Spring naar bijdragen

Donderdag 14 december

Lau

Aanbevolen berichten

Stien, het is voor velen van ons tandhaktijd tussen pakweg 16.00 en 22.00 uur. Ik vind het knap dat je het volhoudt. En het is heel begrijpelijk dat het dan extra moeilijk is te lezen dat een ander wel voor de verleiding is bezweken. Ik heb daar zelf ook altijd moeite mee. Wat mij in het begin enorm geholpen heeft, was dat ik merkte dat die enorme trek na 22.00 uur verdween. Op een gegeven moment zat ik dus gewoon mijn tijd uit tot 22.00 uur, bedacht afleiding tot ik die tijd maar gepasseerd was. En gek genoeg is het nog steeds zo.

Sally, volhouden meid, schakel hulptroepen in, maar ga niet drinken. Je lichaam kan het niet aan.

Petra, wat jou overkomen is, werk kwijt, failliet gegaan, doordat je gestopt bent met drinken, is extreem, maar ik denk niet dat je helemaal uniek bent daarin. Velen drinken om een gevoel van onbehagen met hun leven en hun werk te onderdrukken. Jij deed dat denk ik, ik deed dat ook. En als je stopt met drinken wordt je met je neus daarop gedrukt, geen dempertje meer, geen vluchtmiddel om het vol te houden. Dus wordt je gedwongen keuzes te maken, een andere richting in te slaan. Bij jou is dat wel heel drastisch gegaan, maar ik denk dat voor iedereen geldt, dat de deur naar een terugval open blijft staan als je met je leven geen andere kant opgaat.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 84
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vandaag zie ik weer dat je door wilskracht, van je verslaving kunt afkomen.
Ziza ontkende dit.
Kohtje en ik heb daar een tijdje geleden ook een discussie over gehad.
Ik heb toen gezegd, met wilskracht alleen lukt het je niet. Je moet geloof in jezelf hebben, dan lukt het.
Nu heb ik mijn boek weer gevonden en zal een stukje opschrijven>
Wie het niet wil lezen , sla gerust over.( stukje psychologie)

Als de wilskracht en het geloof in jezelf tegenover elkaar staan, is de wil eeuwig en altijd de verliezende partij.
Ons leven wordt niet door onze wil bestuurd, doch door onze aanschouwelijke voorstellingen, die we naar willekeur met onze gedachten kunnen oproepen. We hebben daarmee een duidelijk bewijs voor een feit, dat wij ons leven naar believen kunnen inrichten, doordat we de gewenste aanschouwelijke voorstellingen kunnen opwekken en ons daar intensief op kunnen richten.
Als we ons de draagwijdte van dit feit bewust zijn geworden zijn we geen slaven meer, maar meesters van ons lot.
Velen van ons hebben reeds hun gehele wilskracht ingezet om een bepaald doel te bereiken en het desondanks niet bereikt.
Een ander bereikt zijn doel schijnbaar zonder grote inspanning, omdat hij het geheim kent en de innerlijke drijfveer activeert.
HIj roept de aanschouwelijke voorstellingen in zichzelf op en richt daar heel intensief zijn aandacht op tot er geen tegengestelde voorstelling meer in hem kan opkomen.
Ons denken is voor ons lot van doorslaggevende betekenis.

Dus : Het geloof in jezelf is belangrijker, dan wilskracht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo stijdbare mensen. dit mens is alles behalve strijdzaam. Ik ben zo"n sufkop. waarom trap ik er altijd weer in? Morgen cursusdag, ik dacht, ik haal een klein flesje voor vanavond en een klein flesje voor als ik morgen uit cursus kom. Al gauw waren de kleintjes op en kocht ik weer een grote, ook bijna op. Ik ben zeer teleurgesteld in mijzelf, voel mij bedroefd dat ik dit gevecht niet kan winnen, terwijl mijn voornemens om het rustig aan te doen altijd zo oprecht zijn . Ik wilde eigenlijk even afstand nemen hier, maar wil dit toch aan mijn lotgenoeten kwijt! Weer een verslaving erbij!. Nou, jongens en meisjes, sorry, weer zo"n zwak figuur. Sorry., liefs visje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna, dat begrijp ik wel, maar had even moeite met de tegenstrijdige mailtjes van een persoon.
Aan de ene kant willen stoppen, tussen de regels door lezen een ander proberen te helpen en vervolgens melding te doen van voor 18.00uur "schaamteloos"te drinken. Ik zeg schaamteloos, omdat uit niets blijkt dat er ook gestopt wil worden. We, Ik zit hier wel te tandhakken, als iemand over de scheef gaat, kan gebeuren, maar in dit geval zeggen mijn antenne van Ho! Als jij vanavond om 22.00uur nog op het net ben, hoe dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna, ik vind het knap, dat je je ziek hebt gemeld, even een halt toeroepen, want volgens mij ben je te vroeg begonnen. Hopelijk kun je morgen je nieuwe auto ophalen.

Sally STOP, STOP STOP

Hallo Moesje, hoe gaat het met je?

Ik vind die bekeuringen idd mild, als je met alcohol achter het stuur gaat.
Mijn zoon heeft van de week een bekeuring gekregen van € 260,-- HIj heeft 's nachts een karretje van de EDAH terug gezet, want die stond midden op straat. Zijn kameraad sprong erin, toen hij het terug zette. Poltie stopt, krijgen ze een bekeuring voor baldadigheid. Sorry, maar ik vind het ontzettend veel geld, slaat nergens op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Visje, als ik me goed herinner vertelde je een tijd geleden dat je niet helemaal wil stoppen met drinken, maar minderen.

Zes maanden geleden wilde ik ook minderen, net als ettelijke keren daarvoor. En iets meer dan vier maanden geleden drong het eindelijk tot me door dat ik het niet kan. Ondanks alle voornemens ga ik na 2 glazen wijn voor de bijl, steeds weer nam ik me voor dat het de volgende dag wel goed zou gaan. Maar dat ging het niet, want ik kan het gewoon niet.

Dit klinkt misschien heel hard, maar ik denk dat jij net zo iemand bent. Je bent zo'n sufkop (zoals je zelf zegt) omdat je voor jezelf nog niet de beslissing hebt genomen niet te willen drinken. Een beetje drinken lukt niet, je gaat steeds voor de bijl, ondanks alle goede voornemens. Dus kun je nu beter de beslissing nemen eerst maar eens een tijd - ik denk minimaal 2 maanden - helemaal te stoppen. Geloof me, het is heel moeilijk in het begin, maar het geeft veel meer rust om ook dat beetje niet te nemen. Iemand heeft dit destijds ook tegen mij gezegd, en ik geloofde het ook niet meteen. Maar het was wel waar.

Probeer het meid, ga ervoor. Gun jezelf dat gevoel om een tijd niet gedronken te hebben, vrij te zijn van gif, een helder hoofd te hebben, en alleen echte gevoelens te hebben.

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zolang je nog aan het twijfelen bent om te stoppen of om te minderen met te drinken, zit je volgens mij nog in een "tussenfase".

Ik geef een voorbeeld: Toen ik laatst voor het eerts bij de accupunctuur kwam, vroeg hij naar al mijn medicijnen. Hij vroeg, waar is die campral dan voor? En hoeveel drink je dan de laatste paar maanden.
Ik zei:"Ongeveer 3 keer per maand 5 a 6 halve liters".
HIj keek me aan en zei, dat is toch niet veel. Daardoor ging ik weer denken, KIjk maar, ik kan makkelijk zo af en toe wat drinken. Dus geen Patsboem, maar Boem PATS.
( Zie ik schrijf denken, voor degene die wel mijn vorige berichtje hebben gelezen.)
:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Anna, wat kan jij toch altijd mensen raken. tranen stromen nu letterlijk! Ik heb mijn probleem gemeld aan mijn man, deze zei ja, je moet het zelf doen. ik ben blij dat ik het vertel nu, vroeger was het stiekem, dat wil ik niet meer. Hij heeft er recht op te weten hoe het gaat. Ik voel mij letterlijk verscheurd in mijzelf, waar is de sterke mens in mij gebleven. Wil niet teveel huilen. rode ogen morgen op cursus moet ik niet hebben . Dank voor de steun.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Visje,
Ik hield mezelf voor de gek, maar ik had wel zoiets van, zie ik kan wel drinken. Een soort euforie kwam over me heen. IK ben toen ook die zaterdag erna, ontzettend dronken geweest.
Ik ging echt een pilsje pakken met het idee, Nou ik kan het, want ik drink niet veel.
DAT willen we graag horen. Je hebt gelijk Visje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Marion,
ik snap je verhaal heel goed hoor.
het klopt ook, alleen de volgorde was in mijn beleving anders.

ik heb eerst gewoon Gewild om niet te drinken, dat besluit te nemen.
daarna, of ook een beetje daardoor, iets van zelfrespect, geloof in mezelf (terug?) gekregen.
dat had ik echt helemaal niet toen ik al die glazen liet staan, toen had ik maar 1 aanschouwelijke voorstelling: dat ik eraf wilde. hoe dan ook. als het mezelf niet was gelukt was ik echt wel hulp gaan inschakelen waarschijnlijk.

de hele cascade van ineenstortingen drukte me zo zeer op het feit dat ik niet zo goed op mezelf had gepast dat ik die zoektocht naar wie en wat ik was/ben wel moest starten. toen pas iets van een passend zelfbeeld kon toelaten.

vanuit de verslaving een correct zelfbeeld opbouwen lijkt me ondoenlijk, eerlijk gezegd. daarvoor is alcohol veel te veel en stof die je denk- en emotioneel vermogen beïnvloedt.
dus eerst zelfrespect, zelfvertrouwen en dán stoppen was mij niet gelukt.

druk ik me duidelijk uit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...