Spring naar bijdragen

vervolg op wie is wie

Dante

Aanbevolen berichten

Gisterena vond heb ik mij zelf voor het eerst hier voor gesteld. Oppervlakkig, dat weet ik, maar ik heb wel de stap genomen.
divese tips gekregen, en er ontzettend veel over na gedacht. Bijzonder veel zelfs.
En dat ervaar ik ook als een goede stap richting de toekomst.
Vanavond heb ik wel gedronken, maar ik heb er nu "maar" 9 (halve lieters bier) op.
Dat is er eentje minder dan mijn gemiddelde. Ik ga deze laatste langzaam drinken, rook er nog eentje en dan ga ik naar bed.
Morgen wil ik er niet meer dan 8 drinken.
En ik hoop dat dit systeem voor mij gaat werken, want abrupt stoppen ...kan ik geestelijk en misschien ook wel lichamelijk niet aan.

Morgen ga ik de huisarts bellen voor een afsrpaak.
Ik heb voor 2 jaar terug een verhoogd cholesterol gehalte gehad, en een veel te hoge bloeddruk. (ben nu 28).
Ik ben daar destijds voor behandeld, maar ben daarna nooit meer terug gegaan.
De laatse weken heb ik de zelfde symptomen als toen, alleen een beetje erger, inclusief pijn op de borst met uitstralende pijnen naar mijn kaak.
Ik ben absluut niet depressief en wens dan ook nog wel even 'hier' te blijven.
Maar als ik alles bij elkaar optel.......te veel drinken, te vel roken, te wenig lichaamsbeweging en toch ook wel een dosis stress, dan vorm ik toch wel een risico factor.
Stoppen met roken moet niet zo moeilijk zijn wanneer ik eenmaal gestopt ben met drinken. Want ik rook overdag hooguit 2 sigaretjes, maar wanneer ik drink, gaat de een na de ander aan.
Bewegen zal ik ongetwijfeld meer doen wanneer ik meer energie heb overdag, en dat kan alleen maar als ik mezelf niet zo verrot voel van de alchohol.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jazeker laat ik het weten, en uiteraard zal ik ook eeerlijk zijn.
ik wil namelij zo niet verder met mijn leven. ik heb nog genoeg jaren te gaan, en die wil ik niet doorbrengen zoals ik nu gewend ben.
Ik ben absoluut niet depressief, niet ongelukkig, ben alleen soms hel kwaad op mezelf dat het zo ver heeft moeten komen.
en het rare is.....als ik gedronken heb, denk ik heel helder na ;)
Althans voor mijn gevoel.

Maar morgen word het er zeker 1 minder....op deze laatste zit ik ook al enie tijd, dus waarom niet op die een na laatste?
Moet toch lukken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Joane,

Ik snap dat je regelmatig dit soort motiverende gesprekken houdt, en dat dát ook zwaar moet zijn vor jou.
Maar ik ben je wel heel dankbaar!!!

Ik ben zeer zeker gemotiveerd, en hoop dan ook dat ik het tot een goede uitwerking kan brengen.
En daar ga ik zeer zeker mijn best voor doen.....het lijkt me namelijk geweldig om 's avonds eens op tijd naar bed e gaan,, nuchter, de volgende dag wakker worden zonder dat ik me zo verrot vol..........en een hele dag vol energie voor me te hebben.
En ik ken dat niet, al sinds ik nog maar kind was, en daar MOET nu veradering in komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dante

Ik ben knuffie en begrijp écht hoe jij je voelt!!! Ik heb al héééél veel steun gevonden hier op dit forum en dan zeker ook héééél veel van joann!!! Vooral omdat zij een nachtmensje is zoals ik!!
Ik ben nu steeds heel laat op maar dat is omdat ik mijn alcoholmoeheid niet heb, begrijp je?
Ik hoop dat dat beter wordt en ik ook op een aanvaardbaar uur in mijn bedje kan kruipen maar dan door 'gezonde' moeheid!!

Veel succes met je strijd tegen die verrekte alcohol en hopelijk tot 'lezens'!!
Groetjes van knuffie!!

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dante,

Wees eerlijk tegen de dokter over je alcoholgebruik....als je je alcoholgebruik te laag aan hem opgeeft zou het wel eens kunnen gebeuren dat je alsnog achteraf een alcoholische beroerte kan krijgen zonder dat je drinkt !! eventuele medicatie kan dat voorkomen....

Ik heb het zelf gezien met in een afkickkliniek waar 2 mensen een beroerte kregen nadat ze gestopt waren met drinken een aantal weken en gelukkig waren ze in een kliniek...

En volg ZIJN suggesties op..... zelf voor dokter spelen kan levensgevaarlijk zijn....

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ik ben bij de huisarts geweest.
en het was voor mij de eerste keer bij deze man. Voelde ook niet bepaald vertrouwd eigenlijk.
dus heb mijn alchohol gebruik verzwegen. dom? Ja. Achteraf natuurlijk weer wel.
Mijn bloeddruk is echt veel te hoog, en nu is het even wachten op de uitslag van het bloedonderzoek.
Ook moet ik nu 2-wekelijks terug komen om de bloeddruk op te meten.
dus ik heb nog even tijd om het alsnog te vertellen.

In ieder geval is het gisteravond bij 4 biertjes gebleven, en dat vond ik zo knap van mezelf.......en ik heb, na het lezen van een goed boek, ook goed geslapen.
Vanavond weer de strijd aan, maar het is nu half 9 en ik er heb er nog geen 1 gedronken.
Terwijl ik eerder zo tegen 7 uur wel begon.
Het echte afkicken zal nog wel moeten komen, maar ik geloof wel dat ik er klaar voor ben.
Het geeft me alleen al zo'n ontzettend goed gevoel dat ik gisteren meer als de minder heb gedronken......

Bedankt iedereen voor jullie steun!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dante,

Je zult mijn reactie, niet leuk vinden. Maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Ik vind het erg dom van je, dat je niets tegen je huisarts hebt gezegd. Over je alcohol gebruik. Je hebteen hoge bloeddruk, want hij laat je niet voor niets, terug komen voor controles. Mijn inziens speel je met je gezondheid en met je leven. Denk daar maar eens goed over na.

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...