Spring naar bijdragen

Woensdag 16 augustus

Twan

Aanbevolen berichten

Hoi Sneeuwwitje,

Wat heerlijk dat je vannacht goed geslapen hebt, en ook al meer energie hebt. Dus je komt heelhuids door je gevaarlijke 4e dag heen?

Ik heb het vandaag eerlijk gezegd behoorlijk moeilijk. Het begon vanmiddag om half vijf al, zal wel door de vakantie komen. Het gekke is dat ik nu niet eens meer zo'n erge last van de lichamelijke behoefte heb, het is meer een allesoverheersend gevoel van saaiheid of zoiets. Ik ben al die frisdrankjes ineens grondig beu, heb zo'n gigantische trek in een heerlijk glas wijn, ja, en toch ook dat roesje. De gremlin zit ook alweer op mijn schouder en zegt de hele tijd dat een of twee glaasjes best kan in mijn vakantie.

Mijn boek is uit. Ik heb er nog een, maar kan daar nooit meteen aan beginnen als ik net een boek uitheb. Moet ik eerst even laten bezinken. Ik werd vanmiddag te onrustig en ben toch maar wat in de voortuin gaan schoffelen, maar dat had ik beter niet kunnen doen. Mijn arm doet behoorlijk pijn nu.

Pfff, sorry hoor, maar ik ben een beetje depri vanavond. Zouden na de lichamelijke afkickverschijnselen nu de psychische volgen?

Fran, goed van je vaat en je maaltijd. Wie zei een paar dagen geleden ook alweer dat die grote bergen waar we tegenop kijken in werkelijkheid vaak maar kleine heuveltjes blijken te zijn, als je er eenmaal aan begonnen bent?

Katrina, weet je al wanneer de stucadoor nu komt? Ik zou woest zijn, zeker als je ook nog je vakantie daarvoor moet uitstellen.

:huh: Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Katrina,
Kreta is een wonderschoon eiland met veel toerisme uiteraard maar dat is geconcenteerd aan de noordkust. In het meest westelijk deel zit de oude hoofdstad en dat is een verrukkelijk haventje met heerlijke terrasjes (allemaal alcoholvrij natuurlijk) en lekkere restaurantjes. Ook het uiterste oostpuntje is de moeite waard, het is een beschermd natuurgebied en van een romantische schoonheid. Heerlijk om te zwemmen en te vrijen (je krijgt daar vanzelf romantische gevoelens). Tussen de westelijke voormalige hoofdstad en het uiterste oostpuntje tref je hoofdzakelijk massa toerisme aan. Het zuidelijk deel van het eiland (wat moeilijker bereikbaar met een auto) is daarentegen gemoedelijker en wat franser van oorsprong. Een leuk toeristisch uitstapje is een georganiseerde dagtocht naar de Samariakloof, heen lopend en terug met de boot. Is behoorlijk pittig. Het binnenland is wat ontoegankelijk, ruig en ook wat primitief. Alles bij elkaar een heerlijk eiland om te ontdekken. Je begrijpt waarschijnlijk dat de plaatsnamen me niet direct te binnen schieten. Maar met een kaart moet het lukken. Hele prettige vakantie en ik hoop voor je dat die vermaledijde stucadoor komt opdagen volgende week.

Rufus (Dag 9 succesvol afgesloten)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Wil jullie even late weten dat het goed gaat, mijn tactus medewerker is weer terug van vakantie.
En het doel waar ik voor wil gaan stoppen, van af morgen verschijnt er een rode balk, in mijn alcoholschrift. En dat wil ik proberen te voorkomen en daar wil ik voor gaan.
Zo nu een glas warme melk met anijs en dan mijn mandje in.

welterusten ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

High Allemaal,

Wat mj betreft zit dag 4 er ook op....ik ben kapot....maar wel lekker kapot.

Verjaardag van vanmiddag en vanavond was toch iets zwaarder dan verwacht, kwam door 't plotselinge mooie weer, zaten buiten, met rose en bier. En ik...ik zat aan een vruchtensapje....ik heb alleen geproefd van de lucht....maar was wel ff bikkelen.

Kreta is idd een heel leuk eiland en die kloof lopen is echt top....mooie omgeving....wordt je echt stil van. En aan 't einde van die kloof wordt je beloont met een zwart-grind strand, heerlijk je vermoeide voeten in de zee verkoelen :)

Heb mijn anijs-melkje al op en zit half te knikkebollen, dit gebeurde met anders nooit rond deze tijd, dan was ik toe aan een tweede ronde. Maar dit voelt toch wel lekkerder...gezonder.

Voor een ieder, slaap lekker en morgen katerloos weer op!!

Tot morgen,

Badgast

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marieke en ook Anna,

Ik kwam vanavond ook tot die conclusie, wat mij triggerde om me 's avonds lam te zuipen was de verveling. Dan ging ik voor negenen naar boven, raakte in coma en werd om drie uur 's nachts wakker met een houten bek. Dan keek ik naar de herhalingen van Nova, Netwerk en de diverse Journaals. Allemaal nogal triest en je sociaal leven wordt er ook niet beter op. Nu is de kunst de trigger weg te halen. Lezen op dit forum en je gedachten opschrijven, afgewisseld met patience, helpen daarbij. Ik heb te weinig rust in m'n kont voor een boek. Er liggen er nog 7.
Lastig, lastig! Ik had het vanavond dus ook moeilijk. Gremlins, ze komen ook bij mij.

Ik wens jullie een heerlijke nachtrust.

Rufus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Marieke, een lotgenoot. Nee hoor, we doen het niet hé. Gaan we samen tandhakken en gremlins verjagen.

De avonden vind ik niet eens zo saai, ik kijk graag tv, kijk af en toe op het forum, of lees een boek. Maar ik vind al die frisdrankjes zo saai, en ik vind mezelf saai. Duf. Gek hè, alsof ik zo leuk was als ik gedronken had.

Ik weet voor jou nog wel een leuke bezigheid hoor. Plannetjes maken voor je nieuwe huis, wat je allemaal gaat doen, alvast bedenken waar je je spulletjes gaat zetten. Leuk!

Doet me trouwens aan Wil133 denken. Wil, hoe is het met je nieuwe huis?

Ferry, fijn dat het goed gaat. Probeer onder die rode lijn te blijven hè.

Nou, ik ga nog maar even mijn hondje uitlaten. Hoop dat het niet regent. Hou het droog allemaal!

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sneeuwwitje, geen idee of ik iets mis. Ik was een berichtje aan het typen, maar was even afgeleid, en inmiddels staan er alweer een paar nieuwe. Hoezo denk je dat je iets mist? Staan er meer berichtjes in de inbox? Dan kan het ook zijn dat je voor meerder discussies aangemeld staat, of je hebt een persoonlijk berichtje.

Rufus, join the club. Zullen we samen iets bedenken tegen saaiheid? Gek eigenlijk, vinden jullie niet, dat we voor ons gevoel zoveel vermaak haalden uit alcohol? Puur zelfbedrog in feite.

Badje, goed dat je de verjaardag doorstaan hebt. Dat zijn de moeilijke momenten ja. Deze kun je toch maar weer in je zak steken. Slaap ze.

Nu moet mijn hondje echt uit. Allemaal een goede nacht.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Katrina, Leuk, Kreta! Lang geleden ooit geweest met Eurorail... Weet geen specifieke dingen meer (qua tips bedoel ik), maar ik weet nog dat we in de open lucht op het dak van een hostel hebben geslapen voor een grijpstuiver. Echt iets om naar uit te zien dus. Ik heb nog even gekeken op lonelyplanet.com, meestal staat daar wel meer informatie, maar in dit geval valt het een beetje tegen... :(

In ieder geval veel plezier!

Marieke, dat huis? Gewoon doen hoor... Je zoon is over een paar jaar het huis uit en dan hebben jullie tenminste een huis waar je graag woont. Wie is er nou eigenlijk de baas in huis? (Snap het wel van hem hoor... ;))

Anna, de tweesprong kwam van Francesca, niet van mij. In onderschrijf hem wel helemaal hoor...
En die saaiheid herken ik heel erg. Had er ook erg veel last van na een poos. Zin om het gewoon lekker toch te doen, een heel stout ontdeugend jongetje te zijn. In mijn geval voelde het allemaal ook nog eens een keer heel kinderachtig (maar dat blijkt geloof ik wel uit voorgaande zin). Ik heb er nu minder last van. Meer vrede gevonden met het feit dat het leven nu eenmaal niet altijd spannend, leuk, enerverend is, en soms gewoon voortglijdt van dag tot dag. Heb het soms nog wel hoor, behoefte aan iets stiekems wat alleen van mij is...

Anjo, wat fijn dat je mij in je dromen bent tegengekomen! En dat strandje gebruik ik overdag niet, dus als je een middagdutje doet mag je er gerust even rondkoekeloeren hoor. 's Avonds is alles dan wel weer van mij. In ieder geval die gele hangmat en de plafondventilator. Kijk je wel uit, niet de dicht bij de palmbomen gaan liggen, want vorige week heeft iemand een kokosnoot op z'n hoofd gekregen!

Fran, klinkt lekker... Ik heb ook bijna nooit zin om echt uitgebreid te koken als het alleen maar voor mezelf is, dus ik snap het wel. Alsof we dat niet waard zijn, ha!
Het is eigenlijk zo leuk om het wel te doen...

Rufus, volgens mij ben jij een enorme romanticus! De violen zwellen iedere keer aan als ik je berichten lees. :)(Edit: nou ja, een aantal dan, de laatste was dan weer uitgesproken niet-romantisch...)
Dag 9, dat is geweldig! Van Harte!

Ferry, ja, daar boven die rode balk is het niet pluis! Blijf er maar onder schuilen, dan blijf je lekker droog!

Welterusten allemaal!

Liefs,
Twan ;schilderijvanBobRoss:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jee Twan, Bob Ross dat is een flash back. Ik zou graag op je strandje liggen alleen als ik dan de andere metgezellen van mijn droom in Nederland mag laten. Zo'n leuke droom was het niet, het is dat ik savonds niet welkom ben anders ging ik er zometeen naar het naar bedgaan gelijk naar toe.
De dromen zijn best heftig, geen alcoholdromen maar vol met allemaal mensen uit een ver verleden.
Ben egenlijk benieuwd wat er me vannacht weer te wachten staat;)

Vergeef me dat ik alle nieuwe nemen even niet uit mijn hoogd weet maar ik zit te knikkerbollen, het is moeilijk de eerste weken vooral als je gewend was om dagelijks te drinken maar het KAN. Het is soms moeilijk te geloven dat het kan maar kijk maar naar degene die ons voor zijn gegaan.

Anna, Je moet wel luisteren naar moeder de gans! Ik zei gisteren toch nog verplicht op de bank met een boek! Zoniet er zijn hele goede dvd's uit op het moment. Heb je de constant gardener al gezien? Een aanrader!!

Marieke, GAAN! Wat een opluchting zal dat voor je zijn. Zoonlief heeft toch echt liever een dak boven z'n hoofd, zijn warme hap en zijn was gedaan, hoor. Het is jouw leven, zijn toekomst ligt nog open en an mag hij zelf beslissen waar hij wil gaan wonen, toch?

Katrina,
Je begrijpt dat ik de dagdraad nog niet had gelezen. Helaas ik ben nog nooit in Griekeland geweest dus geen tips behalve een leestip Captain Morelli's Mandoline door Louis huppeldepup, vergeet de film die stopte al in hfd 4. Echt een heel mooi boek en heel goed geschreven.

Fran,
Ik ken het, koken voor jezelf is soms net zoiets als de afwas doen( die ik toevallig net gedaan heb, je zag de aanrecht opveren). Ga je nu ook opdracht geven om tijdens de verbouwing ook gelijk maar een paal te laten instaleren?

Rufus,
Wat een herkenning! Ik zag meestal ook de herhalingen van alle nieuwsprogramma's om 3 uur snachts.
Nu vaak ook nog, dus kom volgende keer maar gezellig hier kijken.

Ik weet niet wat ik heb maar het lijkt wel of er bij mij een knop om is! Door mijn lichaam gaat het nog niet zo snel als wat ik zou willen maar ik voel me zoveel lichter in mijn hart. Maanden van tegen alles aan hikken en maar uitstellen en nu WIL ik het gewoon geregeld zien.
En wat me opvalt is dat ik zo gezegend wordt. Natuurlijk gaan er grote dingen echt behoorlijk mis maar de kleine zonnestraaltjes vallen behoorlijk vaak op mijn pad.

Slaap lekker!

Anjo
Morgen begint mijn normale leventje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...