Spring naar bijdragen

Dinsdag, 7 november

BamBam

Aanbevolen berichten

Hoi Zeeman

Van mij ook nog een warm welkom hier.
Ik heb je voorstelstukdraadje gelezen en je bent op het juiste adres beland (of aangemeerd hihi).

Schroom niet om je gedachten op schrijven, dit moet je wel kunnen natuurlijk.

Door het opschrijven van m'n gedachten ben ik veel te weten gekomen over m'n drinken, soms zelfs al terwijl ik schreef.

En door de feedback die van verschillende kanten komt ben ik op belangrijke punten anders gaan denken waar ik al jaaaren hetzelfde over dacht.

Groetjes,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 166
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Cato, het lukt tot nu toe om de gremlins weg te houden maar best zwaar.....Ik hou maar voor me dat als ik ga drinken het de volgende dag niet leuk is om een kater te hebben en ik al weer zo ver ben gekomen bla bla.....

Het down voelen komt zo af en toe opeens voorbij dat weet ik zo ondertussen van me zelf.
Snap helemaal dat je wilt praten heb ik ook vaak..en zeker met mensen die je begrijpen!! Daarom ben ik wel erg blij dat ik dit forum heb ondekt!

Als dit niet genoeg voor je is kun je misschien ergens praten bij een praat groep of iets!
Voor mij is dat niets maar ja je weet niet!?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ellie, ja dat ken ik ook wel hoor, je een paar dagen down voelen en dan gaat het weer weg.
En helemaal als je niet drinkt.

Waar ik zelf eigenlijk het meest last van heb nu zijn zenuwen. Ik denk dat het nog een nasleep is van vroeger. En daar heb ik dan nog het meest last van op m'n werk.
Ik kijk best op tegen de kennis van sommige mensen en dan wordt ik nerveus.
Ik bedoel, ik val best op met m'n 39 jaar als stagiaire en dan ook nog een voltijds studie.
Zij weten ook best wel dat er ergens iets niet 'goed' zit en daar wordt ik onzeker van.
Waarschijnlijk is het nergens voor nodig en ik heb geprobeerd er anders over te denken maar die rotzenuwen joh.

Daarom ga ik morgen naar de dokter, 'kga om librium vragen voor als ik voel dat het weer begint.
Hoop maar dat ik ze meekrijg.

En een praatgroep ja, zit er wel eens over te denken, heb dat ook wel gedaan in het verleden.
MMM het moet maar net klikken dan, kzou er zelf wel een willen starten denk ik wel eens. Gewoon thuis en dan rouleren weet je wel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cato,

Bovenverwachting goed, ben dan ook aan het werk en lekker bezig, afleiding genoeg. Mijn gevecht begint straks thuis als de winkels en dus de verleiding open staan voor me.
Dat wordt echt afzien. Denk dat ik me maar opsluit achter m'n PC. heb ik gisterenavond ook gedaan met deze ADB'ers en de avond was om voordat ik het in de gaten had.
Nog 3 1/2 uur en dan heb ik het weer gehad, hoop ik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat klinkt heel bekend.

Bij mij nam het zulke extreme vormen aan dat ik geen sociaal leven meer had. Puur en alleen omdat ik niet aan de supermarkt voorbij kon gaan zonder wijn te moeten kopen als ik ergens geweest was.
Durfde niet meer naar de stad omdat ik bang was in een cafe te belanden om dan later weer naar de super te gaan. In het weekend naar twee supermarkten, 's middags en vlak voor sluitingstijd weer,dan hoopte ik dat het niet op zou vallen.
Ik voldeed aan mijn verplichtingen en verder deed ik niets, behalve drinken, drinken, drinken...

Kom maar hier afzien hoor, ik ben soms/vaak ook niet van het forum af te slaan.
Vond ik in het begin een beetje raar maar er zijn er meer die het doen en bovendien, het helpt me dus van die gedachte ben ik heel snel afgestapt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net de arts van Parnassia aan de lijn gehad om te vragen hoe dat nou zit met die refusal en ik.
Nou dat is duidelijk, na drie dagen is de werkzame stof uit je lichaam.
Dus omdat ik woensdag de laatste had genomen en zaterdagavond weer had moeten slikken
en heel lang over die twee glazen had gedaan zaterdag kon het zo zijn dat ik er niets van merkte.
Nu moet ik weer gaan opbouwen een week en daarna om de dag een tabletje nemen.
He gelukkig zeg.
Er valt weer een last van m'n schouders.

Hij vond het ook een goed idee om aan de huisarts librium te vragen voor m'n zenuwen.
En ze kon altijd bellen naar hem als ze meer info wilde.
Het gaat helemaal goed komen nu.
BlijBlijBlij !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HiHi Zeeman, ja joh, zeer gestructureert en doordacht allemaal, nietwaar?

Afspraken zorgvuldig om katerdagen heen plannen enzo.

En maar vinden dat je zo goed bezig bent,
ja, in het geheim houden van alcoholisme..

Wat een leeg leven, Pfff

Mijn grootste angst was de verveling; hoewel ik me kapot verveelde toen mijn dagen er nog zoals boven uitzagen, zag ik erg op tegen een leven zonder drank.
Ik had het namelijk beregezellig tijdens de eerste fles met mezelf, muziekje, lekker internetten, klussen in m'n appartement (inspiratie joh als ik zat ben) en dat ik tijdens de tweede fles last kreeg van drankjank ach, maakte ik niet bewust meer mee dus...

En nu, de afgelopen maand, ik heb me niet verveeld, ik onderneem nog niet zoveel want ik heb best een vol programma maar begin steeds meer te ontdekken waar m'n interesses liggen. Of wat ik vroeger leuk vond weet je wel. Al die ondergeneeuwde herinneringen komen weer boven.
Erg prettig en ik begin weer de beste vriendjes met mezelf te worden en dat is m'n allermooiste beloning van het niet drinken.
Nu nog die rotzenuwen die af en toe de kop op steken de baas worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjonge wat een dag. Eerst vanmorgen al geen forum, waarschijnlijk onderhoud van Tactus want niks van Tactus was te bereiken, en nu vanmiddag wilde ik een uitgebreid bericht aan Catootje schrijven, ligt @ home er uit. Zal ook wel onderhoud geweest zijn denk ik want ook de tv gaf geen signaal (abonnee-tv)
En nu staat voor mij vast dat ik verslaafd ben aan dit forum want ik werd helemaal onrustig en shaky van de onmogelijkheid met m'n vriendjes en vriendinnetjes in contact te komen...
Al met al heeft het zo'n twee uur geduurd, bah...
Ondertussen is m'n bericht aan Cato achterhaald, want wat ik wilde zeggen heeft de arts van Parnassia ook al gezegd (beter waarschijnlijk).
Wat die zenuwen betreft, ik heb ook regelmatig zo'n onbestemd kriebelig onrustgevoel wat vroeger met drank onderdrukt werd maar nu de vrije teugel krijgt. Vaak heb ik dat als ik de keuze moet maken tussen verschillende dingen die gebeuren moeten. Ik bedenk me dan dat ik maar een ding tegelijk kan en begin dan ook aan een ding. Vaak zakken die kriebels dan wel, gewoon door het feit nuttig bezig te zijn. En het "praten" op dit forum helpt ook. Dat is wat je zegt Cato, praten met mensen die weten wat alcoholproblematiek allemaal omhelsd kan zo'n opluchting zijn en leerzaam. Soms moet wat je eigenlijk al weet weer even extern naar boven gehaald worden wil het weer duidelijk zijn.
En meisje, opzien tegen kennis van anderen is niets anders dan jezelf niet serieus nemen. Jij bent toch ook niet dom? Jij weet ook een heleboel, maar je kunt niet alles weten. Daarvoor uitkomen is echt geen schande hoor.
Ik vind het in elk geval knap en ook heel fijn dat je je toch weer gemeld hebt hier, juist nu het wat moeilijk voor je is allemaal....

Ik zie dat je ook druk aan de praat bent met Zeeman. Die Zeeman is wel lachen hoor. Gisteren schreef ie nog op Wie is Wie dat het draadje op Ditjes en Datjes hem niet zo ligt. En wie was er gistermiddag en avond één van de gangmakers daar?? Zo zie je maar...

Okee, Catootje. Probeer wat te kalmeren en het beste....

Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben zo blij dat wij geen vitrage hebben. Maar onze woonkamer bevindt zich zo'n vier meter boven de straat en de overburen hebben aan de straatkant de slaapkamer waarvan altijd en eeuwig de rolgordijnen dicht zitten, dus geen inkijk. M'n moeder heeft wel vitrage hangen en die wordt eens in de twee weken gewassen, hoewel, tegenwoordig wat minder vaak want er zijn geen rokers meer in huis, maar die dingen zijn ook al wel zo'n twintig jaar oud. Ziet er zo fragiel uit maar is dus blijkbaar beresterk...
Maar als je niet witte vitrage hebt hoef je waarschijnlijk niet zo vaak te wassen...

Ditjes en Datjes horen hier thuis of in de Donald Duck.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Zeeman...Nou, zet 'm op. Heb je weer een voorraad Spa in de buurt of iets zonder bubbels? Ik moest gisteravond toen ik al in bed lag ineens weer hardop lachen. M'n vrouw die al bijna sliep werd wakker en vroeg of het wel een beetje goed met me ging. Jawel, maar die uitspraak van Joann dat het water haar in de mond liep en jij toen dat dat bij jou ook zo was maar dat dat uit een flesje kwam (burp), ik vond hem erg gevat...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed gedaan Zeeman laat die pc maar overuren draaien vandaag!

Vind je dat geen vervelend uitzicht Kohtje? Die dichte rolgordijnen waar je de hele dag tegenaan kijkt?

Elke 2 weken de vitrge wassen Pfff, wat veel maar ik heb mijn oma wel eens horen vertellen dat ze vroeger de bomen elke maand schrobten, tegen de mos...

Jaja, tijden veranderen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die Koh ik had helemaal je reactie niet gezien op de vorige pagina, soms gaat ut echt snel !

Ja joh, werd jij ook een beetje eigelig vanmiddag, vanmorgen toen het forum onbereikbaar was?!
Ik ook joh, OeiOei.

En m'n nood was wel een beetje hoog, kon opeens nergens terecht met m'n rotgevoel.

En ja, je hebt gelijk hoor over m'n onzekerheid, dat is ook zo, ik moet daar echt in groeien nog en daarom zit ik ook op school.
De laatste jaren heeft het me zo bezig gehouden, dat ik nooit een echt vak heb geleerd. Voelde me daar echt minder door dan anderen. En het is me door m'n laatste partner ook meer dan eens voor de voeten geworpen, dat het nooit meer iets met zou worden en dat heeft er best ingehakt bij me.

Maar de zenuwen die ik voel op m'n werk zijn hinderlijk en ik heb ook echt uiterlijke verschijnselen zoals trillen en hortend praten enzo. Terwijl ik daar ergens anders dus echt geen last van heb. Ik kom zelfs heel zelfverzekerd over, da's natuurlijk deels ook wel een houding maar deels ook niet.

En het lijkt me geen kwaad kunnen om toch maar wat 'zenuw' pilletjes te gaan gebruiken in geval van nood. Ik ben daar wel heel gevoelig voor en volgens mij al zou het een placebo zijn helpt het me ook al.
Gewoon de gedachte ofzo..klinkt dit raar?

Liefs,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Catootje, valt mee die rolgordijnen. Ze zijn zwart dus het is net of er niks voor de ramen zit.
En het zijn van die oude ramen met roeden, zodat het niet één groot zwart gat is waar we tegenaan kijken. Het is al een oude straat, uit zestienhonderd nog wat, dus erg gevarieerd. Naast dat huis met die rolgordijnen is een gangetje en daar kijken we uit op een mengelmoes van gebouwen met oude 17e eeuwse muren van een voormalig klooster. Ons eigen huis is nog niet zo oud, uit 1907, maar we zijn er toch erg tevreden over...

Zo, Zeeman, water met een smaakje dit keer. Ik word van teveel water ook altijd zo wee. Was een hele tijd aan de Cola Light maar ben vorige week voor de variatie maar eens overgestapt op de sinas (ook light). Kijken hoe lang we dat vol houden. En erg veel koffie, merk ik af en toe wel aan m'n maag. Die rommelt soms of er een onweer tussen de bergen blijft hangen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje, Wauw ik ben gek op oude panden.

Ik loop ook altijd omhoog te kijken naar gevels en hoe het met het houtwerk gesteld is.
Vind het altijd zo zonde als mensen voor kunststof kozijnen kiezen in een oud pand.
Het haald de ziel weg uit een huis zulke kozijnen, zelfs als ze in oude stijl zijn gebouwd.

Ik snap het ook niet, qua kosten ontloopt het elkaar niet veel of je nu hout of kunststof neemt, wel in onderhoud natuurlijk.

Ik heb ooit eens een hele etage, compleet met schuifdeurseparatie, helemaal opgeknapt. Al het houtwerk kaalgebrand, schurenplamurenschurenplamurenschurengrondenschurengrondenengazonogmaarevendoor.
Heel erg tof om te doen En om naar te kijken als het af is natuurlijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja maar Catootje, wat is een geval van nood...Voor je het weet heb je het ene noodgeval na het andere en zit je aan die pillen vast. Ik weet het niet hoor....
Wat betreft het leren van een vak..ik heb alle diploma's van het schildervak inclusief de middenstandspapieren maar doe er niks (meer) mee. Ik ben nu beeldend kunstenaar maar de kunstacademie heb ik nooit helemaal afgemaakt. Je moet gewoon doen waar je goed in bent. Vaak vind je dat ook leuk, juist doordat je er goed in bent. En er zijn een heleboel mogelijkheden om dat wat je leuk vindt ook zonder diploma's te doen. Hoewel, nu zit ik je misschien in plaats van hoop te geven wel te demotiveren...dat is ook weer niet de bedoeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...