Spring naar bijdragen

Zaterdag 4 november

Anna

Aanbevolen berichten

Ferry en BamBam, welterusten, en tot morgen.

Kohtje, ik ben bang dat je dan toch even terug zult moeten lezen. Fran was degene van de mooie lingerie ja, dat had je goed Sneeuwwitje.

Moesje, mijn ex dreigde al enkele maanden dat hij weg zou gaan, hij wist dat ik bang was het niet alleen aan te kunnen met de kids. Onze relatie was toen al heel lang niet goed, maar de aanleiding was dat ik eindelijk in opstand kwam tegen zijn gedrag, met name om hoe hij met de kinderen omging. Zelf slikte ik alles. Hij had toen nog geen ander nee, hoewel ik er later achter ben gekomen dat hij mij in die periode ook al eens bedrogen heeft. Vrij kort daarna is hij een nieuwe relatie aangegaan, en met die vrouw is hij ook getrouwd.

Sneeuwwitje, hoe is het met jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 104
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dat zal je ook niet makkelijk voor je zijn geweest Anna.Is dat nu al lang geleden? En begon je toen ook met steeds meer te drinken?En voor hoeveel kids moest je toen alleen gaan zorgen en hoe oud zijn ze? Wat een vragen he? Ik wil me alleen maar even inleven, daar kan ik voor mezelf over denken, als je begrijpt wat ik bedoel..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, na een hoop gegoochel zie ik dat Marieke en Anna er intussen ook zijn en Moesje weg, dus nog een keer welterusten allen aanwezig, hier. En ook degenen die nu misschien net hebben ingelogd of die straks nog gaan inloggen etc. etc. etc.....
Pffffff, en nou ga ik wegwezen hier. Tot morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moesje, dat is een heel verhaal. Mijn scheiding is nu 11 jaar geleden, en ik heb twee kinderen, waarvoor ik uitstekend alleen blijk te kunnen zorgen. Dus al die angst was voor niets, en ik had zelf al veel eerder de knoop moeten doorhakken, dat besef ik nu.

Nee, ik ben toen niet ineens heel veel gaan drinken, eigenlijk dronk ik die eerste paar jaar niet zo veel. Er was veel te veel waar ik mijn hoofd bij moest houden.

Ik heb me al als puber aangewend om bij het uitgaan veel bier te drinken. Als ik wat op had was ik leuk, gevat, gezellig, niet zo geremd etc. Heeft natuurlijk ook weer alles met mijn jeugd te maken. Toen ik later op kamers ging was het al vrij snel praktisch iedere avond met medestudenten de kroeg in, en flink doorzakken. In die tijd heb ik mijn ex leren kennen. We gingen op een gegeven moment samenwonen, kochten een klein huisje (we werkten en studeerden toen al parttime). Daardoor werd het uitgaan minder, maar we ontdekten ook dat bier en wijn uit de supermarkt goedkoper was dan uitgaan. We kregen kinderen, raakten gesetteld, mijn ex maakte een bloeiende carrière door, en we groeiden steeds verder uit elkaar. We hadden vrienden die veel dure wijn dronken en kochten, het was een statussymbool. We dronken iedere dag wijn bij het eten, 's avonds ook nog een paar, en als ik naar bed ging, ging hij nog even door met whiskey of gedistilleerd.
Hij was heel gemeen tegen mij, ik kon op een gegeven moment niets meer goed doen, en werd dat ook in toenemende mate tegen onze kinderen. Uit ellende ging ik in die tijd al steeds meer drinken. Ik denk dat hij ook niet gelukkig was, en hij dronk nog veel meer dan ik.

Na onze scheiding heb ik eerst een periode minder gedronken, maar in de loop van de jaren sloop het er weer in. Goedkope wijn nu, en doordeweeks wist ik het nog wel enigszins in de hand te houden, maar in de weekends ging ik helemaal los.
Ik wilde niet zien dat ik een alcoholprobleem had. Vergoelijkte het met de smoes dat ik verder ook niets had, behalve mijn wijntjes. Wat ook waar was. Pas ongeveer twee jaar geleden kwam langzaam het inzicht dat ik echt een probleem had, dat ik ook niet zomaar kon stoppen. Iets meer dan een jaar geleden heb ik geprobeerd te stoppen met behulp van een andere internetbehandeling, maar dat is niet gelukt. Ik hield mezelf en iedereen voor de gek.

Pas deze zomer heb ik besloten de internetbehandeling bij Alcoholdebaas te volgen, en later ben ik hier op het forum gekomen. En nu ben ik bijna drie maanden ADB.

Dit is een beetje een persoonlijk verhaal, en ik heb ook zitten twijfelen of ik het hier wel neer zou zetten. Maar misschien heb jij er iets aan, en anderen die in een soortgelijke situatie zitten. Neem een ding van mij aan, ik heb vele jaren mijn verdriet verdronken, maar ik weet nu dat de verwerking toch nodig is. Dus neem die tijd daarvoor, en beleef het nuchter. Daarna kun je sterker weer verder.

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, mijn vorige vriend was ook ouder. Wij scheelden 15 jaar. Wel wat minder dan bij jou als ik het goed begrepen heb. 4 jaar hadden wij een relatie, maar toch kon ik wel steeds meer merken, dat er meer verschillen omhoog komen. Echter met hem kon ik heel goed. Dat wij uit elkaar raakten, kwam omdat hij geen kinderen wilde...tja en ironisch genoeg leeft hij ook al niet meer. Vlak nadat wij uit elkaar waren (wat een moeilijke keuze was) kreeg hij een ernstige vorm van MS, binnen 3jaar was het gebeurt.
Hoe het leven wel niet kan lopen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...