Spring naar bijdragen

Vrijdag 18 augustus


Twan

Aanbevolen berichten

HET WEER VOOR VRIJDAG 17 AUGUSTUS + HET WEEKEND

Na de flinke regen en onweersbuien in de nacht en vroege ochtend gaat het vrijdag overdag weer opklaren en draait het verder om een losse plaatselijke regen of onweersbui. De zon krijgt nog aardig wat ruimte en met een zwakke tot matige zuidenwind komt de temperatuur tussen de 21 en 24° te liggen. In de avond en nacht blijft het op de meeste plaatsen droog en kan er plaatselijk mist ontstaan. Het koelt af naar 14 tot 16°. Zaterdag ontstaan er in de loop van de dag weer enkele regen of onweersbuien. Aan de kust kan het zelfs droog blijven en daar komt de zon nog het meest aan bod. Verder komt er een zwakke tot matige zuidwestenwind te staan en loopt de temperatuur op naar 20 tot 23°. Van zaterdag op zondag is er voornamelijk vlak aan de kust kans op een bui en landinwaarts meest droog en wat opklaringen. Er kan weer plaatselijk een mistbank ontstaan en koelt het af naar 13 tot 15°. Zondag is de buienkans groter en gaat de zuidwestenwind wat verder aantrekken. De zon zullen we ook nu en dan zien en de temperatuur komt met 20/21° iets lager te liggen.

De temperatuur van het zeewater ligt nu nog rond de 19°.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MISSCHIEN MORGEN

Misschien heb ik morgen nog wel zorgen
Misschien is het morgen wel groot feest
Misschien lach ik heel de dag wel morgen
Misschien is het morgen wel een rotdag geweest

Misschien ben ik morgen nog eenzaam
Misschien voel ik me morgen niet alleen
Misschien zal het morgen beter gaan
Misschien ben ik er morgen wel overheen

Misschien kan ik morgen jou helpen dragen
Misschien heb ik morgen helemaal geen tijd
Misschien zal ik morgen alles van je vragen
Misschien zeg ik morgen dat het me spijt

Misschien moet ik morgen wel veranderen
Misschien morgen anders zijn dan vandaag
Misschien doe ik morgen alles te vrijblijvend
Misschien stel ik morgen wel de zelfde vraag.

Welterusten en tot morgen Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorguh Allemaal,

Sneeuwwitje: kunnen we SAMEN zeggen dat dag 6 voor ons is aangebroken? Of zeg ik het alleen? Nee toch?!? Dat bier staat toch nog gewoon, onaangebroken in de koelkast!?! Please...laten we samen zeggen: dag 6 !! :)

Anna: bedankt voor je berichtje, ik hoop werkelijk dat het slijt en dat het niet de slijterij wordt :)
Had gewoon verwacht dat juist de eerste 2 a 3 dagen het moeilijkst zouden zijn en niet dat het daarna nog weer moeilijker zou worden. Maar je hebt gelijk, dit is in jaren opgebouwd en het zal dan ook nog wel ff duren voordat het over is...de echte trek. Thanx...ik wil en ga volhouden...ook dit weekend :angry:

Gister, voor mijn doen, redelijk vroeg naar bed gegaan, makkelijk in slaap gevallen, werd wakker met het idee al uren heerlijk geslapen te hebben, was ik pas 2 uurtjes onderweg. En vreemd genoeg had ik me toch een trek!! Gelukkig was het wel al na 12 uur en waren de avondwinkels dus ook al dicht. Hele vreemde gewaarwording, die Gremlins slapen kennelijk nooit :(

Goed, ik ga rennen, anders weer te laat op werk, what's new :)

Lieve mensen, allemaal weer heel veel sterkte en succes vandaag, bijna weekend!! *slik*

Badgast

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat jammer dat jullie nog zo'n last van trek hebben. Maar als je iedere dag dronk bij bepaalde dingen zoals bijv. koken dan lijkt het me inderdaad erg moeilijk. Gewoontes zijn zo moeilijk te doorbreken.
Schenk jezelf iets anders in, ik zweer bij thee, bij alles thee. En je zult zien dat na verloop van tijd dat je gewoonte is.

En niet drinken lijkt inderdaad saai. Ik heb op het moment hele heftige dromen dus ik ben eigenlijk smorgens heel blij dat ik effe saai ben. Want het ergste is dat die dromen best wel eens waar zouden kunnen zijn onder invloed met andere mensen dan, de drummer van metalicca woont gelukkig niet in mijn dorp. En ik heb geen lijken liggen op mijn zolder, geloof ik.

Dat gevoel van saaiheid komt natuurlijk omdat je ineens veel meer tijd over hebt. ik herken het, en gek genoeg wil die tijd nooit gevuld worden met dingen die gedaan moeten worden.

Hier regent het weer, is niet vreemd want ik moet vanmiddag weer fietsen:) Maar voor vanmorgen staat mijn tafel met papier op het programma. Al doe ik er maar twee, dat is al winst. ik heb er zo'n hekel aan maar dat komt gewoon omdat ik altijd zo moet zoeken. Gek hoe de Tactus therapie veel meer naar boven brengt dan alleen maar je probleem met alcohol.

Sneeuwwitje wat een mooi gedicht, zelf geschreven? Ik moet best wel vaak aan je denken. Ik neem aan dat je man fallissement aan gaat vragen? Een kleine tip, probeer eens te bedenken wat je het meeste zal gaan missen als iemand anders de hand op de knip heeft. Iets kleins maar dat belangrijk voor je is.
Ik heb bijv een bepaald merk reiningscreme waar ik aan gewend ben. Het is eigenlijk helemaal niet zo duur omdat het heel lang meegaat maar op mijn budget niet te doen. Als ik geweten had wat me te wachten stond dan had ik gezorgd dat er 3 tubes in de kast lagen. Het is klein maar ik mis het echt, misschien heb jij ook zoiets?

Mijn lichaam wil nog steeds niet, dus ik zal mijzelf nu eens richting tafel met papier slepen.

Iedereen een hele fijne dag!

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, Anjo! Een lotgenote met een tafel vol papieren! (En bij mij ook nog 2 kartonnen dozen, zucht.) Jaja, tijd om de boel op te ruimen voor een fris, nieuw begin. Ik zal er ook wel uren zoet mee zijn. En ik hoop maar dat ik geen onbetaalde rekeningen aantref... :$ Ik weet dat als het eenmaal opgeruimd is, ik heel tevreden ben over mezelf. Het is gewoon die eerste stap zetten. Komt allemaal in orde.

Badgast, ik herken je probleem, hoor! Ik begon altijd overdag te drinken, en ik dronk bij alles, dus nu word ik ook door alles getriggerd. De voorbije twee weken heb ik al een aantal dingen uit noodzaak aangepakt zonder drank erbij. Ik zie er altijd vreselijk tegenop, want de gremlins zitten dan aan mijn kop te zeuren van 'Dat kun jij niet zonder een biertje erbij!' Maar als ik dan eenmaal bezig ben, gaat het allemaal bijna vanzelf. Je moet jezelf gewoon herconditioneren. Zoals Anjo zegt, zul je over x aantal tijd misschien alleen aan een kop thee of anijsmelk denken op sommige momenten. De ene gewoonte vervangen door een andere, betere gewoonte. Maar het is en het blijft moeilijk.

Ik moet wel zeggen dat na die vreselijke dag 13 en 14, het nu weer flink beter gaat. Toen ik gisteren zo zat uit te stellen en te dralen, had ik geen overweldigende trek, alleen geen zin om te poetsen. Dat is dus gewoon hetzelfde gebleven. Daarom ben ik eerst iets leuks gaan doen. Toen ik dan eenmaal aan het poetsen was, kreeg ik toch ineens een energieopstootje. It's all in the mind!


Gisteren moest ik mijn deadline voor mijn nieuwe opdracht vastleggen. Ik heb tot eind oktober gevraagd, maar bij nader inzien is dat toch nogal krap. En wat ik stomweg over het hoofd gezien had: normaal beginnen ze in oktober te werken in mijn huis!!! Ik ga dus niet normaal kunnen werken! Ik zal dus stevig moeten doorwerken, zeker in het begin, om problemen te vermijden. Tegen maandag moet de boel dus opgeruimd en netjes zijn. En ik zal vroeger dan voorzien aan mijn 'Actieplan Meer Structuur' moeten beginnen. Om niet te zeggen dat mijn puberteit voorbij is. Ze heeft lang genoeg geduurd. Tijd om met beide beentjes op aarde neder te dalen...

Iedereen een fijne dag toegewenst!

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sneeuwwitje, een heel mooi gedichtje. Ik hoop dat je het geschreven hebt om je aandacht van dat bier af te leiden, en niet omdat je dat biertje toch maar genomen hebt?

Badgast, als je gewend was 's nachts lang door te drinken, lijkt het me wel normaal dat je na 2 uur wakker werd met trek. Je lichaam is dat gewoon nog gewend. Ook dat moet slijten.

Ik ben gisteren redelijk goed doorgekomen. Misschien dat het toch geholpen heeft dat ik me aan het begin van mijn moeilijke periode al voorgenomen had niets te nemen, ondanks dat ik wist dat ik weer trek zou krijgen. Zo ben ik de eerste drie dagen ook doorgekomen. Kennelijk moet ik dat nog een poosje vasthouden. Misschien ook een tip voor jullie, Badgast en Sneeuwwitje? Gewoon tegen jezelf (en tegen de gremlins) zeggen: ik weet dat ik nu heel veel trek ga krijgen, maar ik ga het NIET DOEN!

Anjo en Fran, veel succes met jullie papier! Ik heb ook nog een stapel liggen, niet zeer dringend, maar ik had het bewust laten liggen tot mijn vakantie omdat ik dan genoeg tijd heb om me erin te verdiepen. Helaas heb ik er nog steeds geen zin in. Pfff, nou ja, ik heb nog een week.
Anjo, helaas ben ik niet zo'n theeliefhebber. Ik drink 's morgens een hele pot thee, maar dan heb ik er de rest van de dag ook geen zin meer in. Misschien toch maar eens proberen, 's avonds thee, maar ik heb er bij voorbaat al geen trek in. Nog suggesties voor smaakjes?

Fran, ik ben benieuwd naar je vorderingen voor je actieplan voor meer structuur. Kun je volgens mij trouwens ook uitstekend een ringbandje met tabbladen voor gebruiken. En als je nog voorraaddoosjes ergens voor nodig hebt hoor ik het wel.

Ik heb vanavond een feestje, hoorde ik gisteren. Pfff, dat zal wel moeilijk worden. Is toch weer anders dan een feestje thuis. En ze vragen al niet eens meer wát ik wil drinken, het is altijd "wijntje?" Tandhakken dus.

Een fijne dag allemaal. Dat de stapels maar rap mogen slinken.

:) Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yes, de berichtjes staan weer in mijn mailbox, dus het heeft toch geholpen. Nee Fran, mijn inbox was niet te vol, want ik wis de berichtjes altijd nadat ik ze gelezen heb. Maar vaak vind ik het toch handiger om even bij mij mail de berichtjes te lezen, dan steeds in te loggen, met name op mijn werk.

Sneeuwwitje, hartstikke gefeliciteerd! :present: Een bloemetje voor jou. Je moet maar zo snel mogelijk proberen om van die biertjes af te komen, want anders zit je iedere dag in de verleiding. Of bewaren voor als je bezoek hebt, maar dan wel heel ver weg leggen. Dat heb ik ook gedaan. Ik had 2 weken geleden een fles wijn cadeau gekregen, en afgelopen weekend ook nog gekocht i.v.m. het verjaardagsfeestje, maar die heb ik niet nodig gehad omdat mijn bezoek ook niet wilde drinken. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om volle flessen weg te gooien, dat vind ik zonde van het geld. Dus ik bewaar ze voor het volgende bezoek of om een keer cadeau te geven. Maar ik heb ze wel ver weg gestopt, om niet in de verleiding te komen. En moet er natuurlijk toch steeds aan denken dat ik ze heb.

katrina, ik heb al een keer eerder zo een berichtje aan de moderator gestuurd, en daarop wel antwoord gekregen. Geen idee wat er bij jou mis is gegaan. Heb je al folders van Kreta gehaald, of een boek uit de byb?

Ik zit al op 11 dagen, tel ik net. Goed hè, bijna twee weken vol. Nu nog heelhuids door het feestje heen. Ik heb alweer knallende hoofdpijn, en slik op advies van de huisarts Ibuprofen voor mijn tenniselleboog (nek en schouder gaat alweer een stuk beter), dus dat is in ieder geval een goede reden om niet te drinken.

Groetjes, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fran,

Ik heb bij mijn aanmelding op het forum mijn emailadres opgegeven (in mijn geval mijn hotmailadres, omdat ik dat op mijn werk of op een andere computer ook kan lezen). Als ik me aangemeld heb voor een draadje (deelnemen aan discussie), ontvang ik die berichtjes ook op mijn emailadres.

Nadeel is dat je soms dus een overvolle inbox krijgt, zeker als je je mail een poosje niet bekeken hebt, maar het voordeel voor mij is dat ik de gesprekken kan volgen zonder steeds in te loggen. Dit is met name op mijn werk handig, omdat er ieder moment iemand binnen kan komen, en dan is het toch vervelend om het forum op je beeldscherm te hebben, of het balkje onderaan, want er staat duidelijk leesbaar alcoholdebaas Forums. Hoeven ze natuurlijk op mijn werk niet te weten. Als ik wil reageren dan hoef ik dus maar even in te loggen, en heb ik de berichtjes al gelezen.

Als jij naar je profiel gaat kun je volgens mij alsnog je emailadres invullen. Ik dacht trouwens dat dat verplicht was, want er staat een rood sterretje bij.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, jammer dat je gezondigd hebt, maar gelukkig dat je het beperkt hebt gehouden. En goed van je dat je het niet op een avond hebt gedaan dat je waarschijnlijk de kroeg was ingedoken.

Ik heb net boodschappen gedaan, en een halve kar vol allerlei verschillende frisdrankjes meegenomen, naast de gebruikelijke Spa en Crystal Clear. Even uitproberen wat ik lekker vind. Dus dat weekend moet bij mij ook wel goedkomen.

Zo, nu ga ik even stofzuigen. Vandaag toch maar niet de kamerdeur schilderen (was ik van plan, ook al is het niet goed voor mijn arm), en de administratie ligt ook nog geduldig op zijn stapel. Hoe is het met jullie stapels Anjo en Fran?

:$ Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anna,

Heb mijn e-mailadres gewoon opgegeven. Moet je dan onderaan aanvinken 'aanmelden voor de discussie'? Ga ik een keer proberen. Normaal klik ik gewoon op 'Antwoorden' onderaan. Verder niks.

Fran

PS: Nog niet aan de administratie begonnen. Ben uren weggeweest met mijn tante: gaan eten en dan tonnen kattenbakvulling en kattenvoer gaan halen in de Makro. Doen we eens om de zoveel maanden. Scheelt echt een hoop geld, hoor! Daarna met de buurvrouw staan kletsen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Fran,

Ja, je moet aanmelden voor discussie aanvinken om de berichtjes in je mailbox te krijgen.

Mijn stapel ligt er ook nog, te laat opgestaan, boodschappen, forum, etc.. Morgen maar. Trouwens, winkelen met je tante en met de buurvrouw kletsen is ook vééél leuker. Je mag jezelf ook wel even verwennen na die grote schoonmaak gisteren, toch?

Ik haal mijn hondenvoer bij een veevoederhandelaar hier in de buurt, die ook honden- en kattenvoer verkoopt. Van die grote zakken, die mijn zoon dan uit de auto moet tillen. Scheelt ook een stuk.

Ik ga met het eten beginnen, en vanavond dus feestje. Eerst even de gremlins ernstig toespreken, en ze vertellen dat ze níet bij Mick of een van de andere forumleden langs mogen gaan.

Doei, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Badgast.

Vliegen met een roofvogel is een hobby van mij. Ik bezit een Luggervalk, die is getraind. Ik ga er b.v mee naar een weiland. En laat hem daar los, kan die gaan vliegen op een signaal van mij komt hij op mijn linkerhand. Uiteraard draag ik een handschoen. En krijgt hij een beloning. b.v. een kippepootje of
stukje duif. Of loerdraaien komt de vogel op de loer af, waar ook een beloning op zit.
Zo bouw je met je vogel een sterke band op en heb je een vriend voor het leven. De vogel wordt ongeveer 15 jaar oud en is nu bijna 3 jaar.

Jij hebt rotte uren achter de rug begin ik nu aan, het is weekend, maar ik zal sterk zijn.
Thee zetten en melk met anijs.

Zo ik hoop dat ik het een beetje goed heb uitgelegd, wat het vliegen betreft.

En verder iedereen veel sterkte vanavond.

groeten en veel liefs,

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna en Fran,

Ik had vorige week ook twee dagen alle berichtjes van het forum op mijn hotmail en zo in een keer was het ook weer afgelopen. Vond ik ook heel vreemd

Vanmiddag eindelijk eens weer een beetje energie, mijn kamer, slaapkamer en badkamer gedaan, was echt nodig.Ja de kaboutertjes hebben goed geholpen.

Anjo: Wat een goed idee om van te voren al iets te kopen, voor het failliet gaat. Maar het is nog niet zover, want die Vennoot barst van het geld. Erfenis gehad van € 100.000, Overwaarde huis en spaargeld €160.000,--, hij past wel op, anders is die alles kwijt. Wij hadden nog kleine lening lopen van het bedrijf, het meest al afgelost, maar hij vertikt het om de lening op het bedrijf te zetten. Zijn vrouw en hij willen alleen de lusten en niet de lasten. Ze halen ook de hele tijd gauw hun salaris eraf, wanneer er geld binnenkomt. Zij hebben dus al die tijd wel salaris gehad, maar wij niet. Door al dat gedonder met de vennoten, staakt de produktie en komt er bijna geen geld meer binnen, Je kunt er gewoon op wachten. Maar ze hebben niet in de gaten, dat hij en zijn vrouw het meest getroffen worden. Zo kun je zien waar hebzucht toe leidt

Anna: Ik heb dit gedicht gevonden op internet, moest gisteravond inderdaad wat doen om mijn trek te verdoven en er was niemand meer op het forum, toen dacht ik, nou dan schrijf ik wel wat aan mezelf. Na de tijd toen ik het overwonnen had kreeg ik gewoon een geluksgevoel.

Volgens mij is er ook een goede gremlin, of niet? Gizmo geloof ik.

Badgast, hou je het vol, want jouw trek is geloof ik nu, die van mij 's avonds. Ik ben ook een avondmens, zal daar wel aan liggen, weet niet.

Het is hier in de Achterhoek prachtig mooi weer, dus ga ff met Scooby wandelen,

Tot straks Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh, Anna, had ik DAT geweten!!! Veel gemakkelijker dan dat omslachtige forum! Nu ja, een mens is nooit te oud om te leren!

Toch weer trek gehad vandaag. Ook niks aan te doen. Niet gedaan wat ik me voorgenomen had, want ik ben ook nog een keer bij de buurman langs geweest.

Ik denk dat Winnie vandaag 2 maanden vol heeft! Gefeliciteerd Winnie! :present::present:

Verder geen puf meer om te schrijven...

Twan, hoop binnenkort nog eens iets van je te lezen! (Ik maak me snel zorgen...)
Badgast: idem dito!
Rufus: idem dito!

Angel6 is ook weer een tijdje geleden, maar dat is min of meer normaal dacht ik.

Aan alle tandhakkers: veel sterkte!

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Sneeuwwitje,

Ik sta vandaag voor de 7de dag aaneensluitend droog. Verleden week miste ik 1 dag. Mijn stimulans is nu het alcoholschrift. Want ik wil niet boven die rode lijn uitkomen.
Dus ik ga er helemaal voor. Wordt wel een zwaar weekend, morgen opbouwen bij mijn zwager, voor de verjaardag a.s. zondag. Want dan wordt mijn schoonmoeder 80 jaar. Dus dat wordt zwaar. Links en rechts staat de alcohol voor het grijpen. Maar ik ga mijn best doen, want ik wil winnen van koning alcohol.
Zo ook ik ga de hond uitlaten.

groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo Ferry,

Dat is ookt toevallig, mijn schoonmoeder werd vorige week zondag 85, toen hadden we ook de hele zondag feest.Ik ben toen wel de mist in gegaan. 3 flesjes bier en bij het eten 3 glazen bier, Niet echt doorgezopen, maar toch.

Ik hoop dat jouw het beter afgaat, sterkte

IK woon in het centrum en a.s. zondag heb ik voor mijn deur de hele middag smartlappenfestival, Normaal is het zo,dat we met de buren of vrienden hier naar toe gaan. Allemaal drank, drank en nog eens drank. Ja het is en blijft moeilijk.

groetjes Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is lekker zeg,me buurman heeft 5 kinderen en 2 volwassenen al 3 dagen over de vloer met een hoop herrie en gebonk,ben toch maar ff naar beneden gegaan om te vragen hoe lang ze blijven en dat is nog een klein weekje.

Normaal had ik het niet gevraagd (toen ik nog dronk) en had ik me alleen maar suf lopen piekeren hoe en wat en hoe lang nog dus dat stoppen heeft zeker wel voordelen.

Zo dat wilde ik ff kwijt,iedereen veel suc6 en ik ga zo slapen want ik ben moe.

groeten van dave

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Marieke44,

Wat je zwager betreft kan ik met je meevoelen, zelf hebben wij een goede vriendin van pas 43 jaar. Die ook ieder moment kan overlijden, aan een slopende ziekte. Maar de drank maakt je zwakker en dan is het gevoelsmatig nog veel moeilijker. Met geen alcohol in het lichaam kun je het beter aan. Ook om je zwager te gaan bezoeken, je bent dan sterker.
Ik wens je veel wijsheid en sterkte toe.
Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...