Spring naar bijdragen

Een hele goedemorgen allemaal


visje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 133
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja Zeeman,

En een dag niet gedronken is een dag gewonnen.

Goh, je verbaast me dat je niet naar het verhaal uit de oude doos hebt gevraagd. Zou je toch een Korsakopje hebben?

:D

't is dat ik nu moet rennen maar 't heeft te maken met over-behulpzaam neefje van ex en een nieuwe auto van zijn vader die die voor 't eerst ging wassen, en met ouderwetse VIM (krast dus wél).....

moet ik 'm nog afmaken?

't neefje leeft gelukkig nog maar pa, :devil: was niet blij.

Hihi

Fijne dag, heb ziek kind én zelf migraine, dus moet wel lukken.

Groet,

Koek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Net lekker even gewandeld met de hond, nu kan het nog ze gaat straks ook naar België. Heerlijk herfstweer. En straks naar het werk.

Knuffie goed gedaan! Ik was was gisteren in slaap gevallen bij de kinderen, maar goed ook want ik had ook al weer trek met dat gedoe hier thuis. Maar ik zie dat je aan alle kanten hulp hebt gehad en dat je je erdoor heen hebt geworsteld!!

Visje ook welkom hier! Lekker he als je zo fris opstaat! En zo moeten we het ook houden! Dus blijf ook komen!

Ik moet nu zo naar het werk, dus ik wens iedereen een hele fijne dag vandaag en de gremlins stoppen we in een donker hol onder de grond!!

liefs Moesje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Koekie

Het verhaal uit de oude doos, `ik heb er even aan gedacht maar ben het later weer vergeten, nou voor de draad ermee. Maak me niet langer nieuwsgierig.

En wat is nou alweer een "korsakopje", nog nooit van gehoord.

Trouwens iemand nog het recept van mijn Lasagna geprobeerd ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal!

Nou ik zie al weer heel wat nieuwe mensen, leuk!!!

Het valt me alleen op dat ze er meestal maar even zijn en dat is jammer.. Durven ze niet mee te schrijven op haken ze sowieso af!??

Knuffie goed gedaan joh! En vandaag dag 2 en neem van mij aan je gaat je steeds beter voelen al is het alleen al omdat je zo sterk bent!!

Visje ook een fijne dag en iedereen hier nieuw of oud hihihhi

Vandaag drink ik niet wie doe er mee!!????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ikke !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zeeman, wish you were here !!!! (pink floyd, jaren 70, grijsgedraaid).
Lasagna, waar? Heb gisteren 3 schalen staan maken, lijk wel een voedselbank.

Korsakopje = iemand met de ziekte van Korsakov in zijn hoofd die daardoor allerlei dingen vergeet (google dat maar).....

Kon je het verhaal niet destilleren (leuke woordspeling) uit de korte omschrijving?

Dan help ik je vanmiddag wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een goedemiddag voor degenen die nu online zijn, ik heb de afgelopen dageraadjes ëven"bijgelezen, en ben een paar nieuwe namen tegengekomen. Ook namens mij: welkom hier visje en knuffie. Gister heb ik nix gedronken, na een weekend toch weer te diep in het glaasje te hebben gekeken. Wat was ik trots op mezelf toen ik om half 12 nuchter naar boven liep, ipv in een roes naar boven te strompellen. Toen ik in bed lag kwam deze opmerking in me op: Ik heb nog steeds het feestbeest in me niet getemd. Ik vond het wel een leuke zin, en ben blij dat ik me dat nog kan herinneren, want als ik gedronken had zou ik het nu vergeten zijn. Wel een moeilijke nacht gehad hoor, uren wakkergelegen, maar niet uit bed gegaan. Problemen met m`n oudste, die denkt dat hij alles zelf maar kan beslissen wat hij doet, en nu moeders niet meer zoveel drink, word ìe beter in de gaten gehoude, is ìe niet blij mee! Maar toen ik ging minderen (2 weken geleden) heb ik het daar al met hem over gehad, dat er iets in ons gezin moest veranderen, en daar was hij het toen mee eens. Maar nu vind hij de nieuwe(in princiepe oude) regeltjes inneens niet leuk meer. Da`s dan pech voor hem, want er moest niet voor nix iets verranderen hier. Het zal wel even duren voor de lucht hier is geklaard, want hij het gister nogal begaait, met z`n zin doordrijven, dus nu ben ik boos. En dat zal hij weten ook. groetjes van Monique.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal, knuffie hier!!

Ik heb redelijk geslapen maar ben wel blij dat ik gisteren heb volgehouden!! Aan allen een dikke merci en in het speciaal aan joann en luna!!!
Ik heb momenteel geen zin in bier maar dat komt vanavond wel!!:$
Ik hoop dat het niet zo'n strijd wordt als gisteren,hoor!!
Veel groetjes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal, zo lekker even een paar uurtjes gwerkt. Is toch wel fijn om in de volwassen wereld te zijn. Moeder zijn is prachtig hoor, maar niet altijd met voldoening of waardering, zeker niet als je kids zo heerlijk opstandig zijn!
Jessica en Anna, nog bedankt voor jullie berichtje, nee niet gedronken, ja 1 alc. vrije!, gijg me makkelijk af. Als ik die eerste maar niet neem ,he. Nou heb ik niets in huis dus dat is een makkelijke keuze.
Fantastisch van Knuffie dat je zo goed hebt volgehouden! En een pluim voor degenen die haar tot ver in de ochtenduren hebben geholpen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Monique, en gelukkig steunt mijn man mij volledig. Is zelf een sociale drinker en dan ook maar een paar, dus ik hoef niets in huis te hebben. Ik ben best wel jaloers op diegene die gecontroleerd kunnen drinken. Waarom kan ik dat niet? Nou, misschien in de toekomst? We zien wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Luna en Visje

Bedankt voor jullie toffe reactie... ik bloos er een beetje van..!!!:D
Ik heb nu veel moed maar we zullen zien ,hé!!!
Vanaf morgen avond tot en met zondag moet ik nacht werken dan ben ik zeker alcoholvrij!!
Ken je dat gevoel; ik zit al te denken van allé, vanavond kan geen kwaad want vanaf de volgende dag drink ik toch niet!! Ik heb het altijd zeer moeilijk om niet te drinken als ik geen nacht heb , als ik nacht heb is het net of ik een klik maak en dan drink ik zonder problemen niets!! Hoe komt dat? Waarom kan ik dan op die andere dagen bijna niet weerstaan aan die drang???:huh:

Veel groetjes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Hier even een berichtje van mij. Ik ben de halve ochtend bezig geweest met verzekeringstoestanden, bellen etc. Alles is ingevuld en opgestuurd. De auto voor mij, waar ik tegen ben gebotst, had toch ook schade, wat ik al verwacht had, dus daarvoor moeten ook nog schadeformulieren ingevuld. En dan is het maar afwachten wat eruit komt.

Daarna ben ik naar de huisarts geweest, en ik weet eigenlijk nog niet precies wat ik daarvan moet denken. Ik ben dus depressief (dat wist ik al), waarschijnlijk ook lichtelijk overspannen en mijn bloeddruk is veel te hoog. Ik heb in ieder geval een verwijzing voor fysiotherapie voor de hoofdpijn. Verder vindt hij dat ik maar eens met iemand moet gaan praten over die spanningen. Zijn voorstel was om een afspraak te maken bij maatschappelijk werk, om samen te bekijken wat de mogelijkheden zijn en wat voor mij het beste geschikt is. Ik kan het zelf allemaal redelijk goed op een rijtje zetten, dus psychiatrie leek hem vooralsnog een stap te ver gegrepen, en dat vind ik zelf eigenlijk ook. Maar om eerlijk te zijn heb ik ook (nog) helemaal geen zin om bij maatschappelijk werk te gaan praten. Het is allemaal veel te emotioneel, ik heb net alweer een partij zitten janken (ja, ik weet het, ik stel me verschrikkelijk aan), en door dat hele gedoe met die aanrijding ben ik nog verder van slag. Ook moet ik met de arbo-arts gaan praten, wat ik dus ook niet zie zitten, maar als ik ziek ben zal het wel moeten. Ik zit er zelf over te denken alleen deze week ziek te blijven, want ik heb zo'n gevoel dat ik eigenlijk niet ziek ben. Maar toch ook weer wel. Kan iemand het nog volgen? Gelukkig hoeft het allemaal niet vandaag, dat had hij geloof ik wel door, dat bij mij alles altijd meteen geregeld moet worden. Ik heb dus de nadrukkelijke opdracht vandaag helemaal niets te doen, en morgen hoeft ook nog niet.
Tijdens dat hele gesprek heb ik het dus nog niet over alcohol, en het stoppen daarmee gehad. Pas toen we het gesprek eigenlijk al aan het afronden waren heb ik het er ineens toch maar uitgegooid. Hij was niet eens geschokt, beaamde dat wijn ontspannend werkt, en dat hij zich goed kon voorstellen dat ik met al die spanningen graag een glaasje drink. Hij vond het heel knap dat ik ermee gestopt ben, en wilde wel graag weten hoeveel ik eigenlijk dronk. Ik ben bang dat ik niet helemáál eerlijk ben geweest, ik noemde wat ik normaal dronk als ik minderde. Maar dat maakte geloof ik allemaal niet zoveel uit.
Medicijnen heb ik niet gekregen, maar daar heb ik ook niet nadrukkelijk om gevraagd. Ik ben veel te bang weer ergens aan verslaafd te raken, en daar gaf hij me ook groot gelijk in. Ik ben bang dat ik het ook allemaal zo beheerst inzichtelijk weet te brengen, dat het lijkt alsof het allemaal nogal meevalt. Maar ondertussen zit ik van binnen de bibberen en weet ik het juist helemaal niet meer.

Al met al was het allemaal nogal emotioneel. Hier schijnt heerlijk de zon, dus ik ga maar eens even buiten lopen met mijn hond, en ik denk dat ik dan maar mijn dekentje en de bank opzoek.

Knuffie, goed van je dat je het gisteren gered hebt. Monique, sterkte met je zoon. Houtje, sterkte met je zieke en de migraine. En Ellie, ik drink vandaag ook niet. Hoewel ik er nu al zin in heb, en het is nog niet eens vijf uur.

Groetjes, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anna. Poeh emotioneel he die gesprekken. Ik snap ook wel dat je over je drankgebruik luchtiger praatte dan wat het in werkelijkheid is. Ik denk wel dat je er goed aan doet om met iemand te praten, wie dan ook, om de oorsprong van je spanning op te zoeken en dan te leren hoe daar mee om tegaan. Helpt dan misschien ook om dat glaasje niet te pakken.
Sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marieke, wat vervelend voor je, alsof je nog niet genoeg aan je hoofd heb. Doen je buren dat expres? Of zijn die huizen gewoon zo gehorig? Als mijn buren de voordeur dicht doen, zit ik soms stijf op de bank, dan lijkt het net of er hier iemand binnenkomt. Toen ik dat beu was, heb ik dat ook tegen ze gezegd, maar dat hielp natuurlijk niet, totdat ik zelf een paar keer m`n voordeur hard dichtknalde.... toen begrepen ze het inneens wel. groetjes van Monique.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...