Spring naar bijdragen

vrijdag 15 september


romanski

Aanbevolen berichten

Goedemorgen wakkere appeltjes, en alle andere fruitsoorten,

Liggen jullie nu nog in diepe rust? Fijn Sneeuwwitje dat je toch maar niets genomen hebt gisteravond. Kun je vandaag weer fris en fruitig op.
Joann, had je zo ontzettend veel gedronken dat je er gisteren nog last van had? Bij mij waren de katers op het einde van de middag meestal toch wel over. Maar ik heb geen idee hoe een fles wijn nu zou vallen, nu ik al vijf weken droog ben. Ga het ook maar niet proberen denk ik.

Katrina, met mijn arm gaat het status quo. Ben langs de arbo-arts geweest en die heeft geregeld dat er een fysiotherapeut mijn werkplek(ken) kwam bekijken. Het advies is een nieuwe bureaustoel (wat sowieso al geen overbodige luxe is want het is een oud zootje bij ons), een nieuwe optische muis (dat glijdt gemakkelijker) en ik heb een reeks oefeningen die ik tussendoor moet doen. Verder wordt er een waarschuwing op mijn computer geïnstalleerd zodat ik elke 5 minuten een paar seconden een oefening moet doen, na 2 uur 10 min. en na 4 uur een half uur. Het regelmatig doen van die oefeningen helpt wel, je moet gewoon niet de hele tijd met je arm op die muis blijven. En die brace omhouden op mijn werk. Als ik mijn arm niet teveel belast gaat het wel, maar als ik vrij ben doe ik dat juist meestal wel, en dan doet het heel veel pijn. Hoe blij ik ook ben met het mooie weer, ik hoop eigenlijk wel mijn gras woensdag voor de laatste keer gemaaid te hebben. Dat is mijn handicap, ik ga altijd over mijn grenzen heen. Maar daarin ben ik hier niet alleen, heb ik al gemerkt.

Allemaal een fijne dag!

:D Anna

P.S. Lola, ik hoop dat je computerproblemen snel verholpen zijn. Ik stuur anders mijn zoon wel even langs. Die gaat vanmiddag proberen onze computer te fiksen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi joann en de anderen


over de antabus/refusal

Het blijkt idd een reactie gweest te zijn op de alcohol die nog in mijn lijf zat; dus WAARSCHUWING voor degene die willen beginnen met A of R: ondanks het feit dat het niet op de bijsluiter staat is mijn advies : wacht twee dagen na het stoppen (dan ben je tenslotte ook al super gemotiveerd) voor te bginnen met het spul
met zo'n negatieve ervaring als ik heb gehad wordt het wel superhoog springen oor de de berg over bent; ben blij dat me het wl is glukt, heb nu nergens last meer van

sterkte allen Romanski

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Allemaal,

Voor JJ breekt ook dag5 aan. En al met al moet ik zeggen dat het me eigelijk tot op heden nog best wel meegevallen is. Ik denk/weet dat ik het nog wel zwaar ga krijgen. Het opstaan wordt steeds frisser en fitter ik met zelfs al dat de kilootjes die er de afgelopen jaren bijaan geslibt zijn ookal wat afnemen, ben er al 2 kwijt..........

Fijn weekend allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Allemaal

Misschien wel opgevallen dat ik niet zo vaak op het forum ben, zo af en toe lees ik de berichten doet me altijd goed ook al ben ik vaak zelf geen deelnemer ik heb er zeker wat aan, ik ben deelnemer op mijn manier, ik ben veel weg, en ja ik doe het op mijn manier, wil toch zo af en toe iets van me laten horen, en laten weten dat iedereen me raakt, en dat het me helpt om niet te drinken sta nog steeds droog, wou maar zeggen ik leef mee zonder zelf zo aanwezig te zijn.
bedankt allemaal een fijn en een zonnig weekend, loslaten is vertrouwen hebben.

Hoi Eefje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal.

Alle mensen hier boven mij van harte gefeliciteerd met de dagen en weken alcoholvrij. Elke toegevoegde alcoholvrije dag is een felicitatie waard, is een overwinning. Ik weet nog dat ik in het prille begin, tijdens het ontgiften elk half uur op m'n horloge keek en zelfs toen al met een zeker gevoel van overwinning de kwartieren en wat later de uren aan het tellen was dat ik niks gedronken had. Daar kwam dan meteen een rekensommetje achteraan waarmee ik probeerde te berekenen over hoeveel uur ik me weer wat beter zou gaan voelen want door de ervaring van het bijna elke maand wel een keer stoppen wist ik elke keer precies hoelang die hel zou duren. Tijdens dat proces dacht ik ook elke keer dat ik dood ging, en als ik het dit keer zou overleven dan zou ik toch echt nooit meer een druppel nemen. Zo wijs was ik hierdoor wel geworden, dacht ik. En dan toch met m'n stomme kop amper een week later weer een borreltje nemen, want nu wist ik dat ik gewoon eerder moest stoppen, de boel in de hand houden. Zo moeilijk was dat toch niet?

Vandaag ben ik op de kop af vijf maanden ADB, zondag 22 weken. Elders op dit forum werden en worden discussies gevoerd over wel of niet gecontroleerd drinken, over wat wel en wat niet kan, over wie er gelijk heeft en wie niet. Daar kun je over blijven discussiëren tot in het oneindige, want er is geen eenduidige oplossing voor. Ieder heeft z'n eigen waarheid in zich. Mijn alleen voor mezelf geldende waarheid is dat m'n alarmbel afgaat op het moment dat ik denk wel een borreltje te kunnen nemen. Het belangrijkste daarna is dat je dan ook die alarmbel als alarmbel herkent en er naar handelt. Meteen, in een fractie van een seconde, de gedachte aan alcohol elimineren. Mezelf niet toestaan het alarm af te doen als vals alarm. Om dit in stand te houden heb ik dit forum nodig, en dan hoor ik mensen zeggen dat je dan afhankelijk bent van het niet gebruiken, daar mee bezig blijft, dus niet vrij kunt zijn.
Ja, dat is zo. Maar ik heb met mezelf afgesproken nooit meer te willen drinken, en als dat op deze manier voor mij werkt dan heb ik daar vrede mee.

Ik wil hier iedereen die op dit forum aanwezig is dan ook bedanken voor het feit dat ik op deze manier ADB kan blijven.

Groetjes, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Joann.

Jij hebt je lesje wel geleerd schreef je eerder vanochtend. Heel mooi, meisje, en prent je dat goed in. Dat is jouw persoonlijke alarmbel. Ga hem ook herkennen, en dan niet -als ie weer eens afgaat- negeren, maar actie ondernemen. Dit is niet belerend bedoeld hoor, maar een liefdevolle aanwijzing. Er is lef voor nodig om juist te handelen tijdens de alarmfase, om die zo vertrouwde vriend alcohol eens te negeren, maar een mens heeft meer onvermoede krachten in zich dan ie vaak zelf weet. Ook al lijkt het nog zo eng, gewoon doen en dan blijkt het achteraf best makkelijk te zijn gegaan en geeft een enorm voldaan gevoel.
Ik zei dat discusiëren over goed en fout enz. een verhaal zonder eind is. Dat wil niet zeggen dat ik het zinloos vind. Integendeel, ik vind het reuze interessant en geniet van alle gedachtensprongen die er gemaakt worden. Ik ben ook niet alwetend en leer zo ook weer veel bij. Het is goed de radertjes in het zolderkamertje in beweging te houden, en daar werkt dit forum op een prima manier aan mee.

O ja, bedankt voor de roos. En geniet ook nog maar van het mooie weer als dat bij jullie nog zo is. Hier is het nog lekker zonnig met een zacht briesje.

Liefs, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag heb ik een punt gezet achter me relatie van 7 maanden want het gevoel voor haar was er niet meer,ik voel enigzins opgelucht maar voel me alleen :( maar ik weet dat ik een juiste beslissing heb gemaakt en dat is wel zo eerlijk tegenover mijzelf en haar.

Dat is alles wat ik ff wilde zeggen.

iedereen een fijne dag en de volgemde keer een wat lang bericht..

groeten van Dave..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goh Dave, wat een stap! en wat naar al zal het waarschijnlijk ook goed zijn anders had je het niet gedaan.

Marieke44, leuk he, een huis inrichten, vooral als je ziet dat het wat begint te worden.. Ik speur continue marktplaats af naar leuke dingen en wat ik zat ben verkoop ik daar weer.. zo heb ik een huis in beweging hihi

Kohtje, ik vind niet dat je de discussie kwalificeert in gelijk en ongelijk, eigenlijk hielp jou berichtje mij bij de gedachte dat voor iedereen iets anders werkt, al is de gemene deler hier wel dat niet meer drinken voor de meeste mensen het beste werkt.

Joann, ik ken je nog niet zo goed maar wat leuk dat je nu al voor iedereen een woordje hebt, fijn dat je kater eindelijk weer in zijn hok zit en succes met je strijd!!

Ik heb mijn donderdagavond keurig gedaan.. en heb 3 biertjes op. Dat is wat anders dan een halve fles wisky, of een fles port enz. Hier kan ik mee leven.

Vandaag nogal heftig bericht gehad, Diegene waar ik de hond van opvang gaat erg slecht en ligt nu aan de beademing op de intensive care, wat begon met galstenen werd een alvleesklierontsteking en nu ook nog vocht in haar longen. Ze wordt kunstmatig in slaap gehouden.. erg schrikken!!

En toen lag er gisteren ook nog een bericht van het UWV, op 3 oktober heb ik een herbeoordeling ivm mijn WAO/WIA waartegen ik dus ook een beroep heb lopen en dat beroep dient voor de rechtbank op 6 oktober. Moet dus voor de 5e keer binnen een jaar naar weer een andere verzekeringsarts.. pfffff.. maar na 6 oktober gaat er dan toch eindelijk een eind komen aan dit gedoe... hoop ik!

Al met al ben ik doodmoe en gestresst.. en is het belangrijkste dat ik nu goed voor mezelf zorg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje, gefeliciteerd met je 5 maanden, :present::present::present::present::present:
trakteer jezelf vanavond heerlijk op een bier....worstje, of een borrel.......nootje, er zijn ook heerlijke soorten wijn..........gums.
Ik vind een discussie heerlijk, het blijf je lekker alert houden. Het is ook absoluut geen welles/nietes spelletje.

Marieke44: Fijn dat je zo van je nieuwe huis gaat genieten. Ik heb vorig jaar ook een eethoek op marktplaats gekocht.

Dave: Vervelend, ik kan goed begrijpen, dat je je eenzaam voelt.

groetjes Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje, wat een wijze woorden weer maar zo helemaal waar. Iedereen gaat er voor in zijn eigen tempo, eigen uitglijders, eigen manier waarmee hij of zij het volhoudt. Voor niemand het zelfde belangrijkste is en blijft het feit dat er gestopt wordt, dat wakker worden met een helder hoofd, dat conditie vooruit gaat, kilootjes verdwijnen en het leven toch uiteindelijk meer kwaliteit krijgt. Daarom vind ik dat bericht van Katrina zo fijn over GB, antiA reclame. Het werd echt tijd, meer acceptatie van omgeving, ervoor uit durven komen dat je een probleem hebt en geen smoezen meer te hoeven verzinnen.

:present::musicnote::present: voor 5 maanden c.q. 22 weken ADB. Voor iedereen die waar dan ook in zijn proces zit en droog staat al is het maar 1 dag proficiat. Elke begin is moeilijk en doorzetten ook.

:sun: CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje, hartelijk gefeliciteerd met je vijf maanden, doorgaan zo! En alle anderen een pluim voor een nieuw toegevoegde droge dag.

Mountainguy07, ook goedenavond.

Er zijn weer een heleboel nieuwe mensen bij wie is wie zag ik. O jé, straks kan ik het echt allemaal niet meer bijhouden. Triop, kun je niet gewoon tegen je vrienden zeggen dat je iets aan je maag hebt of zo. Deed ik in het begin ook. Als je eenmaal wat langer niet drinkt gaan ze het wel accepteren. Je kunt gewoon zeggen dat je er last van hebt, want dat is toch ook zo? Maar een weekendje afstand nemen is als je net pas gestopt bent inderdaad niet zo'n slecht idee.

Een fijne avond allemaal!

Anna
Hiep hier hoera het is weekend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...