Spring naar bijdragen

vrijdag 25 augustus

tapas

Aanbevolen berichten

nog geen dagdraadje? dan maak ik er maar eentje..

nee, het gaat hier net denderend.. het sluipt er weer veel te makkelijk in en ik heb weer veel te makkelijke excuses.. mijn gevoel gaat van hot naar haar en het is niet eens hormonentijd, en zometeen ga ik de 4 biertjes die nog in de ijskast staan leeggieten in de gootsteen. Gisteren ging het ook weer mis, eergisteren ook al, van het weekend ook al, en dat klopt niet!

En drinken is dan nog niet eens het ergste maar wel bij iemand langs gaan als je dronken bent,, dan schaam ik me achteraf ontzettend, of gaan chatten met drank op. FOUT! de schuldgevoelkater is op dit moment groter dan de fysieke kater dus tijd om mezelf weer in de kladden te grijpen!

Ben net wel gaan hardlopen en zeiknat geregend ...maar blij dat ik toch gegaan ben...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tapas,

Wat vervelend dat het niet goed gaat met je. Als je merkt dat het er weer insluipt (en dat merk je zelf het beste) is het inderdaad zaak die gewoonte NU te doorbreken. Hup, bier weg, en andere dingen gaan doen. Is er niemand in je omgeving die je in deze moeilijke tijd kan steunen?

Het lijkt wel alsof veel mensen op dit forum alsmaar een cyclus doormaken, vind ik. Een poosje geleden leek het met iedereen geweldig te gaan, energie alom, en nu heerst er een soort van algemene dip. Gelukkig geldt dat niet voor iedereen, Mick, jij hebt het immers geweldig gedaan gisteren. Maar toch, ik vraag me af of het trieste weer, of de maanstand ermee te maken heeft. Of dat het gewoon een kwestie is van een mens kan niet altijd op zijn best zijn. De dips horen er ook bij.

Floortje, hoe was je verjaardag gisteren?

En Anjo, hoe is je eerste lesdag verlopen?

Voor alle worstelaars hier, heel veel sterkte. Ik had het gisteravond ook moeilijk. Ik was moe van het schilderen, en als ik moe ben heb ik altijd heel veel behoefte aan wijn. Gelukkig had ik niets open. Ik kon me nog net bedwingen een fles voor mezelf alleen open te maken, maar als ik bezoek had gehad was ik zeker voor de bijl gegaan.

Iedereen veel succes vandaag.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Anna je hebt gelijk eerst leek het met iedereen zo goed te gaan, dat je je aan elkaar kon optrekken en nu, vervallen er velen weer ff in de oude gewoonte. Lijkt wel of jij ook weer op een zijspoortje zit. Goed van je dat je geen wijnteje hebt genoemen. Bij mij werkt het juist anders, als ik heel moe ben, of heel depri dan is mijn alcoholverslaving minder, dan ga ik altijd op bed liggen, ook niet goed.

Liefs Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sneeuwwitje,

Nou, beter op bed gaan liggen, dan toch aan de drank vind ik. Ik ben blij dat ik het gered heb, maar als ik jullie verhalen lees, en zeker als ik zelf weer zo'n zin heb nadat ik druk ben geweest, dan ben ik echt wel bang om weer helemaal opnieuw te beginnen.

Pfff, we zijn er nog lang niet, dat is wel duidelijk hè. Gewoon maar blijven doorzetten, en elkaar blijven steunen, wat jij.

De deuren zijn een 2e keer geschilderd, dus daar ben ik voorlopig vanaf. Ik ik zit nog niet in de gevarenzone (gisteren was ik pas om 17.00 uur klaar), dus misschien dat het vandaag beter gaat. Maar ik heb wel pijn aan mijn arm (geschilderd zonder brase, tegen de verfvlekken), dus nu maar weer even rustig aan, de rest van de middag.

Ik mis Twan zeg, heb nu echt behoefte aan een flinke peptalk. Kan iemand dat even regelen?

De zon probeert hier door te breken, dus ik zet er even een zonnetje bij, als oppepper en om de echte zon de helpen. :rose:

Ik ga denk ik nog maar even shoppen.

Groetjes, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, marieke en Lola,

Kom op geen schuldgevolenes, we PROBEREN er weer voor te gaan. Lopen hebben we ook geleerd met vallen en opstaan. En ik heb van de week ook weer van mezelf geleerd, de hele dag een kater is veel erger dan de trek.
Als het me nu niet lukt vraag ik maandag aan mijn psych campral, heb ik vorig jaar ook een tijdje gebruikt, maar toen hielp het niet, maar achteraf moet ik ook zeggen, dat ik het niet consequent gebruikte.

Mick Knap dat je de verleiding heb doorstaan.:)

FRan: Hopelijk kom je weer een beetje uit je dip, we missen je berichtjes en waar is Badje gebleven?

LIefs voor de rest, die aan het stoeien is met de alcohol, HOU VOL

Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo ERica,

Mijn zus is 10 jaar geleden ook Prive failliet gegaan, ik heb het van dichtbij meegemaakt en het inderdaad verschrikkelijk.
Volgens mij is het zo, wanneer het failissementwordt opgeheven wordt wegens te weinig baten de oude schuldeisers weer om de hoek komen kijken, want dat was bij haar wel zo. Ze is toenook gescheiden,nu heeft ze al 4 jaar een nieuwe vriend, maar ze kan nog steeds niet met hem samen gaan wonen, omdat de schulden dan ook naar hem gaan. Mijn vader zei een keer, je kunt hier in Nederland beter een moord plegen, ( bij wijze van spreken)dan failliet gaan, want bij een moord ben je met 6 jaar weer vrij en door een faillisement bijf je je hele leven getekend. ontzettende rot tijden voor je, hoop dat je een beetje steun kunt vinden hier op het forum en als je wilt dat ik haar iets moet vragen, wat je graag wilt weten, moet je het maar zeggen.

Dikke knuffel Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haaaai Allemaal,

Denk bij mezelf ik kan wel 'n opkikker gebruiken dus....surf naar ADB-forum maar...zoals de smaakpolitie zou zeggen: daar wordt je niet vrolijk van.

Hoe kan dat nou? Iedereen is/was zo lekker bezig? Misschien is die vraag helemaal niet relevant, het gaat erom dat we doorzetten!! Ik heb in ieder geval genoeg reden om door te zetten, ondanks de lichamelijke klachten die er nog steeds zijn en het overweldigende gevoel van moeheid, met name in de middag, voel ik me stukken fitter. Ben nu eindelijk weer in staat om dingen aan te pakken.

En...ik heb mezelf een biertje beloofd morgen, onder het streng toezient oog van B. ga ik morgen genieten van Kane, op het Malieveld, met een biertje. Verheug me bijna net zoveel op Kane als op dat biertje of...bedoelde ik dat andersom? :)

Kom op lieve mensen!! We laten ons toch niet kisten door een drankje? Dat biertje, dat wijntje, die borrel, die blijft gewoon lekker in de fles of het gaat door de gootsteen. Weg met de Gremlins, weg met de trek, er zijn zoveel andere kleine en grote dingen om van te genieten.

Twan is onvervangbaar in zijn pep-talks en optimisme, maar uiteindelijk moeten we het toch allemaal zelf doen dus....kop op....en droog blijven!! :)

Tot zo,

Badje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Tapas, dat krijg je er nou van als het motto van de dag "donder en bliksem" is.
Je kunt rustig spreken van "bommen en granaten" om niet te zeggen dat er een hele grote nare Gremlin met buitengewone krachten is losgelaten op ons.

Anna, mijn maatje van "onderweg naar drie weken" heeft gisteren bijna met haar tanden een kurk uit haar wijnfles getrokken, maar gelukkig is het niet gelukt.

Tapas kan zijn doelen niet meer handhaven. Kan het zijn dat je na het afronden van je klus teveel tijd om handen hebt? Is dat het geval dan is de oplossing vast niet moeilijk. En wat geeft het als je dan ook rijk wordt. Je nodigt ons gewoon uit op een champagne-party...slik...thee-party.

Lola ziet het echt helemaal niet meer zitten en zegt dat ze niet denkt aan suicide...Lola, ik word er helemaal akelig van. Denk aan alles (vooral ook kleine dingen) wat zo mooi is. Een kind dat naar je lacht, een vriendin die van je houdt, de geur van warm brood, aan alle liefde die je in je hebt en die je nog weg kunt geven. Je laat je niet kisten, vooruit schouders eronder en laat je down gevoel je niet verleiden tot die akelige drank. Dat maakt het alleen maar erger. Sterkte!

Erica is failliet en ziet er financieel geen gat meer in. Je krijgt goed advies volgens mij. Je hebt echt hulp nodig van iemand die meer met dit bijltje heeft gehakt en bij de gemeente is zo'n vertrouwensman/vrouw aanwezig. Bovendien zitten ze op potjes met geld voor schrijnende gevallen.
Sterkte.

Fran heeft niet veel zin om te schrijven en zit ook enigszins in een dip, maar gelukkig zijn het haar hormonen. Dat is volgens mij niet constant dus ik hoop je spoedig weer te lezen. Je bijdrage kan niet gemist worden, vind ik. Ik heb veel aan je schrijfsels gehad.

Marieke staat stijf van de stress, maar een droom is waar geworden en ze kan een nieuw leven starten.
Ze laat zich vollopen en wandelt langs de haven waar ze Sneeuwwitje tegenkomt met een fles in de hand. Samen besluiten ze om weer te stoppen. Meiden gefeliciteerd! Gewoon doorgaan!

Badje gaat een biertje drinken met Kane op het Malieveld. Hij heeft het verdiend. Badje, je houdt het bij twee, hoor. En daarna gewoon doortellen met alcoholloze dagen.

Gelukkig is Ferry weer terug, hij was bijna uitgevlogen. Maar wij weten nu hoe dat komt.
Leuk dat je weer meedoet.

Volgens mij gaat Mick wel lekker en ik heb natuurlijk velen vergeten. Oh ja, Anjo! Anjo, Geniet van al het positieve dat op je afkomt. Kinderen om je heen zijn daarbij verrukkelijk, toch? Direct en recht voor z'n raap, met soms nog een heerlijke naiviteit. Je moet je realiseren dat al dat positieve alleen maar naar je toekomt omdat je zelf zo positief bent.

Twan zit op de boerderie en leert melken. Heeft die boer geen internet aansluiting?

En Rufus die wilde een beetje gaan mopperen over onbelangrijke dingen maar ziet daar vanaf. Hij is wel nog steeds ADB!

Sterkte allemaal en laat het koppie niet hangen.

Rufus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal

Tapas, Wat jammer dat het zo slecht met je gaat, probeer jezelf weer in de kladden te grijpen zoals jezelf al schrijft.
Is het niet mogelijk, zoals katrina ook al schrijft, om het op een andere manier te proberen help te vinden via vrienden b.v.. Of vraag via je huisarts refusal of campral zodat je in elk geval niet meer kunt drinken.

Anna, wat goed van je dat je gisteren de verleiding hebt kunnen weerstaan. Ik ken dat gevoel ook goed als je moe maar voldaan bent heb je toch wel een beloning verdiend. Is ook zo maar het hoeft toch geen alcohol te zijn:).
En doe maar rustig aan met die deuren die lopen toch niet weg;).

Sneeuwwitje, klop precies wat je schrijft de hele dag een kater is eerger dan een paar momenten trek:) De terk is veel sneller weer verdwenen dan de kater.

Badgast, Heel veel plezier morgen op het malieveld,let wel op dat het bij één biertje blijft;).

Allemaal heel veel succes met de strijd tegen de alcohol dit weekend.

groeten Wil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb even snel het bovenstaande door gelezen. van daag kan ik niemand opkikkeren, ik zit er even door heen. te veel informatie, te veel namen of ze nu van docenten zijn of leerlingen. Heb me donderdag verslapen en alles ging die dag fout. Heb dus een goede indruk gemaakt. Vandaag werkt ik wakker toen mijn lift mij wakker belde. Het gaat dus niet goed. De klassen zijn lief, ik denk dat er maar een klas is waarvan ik denk oei. Dus ik ben de hele dag bezig de bitch te onderdrukken. Ik heb nu 3 dagen vrij en zal veel gaan slapen, ik ben zo moe.
Jammer dat iemand je gezond verklaard en je dan een derde van je lessen draait die je vorig jaar draaide en het niet lukt en je begrijpt dat je nog niet in orde bent. IK ga zo terug naar mijn bed en ga gewoon slapen, even niets alleen slapen. Ik heb nu even 3 dagen om de boel op poten te zetten.Gaat wel lukken maar eerst even goed slapen. Eerste belangrijke punt, slapen, slapen en slapen. maandag staat voor alles uit te zoeken en de tandarts en de shrink.

Als je denkt dat ik wat voor je kan doen, schrijf me dan een pb. De oude garde, ik heb jullie hulp even nodig dus ik hoop dat jullie meelezen. Niet dat de nieuwelingen niet meetellen natuurlijk wel. Ga ik dit volhouden, 8 uur smorgens is niet mijn beste tijd gaat dat wennen?
Ik wens een ieder kracht en doorzettingsvermogen en wijsheid toe. Ik ga eerst maar even slapen, valt wel tegen ik dacht dat ik genezen was:D

CG, bel je mij morgen even?

Lola, sorry van gisteren, ik was te moe en had mijn slaaptablet op. ik bel je volgende week weer.
Je had mij niet op een rotter moment kunnen treffen.:sun: ik ben er wel voor je maar moet even goed uitslapen.

ht weekeinde is altijd moeilijk dus zet hem op en ga er voor!!!!!

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Rufus,

Jij hebt iedereen al genoemd, Knap van je hoe je alles verwoord. Ja ineens is het kommer en kwel op het forum. Jammer dat dit gebeurt. Maar na regen komt zonneschijn. Ik hoop dat een ieder het in het weekend droog houd en niet teveel trek krijgt.

Badgast, durf je het wel aan een biertje te nemen? Is het wel verstandig? De meesten mensen gaan dan door. En zeker in het beginstadium. Ik zou er toch echt nog eens goed over na denken.
Zelf zou ik het niet doen, want ik ga morgen mijn derde week in. En zal het zonde vinden, om voor een of twee biertjes, te vallen. Dus Badgast denk toch eens goed na, wat je nu al hebt bereikt!!!!!!

Groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sneeuwitje fijn dat er iemand is die het van dichtbij heeft meegemaakt, niet fijn voor je zus natuurlijk maar misschien dat zij (jij) mij kan vertellen wat ik moet doen en vooral niet moet doen.

Ik woon ook bij mijn vriend maar heb niets op mijn naam staan, volgens mij kunnen ze niets van hem pakken omdat die schulden voor dat ik hem kon al door mij gemaakt zijn. In wezen is het zo dat als mijn vriend het niet meer met mij ziet zitten ik gewoon zonder iets op straat sta.

Genoeg voor nu, Sneeuwitje betaald ze nu die schulden af of???? Tot nu toe is er maar één schuldeiser op mijn pad gekomen. Hoe lang duurd het dat de rest komt, of heb ik mazzel?

groetjes
Erica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Anjo,

Ik ken jouw gevoel, ik ben pedagogisch medewerkster en werk ook met pubers. Ik ben nu 14 maanden in de ziektewet, dacht ook voor de tijd dit trek ik niet meer, maar toch doorgaan. Alleen maar bijslapen en dan weer drinken, kwam nergens meer aan toe.
Als ik 's morgens vergadering had en ik moest 's middags werjken, ging ik in de tussen tijd alleen mijn hond uitlaten en dag gelijk het bed in om vervolgens weer aan het werk te gaan.

Jouw lichaam geeft duidelijk aan, dat je er nog niet aan toe bent, echt vervelend dat jouw arbeidsdeskundige er niet doorheen heeft kunnen kijken. Kan je huisarts niet iets voor je betekenen.
heel veel sterkte.

Rufus, wat heb je ierdeen weer even mooi een push-up gegeven, gaat het met jouw ook goed?

Erica. Mijn zus vroeg of je wel een goed samenwoningscontract hebt, zodat je vriend niet in moeiljikheden komt en verder had ik wel gelijk, je blijft veroordeeld, als de schuleisers denken dat er wat te halen valt, blijven ze zeuren.

Heb zo vergadering van de vereniging an eigenaren. (Buurt) In het cafe en het is hier ook nog kermis voor de deur, met een hele grote BIERTENT.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DEnk niet aan nu, maar aan later, want dan komt de kater.

Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve allen,ik heb wel even wat anders te denken dan aan mezelf.

Zoals ik al het vermoeden had blijkt vandaag dat mijn sapjesvriendin compleet in de war
psychotisch is.Ze voelt zich achtervolgd.Verdenkt defensie ervan etc.

Ze loopt hier gillend weg en is heel agressief.Dus heb ik haar hulpverlener gebeld en wat deden
ze?Nikkes nada nothing.Moet ik haar laten vallen?
Nee,is mijn mening!
Kan ik haar helpen?
Bitter weinig,dat weet ik.

Maar ik heb volgens mij het juiste gedaan.Door psychiatie te bellen.
Niemand kan ooit zeggen over mij in dit geval-ze keek ernaar en deed niks.

Oh zo.En verder ben ik totaal laaiend dat een lieverd zo'n nare ziekte heeft dat dit haar om de paar jaar
overkomt.

Ik ga zo even shag voor haar kopen en verder bel ik alleen nog een keer naar haar kliniek
want dit is hard hard.

En daarna wat tijd voor mezelf.

Ik type zo hard nu omdat ik machteloos ben.Ik heb alleen macht over wat ik nu met
mezelf doe.Dat is een feit.Wel over dat alco-gedoe.Niet over haar ziektebeeld.

Maar je bent niet alleen vrienden als alles top gaat.Ook nu.Al moet het even vanaf een
zekere zijlijn.
Ik moest dit even aan iemand kwijt.
Aan jullie.

Met liefs voor een ieder en het beste knokkertjes.

Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En eh lieve Anjo,zekers was je een luisterend oor voor mij hoor!!!
En hallo meid,we zijn niet superwoman of zo.
Als dit jouw slechtste moment was dan moet je de liefste van de liefste zijn.Want
je was er op een zwaar moent voor mij.Badankt.Volgende keer op mijn kosten dear.

Ha Rufus,wel degelijk denk ik vaak aan suicide maar weet helaas te goed wat de gevolgen voor anderen zijn.Dit wilde ik even rechtzetten.Ook liefs voor jou.Bedankt dat je ook aan mij denkt.

Erica'tje toch.Meid.Ik zit zelf met schuldensanering via vriendlief.Dus telefoontje en ik kan je verder
helpen.

Katrina,heel goede vakantie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:present:Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Lola,

Goed van je dat je zo voor je vriendin opkomt, ze mag trots op jou zijn. Misschien een tip:
Mocht de psychiatrie niets doen, neem contact op met de politie en leg het uit. Zij kunnen in zulke gevallen voor een oplossing zorgen. Want zij weten de juiste weg tebewandelen.

sterkte en liefs Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Anna,

Ik geloof niet dat het aan het weer ligt of de stand van de maan. Ik denk dat het komt, (als ik naar mezelf kijk) doordat een ieder nu aardig is afgekickt. Dus schoon van binnen en het lichaam begint te roepen om alcohol. En dan er even aan toe geven, is dan fout. Maar ja wie ben ik ?
Iedereen sterkte vanavond met het drooghouden.

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Ferry en Katrina,

van harte bedankt voor de bemoedigingen.
Ben ik heel blij mee.

De meesten zeggen namelijk tegen mij-zo'n gek mens moet je droppen!

Ik denk;hallo zeg het gaat hier om een uniek en helaas ziek dierbaar mens/vriendin.
En de politie heeft haar inderdaad al vaker uit huis gesleept maar ik hoopte het zo ook
voor haar wat minder naar "op te lossen".

Ze was erg blij met mijn shag.
En al neem ik nu even wat afstand ik hou haar in de peiling tot aan IBS toe.
Dat is in bewaringstelling voor een aantal weken voor haar en ieders veiligheid.
Ze is en blijft mijn vriendin die zich altijd verre houd van middelengebruik.Iemand
waar ik ook erg trots op ben.

Maar Ferry en anderen,het zuigt wel mijn laatste restje energie op.Dat klinkt volgens
mij ook niet onlogisch.
Het doet veel pijn.

We blijven knokken voor onszelf toch!!!

Knuff Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...