Anna Geplaatst 27 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2006 Hoi Sneeuwwitje,Ik zal even tegen de zon zeggen dat de wolken in de achterhoek ook nog verdreven moeten worden. Ik hoop wel dat hij hier dan niet weggaat, want ik zie alweer een heel donkere lucht een stukje verderop.Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 27 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2006 Hallo Sneeuwwitje.Ik herken iets in je berichtje. n.l. straatvrees. Daar heb ik al jaren last van. En een keer het verkeerde advies opgevolgd van een psychiater. Hij zei tegen me: áls je er erg last van hebt, neem een wijntje.Nou en dat heb ik dus letterlijk uitgevoerd. En zit dus nu op het forum. Om er weer vanaf te komen.En dat lukt me tot nog toe goed.liefs Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 27 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2006 Hallo Anna,Hier in de Liemers, schijnt de zon alweer. Dus hij is bijna in de Achterhoek.Liefs Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 27 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2006 Hallo Missmaf.Goed van je al 2 halve maand, als je blijft volhouden, kan ik je niet inhalen.liefs Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 27 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2006 Hallo Marieke,Wat je zegt over begrip krijgen, herken ik ook wel. Och doe niet zo flauw, doe mee voor de gezelligheid.Maar ik zeg niet dat ik problemen heb met de alcohol. En misschien is dat de fout die ik maak.Ik zeg, nee ik moet straks nog rijden, of ik heb last van de gal. Dus iedere keer een ander smoesje.Alleen mijn vrouw en een hele echte vriendin, weten waar ik mee bezig ben. En die accepteren het wel.veel liefs Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 27 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2006 Marieke,Dat is een lastige situatie, waar jij in zit. Als ik er zelf mee zat zou ik het eerlijk gezegd ook niet goed weten.Vervelend dat niemand jullie wil komen helpen met het huis, maar dan is het wel fijn dat jij zoveel energie hebt. Ik hoop dat je dit even een paar weken houdt, dan komt het met schilderen en zo wel goed. Wat je zus en zwager betreft: ik kan me voorstellen dat je het gevoel hebt regelmatig op bezoek te moeten, nu hij ziek is. Maar de dingen die in het verleden gebeurd zijn vergeet je natuurlijk niet zomaar. Ik denk eigenlijk dat je zus dat ook wel weet. Dus volgens mij wordt er helemaal niet van je verwacht dat je daar iedere week naartoe gaat. Ik zou gewoon regelmatig eventjes bellen om te vragen hoe het is.Trouwens, aangezien je zus ook niet komt helpen met je nieuwe huis, moet ze er toch begrip voor hebben dat jullie het op het moment heel erg druk hebben, en dat bezoekjes er dan niet van komen. Je wil immers alles in orde hebben vóórdat je in je nieuwe huis trekt. Leg het haar gewoon uit, dat je het druk hebt, dat je helemaal geen hulp hebt, en dat je daarom geen tijd hebt om vaak te komen.Groetjes, Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 27 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2006 Hoi Ferry,Wat jij zegt herken ik ook wel. De meeste mensen weten niet dat ik teveel dronk, en weten nu ook niet dat ik aan het stoppen ben. En dat zeg ik ze ook niet. Maar ze kennen mij wel als iemand die altijd wel een wijntje neemt, dus het is raar als je dat nu niet doet. Ik heb me er tot nu toe ook steeds uitgepraat met hoofdpijn, medicijngebruik (was nog waar ook), maar het zal vast nog wel een keer moeilijk worden.Zou Badje het gered hebben bij Kane?Lola, hoe lang duren die psychotische periodes meestal bij je vriendin? Zou het niet beter zijn als ze, zodra het weer begint, even preventief opgenomen wordt? Maar ja, daar zal wel weer geen plek en geld voor zijn. Ben je wel een beetje voorzichtig, als ze zo agressief is? Ik hoop dat het snel weer beter gaat met haar.Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 27 augustus 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2006 Ferry,Je had gelijk de zon is nu ook hier en wat die straatvrees betreft, heb je daar nog last van?. Ik ben nu opnieuw in behandeling en ben nu 3 keer bij de psychiater geweest, morgenvroeg moet ik weer.Hij zei, dat dik 60% van de mensen die aan paniekstoornissen/straatvrees leiden een alcoholprobleem hebben. Niet dat ik het nu goed wil praten, maar inderdaad ik greep in het begin, toen i ook nog geen medicijnen had, naar de fles. Ik dronk toen een paar sherry s'avonds voor dat ik op visite "moest"Marieke, Wat jij zegt heb ik nog nooit over nagedacht, maar idd als ik heel goed in orde ben, wordt bij mij de trek nog erger. Zou je echt het gevoel nog willen versterken door alcohol te drinken?? Badgast, ben benieuwd of het goed is gegaan gisteren, want dat zou ik wel heeeeel knap vinden.Liefs Sneeuwwitje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lola Geplaatst 27 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2006 Ach lieve luitjes toch,en sneeuwwitje en zoveel anderen;wat zijn jullie lief.En als ik eerlijk ben klinkt het heel naar maar ik voel ook kwaadheid naar mijn vriendin.Omdat ik zo uitgescholden wordt maar ik besef dit is een ziekte.Erger voor haar danvoor mij hoor.Kwaadheid is dan ook weer menselijk maar ik stel haar belang steeds bovenop hoor!Vermoeiend,dat wel.Achknuffel LolaIk durf zelfs nu even niet langs haar te gaan uit laffe angst voor alles wat ze nu inde war doet.Maar ik ga toch even. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lola Geplaatst 27 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2006 Trouwens agorofobie=straatvrees,helaas weet en lijd ik daar nog aan.Dus stuur een pb en ik geef meer info hoor.Maar eerst;alcohol werkt averechts tegen paniek/angst/straatvrees!!!!!Echt hoor.Ik heb het zelf ondervonden.Het was ook mijn eerste keuze tegen al die paniek maar het is mijn vijand,die rotalcohol.Liefs Lola Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chinagirl Geplaatst 27 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2006 Ja jongens eigenlijk toch echt 'bezopen', wat een woordspeling eigenlijk, dat als je wil minderen of stoppen met alcohol dat iedereen daar dan geen begrip voor heeft. Maar o wee als je dronken bent en dingen zegt die je niet had moeten doen of what ever, dan weet iedereen je te vinden. Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat stoppen met roken met gejuich wordt ontvangen en ondersteuning krijgt maar alcohol niet. Of zou het zo zijn dat het te dichtbij, bij mensen komt omdat veel meer mensen teveel drinken dan eigenlijk goed voor ze is en dat ons gedrag te confronterend is!!!!!!!!Gisteren ook weer zo'n akkefietje aan de hand gehad. We waren met een club vrienden en de kids bij elkaar voor onze 3 maandelijkse eetclub en ik dronk dus niet. Ik heb me in weet niet hoeveel bochten moeten wringen om te zorgen dat ik spa rood kreeg en ook de rest van de avond spa rood kon drinken. Niet normaal. Dan kan je je afvragen waarom ik het dan niet gezegd heb, en dat is gewoon omdat er kids bijzaten en daar wil ik dat grut niet mee confronteren. Plus dat mijn man het niet prettig vindt als ik dit ga vertellen. Maar ja. die heeft op een gegeven moment niets te vertellen, want hij had er zelf ook veel last van wanneer ik dronk. Ook bij hem merk ik toch ook vaak onbegrip, ik geef dan aan van joh, al 6 weken niet gedronken goed he? Nou weinig respons, je zou er bijna, wel bijna hoor maar niet echt, weer een glas voor inschenken. Ik doe het niet maar iets enthousiaster mag ook wel. Toch of niet?????Ja en dan de definitie van vrienden en familie, voor mij in voor en tegenspoed, zo werkt het helaas niet. Ik zie dat bij mij zelf en bij jullie ook. Het kringetje wordt wel kleiner, maar wat ik overhou zijn de echte diehards en daar ga ik voor. Ben de afgelopen maanden flink bezig geweest met schiften en dat voelt goed. Ik ga geen energie meer steken om aan een dood paard te trekken. Voor iedereen hier op het forum geldt zet m op, we zijn het met zijn allen waard, wij hebben onze tekortkomingen maar die hebben anderen ook op een ander vlak. Maar niemand is perfect, wij niet en onze omgeving ook niet.Dus hou het hoofd rechtop en durf de wereld in de ogen te kijken.liefs CGP.S. hier schijnt de zon ook, heb heerlijk in de tuin in het Rotterdamse, een boek zitten lezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 27 augustus 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2006 chinagirl,Ben het helemaal met je eens, mijn man vindt het verschrikkelijk,wanneer ik drink, maar als ik niet drink dan is het voor hem gewoon, terwijl ik naast hem op de bank zit te vechten tegen de alcohol.Hij drinkt namelijk zelf geen alcohol. Iemand die stopt met roken wordt geprezen.Ben bang dat Badgast zijn roes aan het uitslapen is.liefs Sneeuwwitje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 27 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2006 Hallo Sneeuwwitje,Ik heb ernog wel last van, maar in mindere maten, sinds ik efexor gebruik. En ik moet zeggen dat ik ook vaker gehoord heb dat mensen ,met een alcoholprobleem daar last van hebben. Maar toen ik het kreeg, dronk ik practisch niets.We hebben het ernog weleens over. Succes moregen bij de spychiater.liefs Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 27 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2006 Hallo Chinagirl,Inderdaad stoppen met roken wordt geprezen en stoppen met drinken niet. Ik denk dat je gelijk hebt,met het komt te dichtbij. Want alcohol is maatschappelijk geaccepteerd. Het is normaal tijdens een werklunch, een glas wijn. Na werktijd even de kroeg in, napraten heet het dan. Kortom alcohol is dood normaal. Alleen degene die de rem kapot heeft (zo noem ik het maar) is dan de klos. Tot ze zelf in de problemen komen en ook op deze site, met de billen bloot moeten.Maar wij zijn goed bezig, laten we dat niet vergeten.liefs Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 27 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2006 Hallo Marieke,Inderdaad een stom advies van die psychiater, hij is daar ook door andere hulpverleners destijds op aan gesproken. En heeft toen ook ruiterlijk toegegeven, dat het fout was.Ja, ik maak me nu toch ook wel zorgen om de Badgast, lijkt er verduveld veel op, dat hij nog in zijn mandje ligt. Benieuwd of hij vanavond nog reageert.groetjes Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 27 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2006 Chinagirl, je hebt zó gelijk over het onbegrip voor niet drinken. Je moet altijd maar "gezellig meedoen", "niet flauw zijn", maar o wee als het te merken is dat je een slokje teveel op hebt. Als ik vandaag droog blijf, wat ik wel van plan ben, dan ben ik 3 weken ADB. Toevallig bedacht ik me vanmorgen hoe kort 3 weken eigenlijk is, terwijl ik het gevoel heb alsof ik al een eeuwigheid bezig ben. En dacht je dat er hier in mijn omgeving iemand is die me zegt hoe geweldig ik bezig ben? Of een arm om me heen slaat als ik weer eens zit te tandhakken? Nee, alleen iedereen hier op het forum snapt het.Het valt me trouwens de laatste tijd op dat ook op de televisie de confrontatie met drank bijna niet te vermijden is. Je kunt geen film of serie zien, of mensen staan met een glas in hun handen. Vreselijk. Op mij heeft dat toch het effect dat ik er acuut ook zin in heb.Ferry, slecht advies destijds van die psychiater, maar ja, mijn huisarts adviseerde mij toch ook om een glas wijn te nemen tegen de spanning? Wist hij veel dat mijn rem ook kapot was. Marieke, ik weet niet of jij zelf ook rijdt. Ik ben jarenlang gewend geweest om zelf te rijden, en nu mijn zoon het rijbewijs heeft, vind ik het vaak doodeng om naast hem te zitten. Hij rijdt voor mijn gevoel veel te hard (is vaak ook echt zo) en te wild en blijft links rijden als ik weet dat hij zometeen naar rechts moet. Maar hij vindt het ook niet prettig om naast mij te zitten als ik rij. Ik moet je eerlijk bekennen dat je naast mij ook bang zou zijn, want ik kan ook niet achter een vrachtwagen blijven hangen. Dat irriteert me mateloos, net als mensen die steevast op 110 km/u blijven hangen waar je 120 mag.Het was alles bij elkaar toch nog een mooie middag hier.Groetjes, Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chinagirl Geplaatst 27 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2006 Hoi Anna,Ik heb echt hard op zitten lachen om je verhaal over dat autorijden. Zo herkenbaar over het achter een auto blijven hangen, dat ik nog niet begraven wordt onder de boetes voor te hard rijden is onvoorstelbaar. Denk nu niet dat ik 1 of andere wegpiraat ben die als een randdebiel over lands heren wegen scheur, want dat ben ik echt niet. Maar ik blijf echt niet achter een vrachtwagen hangen en 120 = 120-130. De 1e tijd heb ik ook doodsangsten uitgestaan nadat mijn dochter haar rijbewijs had. Ik heb haar ook direct op 't hart gedrukt dat de boetes voor haar waren en dat ik of haar vader niet van plan was deze te betalen. Volkomen verbaasd: daar heb je toch een potje voor? Ja dat klopt maar wel voor die van de vader en mij en niet voor haar. Die opmerking is geland:)Wat betreft dat [on]begrip, hou ik mezelf maar voor dat ik uiteindelijk alleen voor mezelf bezig ben. Ik wil uit die spiraal en van de katers en schuldgevoel af en als de rest dat niet begrijpt of volstrekt normaal vind dat ik dat doe dan moet het maar zo zijn. Maar......... een schouderklopje af en toe zou ik niet erg vinden dat geeft ook weer moed om verder te gaan en vol te houden. Op dit moment beloon ik mezelf om de 2 weken met een boek of een bedel voor mijn Pandora armband. Ook dat stuit op onbegrip, gek word ik er soms van. Dan weet ik ook weer waarom ik naar de fles greep om o.a. van het zwart wit denken van mijn dierbare techneut te zijn. Ja stoppen met drinken is zeer zeker confronterend voor je omgeving, maar wie is Eigenaar daarvan!!!!!!!!! Ik ben het met je eens wat betreft de tv en al de reclames en dat iedereen altijd met glas in de hand staat. Gelukkig lees ik in de kranten dat diverse instanties zoals Tactus, de Jellinekkliniek, universiteiten enz. waarschuwen voor alcohol, maar eer dat dit echt gaat landen zijn we wel een x aantal jaren verder. Het is zo als Ferry ook aangeeft zo algemeen opgenomen in de huidige maatschappij dat overheid, wijzelf denk ik ook kunnen daar een rol inspelen, onderwijs enz. nog een lange adem nodig hebben om het denken in alcoholgebruik te veranderen. Bewustwording en erkenning van een probleem is moeilijk. Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat veel verzuim en vermoeidheid op alcoholgebruik is terug te voeren als ik zo luister in mijn omgeving. Ben benieuwd of jullie dit ook herkennen.Hier hoor ik t weer donderen in de verte dus er zal wel weer een stortbui komen.liefs CG Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 27 augustus 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2006 CQ:Zo nu krijgen jullie het slechte weer dus, hier schijnt de zon.Ik ben het helemaal met jou en Anna eens, veel reclame e.d. over alcohol op de t.v.Ook de vermoeidheid vind ik heel erg bij alcohol passen, vooral nu je aan het afkicken bent.Ik ben de laatste tijd al blij, wanneer ik iets energie heb om de dagelijkse dingetjes te doen.Ga even bij mijn ouders koffie dinken, daar ben ik veilig, want er wordt nooit alcohol gedronken.Misschien tot straks en allemaal veel sterkteSneeuwwitje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 27 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2006 Hoi Chinagirl,Hihi, je rijdt net als ik denk ik. Ik ben echt geen snelheidsmaniak hoor (volgens mijn zoon rij ik veel te sloom), maar inderdaad, 120 = 120 en geen 110 en 100 = 100 en geen 90.Wat betreft dat drinken op tv, eigenlijk zouden ze daar een campagne voor moeten beginnen, net als destijds met het roken. Let maar eens op hoeveel mensen in oude films met een sigaret in de handen staan. Maar toen bekend werd hoe ongezond roken is, en er in alle landen anti-rook-campagnes gestart werden, verdwenen de sigaretten geleidelijk uit de films en series. Natuurlijk niet helemaal, en soms heeft het ook een functie. De drank in films heeft naar mijn gevoel heel vaak geen functie; twee mensen discussiëren, de een loopt naar buffet om glas vol te schenken, ondertussen doordiscussiërend. De hele handeling is er alleen maar omdat er ook nog iets moet gebeuren terwijl ze aan het praten zijn. Net als vroeger die sigaret tussen die vingers.Soms heeft het weer wel een functie. Bijv. Karen uit de serie Will en Grace, waarvan bekend is dat ze alcoholiste is, dus loopt ze altijd, in wat voor absurde situatie ook, een glas champagne in te schenken. Maar ik merk dat ik me de laatste tijd zelfs hieraan stoor. Ik vind dit toevallig een leuke serie, waar ik regelmatig naar kijk. Maar het wordt hier voorgesteld alsof het alcoholisme van Karen grappig is, terwijl wij allemaal weten dat het dat bepaald niet is. Overigens kunnen de andere karakters in de serie er ook wat van, van wijn drinken bedoel ik.Maar goed, ik ben inmiddels misschien een beetje overgevoelig geworden op dit punt. Gaat misschien ook wel weer over. Had jij het trouwens niet moeilijk op dat etentje CG? Groetjes, Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chinagirl Geplaatst 27 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2006 Ha Anna,Nee, ik had het niet moeilijk op dat etentje omdat mijn 2 vriendinnen ook niet drinken, trouwens die drinken uberhaupt zelden of nooit. De mannen dronken wel maar dat in dusdanige hoeveelheden dat ik me er zelfs aan ga storen dus.......... geen probleem. En inderdaad laten er maar meer waarschuwingen via tv en welk ander medium dan ook, komen is alleen maar goed voor de bewustwording. Uiteindelijk is de slogan: 'drank maakt meer kapot dan je lief is' niet voor niets in het leven geroepen. Daar weet ik alllllllllllleeeeeeeees van:wacko:Als ik t goed gelezen heb, valt A zelfs onder de harddrugs!!!!!! Kan je dus legaal kopen lijkt me toch dat er een behoorlijk scheve situatie is ontstaan in Nederland en de rest van de wereld. A mag wel heroine niet, gevolgen zijn allebei desastreus. Misschien moet daar toch meer op gewezen worden. Het wil niet zeggen dat ik nu anti-alcohol ben, zeker niet maar meer voorlichting zou niet gek zijn. Ik ben ook niet tegen roken enz. Iedereen moet zelf weten wat hij wel of niet wil doen, maar je moet wel bewust zijn van het effect en de consequenties die het heeft voor jezelf en je omgeving, evenals de kosten die het met zich meebrengt in de gezondheidszorg. Geldt trouwens ook voor overgewicht en alles waar 'te' voor staat.Zo lezend op het forum denk ik wel dat veel van ons, ikzelf incluis, behoren tot de groep die vaak leven met 'TE' in het woordenboek.Maar ja, en zo dobber en worstel ik weer verder.Allen een goede nacht met hopelijk voldoende slaap en morgen weer een nieuwe dag met nieuwe kansen,Suc6 en liefs CG Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mismaff Geplaatst 28 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2006 hallo erica ik las een berichtje van gisteren ik wist niet dat jij in spanje woonde ik woon ook in spanje ik woon in callosa densaria dat ligt dicht bij polop lanucia en benidorm we hebben hier nog steeds heerlijk weer ook al hoorde ik dat in het noorden van spanje daar goede overstromingen zijngeweest wij hier in het zuiden zitten te wachten op een beetje regen sorry ik weet niet meer wat je geschreven hebt maar ik wens je veel sterkte toe dat hebben wij allemaal nodig als we ons aan-melden bij dit forum ik zal wat meer kijken naar je berichtjes en hoop dat je mij ook eens schrijft liefs van mismaff Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden