anjo Geplaatst 14 december 2006 Rapport Share Geplaatst 14 december 2006 Goedemorgen,Bedankt voor je lieve berichtje, Anna. Ik was gisteren thuis aan het voorbereiden, het is natuurlijk kersten ik had nog wat leuke dingen gemaakt maar die moest ik bewaren voor volgend jaar. Ook heb ik mijn van de afgelopen periode herschreven. Te druk bezig en met de twijfel doe ik dit voor jandoedel?Want ik moet maar afwachten of ik het nog ga redden. en zonder werk zitten daar moet ik niet aan denken.Het stomme is dat ik hier op het forum heb geleerd om het dag per dag te nemen en het positief te bekijken.Ik denk nu dat ik te lang heb gewerkt en doomgedachten en vermoeidheid mijn het excuus gaven.Plus dat ik de laatste tijd lekker opstandig ben, ik wil niet constant zo moe zijn en ik wil geen drankprobleem.Katrina heeft me gebeld en me overgehaald om wat te gaan eten dus ik heb wat hapklare brokken in de magetron gegooid en heb dat gegeten en ben gelijk in slaap gevallen.Ik werd wakker met de fles naast me maar heb geloof ik niets meer gedronken gisteravond.Toch is al het bovenstaande gewoon een excuus, ik kreeg zin in een borrel, vroeger nam ik vaak na een dag hard werken een borrel, een trigger die ik vaker voel sinds ik weer werk.Het is dat en niets meer een trigger en meestal negeer ik die. Gisteren niet.Het is niet iets dat je overkomt, ik heb zelf de keuze gemaakt.Ik ga nu niet zeggen dat er niets aan de hand is want blijkbaar heb ik nog iets op een rijtje te zetten.Maar dat ga ik dan wel nuchter doen, lijkt me constructiever.iedereen een prettige dag.Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 14 december 2006 Rapport Share Geplaatst 14 december 2006 Hoi Anjo,Gelukkig dat je niet verder gedronken hebt. Ik vermoedde al dat het zoiets was, te lang doorgewerkt etc., maar dat schreef ik je al. Dat is bij mij ook altijd levensgevaarlijk. Doe rustig aan, probeer te doen wat je moet doen voor je werk, maar neem het niet te zwaar. En rust goed uit als je thuis bent. Er zijn meerdere dagdraadjes vandaag zie ik, dus ik ga nog even verder kijken. Ik heb me vandaag ziek gemeld. De afgelopen week was even teveel, ik trek het niet meer. Zorg goed voor jezelf meis, een ander doet het niet.Liefs, Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 14 december 2006 Rapport Share Geplaatst 14 december 2006 Ik lees heel vaak dat mensen trek krijgen als ze veel en hard hebben gewerkt. Dat zet mij extra aan het denken over m'n eigen volle programmaatje.ik loop 24 uur stage per week en ga ook nog eens 14 uur naar school in diezelfde week. En dan zijn er ook nog eens de opdrachten die je thuis moet maken. Ik denk dat ik per week zo'n 50 uur aan verplichtingen heb. Week in week uit. Op zaterdag moet ik m'n huis schoonmaken en weekboodschappen doen. Op zondag ben ik uitgeteld en maandag 'mag' ik weer. Joepiee.Daarbij wordt ik afgebekt door docenten, krijg nooit eens een compliment op de stage. Behalve als ik het vraag, nee dan is alles prima.Ik denk er serieus over om de brui eraan te geven. Ik bedoel: sinds afgelopen donderdag loop ik weer te piekeren en te klooien. Huilbuien als ik tv aan het kijken ben, Bah. Is het dit wel waard? Begin ik me serieus af te vragen.Naturlijk zal iedereen teleurgesteld zijn over me maar moet ik mezelf dan maar blijven opjagen? Het is mijn leven en dat van mij alleen!Een vriend van is intercedent op een uitzendbureau. Hij kan me zo een baan aanbieden. Er zijn toch zat banen die leuk zijn en waarvoor je geen diploma hoeft te hebben?Het valt me allemaal zo vies tegen, hoe je behandeld wordt op die school, collega's ( maar dat zijn het niet want ik ben maar stagiair natuurlijk) bah.Nee, ik heb er flink de sch**t over in momenteel. Ben al 1,5 jaar de aardigheid zelve maar ik heb er nu genoeg van. Eerlijk!! Zit gewoon WEER aan de librium nu en waarom?? Nou ja vul het maar in. Het wordt tijd dat die ouwe Cato der bek weer eens open gaat trekken, ik heb te lang gedaan en geslikt wat anderen van mij verwachten!!!Over en uit!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 14 december 2006 Rapport Share Geplaatst 14 december 2006 Tja Cato, ik kan je geen advies geven wat je moet doen. Ik wil je alleen zeggen, ga bij jezelf te rade waarom je met deze opleiding gestart bent. Wat was jouw idee daarbij, wat probeerde je te bereiken. En hoe lang moet je dit nu nog volhouden? Is het einde in zicht, of gaat het nog jaren duren? Dat zijn allemaal factoren die je in je beslissing moet betrekken.Ik kan je wel iets over mezelf vertellen, misschien dat je er iets aan hebt. Ik werk op het moment 4 hele dagen, dat is dus bijna fulltime, onder mijn opleidingsniveau. Mijn opleiding is te lang geleden, en ik heb daar geen werkervaring in, dus op dat niveau kom ik nooit aan de slag zonder extra cursussen of bijscholing. En dat laatste kan ik niet betalen, en het wordt me door het CWI, mijn werkgever of een andere instantie ook niet aangeboden, want hé, ik heb toch werk. Dan moet het toch goed zijn?Die 4 dagen per week zijn voor mij op het moment eigenlijk te veel. Ik heb daarnaast ook nog mijn huishouden, mijn kinderen die tijd en aandacht nodig hebben, ook al zijn ze al vrij groot. Alles moet ik zelf regelen, alles zelf doen. Ik denk dat als ik het op ga tellen ik niet aan de 50, maar aan de 60 uur per week zou komen. En dus brandt ik op, hol ik mezelf voorbij, en heb ik voortdurend de behoefte mijn vermoeidheid maar weer weg te drinken. En de waardering, zowel op mijn werk als thuis, moet je ook met een vergrootglas zoeken hoor.Als ik werk op een hoger niveau had, zou ik kunnen volstaan met wat minder uren werken. Mijn financiële problemen zouden mogelijk kleiner zijn. Dat betekent dat ik minder stress zou hebben, minder moe zou zijn. Dus als ik de kans zou krijgen om zo'n bijscholingscursus te doen, en een betere baan te krijgen, zou ik dat doen. Ook al zou ik me daarvoor een periode uit de naad moeten werken, het vooruitzicht op vooruitgang zou mij voldoende motivatie bieden.Ik zeg niet dat je je opleiding vol moet houden, omdat ik dat wellicht zou doen. Met mijn voorbeeld wil ik je alleen duidelijk maken, bekijk het in een wat groter perspectief. Weeg alles tegen elkaar af, en neem dan weloverwogen een beslissing.Je moet ook rekening houden met het feit dat je net pas weer gestopt bent met drinken. Dat is moeilijk, en kost ontzettend veel energie. En je wordt er onrustig van, emotioneler. Dat zijn allemaal factoren die op dit moment je gevoel beïnvloeden. Als ik me niet vergis kwam je toch nog bij een therapeut? Ik zou het eens rustig met hem/haar bespreken, en alles tegen elkaar afwegen. Het zou zonde zijn nu overhaast een beslissing te nemen, waar je over een paar maanden misschien spijt van hebt.Sterkte,Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 14 december 2006 Rapport Share Geplaatst 14 december 2006 Ik wil hier nog even wat aan toevoegen, als dat mag Anna...Als je aan het bouwen bent aan je toekomst is het beter dat zonder drank te doen. Wat heb je er aan een zware en misschien dure opleiding te volgen om dan straks, als je dan eindelijk verder zou kunnen op de maatschappelijke ladder, tot de onthutsende conclusie te komen dat je je werk niet aankunt omdat je kapot bent door alcoholgebruik. Weg investering in de toekomst, want je hebt dan zelf je toekomst bij voorbaat al kapot gemaakt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ellie Geplaatst 14 december 2006 Rapport Share Geplaatst 14 december 2006 Goedemiddag, Oke 3 draadjes hihihi valt niet mee...Cato doe wat je graag wilt en ik denk als je erachter komt dat je studie eigenlijk niks voor je is, je beter kan stoppen dan ongelukkig doorgaan!!Als je een leuke baan kan krijgen is dat toch ook prima en misschien kan je daarin groeien met wat cursusjes ofzo! Ik ben ook van functie verandert waar ik nu zit zonder diploma,s. Ze hebben me een jaar geleden gevraagt om manager te worden dat ben ik nu en had geen enkel diploma (voor de horeca dan he!) Het leven is te kort om iets te doen waar je je niet happy bij voelt! Anjo sterkt en goed dat je je trigger herkent! Heel herkenbaar trouwens na een drukke stress dag een borrel (mogen)drinken....Bij mij was dat ook de gewoonte als het erg gestrest was op me werk(eigenlijk elke dag) vond ik zeker dat ik wel een borrel kon gebruiken! Ik weet nu dat het een goed excus was en nu is het ook druk en gestress. Ik denk nu lekker naar huis en juist niet drinken anders voel ik me morgen nog slechter!! Vaag he!Anna doe lekker rustig aan joh!Ga even op de andere draadjes kijken.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 14 december 2006 Rapport Share Geplaatst 14 december 2006 Ellie, jij hebt geluk gehad. Niet iedereen krijgt op zijn werk een betere positie aangeboden, en de mogelijkheid daarvoor een cursus te doen. Dat wilde ik alleen maar even aangeven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ellie Geplaatst 14 december 2006 Rapport Share Geplaatst 14 december 2006 Anna daar heb je zeker gelijk in!!Ik weet ook dat ik geluk heb gehad..het is ook een voorbeeld. Ik weet ook dat een opleiding heel belangrijk is alleen denk ik als je echt ongelukkig bent in het geen wat je doet. Je veel beter wat anders kan zoeken als de mogelijk daar is Natuurlijk!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden