Spring naar bijdragen

Woensdag 16 augustus


Twan

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

Wat een fijne berichten allemaal. Wat goed dat iedereen z'n eigen manier vindt om zich even door de trek heen te sleuren. Met een harde ruk de andere kant op rennen (de eerste dagen) of berustend: 'oh, daar is die trek weer...' (na een aantal weken) tot soms bijna niet meer aan denken (na een aantal maanden). Pas op, ik zei 'soms' en 'bijna'... Maar het is wel fijn om te merken dat het went. Dat je de momenten die gevaarlijk voor je zijn herkent en je erop in kunt stellen. Dat je sommige dingen even helemaal uit de weg gaat, om jezelf niet op de proef te stellen, en dat je sommige dingen gewoon helemaal niet meer leuk blijkt te vinden. Ik kon uren voor de tv zitten, maakte niet eens zoveel uit wat erop was, mijn lat lag ongeveer bij het testbeeld, ik vermaakte me toch wel. Nu vind ik zoveel dingen op tv niet meer de moeite waard en zoek ik andere dingen om te doen.

Ik hou het allemaal niet meer bij met de precieze telling (komt ook wel door het late uur), maar Rufus, Badgast, Anna, Dave, Ferry, --ik vergeet er vast een paar, sorry-- kortom alle 'brugpiepers' hier: jullie gaan hartstikke goed!!! Fijn om te zien dat jullie met zoveel kracht het roer weer in handen hebben genomen en er nu ook al zoveel profijt van hebben. Petje af! Voor iedereen een:present: en een dansje! :moon:

Rufus: er wordt bij de internetbehandeling vooral de nadruk gelegd op alcoholgebruik, maar veel van de technieken die je leert gaan over het positieve van een situatie benadrukken en 'helpende gedachten' ontwikkelen, iets wat je in veel andere situaties in je leven ook kunt toepassen. Het klinkt misschien een beetje te gemakkelijk, maar door de behandeling en dit forum weet ik zeker dat dit een heel belangrijk element is.

Wat ik ook gemerkt heb --ook weer door Tactus, maar ook door het forum-- is dat schrijven en lezen zo goed kan werken. Ik wist bijvoorbeeld niet dat het lezen van verhalen van anderen zo'n directe dagelijkse invloed kan hebben op je eigen leven. Ik merkte ook dat het bijhouden van het alcoholschrift voor mij een soort dagboek werd, waardoor ik gedwongen werd om gedachten onder woorden te brengen in plaats van ze te verdrinken of verdringen. Het later weer nalezen van deze berichten heeft ook een goede werking, omdat je patronen herkent die je eerst niet vermoedde.

En verder is het forum ook gewoon heel gezellig, en gezellig is overal goed voor... :)

Nou, ik ga slapen mensen. Allemaal een hele fijne nacht. Ik ga weer naar m'n strandje (dit jaar geen verre vakantie voor mij, misschien volgend jaar weer...)

Liefs,
Twan ;dekbedmetpalmenerop: :lips:




Edit: zou het nog bijna vergeten:
___________________________________________________________

HET WEER VOOR WOENSDAG 15 EN DONDERDAG 16 AUGUSTUS

Woensdag krijgen we meer zon dan dinsdag en kan er plaatselijk een bui vallen. Aan de kust blijft het zelfs droog en er komt een zwakke oost tot zuidoostenwind te staan. De temperatuur kan oplopen naar 22 tot 24°. In de avond en nacht kan er langs de kust een bui vallen en koelt het af naar 14 tot 16°. Donderdag krijgt de zon minder ruimte en gaat vooral in de middag de kans op een regen of onweersbui toenemen. Verder komt er een zwakke zuidoostenwind te staan en wordt het maximaal 22 tot 25°.

De temperatuur van het zeewater ligt nu nog rond de 19°.

___________________________________________________________

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hai Allemaal,

de meesten liggen nu lekker op 1 oor, hopelijk een goede nacht.
ik ga naar bed en vandaag had ik bijna geen trek, voor de verandering.
Wauw, wat een fijn gevoel!
Morgen een weekje op vakantie, in nederland, Twan het weerbericht is niet zo gek voor de komende dagen.
ik heb van alles mee aan drankjes, caffeine vrije koffie enz. om de komende week wijn-vrij door te brengen.

Ik wens jullie alle sterkte en tot over een week,
Liefs van Floortje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een Katerloze Goedemorgen Allemaal,

Floortje: een hele fijne vakantie en hou het droog, ook qua weer :rose:

Twan: bedankt voor de weersvoorspelling. Ik zit zelf direct aan de kust en ga vanmiddag maar ff met het hondje naar het strand aan de voorspelling te zien.

Heb voor mijn doen lekker geslapen, geen zweetaanvallen gehad. Werd vanacht een keer wakker, moest naar 't toilet, liep te wachelen en te stommelen, leek wel alsof ik zwaar aan de boemel was geweest. Ben sinds lange tijden niet zo slaperig geweest....en dan nu ook nog uitgeslapen :)

Gister even een slik momentje, m'n vriendin zei: ik vindt je nu veel leuker, nu je niet drinkt. Ik ging bijna met haar in discussie om mezelf te verdedigen voor de afgelopen jaren. Bijna, maar ik bedacht me gelukkig op tijd: ik vind mezelf nu ook veel leuker, zonder drank. Dus heb ik haar alleen maar een lange kus en een dikke knuffel gegeven, voelde de tranen bij me opwellen :$

Zie alleen op tegen het komende weekend, zusje viert haar verjaardag en de kans is zeer groot dat we daarna gaan stappen. Die verjaardag lukt misschien nog wel, maar wat moet ik in hemelsnaam drinken als we gaan stappen?!? Ik wil voorlopig echt droog blijven, ik wil de trek niet meer :(

Goed, wederom, iedereen gefeliciteerd met het behaalde resultaat tot aan vandaag en heel veel succes allemaal vandaag!! :)

Moet nu rennen....tot laterz,

Badje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorhen allemaal!

Floortje een fijne vakantie!

Marieke, ik hoop dat het een leuk huis is en dat je mannen er ook wat warmer voor gaan lopen.

Ik heb dus de helenacht wakker gelegen en dacht de Tactusmethode te passen en dan maar lekker te gaan lezen maar ik kan echt nergens mijn leesbril vinden. Ik ga nu niet meer zoeken want voel me beroerd, kloppend hoofd en keelpijn. Het zal toch niet waar zijn.he?! Dus ga nog maar even proberen te slapen.

Iedereen een goede dag!

Lola, liefje laat je vlug weer wat van je horen? Ik ben nu echt ongerust,meissie!

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ferry,

Zoals je misschien gelezen hebt was ik ook nogal bang om niet lekker te slapen zonder A. dus naast de warme anijs-melk heb ik bij het Kruidvat ook een potje pillen gehaald, puur natuur, om te kunnen slapen.

Of het nu psychisch is of daadwerkelijk werkt....ik slaap redelijk tot goed :)

Misschien het proberen waard.

Groet,

Badgast

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Floortje, Een hele fijne vakantie! Rust maar lekker uit...

Badgast, heel goed dat je vriendin je zo steunt bij je besluit. Die tranen kwamen bij mij in het begin ook wat sneller dan anders, evenals alle andere emoties trouwens. Inmiddels zie ik het als één grote yoga-oefening voor gevoelens, waarbij ze allemaal van tijd tot tijd lekker opgerekt en ingespannen worden, zodat ze daarna wat soepeler zijn in te zetten wanneer ze nodig zijn...

Anjo, als je je bril vindt, wil je dan even kijken of daar in de buurt ook al mijn tweede sokken liggen?

Ferry, het wordt eentonig, maar dat slapen wordt toch echt beter. Het heeft bij mij een week geduurd voordat ik sliep zonder tussendoor wakker te schrikken, meestal badend in het zweet. Het is natuurlijk ook niet alleen lichamelijk dat je veel te verwerken krijgt, waarschijnlijk ben je 's nachts ook nog bezig om te wennen aan je nieuwe situatie. Van die nieuwe zondagse kleren die nog niet helemaal ingedragen zijn en op sommige plaatsen nog niet soepel zitten.

Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar hier schijnt de zon!
Een heerlijke frisse morgen met een stralend blauwe lucht. Ok, vandaag dus even snel de boodschappen, maaltijdsalade maken, was opvouwen en dan voor de middag aan mijn eigen werk.
Kop d'r veur!

Liefs allemaal,
Twan :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen!

Ik heb vannacht gedroomd dat ik twee biertjes dronk. Tot ik in mijn droom ineens besefte dat ik Antabus slik. Ik zal dat in het echte leven maar niet proberen!

De jongste kat heeft binnen geslapen omdat het zo regende, en stond al vroeg aan mijn bed te zeuren. Ben toch nog een uurtje blljven liggen, maar ik vermoed dat hij aan het behang gekrabd heeft... Zal straks even de schade opnemen.

Floortje: Een fijne vakantie en hopelijk heb je goed weer!

Badgast: Is wel erg om te horen, hé, maar tegelijk ook goed! Dat zal je zeker helpen om het vol te houden. Ik durf zelf niet goed te denken aan hoe ik was met te veel drank op. :$ Heel heftig denk ik.

Ferry: Die slapeloosheid wordt wel beter, hoor! Duurt een paar dagen.


Zelf ben ik toch al minder moe. Al twee dagen geen dutje meer gedaan. De hoofdpijn is ook zogoed als verdwenen. Ben wel nog geconstipeerd, maar ik eet nu veel meer fruit, dus dat zou ook in orde moeten komen.

Wat helemaal niet veranderd is met nuchter zijn, is mijn aversie voor poetsen... De afwas staat weer hoog opgestapeld en overal ligt rommel. Iemand met een stof- en huismijtallergie valt ter plekke dood vrees ik. :$ Daar moet dus nog aan gewerkt worden.

Er werd net aangebeld: de post, met een gigantisch pak werk. Zal ik wel even zoet mee zijn!

En nu ga ik me fatsoeneren en sigaretten halen. Die zonde gun ik mezelf voorlopig nog. Een mens kan niet alles tegelijk doen...

Fijne dag iedereen!
Francesca


Ow, ik kreeg een mail ivm dat paaldansen. Het is op een kilometer of 12 vanhier. Ik denk wel dat er een bus heen gaat, maar 's avonds rijden er niet zoveel bussen. Pfff. Als ik er kan geraken moet ik het misschien toch proberen. Je weet nooit dat ik een lift kan krijgen van iemand! Positief denken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorge allemaal,

Heb net contact met Lola gehad en ze vertelde dat ze het weekend de mist in is gegaan maar de laatste paar dagen gaat het gelukkig beter. Ze heeft nu veel hulp van haar hulpverleners, op dit moment ligt haar internet er nog uit helaas.

Met mij gaat het redelijk, wel een paar keer gedronken en ben gister bij de huisarts geweest wat niet veel heeft opgeleverd.
Hij verwijst mij door naar mijn psyg die pas volgende week er weer is en mijn bedoeling was dat hij (mijn dokter) medicatie voor zou schrijven die tegen de trek helpt, en voor de eerste dagen van onrust Librium.
Ik ben in een constante oorlog met m'n gevoel en verstand. Ik ga nu maar gauw verder met mijn huisje en dan een lekkere lange wandeling met mijn hond, het is nu in ieder geval droog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
erica

Hoi Snalco,

[...] ben toen 16 jaar helemaal clean geweest.


Mijn zoon is nu inmiddels 20 en helaas ben ik door overspannenheid en financiele problemen begonnen met, eerst kalmeringsmiddelen via de huisarts en later gekookte coke (crack) en eigenlijk alles wat maar een beetje mijn geest verdoofde.


Op dit moment ben ik gelukkig van de medicijnen en coke af maar de alcohol is nog met mij in gevecht.

:)




Beste Erica,

Dit schreef je 2 dagen geleden bij 'Wie is wie' aan Snalco. Lees het nog een keer heel goed over! Volgens dit bericht ben je weer met drugs begonnen nadat je kalmeringsmiddelen gekregen had van de huisarts.

Het lijkt me dus HEEL GEVAARLIJK wat je nu in gedachten hebt! Als je 2 weken en 6 dagen door kunt komen zonder pillen, dan moet langer toch ook lukken? Alles lijkt me beter dan weer zin krijgen in harddrugs, hoor! Al moet je over de grond rollen van de trek...

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Het is hier prachtig weer, ik heb weer gigantisch uitgeslapen, en mijn spieren zitten nog steeds vast.
Mijn hulpverlener van Tactus is weer terug van vakantie, en ik heb een grote pluim gekregen.:) Ben zo trots als een klein kind.

Floortje, nogmaals een fijne vakantie. Ik hoop dat je mooi weer hebt, dan hebben wij dat misschien ook.

Badgast, ik het het afgelopen weekend de verjaardag van mijn zoon doorstaan, dus dan moet jij dat ook met de verjaardag van je zusje kunnen. Neem een grote pot van die thee van Ferry. Wat bij mij ook wel werkt als ik uit ben is zo'n groot glas Icetea met klonten. Die grote ronde glazen zijn alleen al een feest, dus voor mij weegt dat wel op tegen een glas wijn.

Anjo, ik hoop niet dat je ziek wordt meis, na die plensbuien van maandag. Neem maar lekker veel glazen warme melk met honing of anijs, en kruip weer onder je dekbedje.

Twan, goed voornemen, vanochtend al aan je werk beginnen. Misschien ook een goede tip voor jou Fran, opdracht afwisselen met een schoonmaakklusje? Gewoon klein beginnen. Stel je maar voor dat de zwabber een paal is waar je omheen danst.

Erica, bedankt voor je berichtje over Lola, ik hoop dat het weer beter met haar gaat. Die lange wandeling met je hondje lijkt me een goed idee. Ik vind Katrina's idee niet zo gek, kijk eens bij de drogist naar de homeopathische middelen. Geldt ook voor jou Ferry. Ik heb gehoord dat als je gestopt bent met alcohol, je lichaam gevoeliger wordt voor homeopathische en natuurgeneesmiddelen. Dus mogelijk hebben jullie baat bij zo'n middeltje (er zijn er nog meer, behalve valeriaan).

Ik ga even een boodschap doen, en dan eens kijken wat ik allemaal met mijn zere nek/schouder en arm kan doen. Ik hoop dat het zonnetje blijft, dan kan ik lekker met mijn boekje op de stretcher in de tuin. Alcoholvrij cocktailtje met klonten en rietje erbij, en met mijn ogen dicht lig ik zo op Twan's strandje (mag dat Twan?)

Anna:rose::)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Fran,

Klopt wat je schrijft, maar wat de harddrugs betreft is dit al ongeveer 2 jaar verleden tijd, de medicijnen wat betreft seresta en methadon ook ongeveer 2jaar. Ben wel 16 jaar vrij van drugs geweest. Het gevaar met mij is nog altijd idd de gevoeligheid voor verdoving. En aangezien je alcohol overal vrij kan kopen zonder poespas is dat nu op dit moment mijn grootste verleiding.

Wat de harddrugs betreft weet ik zo goed als zeker dat ik er niet meer aan begin omdat het ten eerste slecht voor me is en het is ten tweede verschrikkelijk duur, dus voor mij onbetaalbaar!

Ben nog steeds in therapie voor mijn borderline of hoe je het maar wilt noemen (als het beestje maar een naam heeft)

Dus om kort te zijn: drugs is echt voor mij verleden tijd! Was de alcohol ook maar zover!!!!!!!!!!!!

xxxx
Erica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even iets Fran,

Jij schreef dit: Als je 2 weken en 6 dagen door kunt komen zonder pillen, dan moet langer toch ook lukken? Alles lijkt me beter dan weer zin krijgen in harddrugs, hoor! Al moet je over de grond rollen van de trek...
Hoe bedoel je dat ik pas 2 week en 6 dagen van de pillen af ben?

Dit is volgens mij een misverstand. Ik schreef dat ik na 16 jar clean te zijn geweest door overspannenheid via de huisarts weer aan de kalmeringstabletten ben geraakt en vervolgens aan de harddrugs. Dit is alweer bijna 6 jaar geleden, en ben ong 4 jaar zwaar aan de pillen en drugs geweest en sinds bijna 2 jaar clean van de drugs in ieder geval.

Ben misschien af en toe vaag en onduidelijk maar op dit moment is voor mij de alcohol het grootste probleem, en oke misschien heb je gelijk met wat betreft dat ik nog zeer gevoelig ben wat betreft de kalmeringspillen en nog probeer ik via huisarts of psyg eraan te komen en gelukkig kennen ze mij goed genoeg om hier niet aan toe te geven

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest anders lees ik het graag, ik zal al jullie (jouw) vragen zo eerlijk mogelijk beantwoorden.

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Erica,

Ik bedoelde dat je onlangs 2 weken en daarna weer 6 dagen DROOG gestaan hebt zonder kalmeringspillen te slikken. En dat je dus weet dat je dat kunt. Kwam misschien wat onduidelijk over.

Ik weet van mezelf dat ik zonder de Antabus allang weer aan de zuip gezeten had, want je wordt op elke hoek van de straat met alcohol geconfronteerd, en ik weet dat ik op dit moment te zwak ben om te weerstaan. Misschien moet jij ook Antabus of Refusal overwegen? Dan hoef je dat eeuwige gevecht niet aan te gaan. Maar de trek verdwijnt natuurlijk niet. Ik had daarnet ook weer vreselijk veel zin in een biertje (of 10).

Ik weet niet zoveel van drugs, maar ik vraag me toch af of er ook geen TIQ's bestaan voor pillen en/of drugs. Ik bedoel: wat als een eerste pilletje iets in je lichaam wakker maakt waardoor je steeds meer wilt? Of waardoor je weer vreselijk naar drugs gaat verlangen? Dat baart me toch een beetje zorgen.

Nu ja, je kunt afwachten wat je psy ervan zegt. Die zal het wel beter weten dan ik.

Ik vind het trouwens heel straf dat je van de drugs afgebleven bent. Lijkt me echt een hel om daarvan af te kicken!

Houd je taai!
Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke dan Fran:)

Had ik dus verkeerd begrepen maar gelukkig dat je dit hebt rechtgezet. En ja wat betreft je vraag over dat als je één pilletje hebt gehad je meer wilt. Refusal heb ik in huis maar durf het niet te nemen omdat ik bang ben voor de reactie. Ik neem morgen de eerste pil omdat ik dan zeker weet dat de alcohol uit mijn bloed is.

En wat betreft die hel die je beleeft als je moet afkicken van de drugs is best heftig, maar gelukkig zijn hier goede medicijnen voor die je door de moeilijke tijden heen haalt en dus zogoed als geen pijn ondervindt bij het afkicken.

Daarom heb ik meer moeite om van de alcohol af te blijven! 'smorgens trillende handjes en zweetaanvallen. Mijn vriend snapt er niets van dat ik het zo warm heb terwijl hij nergens last van heeft, ja dat kan kloppen want hij weet niet dat ik af en toe in de fout ga met alcohol want hij is meer bang voor dat ik aan de pillen of drugs ga.
Daarom zou ik voor een dag of drie librium willen want valeriaan helpt helaas niet meer bij mij omdat mijn lichaam gewent is aan sterker spul.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Allemaal,

Oei, oei....dit wordt een moeilijk middagje....net stuk over strand gelopen...heerlijk weer, lekker fris... daar hoort toch zo'n klein borreltje bij op een terras...of 2 :(

Toen 'n stukje gebakken vis, altijd lekker....met een wijntje :(

Maar goed...de vis was lekker, ook met thee....maar wat nu te doen...heb nog een lange middag vrij en heel veel klusjes heb ik niet meer. Dus lekker in de tuin, met 'n boek, in de hangmat...lekker...maar ben gewoon te onrustig. Suggesties ?!?

Stom he? Nu gaat het zo goed, ik voel me zo lekker, weet dat dit veel beter voor mij en m'n omgeving is, waarom dan toch die trek, die kans om het allemaal weer te verpesten....heet het daarom een verslaving? Bah :(

Voor mezelf en voor iedereen die het nodig heeft...een :heart: onder de riem, hang on in there!!

Badje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi, Erica... Ik vond zelf altijd 1000 smoezen om geen Antabus te slikken... Wat als ik raar ga doen als ik ergens iets voorgeschoteld krijg waarin alcohol zit zonder dat ik het weet? (Ik ga toch bijna nooit uit eten.) Wat als ik niet tegen de pillen kan? Ik was er bang voor, maar tegelijk was ik niet bang om 10 blikjes bier naar binnen te gieten... Als je het ooit aangedurfd hebt om coke te gebruiken, dan heb je hier ook vast wel de moed voor! :) Maar inderdaad ff wachten tot de alcohol uit je lijf is. Ik heb zelf 36 uur gewacht. Ik heb eerst 6 dagen een halfje geslicht, en nu slik ik een kwartje. Gewoon dat gebaar 's ochtends betekent: Vandaag ga ik NIET drinken! En als de trek een paar uur later komt opzetten, ben ik toch blij dat ik dat pilletje geslikt heb! Een mens moet zijn eigen zwakheden kennen, hé. Ik vind de prestatie van het niet drinken er ook helemaal niet minder om!

Tja, Badgast... Afzien, zeker? Denk aan je vriendin, en dat ze je nu leuker vindt!

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Badgast,

Inderdaad, hang in there!

De eerste dagen kun je je energie niet op, de euforie is groot over je beslissing, en dan heel langzaam begint er af en toe weer zo'n duiveltje op je schouder te tikken. "Weet je nog, hoe lekker het was? Even ontspannen met een wijntje..." Heel lastig.

Niet aan toegeven. Dat heet inderdaad verslaving, en je hoofd gaat zich misschien wel in allerlei kronkels wringen waarom je toch wel die ene kunt nemen...

Als je alleen die ene kon nemen was je niet gestopt.

Als je alleen die ene kon nemen was je niet zo trots op jezelf geweest dat je een aantal dagen niet gedronken hebt.

Als je alleen die ene kon nemen zou je vriendin niet zeggen dat je leuker bent zonder.

Schouders eronder en doorzetten! De trek duurt meestal maar even en komt steeds minder vaak terug.
Bedenk hoe trots je op jezelf kunt zijn als je je hier overheen weet te zetten en morgenvroeg weer een dag langer niet gedronken hebt!

Ga naar de bieb, ga naar de videotheek, kijk Oprah om vier uur, ga jezelf trakteren op een middagfilm, ga een appeltaart bakken, of doe iets wat je nog nooit gedaan hebt, gewoon om het een keer uit te proberen. Ga niet zitten kniezen, want daar wordt de trek niet minder van. Op die manier duurt de dag heel lang, terwijl het leven maar zo kort is.

Succes,
Twan :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanx...Twan en Fran....het motiverend duo :)

Ik zit nu ff een stukje film te kijken: Clerks 2 , grappig.

Twan: als je me echt weer aan de drank wil hebben dan moet je me Oprah laten kijken :)

Ga zo nog ff naar buiten, lopend de boodschappies halen...dan duurt het allemaal net wat langer... hond mee (die weet ook niet wat 'm overkomt...zoveel lopen). Vanmiddag, na 4 uur, naar een verjaardag, maar das geen moeilijke :)

Thanx again....ik WIL volhouden!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, wat spannend. Een mooi huis, en je mag er zo in. Ik kan me voorstellen dat het ook heel eng is, je moet nu toch een knoop doorhakken. Echt zo'n tweesprong, waar Twan het gisteren over had.

Ik merk dat je er al veel over nagedacht hebt, hoe je het financieel en zo allemaal kunt regelen. Mijn gevoel zegt, meid, ga ervoor. Maar ik kan je beslissing natuurlijk niet nemen, en je man moet het er ook nog mee eens zijn. Heel veel sterkte met jullie besluit. Laat je het even weten?

Erica, ik vind je situatie heel moeilijk en ik heb erg met je te doen. Als ik je ergens mee zou kunen helpen zou ik dat graag doen, maar voor het moment kan ik alleen maar zeggen: heel veel sterkte en hou vol!

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Marieke Gefeliciteerd Meid!! Wat heerlijk voor je. En die zenuwen zijn normaal, iedere verandering is moeilijk zelfs een goede. Ik heb echt voor je geduimd want dit is echt een nieuw begin, een nieuwe buurt, meer rust meer ruimte, en heel veel afleiding want je schrijf dat er toch nog wat aa gedaan moet worden. Heerlijk, meid.

Katrina, Fijn dat je er weer bent. Ik miste je gisteren maar ik las gisterenavond pas waarom. Ik zou uit mijn vel springen als ik alles aan de kant had geruimd en het weer niet doorging.

Erica, wat reageer je positief. Je zoekt gewoon vervanging en dat is doodnormaal en borderliners hebben die drang om te ontsnappen bij periode heel heftig. Niet dat ik dat weet want ik ben sinds maandag geheel genezen, haha. Maar vervangiing is hoe het klinkt je vervangt het ene probleem met het andere.
Maar je klinkt alsof je goed bezig bent dus zet hem op. Je kunt het.

Badgast, ik sluit me bij Twan aan. Plus dat je nog volop bezig bent je gewoontepatroon aan te passen.
Volhouden, het wordt echt gemakkelijker volgens de oude garde.

Ik heb even heel diep geslapen en nog maffer gedroomt dan gisteren en wie liep daar in de achtergrond? Juist Twan! In al de kronkels van mijn droom kwam ik Twan tegen, groeten hem, gaf hem een kus op de wang en ging weer door met de meest maffe droom.
Twan, wat deed jij in mijn droom? Jij was toch aan het werk vanmiddag?;)
Heb trouwens mijn bril gevonden maar geen spoor van je sokken. Het grote mysterie van de tweede sok!
Ik ken het al is dat in mijn huis meer het mysterie van het verloren bestek, had op een gegeven moment al mijn lepels en vorken nog maar nog maar twee messen.:o

Ik voel me gelukkig een stuk beter. Even vlug douchen en om peuken en dan moet ik een hele stapel officiele brieven gaan schrijven. In een vreemde kronkel ben ik die WAO arts gewoon dankbaar, de apathie is weg nu mijn vechtlust zo hevig is. Zo'n lekker gevoel en dan morgen weer aan het werk:)

Ik ga wat doen. tot straks!

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke

Geweldig, dat je het huis zo leuk vindt. Ik ben het helemaal met Katrina eens, meer voordelen dan nadelen. Ik ben ook een keer verhuisd, toen wilde mijn zoon ook niet mee. Hij was toen 18. OOk verschillende scholen doorlopen etc. Toen wij aan het verhuizen waren en alles bijna weg was, alleen de bank en nog een paar dingen ging hij op de bank zitten en zei: "ik blijf hier". Ik snapte het wel, hij had al zoveel veranderingen meegemaakt, omdat hij telkens naar een andere school "moest'".
Het is echt allemaal goed gekomen.

Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke,

Gewoon doen, wegwezen waar je nu woont. Natuurlijk is het voor je zoon ook eng, weer ergens opnieuw wennen. Maar dat zal vast wel lukken. En die nieuwe buurt kan alleen maar beter zijn dan waar je nu woont.

Stel je eens voor hoe heerlijk jullie het straks hebben, in je nieuwe huis met tuin. En misschien krijgt je zoon wel een grotere kamer? Zonder schoolpleinherrie!

Veel succes, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Na uren lummelen en tandhakken en boos zijn op mezelf heb ik dan toch de afwas gedaan. Daarna een lekker gehaktbroodje gemaakt (met knoflook en sjalot), een groentestoofpotje (ui, knoflook, paprika, courgette, champignons en tomaten) en basmatirijst. Was in een uurtje klaar! Waarom ik daar dan altijd tegenop zie als tegen de Mount Everest is me een raadsel! Pff, ga nog ernstig moeten sleutelen aan mezelf! Maar dat komt nog wel.

Tijdens het koken niet aan drank gedacht! Dat is dus nog het toppunt!

Er is iets mis gegaan met dit berichtje, en dus zien jullie nu 3 regels staan terwijl ik er een vervolg aan zit te breien. :huh:

Ben moe nu. Later meer.

Liefs,
Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Vannacht voor het eerst sinds tijden goed geslapen en niet raar gedroomd,
Ben wel blij dat ik nu al met mijn 4e "droge"dag bezig ben, zie dat het met de rest ook goed gaat.
Eindelijk vandaag ook weer een beetje energie, heerlijk, maar ja,de trek is toch nog best sterk. Bij mij is het vooral sávonds, alhoewel het vanmiddag ook al een beetje begon, moet toch niet gekker worden.

Maar je bent er natuurlijk ook de hele dag mee bezig. Toen ik 20 jaar geleden gestopt ben
heb ik zo van de een op de andere dag de knop omgedraaid en nooit geen alcohol gedronken tot 4 jaar geleden. Wat ik wel dronk was lingens blond of 2,5. Daar zit voor mij net te weinig alcohol in om door te zuipen, vreemd he.
groetjes Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...