Spring naar bijdragen

woensdag 13 september


tapas

Aanbevolen berichten

lieve mensn allemaal

dank voor de bemoedigende, corrigerende, soms strenge woorden

zoals al eerder gezegd heeft antabus een enorme reactie gegeven op de alcohol die ik tot de dag voor ik (weer helaas) stopte met drinken (maandag) had gedronken. wat er ontbreekt in de bijsluiter n de info op papier van de apotheek is dat je tot wel 48 uur NADAT je gestopt ben pas aan die pillen (zal ook wel bij refusal gelden denk ik) mag beginnen.. de alcohol moet eerst het lijf uit

dus zodoende kreeg ik als beloning de meest enorme lichamlijke opdonder die ik ooit heb gehad.. dood- en doodziek, braken, zweten, kolosale koppijn, misselijk een keiharde buik, trillen en wat niet meer

bij elke vorige stoppoging (dit jaar al drie voor deze) heb ik wel last van slapeloosheid en zweten , maar verder niets. ik verlies mijn humeur niet, ben juist attenter en zeker niet minder vrolijk

dus wllicht begrijpen jullie wellicht dat ik zo geschrokken ben dat ik nu even denk...what to do??

en als nou in dat ene toetje een druppel alcohol zit, of in dat maltbiertje.... of in die chocoladetaart enne voorlopig dus geen kaasfondue meer bv??

nooit gedacht dat een middel je (onbedoeld en door slechte voorlichting) je zo klein kon krijgen

wat een straf voor toch een moedige stap

vraag dus : what to do????


groetjes en het gaat nu weer een stuk beter met me (zonder alcohhol en met de pil op het nachtkastje

Romanski

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Romanski,

Inderdaad een moedige stap, maar begrijp ik, dat je nu nog steeds beroerd bent.

Ik kan me je angst ook voorstellen, voor een eventueel toetje met alcohol e.d., zonder dat je het weet.
Je kunt met zulke vragen altijd bij de apotheek terecht.

Vind het ook heel vreemd, dat het niet in de bijsluiter staat, dat je pas nu 48 uur droog staan ermee kunt beginnen.

Hopelijk knap je snel weer op.

Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje, CG, Katrina en wie nog meer, het is inderdaad verwarrend, al die nieuwe namen en verhalen. Ik merk dat ik af en toe namen en bijbehorende verhalen door elkaar gooi. Voor jou moet dat helemaal zo zijn CG. Ik was nog behoorlijk nieuw toen jij op vakantie ging, en toen je terug kwam waren er ineens zoveel nieuwe mensen, Twan en Fran verdwenen, bijna een heel nieuw forum, maar toch ook weer hetzelfde.

Katrina, ik weet niet of je het inmiddels allemaal gelezen hebt, het laatste wat ik van Fran weet is dat ze twee weken heel goed ging op Antabus. Door het nuchter zijn werd ze zich volgens mij weer heel erg bewust van de psychische problemen waarmee ze kampt, en ze heeft toen bewust wat afstand genomen om eerst met zichzelf aan de slag te gaan, met behulp van haar therapeute. Ik mis haar ook, maar ik hoop dat het goed met haar gaat, en dat ze er uiteindelijk uitkomt. Twan ging met vakantie, en is geloof ik nooit terug gekomen, helaas. Verder was er ook nog als nieuweling Badgast, waarvan we nu ook al niets meer horen. Maar die is misschien druk met zijn nieuwe zaak. En Mick, waar ben jij? En ik heb intussen ook alweer een poosje niets van TomPoes gehoord. TomPoes, als je nog meeleest, gaat het goed met je?

Anjo, fijn dat je er weer bent. Weer helemaal beter en weer aan het werk? Hoe gaat het nu, is het inmiddels allemaal iets rustiger geworden?

Romanski, ik kan me je angst voorstellen dat je weer zo beroerd wordt als je per ongeluk iets eet waar drank in zit. Maar nu je eenmaal deze reactie ervaren hebt, is Antabus wel een heel goed middel voor jou om niet meer te drinken denk ik. Zo ziek wil je vast nooit meer worden.

Lola meisje, doet je computer het niet meer? Ik ben zo benieuwd hoe het met je is.

Groetjes, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Romanski.

Ik kan me goed voorstellen dat je geschrokken bent, en daardoor misschien het vertrouwen in Antabus kwijt geraakt bent. Maar laat je nou niet op het verkeerde been zetten door deze tegenvaller die hier op het forum uitgebreid verklaard is. Je was er gewoon nog niet aan toe. Maar nu wel, neem ik tenminste aan, dus als het je kan helpen niet te drinken, maak er dan gebruik van.
Chocoladetaart en toetjes zijn er volop in alcoholvrije uitvoering, hoor. Je moet alleen wat vaker lezen wat er in produkten verwerkt zit. Kaasfondue kan zonder toevoeging van wijn ook heel lekker zijn. En maltbiertjes schijnen er in verschillende soorten te zijn, met een heel laag alcoholpercentage en met 0,0%, heb ik tenminste vorige week hier op het forum ergens gelezen. Dus als je een beetje oplet is er geen gevaar.
Kleine annecdote: Tijdens m'n behandeling namen we eens afscheid van een groepsgenoot. Hij trakteerde op taart bij de koffie. Hebben we allemaal van genoten, inclusief vier of vijf therapeuten. Bleek tijdens het opruimen van de rommel dat er nulkommanogwat procent alcohol in die taart zat. De peuten waren toen al in vergadering, we hebben ze maar niks verteld. Toch hebben we, omdat we ons toch wel verantwoordelijk voelden voor elkaar en voor onszelf, besloten de volgende keren wat beter op te letten.

Veel sterkte en succes, Romanski.

Gr. Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu pas tijd gehad om de computer weer aan te zetten.. bedankt voor alle woorden tot mij gericht, en ik kan ze goed hebben hoor.. Katrina je hebt gelijk, waarom kan ik wel gezond eten en zondig ik heel soms maar nooit meer zoals voorheen? loop ik 3x per week hard? maar kan ik de drank af en toe niet weerstaan? ik zou het niet weten. Ik merk dat mijn gewicht belangrijker is dan de drank, dat staat op nummer 1, maar net zoals ik af en toe ook een gebakje eet enzo (ren ik er wel weer af denk ik dan) wil ik ook de vrijheid hebben om te mogen drinken als ik dat wil. Alleen vorige week ging dat weer even fout, te mooi weer, omstandigheden, en ja, te druk, veels te druk en over mijn grenzen..dat klopt en dan komt weer een stukje borderline de kop opsteken.. en word ik eigenwijs.. mijn leven, en ik bepaal en neem daar mijn eigen verantwoordelijkheid voor. Dan drink ik dus!. Het kan me dan ook even echt niet schelen wat iemand er van denkt.. maar na een dag of 2 a 3, dit keer 4 grmpfff.. komt het besef weer dat ik er niks aan heb en dat ik mezelf enorm voor de gek aan het houden ben. Dan kan ik ook weer probleemloos stoppen en gaat het weer een tijd goed omdat ik dan weer achter het niet drinken sta...

Ik vermoed dat dit bij mij hoort, als ik echt zou willen stoppen was ik allang gestopt, mezelf kennende.. want als ik ergens voor ga dan ga ik er voor! afvallen en gezond leven wilde ik echt en er gaat nog steeds heel langzaamaan een beetje af.. daar heb ik geen enorme terugvallen in terwijl ik dat ook al een half jaar doe... met alcohol sta ik er nog steeds niet helemaal achter... vraag me niet hoe dat werkt, maar zo werkt het dus. Aan de andere kant heb ik daar ook weer geen gigantische terugvallen in, maar het blijft wel elke keer een innerlijk gevecht.

Ik heb denk ik bijna 20 jaar iedere dag gedronken, soms 2 biertjes, soms 8 halve liters, of een fles wijn.. maar geen avond dat ik niet dronk (al kan ik me dat bijna niet meer voorstellen)

...maar de afgelopen 2 jaar zit ik in het donderdagavond ritme met in slechtere tijden nog een dag of 2 meer.. maar daarnaast dus minimaal 4-6 dagen geen drup. En al 2 jaar wil ik eigenlijk die dag eraf hebben maar ook weer niet. Ik zal nooit meer dagelijks drinken, die behoefte is er ook niet, maar er zijn van die periodes met dagen dat ik echt ernaar snak en die spaar ik nu dus op tot die ene dag.

soms heeft een mens maar rare kronkels!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hello lieve allemaal ik had jullie allemaal gemist als eerste wil ik iederen bedanken vooral toompoes floortje tapas ferry sneuwwitje marieke44 lola en iederen die zo lief geschreven hadtoen mijn hondje oerleden was ik vond het heel lef . bedankt .ik heb hele druke dagen achter de rug heelveel afspraken met psychiater cad en andere artsen .die gespreken eten je energie op en zijn zo pietig.ondertussen ook famillie crisis en......zij hebben opnieuw testen gedaan bij psychiater en opnieuw diagnose gesteld dit keer was wee een andere diagnose boordeline adhd en depressie .hebben jullie meschien ervaring met dit kwaltjes?en wat cad betreft :hoewel ik al maanden niet drink krijg ik benauwd als ik denk dat ik tot einde van mijn leven geen druppel mag drinken dan denk ik bij mijn zelf miscien kan ik toch sociaal drinken ik heb het tot nu echt dag tot dag gedaan .en niet tot einde van mijn leven gedacht is het mischien voor jullie herkenbaar ?hebben jullie mischien een raad voor mij ?ik ben totaal in de war .het is nu ongeveer 6 maanden dat ik niet drink ,maar ik ben naar cad gegaan omdat ik hele tijd bang ben om weer zon periode te krijgen dat ik niet zonder kan of weer mijn probblemen met drinken willen oplossen .heeft iemand mischien een tiep voor mij alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hi tapas ik heb ook hetzelfde problem dagen dat harstike goed gaan en dagen met heel erge trek ik heb 2 uitglijer gehad en voor derest is goed gegaan maar die periodes dat je echt moet vechten .bij mijn geval in de slechte tijden.en ik vind het eng . en dan vraag ik me af of ik dat tot einde van mijn leven volhoud.meid sorry dat ik mischien beetje negatieve was.jij hebt gelijk mens heeft soms maar rare kronkels

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Ziba

Knap hoor, 6 maanden niet drinken. Ik begrijp, dat je het nu ontzettend moeilijk heb, met alles wat er om je heen gebeurt.

IK denk dat het voor de meesten van ons niet weggelegd is om sociaal te gaan drinken.
IK snap dat je naar een borrel snakt, maar dat doen de meesten van ons ook, anders is het niet zo'n strijd.

Ziba, probeer deze avond door te komen zonder alcohol, een half jaar is echt een prestatie om trots op te zijn en een half jaar en een dag zal je nog trotser maken.

KOm op, ik duim voor je


Liefs Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...