Spring naar bijdragen

flipsen terug


flipsen

Aanbevolen berichten

Hee die Flipsen !!!

Jij ging ongeveer net weg toen ik erop kwam, ik kwam op 28 oktober erop. Ben op 3 okt. begonnen met de Cactussen en op 28 de knuppel in het Hoenderhok gegooid. Ben uit de tijd van Kika, Emma, Opa2, Fleur, enzovoorts. Remember?

Ik kijk ééns per week of zo nog ff op het forum.

Ik ben het afgelopen jaar (ongeveer een jaar) 3 of 4 keer de fout ingegaan, dacht sociaal een wijntje te nemen, werd gauw a-sociaal veel wijn (Kika zei toen: 1 is te veel, 10 is te weinig) dus ik vind het ook nog een struggle maar ik heb zeg 20 dagen gedronken dit jaar. 365 - 20 = 345 x 7 consumpties per dag (minimaal een liter witte wijn per dag) is toch bijna 2.500 glazen ONGEDRONKEN witte wijn.

Heb wel gemerkt dat ik zwakkere en sterkere tijden heb. De eerste 5 maanden op wilskracht, toen 2 maanden refusal, toen weer 4 maanden zonder probleem droog zonder refusal, en nu (oktober) heb ik last van de blaadjes zal ik maar zeggen, zit niet lekker in mijn vel, dus maar refusal.

Ik neem het gráág want het behoedt me voor valkuilen.

Heb jij de internet-therapie gedaan? Ik heb alles geprint en in een map gedaan. Een leerzaam boekwerkje is het geworden (hoewel best confronterend als ik het lees).

p.s. ik post het bericht en zie dat ik aangemeld ben op 28-10-2005 bijna een jaar geleden.

Ik wens je heel, heel, veel succes, dapper dat je je hier weer meldt joh. Gaat wel lukken, als je het echt wil (dat heb je toch al bewezen???)

p.s. o ja, ik ben nog steeds zo verslaafd als een deur, dat is dus niet over binnen een jaar !!!! (ik hoopte van wel, maar 25 jaar drinken poets je niet weg in een jaar daar ben ik wel achter gekomen).

Groet + alle sterkte gewenst

Een oude collega van je op het forum

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Flipsen,

Welkom terug op het forum, en fijn dat je eindelijk met de internetbehandeling mag beginnen. Ik ben ook van ver na jouw tijd, maar begin geloof ik inmiddels ook al een klein beetje een oudgediende te worden hier. Ik heb afgelopen week mijn afsluitingsbericht van Tactus ontvangen. De behandeling zit er nu dus voor mij op. Ik krijg nog een bericht over zes weken, en over een half jaar. Misschien ben jij nu wel op mijn vrijgekomen plekje gekomen.

Ik hoop dat we regelmatig van je horen hoe het gaat, en ik ben eigenlijk heel benieuwd hoe het je het afgelopen jaar vergaan is. Misschien wil je daar een keer iets meer over vertellen?

Veel succes met de behandeling!

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hoi Katrina,

't Zou misschien zinvol zijn als je uitlegt waar het studentenhuis symbool voor staat. Twan gaf aan, als ik het me goed herinner, dat je niet als voormalige huurder zomaar je oude woonplek mag bezoeken als je daar behoefte aan zou hebben. (Dit forum is naar mijn mening geen studentenflat maar eerder een veilige haven waar je tijdens een flinke storm kan schuilen.) Ik ben het forum opgegaan op het moment dat er nogal wat verwijten over en weer gingen. Toen ik pb'tjes ontving die nogal aanvallend waren, ben ik ondergedoken. Niet omdat ik een angsthaas ben, maar omdat ik dit op dat moment niet aankon. Als alcoholist heb je immers maar het kleinste excuus nodig om weer naar de fles te grijpen.

Jouw opmerking dat je mijn berichtjes over "nu aanmelden" op elk themadraadje ordinair vond, vond ik heel vreemd. Ik heb een half jaar lang geprobeerd om me op te geven voor de internetbehandeling en dag in dag uit verscheen er een 'nee'. Wat ik van Tactus nogal teleurstellend vind, is dat ze geen berichtjes verzenden, zoals beloofd, als er ruimte voor een internetbehandeling is en dat heb ik ook naar ze gemaild.

MIJN ADVIES VOOR ELKE NIEUWKOMER IS DUS: gewoon elke dag blijven proberen!

Ik wens iedereen het "klik" moment zo snel mogelijk toe. Zelf ben ik al ruim 25 jaar alcoholist en heb nog steeds niet die dwangmatigheid kunnen overwinnen. Ik zie mezelf om die reden al meer dan de helft van m'n leven als een waardeloos mens, maar waarschijnlijk herkennen veel van jullie dat gevoel wel. Ik blijf het echter wel proberen.

Katrina, Jo-anneke, Sneeuwwitje, Kohtje, lieve, lieve Lola en alle anderen heel hartelijk bedankt voor jullie bijdragen waar ik zoveel moed uit put. Anna wil ik graag een speciaal plekje geven, omdat het zo'n liefdevol mens is en dat ook via het digiverkeer weet uit te stralen. (Jammer, jammer, maar die gave bezit ik helaas niet!)

Heel veel succes en liefs,
:present: :present: :present: :present:

P.S. Flipsen, fijn dat je er bent!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Katrina,

Ik heb Twan's stukje over het studentenhuis, en de reacties daarop, destijds gelezen. Ik zat toen net op het forum. Ik heb destijds niet gereageerd, omdat ik de hele discussie toen niet goed begreep. Zoals Anjo onlangs ook het zei: het was toen een roerige tijd, waar in middenin viel en niets van begreep.

Niettemin wil ik nu wel kwijt dat ik het niet op Zilverlijntje van toepassing vind. Zoals zij zelf zegt, het forum hoort een veilige plek te zijn voor degenen die hier steun zoeken. Een plek waar iedereen die daar behoefte aan heeft welkom is. Jij, maar ook Zilverlijntje.

Zoals al eerder begrijp ik je aanvallende houding niet. Ik heb er grote bewondering voor dat Zilverlijntje een half jaar lang heeft volgehouden te proberen te starten met de behandeling. En dat zij in haar vreugde dat het eindelijk gelukt is dit op alle draadjes zet: so be it.

Zilverlijntje, opnieuw welkom hier. Laat je niet afschrikken.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geen uitleg nodig, maar de harde werkers die nog niet zo lang meedraaien misschien wel.

Het is toch fantastisch dat oude rotten zo af en toe iets van zich laten horen. Maar vooral is het ook te gek dat ze het forum nog steeds als een thuis ervaren, een warm nest waar ze weer een beetje moed uit kunnen putten als het even verkeerd ging.

Voor mij is iedereen welkom; 't maakt niet uit of je je 2 maanden of 2 jaar geleden hebt aangemeld.

Trouwens, jij zit langer op het forum dan menigeen. Vind jij dat je daarom geen deel meer mag uitmaken van het forum? Ik hoop van niet, want ik vind jouw bijdragen heel waardevol.

Liefs,
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

poeh poeh

Ik wil geloof ik toch ff iets zeggen.
en ff iets uitleggen.
misschien dat het helpt in jullie over en weer.

op het moment dat ik me aanmelde bij het forum was ik op zoek naar oplossingen hulp bij de eerste stap die ik had gemaakt erkennen dat ik een probleem had.
Helaas pas nadat ik een verkeersongeluk had veroorzaakt (gelukkig geen slachtoffers)met een promilage van 1.87.
In mijn zoektocht vond ik tactus en ook dit forum.
Ik ben een hele tijd niet op het forum geweest omdat ik dacht dat ik alles wel onder controle had gekregen, als ik terug kijk gaat het ook beter met me, en drink ik niet meer de hoeveelheden die ik toen achter de keizen verwerkte.
IK heb moeten knokken op mijn baan en relatie te behouden, dat is gelukt.

Maar toch merk ik dat het nog niet af is, op het moment dat ik met de internet behandeling kon starten, kwam het eigenlijk op het juiste moment (klinkt gek maar is wel zo) langzaam zat ik weer op de glijdende schaal, signalen van andere weer negerend.

Ik denk dat het voor velen van jullie een herkenbaar iets is, een proces waar je in terecht komt.

de reden dat ik me hier weer laat zien, is omdat te delen,
voor de mensen die net beginnen, om er hun voordeel mee te doen.
de oude rotten om me te steunen, of me kritisch te bevragen.

wat betreft de internet behandeling van tactus
het helpt me op dit moment erg om nog meer inzicht te krijgen.
wat de wachtijd betreft >>>>de geldelijke middelen zullen beperkt zijn om dit project uit te breiden, we zouden een poging kunnen doen een bijdrage te leveren (middels media)hier verandering in te brengen.
Het is verkiezingstijd!!!!!!!!is maar een idee

groet flipsen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...