ferry Geplaatst 18 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2006 Hallo dvdb,Knap van je dat naar beneden bent gegaan, weer iets positiefs, zonder alcohol.groet ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 18 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2006 Hallo allemaal,Mijn melk staat op te warmen en de anijs ligt klaar. En dan ga ik naar bed en lekker proberen te slapen.Weer een alcohol vrije dag achter de rug en dat geeft me weer moed om morgen te zeggen. IK DRINK VANDAAG NIET!!!!.Voor een ieder een fijne nachtrust. groeten en veel liefs Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 18 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2006 Goedenavond allemaal,Ik heb het feestje zonder wijn doorstaan! Viel eigenlijk heel erg mee, want de meeste gasten dronken om uiteenlopende redenen geen alcohol, dus ik was nog erger opgevallen als ik wel aan de wijn was gegaan. Geweldig! Zo'n feestje wil ik nog wel een keer vaker.Marieke, je gaat op dit moment door een emotionele periode heen, dus ik kan me jouw gevoelens goed voorstellen. En zonder alcohol ben je wel sterker, maar je kunt af en toe ook erg emotioneel zijn. Ik heb dat ook, en meer mensen hier op het forum. Ik denk dat dat komt doordat je altijd je gevoelens verdoofd hebt met alcohol. Er is niets mis mee, om verdrietig te zijn zo af en toe. Gewoon toelaten die gevoelens, maar laat je er niet helemaal door meeslepen. Succes met het smartlappenfestival morgen.Sneeuwwitje, iets in je berichtje over de zaak van je man snap ik niet helemaal. Je schrijft dat die vennoten zodra er geld binnen is gekomen meteen hun eigen salaris overmaken, zodat er voor je man niets overschiet. Zijn zij dan de enigen die toegang hebben tot de rekening, of weten zij altijd als eersten dat er geld binnen is gekomen? Dat klopt dan toch niet, en daar is toch ook iets aan te doen. Als ik jullie was zou ik de accountant die, als het goed is, ieder jaar jullie boeken controleerd eens om advies vragen. Sowieso, áls de zaak failliet gaat, worden alle boeken doorgenomen, en dan blijkt daaruit dat die vennoot op een oneerlijke manier geld uit de zaak getrokken heeft.De man van een collega van mij heeft ook een zaak, die al meer dan een jaar failliet dreigt te gaan. Mijn collega doet de boekhouding voor haar mans zaak. Het zit haar natuurlijk ook heel hoog, dus we praten er nogal vaak over op het werk. Daardoor weet ik dat het verplicht is ieder jaar de boeken door een accountant te laten controleren. Bij de oprichting van de vennootschap zijn afspraken gemaakt over de verdeling van de investeringen, de inkomsten en de salarissen. Als die vennoot wel salaris ontvangt, en jouw man niet, dan moet dat onherroepelijk uit de boeken blijken, tenzij hij daarmee ook heeft zitten frauderen. Ik zou dus onmiddelijk de accountant inschakelen, het hele verhaal uitleggen, en deze de boel laten uitzoeken. Dat kost natuurlijk ook geld, maar kan je op de lange termijn ook geld besparen. En als ik me niet vergis moet de vennoot ook aan de kosten van de accountant meebetalen.Van mijn collega weet ik trouwens ook dat je nog niet zo heel snel failliet gaat, zolang schuldeisers nog geen faillisement aangevraagd hebben. Sterkte ermee.Dave, ik hoop dat je een beetje kunt slapen met dat geklop en gebonk.Ferry, that's the spirit, hou dat voornemen erin morgen.Allemaal een goede nacht.Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 18 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2006 anna,Klopt precies, wij hebben de accountant er al bij gehaald en die heeft al meerdere keren met hen gepraat, maar je komt niets verder mer die mensen. De andere vennoot wil een intermediair, maar dat is hem ook uitgelegd, dat kost ongeveer 30.000 euro en het gaat om een lening van 20.000 die op de zaak moet komen,Wij hebben die toen prive geleend voor de zaak, dat wist hij toen hij er een half jaar geleden bijkwam, maar nu weet hij er niets meer van. Wel in een gespreid bedje komen, maar oh wee mag niets kosten. Bah vervelende mensen. Mijn man heeft het er heel erg mee, kan ook niet meer met ze werken, het hele vertrouwen is weg.Hoe gaat het met badgast, ben benieuwd want we gaan samen op.Vanavond ging het een stuk beter met de trek vergeleken met de laatste 3 dagen, morgen een weekMarieke, toch goed dat het bij een paar is gebleven, sowieso nog alcohol debaas. sneeuwwitje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 19 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 19 augustus 2006 Hoi Sneeuwwitje,Nog een reactie: als jullie 20.000 euro privé geleend hebben voor de zaak, dan moet dat toch als lening van de zaak geboekt zijn? En jullie hebben toch ook papieren waaruit blijkt dat jullie dat bedrag geleend hebben in dezelfde periode dat het bedrijf die financiële injectie gehad heeft? Dus zelfs als vennoot het zich niet kan "herinneren", staat het toch zwart op wit?En, kan de vennootschap niet ontbonden worden op grond van het feit dat vennoten zich niet aan de gemaakte afspraken houden?Het zal sowieso wel een enorm juridisch getouwtrek zijn, waar je niet vrolijk van wordt. Nogmaals veel sterkte. Het moet voor je man ook afschuwelijk zijn om iets wat hij heeft opgebouwd zo kapot te zien gaan.Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden