor een ieder iets anders inhouden. Hartstikke goed trouwens dat je al gestopt bent. Alle begin is moeilijk en een uitglijder kan altijd gebeuren. Ook ik ben trouwens jarenlang door blijven drinken uit angst voor de nacht. Dat gaat over... Succes, en gewoon blijven schrijven hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Allemaal,

Ik heb geloof ik nog nooit zo vaak "dank je wel" gezegd op 1 dag....maar wederom: bedankt!!

Twan: wat is dat met die gremlins? Ik ben dat nu al een aantal keer tegengekomen, waar gaat dat over? Ik heb die 2 "stomme" films ooit wel gezien maar zie geen verband met alco...wat is het?

Vandaag er veel over nagedacht en ben tot de conclusie gekomen dat het (hopelijk) tijdelijk vechten tegen de alcohol me minder moeite gaat kosten dan het vechten met alcohol. Het liegen erom, de strijd elke dag om het niet te doen, het schuldgevoel om van alles. Ik denk/hoop dat dit makkelijker is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...