Spring naar bijdragen

Woensdag, 8 november

BamBam

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 161
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Anna,

Nee niet zoveel op Engeland gevaren, zat meer in het verre Oosten, Persische Golf, Afrika eigenlijk overal, maar weinig in Europa. Zat op de wilde vaart, je wist nooit wat devolgende haven zou zijn en wanneer je weer naar huis ging. Je nam 40 kilo kleding mee, van tropen kleding tot dikke winterkleding.
Soms op reis met 4 tickets om ergens in de Persische golf te kunnen overstappen als de boot waar je naar toe moest naar een andere bestemming werd gederigeerd. Kon jij er mooi achteraan vliegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke,

Als je dat laatste maar laat potver.....................
Zelf heb ik een paar jaar geleden ook bloed moeten prikken, ook leverafwijking. Verhoogde leverfunctie, komt van de drank, maar dat weten we allemaal wel.
Ik zou proberen me daar niet al te druk om te maken, maar 'LAAT DIE FLES STAAN !!!!!!!"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, ik kan me jouw gevoel wel voorstellen. Kon je huisarts niet bij het Bouman informeren naar die uitslag?
Je moet maar zo denken, als het echt ernstig was zouden ze het niet uitstellen tot volgende week donderdag. Dus probeer je maar niet te druk te maken. En begin vooral niet van de zenuwen weer te drinken!

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke,

Als ik het destijds allemaal goed heb onthouden en begrepen, zuivert je lever het bloed. Je lever kan maar een bepaalde hoeveelheid gif per tijdseenheid uit je bloed "filteren". heb je teveel gif = alcohol in dit geval = in je bloed kan je lever dat niet aan. Vandaar die verhoogde leverfuntie. Voor een glas alcohol, bij normaal gebruik, heeft je lever 1 uur nodig om dat te zuiveren. Drink je 10 glazen alcohol, wil dat niet zeggen dat je lever daar 10 uur voor nodig heeft, dan duurt het weer langer, loopt exponentieel op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeeman, ik drink veel Crystal Clear (beetje bubbels, niet teveel), dat zit geen suiker in, en Spa Clear zonder bubbels en zonder suiker, Rivella met wel bubbels en zonder suiker, en tegenwoordig ook Roosvicee 50/50, 50% water, 50% vruchtensap zonder suiker en zonder zoetmiddelen. Ook lekker, ter afwisseling. Ik hou ook niet van zoet, wijn gewend hè.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke,

Op een gegeven moment is je lever op en werkt het niet meer. Net als bij pasgeboren baby's = als de leverfunctie op moet starten zeg maar = wordt je geel, net een chineesje ;)
Bij mij was het nog niet onomkeerbaar, dus als ik zou stoppen zou mijn lever zich kunnen herstellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijn heeft mij nooit zo kunnen bekoren in het verleden. Afgelopen jaar naar Tunesie en Italie geweest. Elke dag een flesje wijn bij het eten, was best lekker. Ben ik thuis toen ook gaan invoeren, alleen op de zondag, en nu stopppen we daar doodleuk weer mee.
Was vanavond met mijn vrouw alleen, kinderen bij vriendjes eten, ik lekker hapje gemaakt, maar helaas, geen glaasje wijn. gelukkig kon moeders dat wel waarderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Femmy, je kind wordt vanzelf groter, en zit dan 's avonds zelfs tot vervelens toe beneden. Maar serieus, dit is een periode, en daar moet je doorheen, maar als hij een paar jaartjes ouder is kun je best gaan sporten en zo 's avonds. Even doorzetten.

En die saaiheid is ook maar een idee. Ik heb mezelf al tot saaiste vrouw van Nederland verklaart inmiddels, maar ik denk dat ik een paar maanden geleden pas echt saai was, alleen zag ik dat zelf niet zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...