ffweg Geplaatst 6 december 2006 Rapport Share Geplaatst 6 december 2006 Hallo allemaal.Ik zit al een paar dagen de berichten op het forum te lezen, tjonge wat een goede tips heb ik al gelezen.Zelf ben ik sinds 14 dagen zonder alcohol. Ik vindt vooral de weekenden erg moelijk om door te komen.Ik moet dan echt iets te doen hebben om niet de hele dag aan een biertje te denken.Gemiddeld had ik 3 drank dagen per week, waarin ik veel te veel naar binnen werkte.De dinsdagavond, nu dus 14 dagen geleden was de bekende druppel. Midden in de nacht in Groningen geeindigd na kroeg bezoeken. Toen voor het eerst mijn vriendin gebeld om mij op te halen (was de eerste keer, neem altijd taxi terug) verstelde aan haar door de gsm "het is mis met mij, ik moet hulp zoeken". Als ik teveel drink dan kom ik niet eerder thuis na veel te veel. Sociaal drinken kan ik niet.Ben 2 dagen later bij de huisarts geweest om het adb traject te bespreken. Bloed onderzoek, echo van de onderbuik, om eventuele schade te kunnen bekijken. Uitslag moet nog komen. En een eerste gesprek gehad bij VNN (verslavingszorg Noord Nederland). Ik mag 18 dec. terugkomen, en dan hebben ze voor mij een begeleidingstraject opgezet. Ik ben benieuwd.Duidelijk voor mij is wel "niets meer drinken".Kort maar krachtig dit is een klein deel van mijn alcohol probleem.Ik ga zeker proberen om regelmatig deel te nemen aan dit forum, en mijn ervaringen hierop te vermelden.Groetjes,Rob. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 6 december 2006 Rapport Share Geplaatst 6 december 2006 Hallo Rob,Welkom hier. Je hebt al een aantal lijnen uitgezet, goed van je. Ik wens je succes. Lees en schrijf mee op het draadje. Er wordt elke dag een nieuw draadje geopend waar van alles en nog wat aan bod komt.De eerste veertien dagen zitten er al op, dat lijkt me een goede start. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
petra Geplaatst 6 december 2006 Rapport Share Geplaatst 6 december 2006 Weet je Rob, wat ik nu zo ontzettend verfrissend vind?Dat je zelf al gestopt bent, en dat anderen een begeleidingstraject voor je uitzetten kan helpen, uiteraard.Maar de grootste hulp ben je zelf.Hartstikke knap.Het wordt alleen maar makkelijker, die dagen doorkomen zonder je drankje.Chapeau! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 7 december 2006 Rapport Share Geplaatst 7 december 2006 Hoi Rob,Goed van je dat je zelf al het een en ander in gang hebt gezet om iets aan je drankgebruik te doen. En op eigen kracht al 14 dagen droog! Veel succes met je nieuwe leven.Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden