Spring naar bijdragen

10 maanden ADB

Houtje

Aanbevolen berichten

Goedesmorgens allemaal,

Hierbij de melding waarop ik me verheugd heb te kunnen doen:

VANDAAG 10 MAANDEN ADB.

Met alle dank aan Tactus, die me geweldig geholpen hebben, mijn mede "oud-schrijvers" en heel wat nieuwe schrijvers, ik noem niemand want dan vergeet ik iedereen.

Ik wil graag melden dat het dus WEL haalbaar is (maar ik ben er ook nog lang niet, dus het blijft lange-adem werk) en dat de énige manier waarop ik het volhoud is per dag, en als ik het moeilijk heb per uur.

Ik ben wat dingen verloren de afgelopen 10 maanden en dat zijn: agressieve uitvallen, vreselijke hoofdpijn en last van mijn maag door alcohol, ik heb een hoop geld IN mijn zak kunnen houden (reken maar uit, dan dronk ik máár 1 litertje WW per dag is toch 3 euro bij AH dus na 10 maanden zeker 900 euro binnengehouden. Maar ik compenseer het niet meer met beloningen voor mezelf, dat schiet financieel niets op. Ik heb nog één mooi ding gekocht, en de rest (3 euro per dag ongeveer) gaat naar een goed doel. Die hebben niet eens geld voor eten, laat staan DRANK.

Ik heb wat gewonnen, en dat is heel wat meer: vooral veel, echte en warme vriendschap en dat is onbetaalbaar. Ik ben méér moeder voor mijn kids (en daar deed ik het ook voor) ik ben altijd 24 uur per dag nuchter en hoef nooit na te denken kan ik rijden of niet? Ik laat minder dingen uit mijn handen pletteren, dat soort dingen, en ik heb nóóit meer telefoongesprekken of e-mails verstuurd die ik verder straal vergeten ben.

Helaas is niet alles rozegeur en maneschijn ....... ik ben niet van mijn depressies af noch van de migraine.... maar toch..... nu weet ik in ieder geval wél zeker dat die niet van de A waren en kan ik het beter accepteren (hee, kijk nou, toch weer een voordeel).

Ik lees steeds minder mee, het is voor mij een beetje "oud nieuws" aan het worden, en heel vaak wil ik dan iemand helpen, terwijl ik daar eigenlijk niet genoeg energie voor heb. Het is me meermaals gevraagd: Koek, schrijf toch weer mee, maar het bevalt me prima zo. Ik begin steeds meer (andere) sociale contacten aan te knopen en ik wíl ook niet meer zoveel over drank praten en schrijven.

Het gaat nu heel, heel langzaam mijn systeem uit, al die gedachtes eraan. Ik ben er trots op dat ik het helemaal zelf heb gedaan, en het ene etentje doe ik fluitend en de andere keer denk ik hè ik zou een wijntje lusten maar ik doe het NIET.

Ik denk (en weet van anderen) de beste manier is KAPPEN, en echt en helemaal.

Ik wens jullie toe dat het jullie ook GAAT en BLIJFT lukken. Ik heb alles van de internetbehandeling uitgeprint en lees het soms nog. Voor de vakantie had ik om tips gevraagd én gekregen. Ik vind die gasten gewoon SUPER.

Dat was het en nou snel aan de koffie.

Dag allemaal!!!:heart: voor jullie allemaal van Koekie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo koekie
leuk weer van je te horen wij waren niet echt schrijvers naar elkaar maar toch vind ik het fijn om te horen dat het zo goed met je gaat nee het is niet leuk om veel te horen over drank problemen ik begrijp je erg goed zelf ga ik naar de aa en soms denk ik wat doe ik hier die mensen kunnen hele verhalen vetellen iedere keer wat anders of soms ook weer hetzelfde ik ben nu twee en een halve maand daarbij en als er heenga dan denk ik van wat moet ik nu weer vertellen meestl zeg ik wel wat maar als ik het over iets anders heb dan over drank alleen dan wordt ik op mijn vingers getikt ik wens je veel sterkte
toe en hoop dat je toch weer terug op deze site komt veel liefs van mismaff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo koekie
ik wist niet dat je houtje was ja dan is het echt lang geleden hoe is het afgelopen met je vacantiemijn kinderen zijn geweest voor haast drie weken en heb het erg gezellig gehad je was van harte welkom hoor ik wist niet dat het een paar dagen was mijn dochter heeft de eerste keer tegen mij gezecht dat ze van mij houd nu chatten wij ook wat meer en dan neemt ze afscheit met y love you de relatie is nu veel beter mijn schoonzoon is ook geweest en dat ging goed en mijn kleindochter de jongste heeft het ook goed naar haar zin gehad ik ben blij dat je weer terug bent veel liefs en knuffels van mismaf anja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo anna ik zag je mailtje vanochtend naar koekie toe ja het is fijn om tien maanden nuchter te zijn hoe staat het met jouw hoeveel dagen weken of maanden ben jij nuchter nu ik ben twee maanden en 15 dagen nuchter en ik hoop het lang vol te houden in mijn aa groep is er iemand 28 jaar nuchter daar neem ik een voorbeeld aan liefs van mismaff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Koekie,
jouw verhaal is zoooo herkenbaar, ofschoon ik hier net meedraai heb ik een vergelijkbaar verhaal zelf doorgemaakt. Nu 5 maanden drankvrij. eerst per uur, daarna per dag, nu per week, zoiets?
Net als jij ervaar ik het niet-drinken niet als panacee voor echt alle problemen, kamp ook nogal met somberheid, uitzichtloosheid, een lastig alledaags bestaan, maar wel eerlijk en nuchter. niks gejank om niks; of vluchten in een roes om de volgende dag drie dubbel zo hard weer in de problemen terug te donderen.
voor mijzelf kan ik zeggen dat er dagen zijn dat ik er inderdaad niet veel mee bezig ben, maar ook wel duidelijk situaties waarin ik het verlangen naar drank nog sterk ervaar; bij felle emoties bv of bij gelegenheden waarin "iedereen" drinkt.
ik wil niet de kans lopen om de alertheid te verliezen, vandaar dat ik hier toch ben beland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Koekie,zo gefeliciteerd meid!

Het is niet makkelijk en dan ben jij zo'n gaaf voorbeeld dat het kan lukken!!!
Ik zou je het liefst terugsleuren op het forum maar daarvoor respecteer ik je te erg.

Laatst van Satja gelezen en nu van jou.Ik weet het;ik ben een beetje laat met
mijn reactie maar toch.....!

:heart:Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...