Spring naar bijdragen

Zondag 26 november

ferry

Aanbevolen berichten

Moesje, laat je niet gek maken door hem.

Jij komt nu even op de eerste plaats. Je hebt al genoeg aan je hoofd en dat hij geen slaapplaats heeft, is niet jouw probleem maar zijn probleem. Hij heeft ervoor gekozen om bij je weg te gaan, dus laat 'm maar zijn eigen boontjes doppen. Jij hebt nu alle tijd nodig voor je zelf om je leven weer op de rails te krijgen. Wat denkt-ie eigenlijk wel? Jouw leven totaal ondersteboven gooien en dan nog verwachten dat je hem met open armen in je huis ontvangt? Logisch, dat hij zijn kinderen kan bezoeken, maar daar houdt het dan ook bij op.

Die pyjama's, ach Moesje, laat gaan. Daar zou ik me nu maar niet druk om maken. Kinderen pikken veel meer op dan je denkt en ze kiezen heus niet zomaar voor een ander huis. Reken er maar op dat die vriendin van je man het nog voor haar kiezen gaat krijgen met je kinderen. Kinderen zijn niet te koop en zullen altijd hun moeder tegen buitenstaanders in bescherming nemen. In de ogen van kinderen blijven mama en papa altijd mama en papa en de nieuwe vriendin blijft altijd die andere vrouw die ze, omdat het niet anders kan, maar moeten accepteren.

Heel veel sterkte en wijsheid.

Liefs,
ZL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 53
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Zilverlijntje, dank je voor je bemoedigende woorden. Hij moet ook zn eigen boontje doppen, dat weet ik, maar toch ben ik ook wel weer bezorgd. De haat en liefde, om het zo maar te noemen, lopen nu door elkaar en ik wil niet dat de haat de overhand neemt. Ik wordt fel en gemeen in mn opmerkingen en dat neem ik me zelf de volgende dag dan weer kwalijk.
Gelukkig ben ik in slaap gevallen op de bank, want ik zat al wel te overwegen om weer wat anders te pakken, het bier was op en er staan nog allerlei drankjes in de kast..misschien moet hij dat ook maar meenemen naar ginder. Tia maria, grand manier, vieux, cointreau enz enz. Het is denk ik beter, dat dat spul hier allemaal weg gaat.

liefs Moesje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Moesje,

Het is moeilijk om grenzen te bepalen in dit geval.. Hoever moet je gaan wil je het nog zien als investering in een goede/redelijke verstandhouding in de toekomst tussen hem, jou en de kinderen en waar liggen je grenzen wat betreft jezelf beschermen in de huidige situatie. Ik denk dat uitleggen hoe moeilijk je het nu hebt het beste is, je kunt dan nu je beschermingsmuren wat hoger optrekken zodat hij even wat uit je dagelijks leven verdwijnt en jij voor jezelf een wat rustiger plek kunt creëren, maar de muur zodanig bouwen dat als je er aan toe bent en hij ook z'n plek weer heeft gevonden je deze weer gedeeltelijk kunt slechten.. Als je met hem praat moet je in elk geval je eigen standpunt heel duidelijk maken. Als hij een beetje redelijk is moet hij toch kunnen inzien dat het jou ook allemaal niet in de koude kleren is gaan zitten...

Ik wens je heel veel sterkte en probeer de drank er zoveel mogelijk, liefst helemaal buiten te laten... Die vieze kleffe deken van schijnwarmte maakt er alleen maar een smeerboel van...

Liefs, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt gelijk Kohtje, vanavond zal ik hem nog eens duidelijk maken, op een rustige manier, dat ik zijn aanwezigheid nu niet aankan. Ik wil een goede verstandhouding met hem blijven houden, maar ik moet nog accepteren en verwerken. Hij is al druk bezig iets nieuws op te bouwen...
Iemand zei gisteren tegen mij, dat ze me wel mee wilde nemen naar de kerstborrel op het werk, dan kon ik gaan drinken en alle emoties eruit halen. Ze was ervan overtuigd, dat dan je diepste gevoelens omhoog komen, maar ik zei tegen haar dat ik het er niet mee eens was. Ik wil geen krokodillentranen, het versterkt misschien bepaalde gevoelens net zoals andere drugs dat ook doen.
Ik denk dat echte pijn juist alleen nuchter het best te verwerken is...

Liefs moesje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...